Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod mizuh » úte 20. pro 2011 10:38:33

Máte někdo zkušenosti s legalizací stavby nebo přestavby elektrického vozidla? Něco málo je je na stránkách OS elektromobily, ale není toho moc. Legislativa v psané formě vypadá jednoduše a schůdně otázkou zůstává, jak je to v praxi.

Průběžně budu doplňovat svoje zkušenosti s úřady... ;)
e-max 90S - v přestavbě
mizuh
 
Příspěvky: 84
Registrován: stř 05. led 2011 9:43:40
Bydliště: Praha

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod trud » pon 16. led 2012 22:09:27

Realnejsie ako prestavbu by som vidle kupu starsieho priusu a vymena systemu za lifepo4 ..myslim ze take daco robil EVC a je tu o tom clanok. Este zaujimavejsie bolo prestavat Auris HSD na lifepo4.Pripadne novinku..Yaris HSD. Ak by som vymenil len bateriu a pridal nabijacku ani by som neriesil dake papierovacky :)
trud
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned 27. bře 2011 7:24:56

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod mizuh » úte 24. led 2012 22:21:51

Řeč byla o elektrovozidle ne o hybridu. Navíc Priuse jsem měl možnst vyzkoušet a ta reálná spotřeba benzínu je jen o nějký litr a půl než jezdím s deset let starou 1,4 fabií. Jde mi hlavně o jednostopé vozidlo.
e-max 90S - v přestavbě
mizuh
 
Příspěvky: 84
Registrován: stř 05. led 2011 9:43:40
Bydliště: Praha

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod mizuh » sob 04. úno 2012 19:11:48

Podle vyjádření zkušebny není přestavba vozidla se spalovacím motorem na elektropohon v zásadě problém, je to pouze o penězích. Kromě administrativního kolečka na úřadu obce s rozšířenou působností je třeba doložit protokoly následujících zkoušek:

- brzdy - 10 tis.
- odrušení - 10 tis.
- posouzení vozidla dle EHK 100 - 10 - 12 tis.
- ověření hmotnosti - 3 tis.

Celková cena přestavby se pouze za zkoušky a administrativu vyšplhá na nějakých 40 tis.

Závěr ať si udělá každý sám....
e-max 90S - v přestavbě
mizuh
 
Příspěvky: 84
Registrován: stř 05. led 2011 9:43:40
Bydliště: Praha

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod adam78 » úte 14. srp 2012 17:39:31

taky premyslim o prestavbe nejakeho vozidla. Puvodne to mel byt trabant, kvuli jednoduchosti a vaze vozidla, ale pote co jsem se v aute projel, jsem to zavrhnul. ted premyslim o twingu...
co se tyce legalizace, myslim, ze pokud prestavene vozidlo nepresahne povolenou hmotnost, tak zkousky brzd nejsou potreba. Odruseni je v nekterych pripadech mozne ziskat s nakupem elektromotoru a ridici jednotky.
adam78
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 25. kvě 2009 22:29:15

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod Zabak » úte 14. srp 2012 20:27:15

Nevedel jsem kam to zaradit, ale hodim to sem. Nasel jsem bezva video na elektro kolecko :-) rekl bych ze tam je ten sami motor co mame mi ve skutrech http://www.rouming.cz/roumingVideo.php? ... =0&search= .
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod mizuh » čtv 23. srp 2012 9:44:09

adam78 píše:co se tyce legalizace, myslim, ze pokud prestavene vozidlo nepresahne povolenou hmotnost, tak zkousky brzd nejsou potreba. Odruseni je v nekterych pripadech mozne ziskat s nakupem elektromotoru a ridici jednotky.


pokud jde o brzdy tak bez toho ti nikdo nic neschvali. Musis vzit v uvahu, ze demontazi spalovaciho motoru prijdes o zdroj podtlaku pro posilovac, ktery nahradis elektrickou vyvevou, ale stejne se jedna o zasah do brzdoveho systemu tudiz zkouska je nutna. Ohledne odruseni je ti prohlaseni k motoru vcelku k nicemu, protoze se posuzuje emc celeho vozidla nikoliv pouze motoru a jednotky. Taky doporucuji procist normu pro elektrovozidla kterou musi prestavene vozidlo projit (ehk 100) a myslim, ze si to rozmyslis a dovezes si radsi el saxo nebo berlingo.

Pominul jsem fakt, ze pouzite komponenty by meli byt taky homologovane.
e-max 90S - v přestavbě
mizuh
 
Příspěvky: 84
Registrován: stř 05. led 2011 9:43:40
Bydliště: Praha

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod mizuh » pát 31. srp 2012 8:53:55

Jelikož jsem zaznamenal poslední dobou více zájemců o stavbu či přestavbu elektrovozidla s dosti skreslenou představou, co taková záležitost obnáší, napadlo mě uspořádat besedu s lidma z Dekry popřípadě i z Ministerstva dopravy na toto téma. Co vy na to.
e-max 90S - v přestavbě
mizuh
 
Příspěvky: 84
Registrován: stř 05. led 2011 9:43:40
Bydliště: Praha

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod tvkuba » ned 02. zář 2012 11:06:37

Rozhodně zajímavý nápad. Určitě bych se rád něčeho takového zúčastnil. Rád i pomohu s organizací.
Elektroblázen z vlastní vůle :-)
tvkuba
 
Příspěvky: 288
Registrován: pon 04. říj 2010 18:44:41
Bydliště: Praha 10

Re: Legální stavba a přestavba elektrovozidla

Příspěvekod LEON » úte 09. led 2018 21:25:19

Koukám, že toto téma na nějakou dobu usnulo. Zkoušel tu už někdo oběhat tu přestavbu na elektromobil? Těch 40 tisíc se mi nezdá za homologaci tak moc. Rád bych se ale pobavil s někým, kdo toto kolečko již absolvoval, pokud tu někdo takový je, než se do toho sám pustím.
LEON
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 09. led 2018 21:19:36

Další

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron