Mezinárodní asociace vozidel na plyn (IANGV) se před konferencí a výstavou NGV (Natural Gas Vehicles) 2010 vyjádřila, že díky rostoucímu zájmu o alternativní paliva se v průběhu následujících deseti let na silnicích objeví dalších více než 50 milionů aut poháněných stlačeným zemním plynem (CNG). Do roku 2020 by auta na zemní plyn mohla představovat až 9 % všech vozidel na světě a zemní plyn tak zabere místo dominantního paliva po benzínu a motorové naftě. Konference a výstava NGV 2010 se koná každé dva roky, letos se uskuteční 8. – 10. června v Římě. pokračování…
„Žádné jiné alternativní palivo, dokonce ani benzín, se nemůže pyšnit takovou všestranností jako zemní plyn,“ řekl Brett Jarman, výkonný ředitel Mezinárodní asociace CNG vozidel. „Mezi současnými jedenácti miliony CNG vozidel na silnicích jsou motorky, trojkolky, ještěrky, auta, náklaďáky, autobusy, traktory, letištní tahače, popelářské vozy, lokomotivy, a v Austrálii dokonce i stopadesátitunové ,silniční vlaky‘,“ prohlásil.
Na základě prvních odhadů z roku 2006, které se prozatím ukázaly jako konzervativní, se asociace domnívá, že všestrannost využití CNG jakožto paliva do automobilů jej zvýhodňuje oproti dalším alternativním palivům a zajišťuje trvalý nárůst spotřeby paliva. „V roce 2007 jezdilo ve světě 5,3 mil. CNG vozidel, dnes již 11 milionů, to je za pouhé 3 roky neočekávaný více než dvojnásobný nárůst,“ říká Markéta Schauhuberová, manažerka České plynárenské unie. „Do deseti let by mělo na světě jezdit až 65 milionů vozidel,“ dodává.
Je a ešte ako – ale pri
Je a ešte ako – ale pri stlačených plynoch je to ešte horšie.
Je to hodně psychologická
Je to hodně psychologická záležitost myslim …
Nie je, posádka má pri
Nie je, posádka má pri havárii oveľa menej času opustiť vozidlo.
Napriek tomu si nemyslím, že sa to neujme. Zatiaľ ale dojazd vozidiel na CNG nie je príliš oslňujúci. Každopádne to ale nie je až taký veľký zásah do technológie vozidla, ako vyvinúť hybrid, alebo elektromobil.
Čo sa týka elektromobilu – tam je bezpečnosť asi najvyššia.
Plyn sa da povazovat za
Plyn sa da povazovat za ovela nebezpecnejsi, ako benzin:
1. Nie je ho vidiet
2. Nie je ho citit
3. Nadrz a motor musia byt dokonale utesnene, inak hrosi hned vybuch
Vodik je este nebezpecnejsi, lebo u neho staci, aby sa dostal do kontaktu so vzduchom.
Stlačený plyn – či CNG
Stlačený plyn – či CNG alebo LPG by som v aute nechcel mať – je to nebezpečné!!!
A benzín neni nebezpečnej?
A benzín neni nebezpečnej?