Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » pát 25. lis 2011 20:44:01

Pro informaci :

V příloze jsou hodnoty měření LFP baterie 48V/45Ah (akumoto L120). Měřená baterie byla nabita dovozcem dodanou nabíječkou. Po nabití a ustálení napětí bylo zahájeno její měření a dobití jednotlivých článků baterie (16ks) na jejich 100% kapacity. Maximální nabíjecí napětí článku bylo 3,60V. Kapacita baterie před touto úpravou po uvedených nabíjecích cyklech byla na hodnotě 77,5%, i když byla uživatelem řádně udržována a dobíjena podle návodu dovozce.

Obrázek o údajné bez-údržbové LFP baterii si každý udělá sám.
Naposledy upravil zqtd-690 dne ned 01. lis 2015 11:20:44, celkově upraveno 1
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » úte 29. lis 2011 6:43:11

Pro informaci :

Všimněte si ve veřejné tabulce spotřeb elektroskútrů, že většina uvedených majitelů ZQTD skútrů (např. A300, A600) má motorovou brzdu (tzv. „rekuperaci“) odpojenu. Proč asi? Určitě proto, že její přínos je spíš negativní, a navíc zkracuje dojezdy skútrů. V městském provozu se podílí na dalším zahřívání řídící jednotky s hrozbou jejího zničení.
Proto rada pro nové budoucí uživatele – od prodejců místo aktivace požadujte její vypnutí (a v žádném případě neplaťte za její aktivaci – je součástí SW řídící jednotky z výroby a většina prodejců ji na ZQTD skútrech ani neumí vypnout). Ušetříte si tak finanční prostředky, které můžete věnovat na zakoupení energie pro Váš skútr. Pokud by někdo z prodejců chtěl provádět vypnutí této funkce za peníze, pak to napište do veřejné diskuze.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » pát 09. pro 2011 18:17:18

Pro informaci :

V příloze jsou uvedeny náklady na ujetí 1km elektrickými skútry ZQTD (se započítáním ceny baterií LiFePO4) v porovnání s benzinovým skútrem. Další provozní náklady nebyly uvažovány, protože jsou u obou typů skútrů asi srovnatelné.
Více informací snad bude uveřejněno také na skutrportálu, kam byly tyto výpočty k seznámení uživatelů skútrů také zaslány.
Po zveřejnění nových cen elektrické energie pro rok 2012 budou výpočty upraveny.

Příloha odsunuta na uloz.to
Naposledy upravil zqtd-690 dne stř 28. bře 2012 7:41:38, celkově upraveno 1
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod alf159 » sob 10. pro 2011 13:07:21

Asi by se i nad touto tabulkou dalo polemizovat (chybí těžko odhadnutelné náklady za 7 let údržby provozu spalovacího motoru), ale je dobře, že se konečně oběvila na netu.
Před koupí jsem si podobné výpočty dělal sám, proto jsem LFP zavrhl.
Nyní tedy bojuju s olovem (alespoň nemusím balancovat - články se nerozcházejí), v rámci záruky už mám druhou sadu aku. a v podstatě jediné co si přeju je, aby se nákup skůtru alespoň zaplatil.

Krátké shrnutí stavu k 10.12.2011:
Stroj GUEWER CLASSIC, poř. cena s přilbou cca 28000,- Kč, v provozu 18 měsíců.
Najeto 6500,- Km.
Při prům. ceně 2,34 Kč/km za benzín, kdybych jezdil autem jsem ušetřil 15300,- Kč (elektřinu mám zadarmo díky přístupu zaměstnavatele).
Zbývá tedy ještě doplatit 12700,- Kč, aby se nákup zaplatil, což znamená ujet ještě dalších cca 5500 km na skůtru.
Snad to baterie vydží.
alf159
 
Příspěvky: 151
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Nilogic » ned 11. pro 2011 0:29:35

To je myslím ještě optimistický výpočet.
Já teda s mým pesimistickým odhadem počítám, že pořizovačka elektrického skútru je 2násobek stejné kvality benzínového a cena na kilometr co najedu mě vyjde asi tak 2x dráž než benzínová varianta, ale rozdíl v používání? K nezaplacení:-)
Kdyby neexistoval elektrický skútr, tak na skútru nejezdím kvůli skladování dodnes.
Nilogic
 
Příspěvky: 36
Registrován: sob 09. dub 2011 15:05:30

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » ned 11. pro 2011 0:36:53

V příloze přikládám 2x foto zahořené BMS z LiFePO baterie ZQTD skútru. K zahoření došlo samovolně na odstavené baterii (mimo skútr), která nebyla připojena k žádnému jinému zařízení.
Protože se zahoření může opakovat, doporučuji všem majitelům těchto baterií, aby navštívili své servisní firmy k zajištění řádné ochrany. Na skútrech Hanscraft již ochrana byla provedena.
Důvody samovolného zahoření byly zjištěny. Došlo k samovolnému zkratu a zahoření plošného spoje ve spínací výkonové části BMS vlivem nekvalitě provedeného spoje napájecího vodiče +48V, který oba plošné spoje napájí přímo z baterie (plošný spoj elektroniky řízení jednotlivých článků a plošný spoj výkonové spínací části).
Velkým štěstím bylo, že baterie byla vyjmuta z elektrického skútru a zahoření proběhlo v době účasti obsluhy, která mohla v tomto případě zasáhnout. Více informací a fotodokumentace bude zveřejněna později.
Naposledy upravil zqtd-690 dne ned 01. lis 2015 11:21:01, celkově upraveno 2
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » stř 14. pro 2011 8:17:42

Ta vyhorata jednotka vypada dost zajmave, pokud se neco takoveho stane uvnitr skutru tak nez se podari odpojit obvody tak by to mohlo zapalit litium v baterii a potom uz je zbytecny cokoli resit litium pri horeni rozklada vodu a tedy neda se vodou hasit. Jen doufam, ze se neco podobneho nestane me, zajmalo by me jestli se v manualu pise cim se pripadne muze hasit skutr, budu se na to muset podivat :-). Dalsi vec by bylo to ze pokud by to chytlo na silnici tak kdo zadela tu propalenou diru v silnici :-). Ale dokud se nic nestane tak se nic dit nebude, COI to bude resit az po prvnim pruseru. Jinak vcera jsem uspesne slozil skousky na revizaka EA4 a tedy neco k vyhrazenym zarizenim elektro. Bezpecnost elektrickych vyrobku popisuje zakon c.102/2001 Sb. Shoda vyrobku je zakon c. 22/1997 Sb. Narizeni vlady c. 17/2003 rika co se povazuje za elektricke zarizeni 50-1000V S a 75-1500V SS. Kdyby se chtel nekdo kouknout. Normy jsou doporucene ale zakon a narizeni vlady se musi dodrzet, proto je zdarma k dispozici. Budu se muset podivat s jakymy normamy maji byt elektropremistovadla ve shode. Jeste se budu muset podivat jak je to s elektro revizi na takovy to druh zarizeni protoze nejdelsi interval revize spotrebicu je 2 roky v kancelari na veci co se nedrzi v ruce toto popisuje norma 33 1600 ed 2. A na tomhle se jezdi a podleha to vyzname vetsimu namahani. Tedy i zhlediska bezpecnosti by se mela provadet revize. U spotrebice pro stavby skupina B, tridy III (SELV PELV) se musi revize provadet po 3 mesicich na drzene v ruce a 6 mesicich na nedrzene. Navic pro napajeni zarizeni tridy III musi byt pouzit bezpecnostni transformator (baterie nebo motor generator) coz pri nabijeni rozhodne neni splneno. :-) Toto je uz spise profesni deformace. :-) ale na kazdym sprochu je pravdy trochu :-)
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » stř 28. pro 2011 13:28:17

Pro informaci:
http://motorky.bazos.cz/inzerat/1339484 ... -1500W.php
Nový dovoz (?) skútrů ZQTD-690 do ČR, tentokrát z Li baterií za velmi dobrou cenu. Z přiložených foto je ihned poznat, že se jedná o modelovou řadu roku 2011, a to podle 3-paprskového přední ho kola (modely roku 2009 a 2010 mají 5-ti paprskové přední kolo).
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » čtv 29. pro 2011 1:12:27

zqtd-690 píše:Pro informaci:
http://motorky.bazos.cz/inzerat/1339484 ... -1500W.php
Nový dovoz (?) skútrů ZQTD-690 do ČR, tentokrát z Li baterií za velmi dobrou cenu. Z přiložených foto je ihned poznat, že se jedná o modelovou řadu roku 2011, a to podle 3-paprskového přední ho kola (modely roku 2009 a 2010 mají 5-ti paprskové přední kolo).


To bude ale spíš ekvivalent K40 s 800W, ne? Sice se v tom inzerátu odkazuje na test na Primě, ale to byla A300 a vzhledem k dosaženému výsledku minimálně L120 nebo něčeho specielně postaveného jenom pro ten test.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » čtv 29. pro 2011 6:56:14

Na můj dotaz jsem od prodejce dostal odpověď, že skútr je osazen Li baterií 45Ah, a že uvedená cena je cena bez DPH. Pokud to tak je, pak je skútr prodáván za nákupní cenu, povýšenou o nabalené náklady (doprava, clo) a případný zájemce by neměl váhat, protože uvedený skútr asi prozatím nikde levněji nekoupí.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků

cron