Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » úte 15. lis 2011 12:12:51

No buhuzel se zapnutym omezovacem jsem jezdil jen na zacatku a uz si maximalku nepamatuju :-( jinak maximalku beru v ustalenem bez vetrnem stavu po rovine jinak z kopce to muze bejt podle strmosti kopce :-). Predpokladam ze omezovac jen limituje strop proudu ale skutecne to nevim. A pokud to tak je tak maximalka zustane stejna po rovine si to veme jen asi 50-70% jmenoviteho proudu.
Co se tyce toho napeti tak ted jsem se trochu poptal tak ta 16 by mela mit 53,8V a 15 by mela mit 50,4V ale osobne se domnivam, ze zalezi na nabijecce, kdyz ti neda vic tak by to nemelo mit stejne. Podle me akumoto ma jen jeden druh nabijecek a ta nepozna jestli mas 15 a nebo 16 clanku takze to krmi stejne. Ale jak jsem napsal je overeno ze skutecne stejne nemaji.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » úte 15. lis 2011 13:20:05

Zabak píše:No buhuzel se zapnutym omezovacem jsem jezdil jen na zacatku a uz si maximalku nepamatuju :-(


OK, tak to bude asi +- stejné jako u Classica, který s omezovačem jezdí cca 48km/h tachometrových, což je slabejch 40 a bez omezovače 55 tachometrových, což je cca 47km/h. Ptám se proto, že mi jeden dealer cpal do hlavy, že to bez omezovače jezdí 60km/h reálných, což by bylo super, ale bohužel nereálné.

Co se tyce toho napeti tak ted jsem se trochu poptal tak ta 16 by mela mit 53,8V a 15 by mela mit 50,4V ale osobne se domnivam, ze zalezi na nabijecce, kdyz ti neda vic tak by to nemelo mit stejne.


lifepo4 se nabíjí typicky na 3.6V a že by byla stejná nabíječka pro 15 i 16 článků je hodně divné.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » čtv 17. lis 2011 0:16:27

jestli to byl dealer od akumota tak bych se ani nedivil. Kdyz jsem skutr kupoval tak mi prodejce taky tvrdil vse mozne ale realita byla trochu jina, ale se skutrem jsem spokojen. Co se tyce te nabijecky tak akumoto nema vice napetovych hladin u nabijecek ma jen standartni a pak nejakou rychlo nabijecku aspon to maji na svich strankach. Jenze diky tomu co uz vime o udajich k zarizenim na jejich strankach tak je klidne mozne ze se tam casem obevi nabijecka na vyssi napeti pro L120 s priplatkem a pak klasicka bez priplatku :-). Takze predpokladam ze skutecne je pouze jedna napetova hladina nabijecky a ta je pro vsechny akumota stejna, teda mozna pro olovo bude jinaci, ale tu myslim zatim nikdo ze znamich nemel v ruce vsichni jezdime na lifepo.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Horys » ned 20. lis 2011 9:24:42

Ahoj příznivcům elektropohonu,
tak jsem zakončil další sezónu na svém "přibližovadle". Za tuto sezónu najeto 5.585 km na které jsem odebral ze sítě 247,2 kWh. Letošní rok se obešel bez jakýkoliv problému (po zkušenostech z minulé sezóny jsem přes zimu nechal přidělat chladič na ŘJ). V červnu pak po vyzkoušení si skútru u ZQTD-čka jsem si nechal přidělat další baterii ke svým LiFePo. Zvedla se mi maximálka, ale také spotřeba...ale za tu jízdu to stojí za to. Maximální dojezd jsem tuto sezónu zkoušel 3x (v květnu, červenci a srpnu) a pohyboval se +- stejně (94, 90 a 93 km). Přes zimu nechám jednotlivé články na baterii změřit, případně vybalancovat. Už se těším na další sezónu :D
Horys
 
Příspěvky: 23
Registrován: sob 08. led 2011 0:14:32
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » ned 20. lis 2011 21:31:35

