O závodu Zero Emission Race už jsme psali. Jedním z jeho účastníků bude i dálník Zerotracer postavený na původním Monotraceru.
Zerotracer je dílem společností oerlikon solar a švýcarského studia DesignWerk. Ti společně postavili krytý dvoumístný motocykl, který je namísto spalovacího motoru vybaven elektromotorem.
Související články:
Maximálně uveze 200 kg zátěže, na jedno nabití baterie ujede 350 km maximální rychlostí 250 km/h. Váží 640 kg a při rychlosti 80 km/h spotřebuje asi 7 kWh. Plné dobití trvá dvě hodiny. Elektrický motor má výkon 135 kW. Baterie nese energii 18 kWh, napětí 400 V. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 4,5 sekundy.
Jedním z členů týmu Zerotraceru je také Frank Loacker, který spolu s Louisem Palmerem řídil slavné Solar Taxi. Palmer je hlavním organizátorem celého Zero Emissions závodu. Ten odstartuje 22. ledna 2011 v Ženevě. Cílem bude za 80 dní objet svět.
Jim Lorimer pocas PIAXP v
Jim Lorimer pocas PIAXP v jednom rozhovore hovoril aj o specifikacii E-Tracera (sutazny duopost Zerotracera).
Dojazd je vraj 200 mil (322km).
Prosim, opravte nejak vetu
Prosim, opravte nejak vetu „při rychlosti 80 km/h spotřebuje asi 7 kWh“ – to je nesmysl. Zrejme tam ma byt 7 kWh ***na 100 km***, pak to sedi i s udavanym dojezdem. Dival jsem se na jejich originalni stranku a maji tam stejnou chybu. Je chvalihodne, ze se namisto udaje „dojezd az“ snazite prinest konkretnejsi udaj v jednotkach prace na vzdalenost, ale tohle smysl nedava.
Já to spíše chápu tak
Já to spíše chápu tak že pro překonání všech jízdních odporů vozidla při rychlosti 80km/h je potřeba příkon pohonu 7kW. Jednoduchým výpočtem 7*(100/80) mi vychází spotřeba 8,75kWh/100km.V tom případě by však vycházel dojezd jen 18/8,75=205km. Udávaný dojezd je tedy pravděpodobně dosažitelný při podstatně nižší rychlosti.