Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Elektrický skútr-motocykl JMSTAR MJS 5000W (Europe Star)

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re:

Příspěvekod ctirad » stř 16. črc 2014 0:30:33

V tom horším případě bych viděl, že se na to vztahuje písmeno d) položky 27 Sazebníku správních poplatků, což je 1500 Kč.


To mi přijde fakt málo. Schválně jsem se koukal do nějaké staré korespondence z doby, kdy jsme právě z mizuhem chtěli něco dovézt a skutečně se tam kalkuluje s částkou 7000,-. Ostatně když se podíváš do různých motobazarů, kde jsou dovezené stroje bez českého TP, tak tam taky najdeš náklady na přihlášení mezi 5-7 tisíci. Pokud se tedy něco poslední roky nebo dva nezměnilo.

No, nevím, jestli spekulace, že úředník bude porušovat předpisy, do tohoto rozhodování patří ...


To není o porušování, to je o tom, že Číňan je schopen vyplodit ledacos, viz třeba jejich "CE" logo, které vůbec neznamená to, co by mělo znamenat. Pokud chce mít člověk jistotu, je lepší před koupí ten ECC vyžádat a na příslušném úřadě se ujistit, že to bez problémů přihlásí.

Při 60 V je to nějakých 83,3... A, tedy 2C, což by snad neměl být problém.


2C kontinuálně je pro olovo sakra dost. Ostatně ono je to dost i pro lifepo4. Já mám papírově 4kW skútr, reálně tak 3kW, s originálním regulátorem je maximální proud z baterie 80A a jakmile člověk jede do kopce nebo se razantněji rozjíží, je tam ten proud prakticky pořád na maximu nebo těsně pod tím.

To je ale spíš argument proti lithiu, proč do něj za draho investovat, když za rok budu měnit za benzín :-)


Ale no tak. Pak si kup benzín rovnou. Lithium fakt za rok neodděláš, ani kdybys chtěl.

No, realita je taková, že jezdit pro potěšení z jízdy mě nebere ani na kole, ani v autě, takže nevím, proč by to mělo přijít se skůtrem.


Nemusí jít nutně o potěšení z jízdy, ale prostě o to, že budeš chtít ještě někam na nákup, něco předat, někde se stavit a malý dojezd tě v tom bude omezovat. A pak ještě když si zvykneš na to, že jezdíš bez šlapaní a čekání v kolonách prakticky za nula peněz, budeš mít potřebu jezdit i někam dál.

Tvoje sbírka tedy vypovídá, jak to odchází při tvojem stylu, což nemusí být až tak relevantní k tomu, jak to budu používat já, a jak mi to teda bude nebo nebude odcházet.


To nemá nic společného s mým stylem jízdy. Při výkonech těchto strojů stejně jezdíš skoro pořád co to dá a především ty akumulátory mám od mnoha dalších lidí a vozítek, třeba i mobility skútrů pro postižené, kde se opakuje úplně ten samý scénář, že původní olovo už nedojede tam, kam má.

BTW, odkud jsi. Pokud bys byl někde ze středních čech nebo Prahy, tak možná bude lepší si sednout někde na pivo a probrat to osobně než psát sáhodlouhé litánie.
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Elektrický skútr-motocykl JMSTAR MJS 5000W (Europe Star)

Příspěvekod alf159 » stř 16. črc 2014 16:33:45

Jen krátce osobní zkušenost.
Origo china olovo - po 1. roce dojezd z cca 50km jen 33km, vyreklamoval jsem, dostal nové značkové CSB.
Při stejné kapacitě (34Ah) tyto mají dojez jen cca 33km, ale mají ho stejný už 3 roky.
Obvyklá délka jízdy cca 11km (nabíjím i v práci).

Tabulka jízd a nájezdů na aku pod příspěvkem.
alf159
 
Příspěvky: 121
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Elektrický skútr-motocykl JMSTAR MJS 5000W (Europe Star)

Příspěvekod ctirad » stř 16. črc 2014 19:24:40

Nutno ovšem říct, že ty a ten člověk, co najel 7000km na A10 jste zatím jediné dvě výjimky, které spíše potvrzují pravidlo.
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Elektrický skútr-motocykl JMSTAR MJS 5000W (Europe Star)

Příspěvekod alf159 » stř 16. črc 2014 20:40:21

Jasně, ale já jen chtěl říct, že to asi bude o baterkách.
Podle toho jak se vyvíjely ty číny, tak bych řek, že by umřely během 2. roku.
Sám jsem zvědavý, jak dlouho mi ty současné vydrží.
Máš zkušenosti i s odcházením kvalitních značek akumulátorů?