Dobré informace k dalšímu počítání :

Pokud by měl benzinový skútr spotřebu benzínu 2,5l/100km, pak by cena paliva za ujetí 5.585km (při ceně benzínu 34,-Kč/l) byla 4.750,- Kč.
Tvoje cena za „palivo“ byla 247,2 x 5,50 Kč = 1.360,- Kč (při nejvíce rozšířené sazbě elektrické energie pro domácnosti D02).
Rozdíl cen je tedy 3.390,- Kč za rok ve Tvůj prospěch. Za 10 let tohoto provozu (55.850 km) by byla při stávajících cenách energií Tvoje úspora oproti výdajům za palivo benzinového skútru 33.900,- Kč.

Za tuto úsporu si však při dnešních cenách novou baterii akumoto L120 (48V/45Ah LiFePO4) nekoupíš a pochybuji, že Tvoje stávající baterie bude po 12-ti letech provozuschopná. Navíc cena elektřiny roste každoročně rychleji, než cena benzínu.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » pon 21. lis 2011 18:01:10

Pro informaci :

Na přiloženém dokumentu jsou zakresleny propojovací konektory prozatím všech typů LFP baterií, které byly a jsou dodávaných se ZQTD skútry z Číny do ČR. Na konektorech jsou ukončeny jednotlivé servisní vodiče od článků baterie – číslo pod pinem označuje plus (+) pól příslušného LFP článku (jeho minus (-) pól je zapojen na pin s nižším číslem). Číslování LFP článků je vzestupně od minus pólu k plusovému pólu baterie.
Typ servisních konektorů je uveden zde : viewtopic.php?f=2&t=116&start=20#p1612

Příloha odsunuta na uloz.to
Naposledy upravil zqtd-690 dne stř 28. bře 2012 7:40:35, celkově upraveno 1
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » úte 22. lis 2011 7:36:03

Tak jsem si byl vcera nechat premerit baterky, ktery jsem si nechal vybalancovat zacatkem v prubehu rijna. Mereni dopadlo vyborne jedna baterka mela vsechny clanky naprosto shodne a druha mela 4 clanky ve stredu o 0,01V vybitejsi nez ostatni takze mam zase az do jara klid. Jinak dneska rano kdyz jsem vyjel tak jsem mirne znejistel, predbarakem jsem mel nasnezeno, ale ve meste uz bylo v pohode, ale baterky si uz beru sebou do tepla, kdyz maj tu teplotu kolem 20°C tak krasne drzej napeti i pri zaberu, kdyz maj pod 5°C to pak pri jizde do kopce me jde rucicka i na hranici cerveneho pole.
Ted jsem koukal na aukro jestli tam neni neco zajmavyho a zacaly se tam obevovat elektro skutry taky staci do hledace zadat "elektroskutr" "elektro skutr" a "elektricky skutr" jsou tam nejaky vojety a pak novy od hanscraftu a ceny jsou dost dobry akorad meli bejt predtim nez jsem si to koupil. Ale uz mam najeto 3200km a jsem zpokojen. Nevite nekdo jestli se delaj snehovy retezi na skutry? :-)
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » úte 22. lis 2011 9:54:14

Lyže by nestačila?
http://www.youtube.com/watch?v=2CMRdPqxIJw
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod mizuh » úte 22. lis 2011 23:00:54

ctirad píše:Lyže by nestačila?
http://www.youtube.com/watch?v=2CMRdPqxIJw

Není problém sehnat stačí 500EUR. Sorry za OT.
mizuh
 
Příspěvky: 84
Registrován: stř 05. led 2011 9:43:40
Bydliště: Praha

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » čtv 24. lis 2011 6:25:26

Také u ZQTD-690 skútrů lze uživatelsky aktivovat zpátečka. Kdo ji máte zaktivovánu a jaké s ní máte provozní zkušenosti ?
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron