Volkswagen Golf blue-e-motion: první dojmy

Redaktor magazínu Autocar vyzkoušel Golf poháněný elektromotorem aby zjistil, zda by se jednou mohlo jednat o vůz na každý den. Shrnutí dojmů přinášíme v článku.

Když v březnu letošního roku automobilka Volkswagen představila koncept Golf blue-e-motion, překvapila svým sebevědomým prohlášením, že spolu s elektromobily Up! a Lavida bude jeho produkční verze k dispozici již v roce 2013. Pravděpodobně se jedná o splnitelné předsevzetí, když Golf blue-e-motion je již dnes „standardním“ automobilem – možná až příliš standardním.

Hybrid.cz obrázky Volkswagen Golf blue-e-motion

Z vnějšku zcela běžný zástupce nižší střední třídy je pod kapotou vybaven nejen elektromotorem o maximálním výkonu 115 koní (kontinuálním 67 koní) a okamžitým točivým momentem 270 Nm, ale především 180 články li-ion baterií umístěnými v „tunelu“ pro převodovku, pod zadními sedadly a na dně zavazadlového prostoru. I přes značné úsilí věnované minimalizování hmotnosti, je díky 315 kilogramům baterií, blue-e-motion nakonec o 205 kg těžší než verze s dieselovým motorem.

Hybrid.cz obrázky Volkswagen Golf blue-e-motion

Technické propozice vás však nijak nepřipraví na pocit z jízdy, který je – běžný. Na jednostupňové převodovce zařadíte „D“, přiměřeně sešlápnete plyn a Golf se s vrněním a lehkostí plynule vydá vpřed. Když sešlápnete pedál až k podlaze, přední poháněná kola svižně zareagují díky okamžitému maximu točivého momentu a na 205 kg přítěže si ani nevzpomenete.

Hybrid.cz obrázky Volkswagen Golf blue-e-motion

Golf blue-e-motion je vybaven třemi jízdními režimy, kdy „Comfort“ umožní využít celého výkonu motoru, zatímco „Normal“ jej sníží na 88 koní. Pro maximalizování dojezdu je určen „Range+“, který je však vykoupen redukcí výkonu na 68 koní a vypnutím klimatizace. Zvolený režim se zobrazuje na informačním panelu uprostřed přístrojové desky. Při úplném sešlápnutí plynového pedálu – bez ohledu na zvolený jízdní režim – je řidiči z bezpečnostních důvodů okamžitě k dispozici všech 115 koní výkonu.

Dojez 150 kilometrů na jedno nabití je možný také díky rekuperaci, která je ještě posílena přeřazením z „D“ na „B“. Při jízdě z kopce nebo dobrzdění na červenou tak již sotva budete nuceni sešlápnout brzdový pedál a přitom získáte část energie zpět. V budoucnu by vás o hrozícím překročení dojezdu měla informovat navigace, která automaticky porovná délku zvolené trasy a stav nabití akumulátorů.

John McIlroy, který se s vozem krátce svezl, je přesvědčen, že Golf blue-e-motion je úspěšnou ukázkou toho, jak budoucí pohon transformovat do současného vozu na každodenní použití, tak abyste si toho ani nevšimli. Pro masové rozšíření bude samozřejmě rozhodující jeho pořizovací cena, délka dobíjení a reálný dojezd, ale k vyřešení těchto otázek zbývají automobilce ještě tři roky.

One Comment on “Volkswagen Golf blue-e-motion: první dojmy”

Napsat komentář