Z toho (a ze zkušeností jiných) mám zatím malou důvěru k čínskému lithiu (viz. strohé, nekompletní a měnící se čínsko/anglické datasheety k Winston, Calb a j.) v kombinaci s nekvalitními BMS (zqtd-690).
Kdyby prodával např. Panasonic lithiový pack 48V/40Ah vč. BMS a dal na něj záruku např. 6 let/nebo 2000 hlubokých cyklů za cenu číny, pak bych se asi nerozpakoval. No ale kdyby nikoho nezajímá...
alf159
 
Příspěvky: 121
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Příspěvekod kavol » stř 16. črc 2014 21:58:27

ctirad píše:To mi přijde fakt málo. Schválně jsem se koukal do nějaké staré korespondence z doby, kdy jsme právě z mizuhem chtěli něco dovézt a skutečně se tam kalkuluje s částkou 7000,-.


No, kalkulovat se mohlo, otázka je, jak to nakonec dopadlo? - Předpokládal bych, že s tím odkazovaným příspěvkem nás netahá za nos, datum prvního apríla to nemá ...

ctirad píše:Ostatně když se podíváš do různých motobazarů, kde jsou dovezené stroje bez českého TP, tak tam taky najdeš náklady na přihlášení mezi 5-7 tisíci. Pokud se tedy něco poslední roky nebo dva nezměnilo.


Tož bazar není charita, průměrný zákazník neběhá na ouřad každej den, aby měl postupy a předpisy v malíku, tak proč ho trošinku neskásnout, že ...

ctirad píše:To není o porušování, to je o tom, že Číňan je schopen vyplodit ledacos, viz třeba jejich "CE" logo, které vůbec neznamená to, co by mělo znamenat. Pokud chce mít člověk jistotu, je lepší před koupí ten ECC vyžádat a na příslušném úřadě se ujistit, že to bez problémů přihlásí.


To je jeden z důvodů, proč řeším typově stejný stroj, jako se tu prodává - eskutr už ten certifikát úspešně protlačil, takže by to mělo projít. Samozřejmě že o kopii bych si řeknul, ale chtěl jsem si prvně rozhodnout, jestli to vůbec má smysl, než začnu reálně chystat koupi.

ctirad píše:2C kontinuálně je pro olovo sakra dost.


Minutu a půl bych nebral jako "kontinuálně". Startovací baterky se testujou v cyklech po půl minutách (a v provozu jsou často trápeny hůř), a to je úplně jiná, na delší odběr ještě nevhodnější, konstrukce.

ctirad píše:Ostatně ono je to dost i pro lifepo4. Já mám papírově 4kW skútr, reálně tak 3kW, s originálním regulátorem je maximální proud z baterie 80A a jakmile člověk jede do kopce nebo se razantněji rozjíží, je tam ten proud prakticky pořád na maximu nebo těsně pod tím.


Tak teď si nejsem jist, jestli myslíš "dost" z hlediska zkracování životnosti nadměrnou zátěží, anebo spíše z hlediska poskytnutého výkonu, když takto mluvíš o lithiu?

ctirad píše:Ale no tak. Pak si kup benzín rovnou. Lithium fakt za rok neodděláš, ani kdybys chtěl.


Nemyslel jsem to tak, že oddělám lithium, ale že kdybych fakt chtěl jezdit víc, tak mi nebude stačit ani to.

ctirad píše:Nemusí jít nutně o potěšení z jízdy, ale prostě o to, že budeš chtít ještě někam na nákup, něco předat, někde se stavit a malý dojezd tě v tom bude omezovat. A pak ještě když si zvykneš na to, že jezdíš bez šlapaní a čekání v kolonách prakticky za nula peněz, budeš mít potřebu jezdit i někam dál.


Běžný nákup je v dosahu, na větší si beru auto, že bych se někde potřeboval neplánovaně stavit se mi nestává, a po městě už prakticky nemám kam dál jezdit, těch 20 km je z jedné strany na druhou a zpět. (No, našla by se delší trasa, ale to jsem za posledních mnoho let potřeboval jednou a nebylo to neplánované, takže opět auto.)

