Německo buduje dobíjecí stanice i vodíkovou infrastrukturu

Ačkoliv v poslední době média okupují především elektrická auta, vývoj zdaleka neustal ani v oblasti aut na plyn a vodík. Naopak, sousední Německo jde chytrou cestou silné diverzifikace pohonných hmot.

V současné době je nejrozšířenější alternativou v Německu, podobně jako v České republice, plyn. Tedy LPG, ale rychle se rozvíjí také CNG. V květnu 2009 bylo v Německu přes 800 čerpacích stanic CNG.

Na aktuálním autosalonu v Lipsku se energetická společnost RWE oznámila, že rozšiřuje spolupráci s Renaultem v oblasti elektromobility. RWE má k dnešku po celém Německu celkem téměř 50 dobíjecích stanic. V následujících letech jich mají ale vyrůst tisíce.

„RWE a Renault nabídnou první exkluzivní sériové elektromobily ve všezahrnujícím balíčku společně s ekologickou elektřinou a dobíjecí infrastrukturou už během začátku příštího roku,“ prohlásila Carolin Reichert, hlava e-mobility v RWE.

Na stánku byl také k vidění elektrický Renault Kangoo. RWE aktuálně projíždí s předváděčkou elektromobility celé Německo, aby zákazníky seznámila s tím co je čeká v nedaleké budoucnosti. Už na konci letošního roku má být jen v Berlíně celkem 500 dobíjecích stanic.

Kromě výše zmíněných alternativ ale Německo nezanevřelo ani na vodík. Podle nepotvrzených informací tamní vláda hodlá utratit během následujících 10 let přes 1,5 mld. euro na rozvoj vodíkové dopravy. Půjde především o výstavu čerpacích stanic na vodík.

Těch má být do roku 2017 až 1000. V současné době jich je v Německu teprve pár desítek. O vodík jako palivo mají eminentní zájem také severské státy v čele s Dánskem a Norskem. Právě z Německa do Norska ostatně vede tzv. vodíková dálnice.

Výzkumem a vývojojem vodíkových technologií se v Německu stále aktivně zabývá několik automobilek, zejména Daimler a BMW. Kromě toho neutuchají v tomto směru ani ambice Toyoty, Hyundai nebo General Motors, a to navzdory výraznému zkrouhnutí výdajů na rozvoj vodíkových technologií prezidentem Obamou.

greencaradvisor

One Comment on “Německo buduje dobíjecí stanice i vodíkovou infrastrukturu”

Napsat komentář