Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Závada Guewer Classic 2000W - nejede

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Závada Guewer Classic 2000W - nejede

Příspěvekod Hyblos » ned 03. kvě 2015 13:58:42

Najeto 5tis. km, v průběhu bez jediného problému - až na jednou píchlou zadní gumu. Žádná údržba, nicméně zeslábl akumulátor - dalo se to čekat. Současný dojezd cca 30km a v kopcích významně padalo napětí baterie. Nyní 1. závada - skůtr po otřesu přestal jet úplně. Odkapotování ukázalo na 3 zcela zaoxidované kontakty na bateriích. Po očištění a obnovení spojení byla jízda na skůtru mnohem živější než doposud - logický důsledek oxidace.

Když už jsem měl baterie vyjmuty, paralelně jsem je nabíjel za účelem vybalancování - rozdíl mezi baterií nejlepší a nejhorší kondice činil zhruba 10Ah !!. Do budoucna by to chtělo dodělat k akumulátorům balanční obvod, neboť gelovky při napětí nad 13,8V plynují, což snižuje jejich životnost.

Během testu po vjetí do silniční nerovnosti ale skůtr opět stejným způsobem zastávkoval. Rozborka celého skůtru - brzdy pák OK, kontakt stojánku OK, plynová rukojeť taky v pořádku. Poslední na řadu přišlo rozšroubování řídící jednotky. Vypadlo několik kuliček cínu, který odtekl ze silové části desky plošného spoje - viz. foto v záhlavý(při max. proudu jednotky 50A mě to ani nepřekvapilo, navíc malá nerovnost v napojení tranzistorů na chladič zhoršila chlazení celé elektroniky). Po očištění desky již všechno bez problémů - rozteklý cín zkratoval cestičky na plošňáku. Naštěstí to řídící jednotka přežila bez poškození. Znovu provedeno řádné procínování silových cest a smontováno. Jiný problém se zatím nevyskytl.

Když to mám rozdělané plánuji na výstup plynové rukojeti (Hall senzor) připojit kondenzátor pro stabilizaci napětí - důsledkem bude sice línější akcelerace, ale zároveň to bude kompenzovat vysokou citlivost plynu na malá otočení rukojetí - jízda v dírách způsobuje silné cukání plynem a proudové nárazy do motoru. Nebude pak nutné držet se dlaní i neotočné části. Zároveň by bylo možné na tento drát připojit napěťový dělič z potenciometru --> sloužilo by jako tempomat. Vše vypínatelné externím přepínačem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Hyblos
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 26. úno 2009 17:07:23

Re: Závada Guewer Classic 2000W - nejede

Příspěvekod alf159 » pon 04. kvě 2015 16:16:01

Zdravím, ten rozteklý cín je docela masakr - já se do své jednotky ještě za těch 5 let nedíval, snad tam nemám to samé :)
Jinak zoxidované kontakty mívají jen origo čína aku. - je to prostě aušus. Moje baterie (CSB) mají kontakty i po 4 letech zcela čisté a v napětí naprázdno se prakticky nerozchází.
Jinak konstrukce baterií by měla být AGM - zde je doporučené nab. napětí 14,6 - 14,8 (podle výrobce) v cyklickém režimu, 13,6 - 13,8V je pro trvalé nabíjení (záložní zdroje).
Jinak přeji další bezproblémový provoz.
alf159
 
Příspěvky: 121
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín


Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron