Stránka 11

Plug in hybrid - studené starty

PříspěvekNapsal: stř 01. čer 2016 18:06:56
od jiribbb
Zajímalo by mě, jak jsou u PIH řešeny studené starty. Předností těchto aut by měla být možnost jet i několik desítek km od startu zcela na elektřinu. Je v tomto režimu spalovací motor nějakým způsobem ohříván? Co, když budu chtít plný výkon? Nastartuje studený motor a pak opět zhasne? Opravdu nevím, jak to je, ale pokud by to tímto způsobem fungovalo, opravdu bych viděl tento druh pohonu za ne zrovna ideální. Čekám, kdy konečně nekdo přijde s akumulátory o násobně vyšší kapacitě a životnosti a nižší ceně a koupím si z mého pohledu ideální elektromobil. Děkuji za odpověď.

Re: Plug in hybrid - studené starty

PříspěvekNapsal: ned 05. čer 2016 2:24:07
od Kuk
Dle mých laických znalostí u Toyoty Prius je to prý vychytáno tím, že se motor roztočí elektromotorem do 1000 otáček čímž překoná ten nehorší odpor ztuhlého oleje a pak teprve dojde k za zážehu. Následně dochází k rekuperaci části tepla spalin zpět k rychlejšímu ohřevu motoru a to tak efektivně, že dochází ohřátí kabiny přes topení o něco později. Celé to velmi přispívá k dlouhé životnosti Priusů.
Zbytek jistě upřesní někdo povolanější. :)
Jak to maj vyřešeno ostatní výrobci netuším, ale odhaduji, že geniálnímu systému Toyoty nesahaj ani po kotníky.

U elektromobilu je baterky také nutno temperovat na provozní teplotu, aby se předčasně nezničili při intezivním nabíjení a vybíjení. Leafy myslím zrovna chlazení a ohřívání baterie nemají.