Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Plug in hybrid - studené starty

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Plug in hybrid - studené starty

Příspěvekod jiribbb » stř 01. čer 2016 18:06:56

Zajímalo by mě, jak jsou u PIH řešeny studené starty. Předností těchto aut by měla být možnost jet i několik desítek km od startu zcela na elektřinu. Je v tomto režimu spalovací motor nějakým způsobem ohříván? Co, když budu chtít plný výkon? Nastartuje studený motor a pak opět zhasne? Opravdu nevím, jak to je, ale pokud by to tímto způsobem fungovalo, opravdu bych viděl tento druh pohonu za ne zrovna ideální. Čekám, kdy konečně nekdo přijde s akumulátory o násobně vyšší kapacitě a životnosti a nižší ceně a koupím si z mého pohledu ideální elektromobil. Děkuji za odpověď.
jiribbb
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř 01. čer 2016 17:53:41

Re: Plug in hybrid - studené starty

Příspěvekod Kuk » ned 05. čer 2016 2:24:07

Dle mých laických znalostí u Toyoty Prius je to prý vychytáno tím, že se motor roztočí elektromotorem do 1000 otáček čímž překoná ten nehorší odpor ztuhlého oleje a pak teprve dojde k za zážehu. Následně dochází k rekuperaci části tepla spalin zpět k rychlejšímu ohřevu motoru a to tak efektivně, že dochází ohřátí kabiny přes topení o něco později. Celé to velmi přispívá k dlouhé životnosti Priusů.
Zbytek jistě upřesní někdo povolanější. :)
Jak to maj vyřešeno ostatní výrobci netuším, ale odhaduji, že geniálnímu systému Toyoty nesahaj ani po kotníky.

U elektromobilu je baterky také nutno temperovat na provozní teplotu, aby se předčasně nezničili při intezivním nabíjení a vybíjení. Leafy myslím zrovna chlazení a ohřívání baterie nemají.
Kuk
 
Příspěvky: 37
Registrován: pon 09. kvě 2016 10:09:26


Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník

cron