Rozumím, co chceš říct, ale to je prostě součástí kalkulace, že si pak budu muset říct "vole šetřil si, tak si nemůžeš vyskakovat". Pořád to bude lepší než aktuální situace, kdy některý trasy prostě na kole nedám, autem je to na pytel, a MHD je tak akorát zralá na to skopat plánovače do kuličky, absolutně chybí pokrytí příčných směrů.

ctirad píše:BTW, odkud jsi. Pokud bys byl někde ze středních čech nebo Prahy, tak možná bude lepší si sednout někde na pivo a probrat to osobně než psát sáhodlouhé litánie.


Už delší dobu hniju v Brně (což myslím vysvětluje, že fakt neprojedu 50 km, abych se dostal z jednoho konce na druhej, narozdíl od Prahy). Chtěl jsem zajít na sraz, ale bohužel žádnej aktuálně není naplánovanej, takže holt aspoň takto virtuálně ...
kavol
 
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 10. črc 2014 15:15:51

Příspěvekod kavol » stř 16. črc 2014 22:44:39

alf159 píše:Jen krátce osobní zkušenost.


Jo, díky, už jsem na tvůj řádek koukal v té tabulce spotřeb.

Jestli máš 48 V / 34 Ah, tak to je nějakých 1632 Wh, čili pokud nabíjíš po 10 km a máš lehčí stroj, tak to vychází na ještě mělčí cykly, než počítám já. Na druhou stranu, už to je tři roky a dojezd pořád stejný, přičemž já jsem si říkal, že cokoliv víc než dva bude dobré ... Čili největší otázka asi je, na jak velký šmejd člověk u Číňana natrefí. Brr, nemám rád loterie :-(
kavol
 
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 10. črc 2014 15:15:51

Re: Elektrický skútr-motocykl JMSTAR MJS 5000W (Europe Star)

Příspěvekod ctirad » čtv 17. črc 2014 13:24:20

alf159 píše:Podle toho jak se vyvíjely ty číny, tak bych řek, že by umřely během 2. roku.


To by tak odpovídalo. Nejdřív pokles tvrdosti a dojezdu asi o třetinu, následující rok další pokles + jeden aku těsně před smrtí (vyměněn) a na začátku třetí sezóny dva ze tří zbylých aku vykazovaly 4 respektive 8V a tedy evidentní rozpad mřížky a zkrat některých článků. A to byly před zimou plně nabité a uchovávané při téměř pokojové teplotě. Nemluvě o tom, že u dvou ze čtyř aku docházelo průběžně k úniku elektrolytu kolem záporného terminálu a korodovalo všechno okolo.

Obdobnou zkušenost mají další lidi co znám včetně kamaráda s invalidním skútrem, kterému se po roce snížil dojezd na 5km a oficiální servis chtěl za jeden akumulátor přes 4000,-Kč! Takže teď už jezdí na lifepo4 za míň peněz a je spokojený.

Máš zkušenosti i s odcházením kvalitních značek akumulátorů?


Přiznám se, že jsem zatím nikdy v žádném skútru, ani vozítku pro postižené značkový akumulátor ve smyslu Varta, Panasonic apod. neviděl. A radši ani nechci vědět, co by takový stál, když i u té číny stojí sada čtyř desítku. Za to bych měl sadu 20Ah lifepo4 i s BMS, která by těch 35km ujela taky, byť s výhradou k zatížení.

Z toho (a ze zkušeností jiných) mám zatím malou důvěru k čínskému lithiu (viz. strohé, nekompletní a měnící se čínsko/anglické datasheety k Winston, Calb a j.) v kombinaci s nekvalitními BMS (zqtd-690).


To čínské lithium není na dnešní dobu žádný zázrak, ale pokud se s ním slušně zachází, tak si nechá líbit ledacos a nic lepšího stejně my bastlíři nemáme. S velkým skútrem jsem koupil sadu 40Ah winstonů, které byly provozované 3 roky bez jakékoliv BMS, jenom zapojené v sérii a až na jeden to přežily, byť v různém stupni degradace, ale ani jeden neměl pod 30Ah a všechny dodnes v různých mašinách jezdí.

Kdyby prodával např. Panasonic lithiový pack 48V/40Ah vč. BMS a dal na něj záruku např. 6 let/nebo 2000 hlubokých cyklů za cenu číny, pak bych se asi nerozpakoval. No ale kdyby nikoho nezajímá...


Kup si motorku Zero, tam garantují po 500 000 ujetých km pokles dojezdu maximálně o 20% ;)
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re:

Příspěvekod ctirad » čtv 17. črc 2014 13:45:54

kavol píše:No, kalkulovat se mohlo, otázka je, jak to nakonec dopadlo? - Předpokládal bych, že s tím odkazovaným příspěvkem nás netahá za nos, datum prvního apríla to nemá ...


Nevím, napiš mu PM. A dopadlo to tak, že ten model s variátorem, kvůli kterému jsme to celé dělali, nakonec nedokázali dodat a namísto toho nám chtěli poslat verzi s normální HUB motorem, který jsme nechtěli.

Tak teď si nejsem jist, jestli myslíš "dost" z hlediska zkracování životnosti nadměrnou zátěží, anebo spíše z hlediska poskytnutého výkonu, když takto mluvíš o lithiu?


Zátěži. 2C, pokud to není jenom krátká špička, je pro olovo už trýznění.

Rozumím, co chceš říct, ale to je prostě součástí kalkulace, že si pak budu muset říct "vole šetřil si, tak si nemůžeš vyskakovat".


Tohle se dá pochopit u věci za 20 tisíc, ale ne za 50. Já jsem takhle koupil "na hraní" Guewer Classic, přestože jsem od začátku chtěl velký L3 skútr přesně z těch důvodů, které uvádíš ty. Jenže v rozumné ceně (a vlastně ani v nerozumné) tenkrát žádný k mání nebyl. Ale za 50k kupovat něco, kde je předpoklad, že klíčová součástka odejde v rozmezí 1 až 3 let, to už mi přijde jako vyhazování peněz oknem.

BTW, tak proč nekoupíš na eskutr.cz jeden z těch za 55 tisíc? Až na udanou maximální rychlost v TP to přesně odpovídá tomu, co potřebuješ a je to bez rizika a se zárukou.
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Příspěvekod kavol » úte 05. srp 2014 12:02:02

jaj, nějak mi přestaly chodit upozorňovací maily z fóra :-/

ctirad píše:Tohle se dá pochopit u věci za 20 tisíc, ale ne za 50.


Tož to je individuální, že ... hlavně od toho očekávám nenulovou užitkovou hodnotu, ne jenom to hraní; čistě "na hraní" bych nevyhodil ani těch 20 k.

ctirad píše:Ale za 50k kupovat něco, kde je předpoklad, že klíčová součástka odejde v rozmezí 1 až 3 let, to už mi přijde jako vyhazování peněz oknem.


Nojo, jenomže ta klíčová součástka se dá jednoduše nahradit, a budu mít k dobru 1-3 roky provozu, tedy i zkušeností, a budu se moci lépe rozhodovat, jestli dokoupit lithium a být vlastně na stejné ceně jako to teď můžu koupit rovnou, nebo jestli mi to nevyhovuje a pokusit se kostru prodat, což bude s menší ztrátou než kdybych kupoval za dvakrát tolik, nebo třeba udělat zalevno ještě jeden cyklus s novým olovem a pak to poslat do šrotu, protože se to bude rozpadat celkově ...

Navíc jsem zase o trošku více naplněn optimismem ohledně toho, co se může v udát v dostupnosti a cenách akumulátorů a příslušenství v těch následujících letech: Kdysi dávno jsem si koupil inteligentní nabíječku NiCd/NiMH za 3 kKč. Pak to zkopíroval Číňan, o pár let později jsem parametrově totéž jen v jiné škatuli objevil v Lidlu nějak pod 1000 Kč. Před pár lety jsem vylepšený model, již s displejem ukazujícím stav akumulátoru a většími nabíjecími proudy, koupil tchýni asi za 600. Pak jsem si všimnul, že v další iteraci přidali USB konektor. A minulý týden jsem viděl (shodou okolností při příležitosti, o které píšu níže :-)) další vylepšení - krom toho, že už má dva USB porty, tak přidali platíčko na nabíjení Li-Ion, a stálo to v přepočtu pod 500 Kč ... (O tom, že když jsem měl první mobil s LiIon, tak baterka do něj byla za osm stovek, a do mého současného stojí LiPol asi 250 ani netřeba mluvit, že?)

ctirad píše:BTW, tak proč nekoupíš na eskutr.cz jeden z těch za 55 tisíc? Až na udanou maximální rychlost v TP to přesně odpovídá tomu, co potřebuješ a je to bez rizika a se zárukou.


