Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Guewer Classic

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: Guewer Classic

Příspěvekod gum » pát 08. dub 2011 16:19:18

Pěkný den, kolegové. Rozebíral jsem dnes svůj skútr jelikož mě už dost rozčílilo, jak, při nájezdu na nerovnosti, poskakují baterie a dělají odporný hluk. Oddělal jsem sedátko (4 matky) a pak se dostal k baterkám. Jak už tu padlo, jsou čtyři -- 4x 35Ah 12V. Po odpojení kabelů se mi tři baterie ze spodního uložení podařilo výtáhnout. Horní baterie je zakrytá z části venkovním plastem, tak jsem ji nechal, kde je jelikož odstrojovat celou motorku se mi nechtělo.

Baterky jsem zespodu a ze stran obložil polystyrenem a podle několikasetmetrové testovací jízdy to asi pomohlo, skútr je výrazně méně hlučný. Uložení baterií z továrny je opravdu dost nedomyšlené. Stačilo by tam dát nějakou gumu za 5 dolarů a nic takového bych nemusel dělat.

Nad baterkami je uložená ŘJ 48V (odpojovací napětí 42,2V) 2000W/50A spojená s bateriemi a jističem 80A. Z měření wattmeterem vyplynulo, že maximální spotřeba nabíječky je 240W při běhu větráku a intenzivním nabíjení. Po nabití na displeji skáčou hodnoty na hranici rozsahu (nejvíce asi 9W, často však 0).

Ocenil jsem, že všechny matky a šroubky na karoserii jsou desítka imbus a tak není nutné hledat stále rozdílné klíče :)

P.S.: Pokud se vám zdá (tak jako mně), že skútr nějak divně sedí, doporučuji zkontrolovat tlak v penumatikách. Já měl na obou kolech asi 1,4 bar a po dofouknutí na 2,2 se stabilita dost zlepšila. Akorát to teď víc skáče kvůli už tak dost tvrdému odpružení.
Přílohy
CIMG0371.JPG
Otevřený Classic (ta žlutá věc je dočasná izolace odpojeného kabelu)
CIMG0371.JPG (113.95 KiB) Zobrazeno 16989 krát
gum
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02. zář 2010 10:03:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » ned 17. dub 2011 16:26:04

Dneska jsem měl možnost svézt se na Gueweru Retro, který by měl být až na karosérii identický s classicem a byl jsem velice příjemně překvapen. Přesto, že jsme na tom seděli dva dospělí chlapi, tahalo to velice pěkně. Akorát nebyl po ruce žádný vhodný kopec, který by se dal prubnout. Zpracovnání taky fajn, za ty peníze až neuvěřitelné. Jediné, co bych tomu vytknul moc velký "drc" při rozjíždění, ale to by se dalo snadno poladit úpravou průběhu snímače plynové rukojeti. Celkově mě to ale dost nahlodalo k tomu, že by mi něco takového mohlo zatím i stačit. BTW, jak moc se projeví vyhození omezovače o classica v kopcích?
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod gum » ned 17. dub 2011 17:30:03

Souhlas, za ty peníze si prostě nejde stěžovat. Retro mi taky bylo nabídnuto ale nelíbí se mi kombinace elektriky a klasického designu (benzinová Vespa, to je něco jiného). Ano, plyn je velmi citlivý. Už jsem si však asi zvykl :)

Omezovač má do kopce dost velký vliv, řekl bych tak 5 km/h. Před jeho vyhozením jsem měl pořád takový ten pocit, že bych se někde mohl zaseknout. Teď to jede jak čert, troufnu si s tím kamkoli :) Dojezd se zdá být taktéž slušný, podle měření to bude kolem 50-60 km na plný plyn.
gum
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02. zář 2010 10:03:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » ned 17. dub 2011 21:40:39

Jojo, ten design je u retra hodně divokej. Ale hlavně proto, že je to vlastně mutant. Budíky, řídítka, přední světlo a sedadlo to má z choppera a kapotáž z vespy. Škoda, že to nepojali celé jako malý chopper, to by vypadalo skvěle. Jednu výhodu oproti classicu to ale má a to právě to velké sedlo s opěrátkem a sklápěcí stupačky pro spolujezdce, takže je to pohodlnější pro dva.

Ještě by mne zajímalo, je tam v podlaze nějaký prostor, kam by se dal vestavět další akumulátor? A ještě něco, classic už se jenom doprodává, ale nevšiml jsem si, že by měl nějakého nástupce..
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » pon 18. dub 2011 10:15:26

V Retru je pro baterky místa dost v oblasti spodního plastu pod nohama. Akorát by se tam musela udělat nějaká "vana", aby to nepropadlo. Dostat se k poslední baterce u nabíjecího konektoru je porod. Musel jsem rozdělat v podstatě všechny okolní plasty. Retro mám stále ještě rozdělané.

Co se týče dojezdu olova. Pokud chcete, aby baterky vydrželi "déle", nepřetěžujte je. Na XSG jsem je odpálil při používání turba na 4200 km. U Solara to bylo 5200 km. Classic také skončil na cca 4000 km.

Doporučuji si hlídat baterii, která napájí světla atd. Je více zatěžována a kapacita jde dřív dolů a s tím životnost celého setu baterií. Občasné nabití (1-3 za rok)každé baterie zvlášť může pomoct k udržení rozumné životnosti. Pozor, mějte správnou nabíječku na 14,8V nabíjecí napětí, která se sama odpojí(procesorová)!

Jezdím stále na olovu, ale jen z nouze. Víc se přikláním k nějakému lithiu, asi nejlépe LiFeYPO4 s balancerem. Bohužel cena úprav a baterek stojí dost... :/

PS: Odešla už u Gueweru někomu nabíječka?
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » pon 18. dub 2011 12:40:46

mil2house píše:V Retru je pro baterky místa dost v oblasti spodního plastu pod nohama. Akorát by se tam musela udělat nějaká "vana", aby to nepropadlo.


A u classica?

Jezdím stále na olovu, ale jen z nouze. Víc se přikláním k nějakému lithiu, asi nejlépe LiFeYPO4 s balancerem. Bohužel cena úprav a baterek stojí dost...


Já jsem koukal na tohle: http://cgi.ebay.de/48V-40AH-LiFePO4-Battery-Electric-Scooter-E-Bike-Safe-/320680756302?pt=Sport_Radsport_Fahrr%C3%A4der&hash=item4aaa10044e I s 5A nabíječkou a BMS to včetně dopravy a DPH to vychází na stejné peníze, jako samotných 16 Lifeypo4 40Ah článků u nás bez čehokoliv.

Minimálně jednu sezónu to ale vidím na olovo a rozhodně se pokusím o nějaký mod se zvednutím napětí na 54 nebo 60V podle toho, co umožní jednotka. K tomu větší gumy a bude to maso ;)
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » pon 18. dub 2011 13:10:48

U Classica to asi nebude takové, neměl jsem to tak moc rozdělané. Když nebudu línej, vyfotím dnes to rozdělané Retro bez baterií a dám to sem.

Ty baterky jsou z Hong Kongu, takže asi ještě připočítat clo 20 procent + daň 20 procent. Nehledě na to, že v případě problémů se to těžko bude reklamovat. A cena není konečná, je to aukce.
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » pon 18. dub 2011 13:24:37

DPH jsem počítal. CLO snad ale není 20% proboha. Aukce to není, je to normální obchod v rámci "buy it now".
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mil2house » pon 18. dub 2011 13:43:14

ctirad píše:DPH jsem počítal. CLO snad ale není 20% proboha. Aukce to není, je to normální obchod v rámci "buy it now".


CLO 20 procent, je nad 150 € vždy. Dobře, není to aukce. :)
mil2house
 
Příspěvky: 193
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: Guewer Classic

Příspěvekod bzuk » pon 18. dub 2011 13:54:04

mil2house píše:Co se týče dojezdu olova. Pokud chcete, aby baterky vydrželi "déle", nepřetěžujte je. Na XSG jsem je odpálil při používání turba na 4200 km. U Solara to bylo 5200 km. Classic také skončil na cca 4000 km.

Chtěl bych se zeptat, co je myšleno "nepřetěžujte je". Classic nemá tlačítko turbo, takže se nějak ztrácím... Znamená to nějakou úpravu nebo jezdění naplno celou cestu, nebo nějakou obtížnou / kopcovitou trať ?
bzuk
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 13. dub 2011 10:46:50

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron