Stránka 452

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: pát 25. lis 2011 20:44:01
od zqtd-690
Pro informaci :

V příloze jsou hodnoty měření LFP baterie 48V/45Ah (akumoto L120). Měřená baterie byla nabita dovozcem dodanou nabíječkou. Po nabití a ustálení napětí bylo zahájeno její měření a dobití jednotlivých článků baterie (16ks) na jejich 100% kapacity. Maximální nabíjecí napětí článku bylo 3,60V. Kapacita baterie před touto úpravou po uvedených nabíjecích cyklech byla na hodnotě 77,5%, i když byla uživatelem řádně udržována a dobíjena podle návodu dovozce.

Obrázek o údajné bez-údržbové LFP baterii si každý udělá sám.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 29. lis 2011 6:43:11
od zqtd-690
Pro informaci :

Všimněte si ve veřejné tabulce spotřeb elektroskútrů, že většina uvedených majitelů ZQTD skútrů (např. A300, A600) má motorovou brzdu (tzv. „rekuperaci“) odpojenu. Proč asi? Určitě proto, že její přínos je spíš negativní, a navíc zkracuje dojezdy skútrů. V městském provozu se podílí na dalším zahřívání řídící jednotky s hrozbou jejího zničení.
Proto rada pro nové budoucí uživatele – od prodejců místo aktivace požadujte její vypnutí (a v žádném případě neplaťte za její aktivaci – je součástí SW řídící jednotky z výroby a většina prodejců ji na ZQTD skútrech ani neumí vypnout). Ušetříte si tak finanční prostředky, které můžete věnovat na zakoupení energie pro Váš skútr. Pokud by někdo z prodejců chtěl provádět vypnutí této funkce za peníze, pak to napište do veřejné diskuze.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: pát 09. pro 2011 18:17:18
od zqtd-690
Pro informaci :

V příloze jsou uvedeny náklady na ujetí 1km elektrickými skútry ZQTD (se započítáním ceny baterií LiFePO4) v porovnání s benzinovým skútrem. Další provozní náklady nebyly uvažovány, protože jsou u obou typů skútrů asi srovnatelné.
Více informací snad bude uveřejněno také na skutrportálu, kam byly tyto výpočty k seznámení uživatelů skútrů také zaslány.
Po zveřejnění nových cen elektrické energie pro rok 2012 budou výpočty upraveny.

Příloha odsunuta na uloz.to

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: sob 10. pro 2011 13:07:21
od alf159
Asi by se i nad touto tabulkou dalo polemizovat (chybí těžko odhadnutelné náklady za 7 let údržby provozu spalovacího motoru), ale je dobře, že se konečně oběvila na netu.
Před koupí jsem si podobné výpočty dělal sám, proto jsem LFP zavrhl.
Nyní tedy bojuju s olovem (alespoň nemusím balancovat - články se nerozcházejí), v rámci záruky už mám druhou sadu aku. a v podstatě jediné co si přeju je, aby se nákup skůtru alespoň zaplatil.

Krátké shrnutí stavu k 10.12.2011:
Stroj GUEWER CLASSIC, poř. cena s přilbou cca 28000,- Kč, v provozu 18 měsíců.
Najeto 6500,- Km.
Při prům. ceně 2,34 Kč/km za benzín, kdybych jezdil autem jsem ušetřil 15300,- Kč (elektřinu mám zadarmo díky přístupu zaměstnavatele).
Zbývá tedy ještě doplatit 12700,- Kč, aby se nákup zaplatil, což znamená ujet ještě dalších cca 5500 km na skůtru.
Snad to baterie vydží.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: ned 11. pro 2011 0:29:35
od Nilogic
To je myslím ještě optimistický výpočet.
Já teda s mým pesimistickým odhadem počítám, že pořizovačka elektrického skútru je 2násobek stejné kvality benzínového a cena na kilometr co najedu mě vyjde asi tak 2x dráž než benzínová varianta, ale rozdíl v používání? K nezaplacení:-)
Kdyby neexistoval elektrický skútr, tak na skútru nejezdím kvůli skladování dodnes.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: ned 11. pro 2011 0:36:53
od zqtd-690
V příloze přikládám 2x foto zahořené BMS z LiFePO baterie ZQTD skútru. K zahoření došlo samovolně na odstavené baterii (mimo skútr), která nebyla připojena k žádnému jinému zařízení.
Protože se zahoření může opakovat, doporučuji všem majitelům těchto baterií, aby navštívili své servisní firmy k zajištění řádné ochrany. Na skútrech Hanscraft již ochrana byla provedena.
Důvody samovolného zahoření byly zjištěny. Došlo k samovolnému zkratu a zahoření plošného spoje ve spínací výkonové části BMS vlivem nekvalitě provedeného spoje napájecího vodiče +48V, který oba plošné spoje napájí přímo z baterie (plošný spoj elektroniky řízení jednotlivých článků a plošný spoj výkonové spínací části).
Velkým štěstím bylo, že baterie byla vyjmuta z elektrického skútru a zahoření proběhlo v době účasti obsluhy, která mohla v tomto případě zasáhnout. Více informací a fotodokumentace bude zveřejněna později.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: stř 14. pro 2011 8:17:42
od Zabak
Ta vyhorata jednotka vypada dost zajmave, pokud se neco takoveho stane uvnitr skutru tak nez se podari odpojit obvody tak by to mohlo zapalit litium v baterii a potom uz je zbytecny cokoli resit litium pri horeni rozklada vodu a tedy neda se vodou hasit. Jen doufam, ze se neco podobneho nestane me, zajmalo by me jestli se v manualu pise cim se pripadne muze hasit skutr, budu se na to muset podivat :-). Dalsi vec by bylo to ze pokud by to chytlo na silnici tak kdo zadela tu propalenou diru v silnici :-). Ale dokud se nic nestane tak se nic dit nebude, COI to bude resit az po prvnim pruseru. Jinak vcera jsem uspesne slozil skousky na revizaka EA4 a tedy neco k vyhrazenym zarizenim elektro. Bezpecnost elektrickych vyrobku popisuje zakon c.102/2001 Sb. Shoda vyrobku je zakon c. 22/1997 Sb. Narizeni vlady c. 17/2003 rika co se povazuje za elektricke zarizeni 50-1000V S a 75-1500V SS. Kdyby se chtel nekdo kouknout. Normy jsou doporucene ale zakon a narizeni vlady se musi dodrzet, proto je zdarma k dispozici. Budu se muset podivat s jakymy normamy maji byt elektropremistovadla ve shode. Jeste se budu muset podivat jak je to s elektro revizi na takovy to druh zarizeni protoze nejdelsi interval revize spotrebicu je 2 roky v kancelari na veci co se nedrzi v ruce toto popisuje norma 33 1600 ed 2. A na tomhle se jezdi a podleha to vyzname vetsimu namahani. Tedy i zhlediska bezpecnosti by se mela provadet revize. U spotrebice pro stavby skupina B, tridy III (SELV PELV) se musi revize provadet po 3 mesicich na drzene v ruce a 6 mesicich na nedrzene. Navic pro napajeni zarizeni tridy III musi byt pouzit bezpecnostni transformator (baterie nebo motor generator) coz pri nabijeni rozhodne neni splneno. :-) Toto je uz spise profesni deformace. :-) ale na kazdym sprochu je pravdy trochu :-)

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2011 13:28:17
od zqtd-690
Pro informaci:
http://motorky.bazos.cz/inzerat/1339484 ... -1500W.php
Nový dovoz (?) skútrů ZQTD-690 do ČR, tentokrát z Li baterií za velmi dobrou cenu. Z přiložených foto je ihned poznat, že se jedná o modelovou řadu roku 2011, a to podle 3-paprskového přední ho kola (modely roku 2009 a 2010 mají 5-ti paprskové přední kolo).

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2011 1:12:27
od ctirad
zqtd-690 píše:Pro informaci:
http://motorky.bazos.cz/inzerat/1339484 ... -1500W.php
Nový dovoz (?) skútrů ZQTD-690 do ČR, tentokrát z Li baterií za velmi dobrou cenu. Z přiložených foto je ihned poznat, že se jedná o modelovou řadu roku 2011, a to podle 3-paprskového přední ho kola (modely roku 2009 a 2010 mají 5-ti paprskové přední kolo).


To bude ale spíš ekvivalent K40 s 800W, ne? Sice se v tom inzerátu odkazuje na test na Primě, ale to byla A300 a vzhledem k dosaženému výsledku minimálně L120 nebo něčeho specielně postaveného jenom pro ten test.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2011 6:56:14
od zqtd-690
Na můj dotaz jsem od prodejce dostal odpověď, že skútr je osazen Li baterií 45Ah, a že uvedená cena je cena bez DPH. Pokud to tak je, pak je skútr prodáván za nákupní cenu, povýšenou o nabalené náklady (doprava, clo) a případný zájemce by neměl váhat, protože uvedený skútr asi prozatím nikde levněji nekoupí.