Dálník Zerotracer na cestě kolem světa

O závodu Zero Emission Race už jsme psali. Jedním z jeho účastníků bude i dálník Zerotracer postavený na původním Monotraceru.   

Zerotracer je dílem společností oerlikon solar a švýcarského studia DesignWerk. Ti společně postavili krytý dvoumístný motocykl, který je namísto spalovacího motoru vybaven elektromotorem.

Maximálně uveze 200 kg zátěže, na jedno nabití baterie ujede 350 km maximální rychlostí 250 km/h. Váží 640 kg a při rychlosti 80 km/h spotřebuje asi 7 kWh. Plné dobití trvá dvě hodiny. Elektrický motor má výkon 135 kW. Baterie nese energii 18 kWh, napětí 400 V. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 4,5 sekundy.

Jedním z členů týmu Zerotraceru je také Frank Loacker, který spolu s Louisem Palmerem řídil slavné Solar Taxi. Palmer je hlavním organizátorem celého Zero Emissions závodu. Ten odstartuje 22. ledna 2011 v Ženevě. Cílem bude za 80 dní objet svět.

inhabitat

3 Comments on “Dálník Zerotracer na cestě kolem světa”

  1. Prosim, opravte nejak vetu
    Prosim, opravte nejak vetu „při rychlosti 80 km/h spotřebuje asi 7 kWh“ – to je nesmysl. Zrejme tam ma byt 7 kWh ***na 100 km***, pak to sedi i s udavanym dojezdem. Dival jsem se na jejich originalni stranku a maji tam stejnou chybu. Je chvalihodne, ze se namisto udaje „dojezd az“ snazite prinest konkretnejsi udaj v jednotkach prace na vzdalenost, ale tohle smysl nedava.

    1. Já to spíše chápu tak
      Já to spíše chápu tak že pro překonání všech jízdních odporů vozidla při rychlosti 80km/h je potřeba příkon pohonu 7kW. Jednoduchým výpočtem 7*(100/80) mi vychází spotřeba 8,75kWh/100km.V tom případě by však vycházel dojezd jen 18/8,75=205km. Udávaný dojezd je tedy pravděpodobně dosažitelný při podstatně nižší rychlosti.

Napsat komentář