No právě kvůli té maximálce, když budu muset objíždět rychlostní silnice, tak ztratím značnou část výhod, co mi to má v dojíždění přinést; a taky se bojim, že 3 kW budou v kopci málo.

------------------

Jinak minulý týden jsem u Lidlu na Peknej ceste (v Bratislavě) zahlídnul něco, co vypadalo skoro jako předchůdce tohoto modelu - praštil mě do očí akupack (lithium ...) visící před zadním kolem, teprv na základě toho jsem koukal, že to nemá vejfuk a má motor v kole. Vypadalo to skoro stejně, akorát to na přední vidlici nemělo odrazky (nebo to jsou blinkry?), nemělo to vpředu to žebrování, a budíky byly jiný. Když jsme vylezli z obchodu, tak mi to akorát před nosem ujelo :-/ ale jezdec byl chlap o dost statnější než já a odpich to mělo pěknej ...
kavol
 
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 10. črc 2014 15:15:51

Re:

Příspěvekod ctirad » úte 05. srp 2014 17:20:07

kavol píše: hlavně od toho očekávám nenulovou užitkovou hodnotu, ne jenom to hraní; čistě "na hraní" bych nevyhodil ani těch 20 k.


No ujel jsem na tom cca 5000km než jsem přesedlal na větší model a kdyby se mi ta koupě tehdy nenaskytla, tak tam mám dneska lithium.

Nojo, jenomže ta klíčová součástka se dá jednoduše nahradit, a budu mít k dobru 1-3 roky provozu, tedy i zkušeností, a budu se moci lépe rozhodovat, jestli dokoupit lithium a být vlastně na stejné ceně jako to teď můžu koupit rovnou,


Na stejné ceně určitě né. Ona je vůbec otázka, jestli by ti ten pack někdo prodal samostatně a za kolik. A další věc je, jestli tam vůbec bude pasovat. Ta olověná verze bude mít navařené kontejnery do rámu, kdežto lithiová je vyndavací. Ale zase je fakt, že když netoužíš po velkém dojezdu, tak do těch kontejnerů po olovu můžeš vyskládat nějaké 40Ah lifepo4 a máš pohodový dojezd do 70km. Ale je to práce a na těch 80 tisíc celkem se stejně dostaneš.

Navíc jsem zase o trošku více naplněn optimismem ohledně toho, co se může v udát v dostupnosti a cenách akumulátorů a příslušenství v těch následujících letech: ...


Před lety jsem byl takhle optimistický taky, ale realita je taková, že ty články, co si člověk může koupit (tj. lifepo4 čína) jdou poslední tři roky pořád nahoru. Zjevně proto, že tam neprobíhá žádné zlepšování parametrů a ceny surovin jdou pořád nahoru.

No právě kvůli té maximálce, když budu muset objíždět rychlostní silnice, tak ztratím značnou část výhod, co mi to má v dojíždění přinést;


Pokud jde o městské okruhy, kde je rychlost omezená 70-80km/h, tak bych se toho nebál. Když jsem na stejné téma před časem mluvil s lidmi jezdícími na otevřených padesátkách, tak se na mě dívali divně proč takové blbosti vůbec řeším.
Jiná věc je samozřejmě dálnice, tam bych ale nešel s ničím co nejede reálně přes 100km/h bez ohledu na to co je napsaného v papírech.

a taky se bojim, že 3 kW budou v kopci málo.


Není nic snažšího, než si to jet do Vyškova vyzkoušet. Vždyť to máš z Brna co by kamenem dohodil. Navíc se tam můžeš rovnou zeptat, jak je to s případnou koupí samostatného akumulátoru.
Navíc já bych skoro čekal, že ten 3kW s lithiem nebude jezdit lépe než uškrcený 5kW s mnohem těžším a měkčím olovem.

Jinak minulý týden jsem u Lidlu na Peknej ceste (v Bratislavě) zahlídnul něco, co vypadalo skoro jako předchůdce tohoto modelu -


Nebylo to VK2008? http://www.erider.cn/product/html/?91.html To mám já.
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron