Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Guewer Classic

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: Guewer Classic

Příspěvekod gum » pon 18. dub 2011 14:05:24

mil2house píše:
ctirad píše:DPH jsem počítal. CLO snad ale není 20% proboha. Aukce to není, je to normální obchod v rámci "buy it now".


CLO 20 procent, je nad 150 € vždy. Dobře, není to aukce. :)

Clo není 20 procent, clo je u lithiovek 2,7 % (teď jsem to ověřoval na TARIC CZ). DPH se však samozřejmě platí při překročení celní hodnoty 22 € (od 1.4.2011, dříve 150 €). Jen bacha, čím si to necháte posílat -- v případě dovozu přepravní službou se DPH počítá i z ceny přepravy a ne jen z ceny zásilky.

Já jsem tatkéž uvažoval, že bych si dovezl nějaké to lithium ale zjistili jsem, že se tam maximálně vyplatí koupit nabíječku vzhledem k drahé dopravě -- baterky samotné radši vezmu z i4wifi (navíc ti je mají s yttriem). Nehledě na v podstatě nulovou záruku neboť se asi jen těžko vyplatí posílat články zpět kvůli reklamaci.

Co se týče prostoru v Classicu, moc místa už tam není. Pod nohy by se možná vešly dvě baterky naležato ale chce to vyzkoušet. Každopádně je tam prostor pro baterku z benzínové varianty Classica -- uzavřený s krytem (odhadem tak 10 Ah).
gum
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02. zář 2010 10:03:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » pon 18. dub 2011 14:32:00

bzuk píše:
mil2house píše:Co se týče dojezdu olova. Pokud chcete, aby baterky vydrželi "déle", nepřetěžujte je. Na XSG jsem je odpálil při používání turba na 4200 km. U Solara to bylo 5200 km. Classic také skončil na cca 4000 km.

Chtěl bych se zeptat, co je myšleno "nepřetěžujte je". Classic nemá tlačítko turbo, takže se nějak ztrácím... Znamená to nějakou úpravu nebo jezdění naplno celou cestu, nebo nějakou obtížnou / kopcovitou trať ?


Spíš jsem měl na mysli zvednutí rychlosti(odblokování, tunning) a tím větší spotřebu. Prostě velké vybíjecí proudy nejsou moc dobré pro životnost olova. Asi i častější jízda ve dvou(s plnou zátěží) do kopců zahýbe životností.
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » pon 18. dub 2011 14:35:27

Gum:
Pravda, CLO se určuje podle tabulek. To jsem nezjišťoval.
Taky nemá smysl nic než baterky s Ytriem. Škoda jen, že nemají v nabídce 30 Ah. To by snad stačilo jako náhrada za olovo.
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » pon 18. dub 2011 14:37:34

gum píše:Clo není 20 procent, clo je u lithiovek 2,7 % (teď jsem to ověřoval na TARIC CZ).


Tak tak, teď jsem se taky díval. DPH jsem samozřejmě počítal z celé částky včetně poštovného, tedy tu nejhorší variantu.

baterky samotné radši vezmu z i4wifi (navíc ti je mají s yttriem).


Njn, jenže BMSka na 16-20 článků bude stát majlant a nabíječka na míru taky. A u toho yttria je otázka, do jaké míry je to
skutečně technický přínos a do jaké pouze marketingový blaf ala "elektrochemické balancování" u jejich 12V baterií. Někde jsem dokonce četl, že to "Y" tam mají jenom kvůli tomu, aby se vyhnuli patentovým sporům na "lifepo4".

Nehledě na v podstatě nulovou záruku neboť se asi jen těžko vyplatí posílat články zpět kvůli reklamaci.


Ona je otázka, jak pochodíš s reklamací tady. Podle mě tě pošlou do kelu, že jsi nedodržel provozní podmínky a basta.
Bohužel v poslední době o těch TS slyším pořád jenom, jak někomu odchází :(


Co se týče prostoru v Classicu, moc místa už tam není. Pod nohy by se možná vešly dvě baterky naležato ale chce to vyzkoušet. Každopádně je tam prostor pro baterku z benzínové varianty Classica -- uzavřený s krytem (odhadem tak 10 Ah).


Tak uvidím. Pokud by se tam vlezly dvě 6V@18-20Ah paralelně, bylo by to fajné. Další možnost je nějaká ~10Ah modelářská lipolka jako rezerva.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod gum » pon 18. dub 2011 15:35:26

Jasně. Pokud to i přesto vycházelo výhodněji aspoň o 30 %, tak se o tom dá uvažovat.

No, jasně, BMS je jasná výhoda. S tím yttriem sám nevím, co si mám myslet. Těžko najít nějaké informace, které nejsou aspoň částečně zdeformované marketingovými žvásty.

No jasně, ale vem si případ DOA, tedy příjde ti aku a nefunguje. Domluva je podle mých zkušeností lepší s Číňany než s Čechy ale je tu pořád ten problém poštovného.

Těch 2x6V vidím reálně, kolem ocelového rámu je tam místa dost, jen je to obalené plastem šasi. Ale jak říkám, chce to asi vyzkoušet.
gum
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02. zář 2010 10:03:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod trud » pon 18. dub 2011 20:40:09

Toto sa mi pozdava, je to zlozene len zo 16 kusov 16 AH blokov..a tieto "sulce" maju lepsiu vybijaciu charakteristiku ako tie "platky",ma to aj BMS, a cena je viac nez priazniva..399 usd..co je cca 280 eciek..+ daka doprava nech 70 eur..350 eciek..a je to v krajine..doplatim dph, a za 420-440 eciek mam 48V 16AH +BMS.
http://ecity.en.alibaba.com/product/421 ... _Pack.html
Pouzitelne ako "rezerva" pripadne ako batreka na kratky dojazd..na 20km ?
trud
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned 27. bře 2011 7:24:56

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » pon 18. dub 2011 21:21:22

To mi přijde jako dost peněz vzhledem ke kapacitě a tomu, že jde o dovoz z asie. Od akumota můžeš mít kompletní 15Ah akumulátor včetně BMS za 11 tisíc Kč.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » úte 19. dub 2011 8:29:37

Nějak nechápu tohle:
No jasně, ale vem si případ DOA, tedy příjde ti aku a nefunguje. Domluva je podle mých zkušeností lepší s Číňany než s Čechy ale je tu pořád ten problém poštovného.


Dle auto88.cz není pro jejich Scooty (výkon 2,5kW) 20Ah dostatečné, proto nedoporučují. Nevím teď, jak jsou nastaveny vybíjecí proudy u jiných 2 kW motorů, ale ty baterky mají normálně 1C (20 A) vybíjení a krátkodobě 1,5C (30 A), což není nic moc. U 40Ah baterek to je ok, jen ta cena. :/

Jinak kolega má 40 Ah LiFeYPO4 baterky od auto88.cz a dodělával si kontrolu baterek při nabíjení a vybíjení. Při nabíjení se to rozchází o 1V, ale přidával tam zenerovy diody a bez nich by to bylo ještě horší. Takže bez BMS to není moc OK.
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod trud » úte 19. dub 2011 16:17:05

ctirad píše:To mi přijde jako dost peněz vzhledem ke kapacitě a tomu, že jde o dovoz z asie. Od akumota můžeš mít kompletní 15Ah akumulátor včetně BMS za 11 tisíc Kč.

Nechcem ti brat iluzie ale aj ta od Akumoto je z azie :)..cca 11000 ceskych je cca 450 eciek..teda o malinko viac ako priamo z azie..a teraz to hlavne..ked zatazis tu 15AH od akumoto prudom 3C ..cize 45A co taha Akumoto 600 v spickach tak ten prud nie je schopna dodat a bude vypinat..preto ani nerobia akumoto 600 z L45--lebo ten 15AH akumulator od nich ne je schopny dodat 45Amperov bez toho aby nedoslo k poklesu napetia a tym k odpojeniu BMS.Ale tie sulce znesu aj 10C teda teoreticky az 160A..nasiel som dakde na nete vybijaci graf tych "sulcov" a do 3-4c..nedochadzalo k dakemu velkemu poklesu napetia..preto su urcite lepsie ako od akumoto,aj ked cena je porovnatelna.Kto by chcel len dojazdovu rezervu,,tomu by stacila aj 48V 12Ah.. a ta ma cenu takmer o polovicu nizsiu..229 Usd.
http://ecity.en.alibaba.com/product/421 ... _Pack.html
trud
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned 27. bře 2011 7:24:56

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » úte 19. dub 2011 18:35:10

trud píše:Nechcem ti brat iluzie ale aj ta od Akumoto je z azie :)..cca 11000 ceskych je cca 450 eciek..teda o malinko viac ako priamo z azie..


Měl jsem na mysli individuální dovoz, nikoliv zemi původu, která je samozřejmě stejná ;) U toho individuálního ale očekávám podstatně nižší cenu, aby se vyplatila všechna rizika s tím spojená a samozřejmě čekání v řádu týdnů a opruz na celnici. Navíc Alibaba... Já nevím, ale vždycky jsem měl za to, že Alibaba spíš takové "oťukávací" tržiště pro firmy a větší kontrakty, než aukce/eshop typu ebay. Tam mám alespoň jistotu, že dotyčný není podvodník a nepošle mi místo zboží krabici plnou odpadků.

a teraz to hlavne..ked zatazis tu 15AH od akumoto prudom 3C ..cize 45A co taha Akumoto 600 v spickach tak ten prud nie je schopna dodat a bude vypinat..preto ani nerobia akumoto 600 z L45--lebo ten 15AH akumulator od nich ne je schopny dodat 45Amperov bez toho aby nedoslo k poklesu napetia a tym k odpojeniu BMS.Ale tie sulce znesu aj 10C teda teoreticky az 160A..nasiel som dakde na nete vybijaci graf tych "sulcov" a do 3-4c..nedochadzalo k dakemu velkemu poklesu napetia..preto su urcite lepsie ako od akumoto,aj ked cena je porovnatelna.


Může být. Je ale zase otázka, jak moc se těm parametrům dá věřit a jestli tam náhodou ten proud není vyhoněný za cenu podstatně kratší životnosti nebo tak něco. BTW, A123 teď začala prodávat prismatické 20AH články a ty parametry opravdu stojí za to.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron