Stránka 152

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

PříspěvekNapsal: ned 16. říj 2011 7:30:54
od zqtd-690
Poněvadž se jedná u obou dovozců (firma HANSCRAFT s.r.o. a firma ERSICO s.r.o.) o stejný skútr, se stejným homologačním protokolem EEC, vyráběný čínskou firmou (viz wxabat.com), navrhuji přenést diskuzi a příspěvky uživatelů do tohoto tématu.

Pro zjednodušení navrhuji používat zkratky HCE a A600.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: ned 16. říj 2011 8:01:21
od zqtd-690
Odkazy na weby těchto dovozových firem jsou http://www.hanscraft.com a http://www.akumoto.com (na webu http://www.ersico.cz jsou jimi dovážené šicí stroje, protože doména http://www.veronica.cz je obsazena).

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 6:32:15
od Zabak
Tak jsem se ted koukal s jakejma akcema jdou do podzimni sezony prodejci elektroskutru ZQTD - 690 a vypada to pro uzivate velice prijemne :-) at zije konkurence. Je to asi taky jako Student agency a ceske drahy :-). Kouknete sami http://www.hanscraft.com/elektricke-sku ... a/produkty a http://www.akumoto.com/produkty/elektri ... to-600-3kw.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 6:58:04
od Zabak
Tak jsem si u ZQTD nechal vybalancovat clanky a byl jsem nemyle prekvapen i presto, ze ve vybiten stavu se to jevilo jako celkem dobry tak u prvni baterky v jednom clancku chybelo cca 3,4Ah a u druhy baterce ve dvou clancich celkem 3,8Ah coz je dost, pro zajmavost prikladam i tabulku. Jinak jsme resili, proc ta moje baterka byla v relativne dobre kondici a dosli jsme k zaveru, ze je to zpusobeno tim, ze ja jezdil celou zimu. BMS balancuje jen pri vybijeni a tedy pokud clovek jezdi tak se to jaks taks srovna, pri nabijeni se nabijecka vypne pri dosezeni celkoveho napeti baterie bohuzel clanky nejsou zcela totozne a kazdy se sam vybiji trosku jinak a tedy pokud celou zimu prubezne pouze dobijite tak si baterku rozhodite takovym zpusobem ze se najare nestacite divit :-) asi tak jako ZQTD letos najare :-). Takze zaver je asi takovy premereni vybite baterky je pekny, ale neni az tak uplne smerodatny jak vychazi z tabulky (odhali velike prusery). Nejlepsi je nechat si baterku na zacatku a na konci sezony (jaro a podzim) vybalancovat neni to sice zdarma (je to desna piplacka a hodne casove narocne), ale urcite je to potreba na udrzeni dojezdu a zivotnosti baterie, kdo vi treba to nekteri s prodejci zacnou nabizet spolu z dvouletou a vyssi garanci (neco jako garancka u auta ta se taky plati a na zaklade ni je pak zaruka o x let vyssi). Rozhodne se neda rici (diky novym zkusenostem), ze se jedna o bezudrbovou baterii, bezudrzbova muze byt, ale pak nevydrzi to co pisou. (jinak rozdily 0,01V zpusobuje na pravdepodobne kabel na privodu ten pro druhou baterku je totiz delsi :-) )

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 9:17:35
od ctirad
Mě by zajímalo, jak funguje to proklamované balancování při vybíjení. Dosud mi na to nikdo neodpověděl.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 10:10:38
od Zabak
No netusim jak to funguje, ale je to evidentni, ze to nejak funguje proste, kdyz nabijes tak si ty cisla litaji jak chteji. Viz tabulka a kdyz vybijes tak se vyhladi jsem silnoproudar netusim jak se to deje, je to proste cerna krabick,a ktera to udela. Po nabiti se mi ted napeti ustali na 50,4V. ZQTD mi doporucil po maximalnim nabiti ujet asi tak cca 40-50% maximalniho dojezdu aby se to vyladilo. Jinak nabijel takze ze nabil klasicky a pak solo clanky nejakou nabijeckou viz drive zminovanou. Ta si pamatuje co kam tece a kolik toho tece. Proste to tak nejak funguje.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 11:19:21
od tydyt
ctirad píše:Mě by zajímalo, jak funguje to proklamované balancování při vybíjení. Dosud mi na to nikdo neodpověděl.


Zdravím, taky by mě to zajímalo...
No když ale srovnávám vybíjením (či před nabíjením vybiju), tak přicházím zbytečně o již dodanou energii a ubírám si i nábíjecí cykly (životnost).

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 12:19:00
od ctirad
Já jsem přesvědčen, že se nebalancuje nic. Samotný pojem "balancování při vybíjení" mi přijde jako nesmysl už z principu jak by to asi mohlo fungovat. Proto se na to ptám pokaždé, když ten termín někdo použije.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 12:34:05
od ctirad
Zabak píše:No netusim jak to funguje, ale je to evidentni, ze to nejak funguje proste, kdyz nabijes tak si ty cisla litaji jak chteji. Viz tabulka a kdyz vybijes tak se vyhladi


Nic se nevyhladí. To, že u vybitějšího akumulátoru mají napětí jednotlivých článků menší odchylku než u plně nabitého je pouze důsledek průběhu vybíjecí charakteristiky, která je v tom místě velmi pozvolná, takže i velký rozdíl v aktuální kapacitě se projevuje jenom minimálním rozdílem napětí na článku.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 14:03:47
od zqtd-690
A jedna zdravá baterie v dobré kondici v příloze.