Stránka 252

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2011 10:24:25
od Zabak
Nevim jak to balancuje, ale staci do googlu zadat balancovani pri vybijeni a vyjede cela rada zarizeni, ktere balancuji pri nabijeni i vybijeni, bohuzel na vybijeni maji mnohem mensi proud protoze vykon musi nekam odvest (vyvetrat s chladice) ale u skutru to je jinaci BMS muze mit veliky proud na vybijeni, protoze ho poslou do motoru. V podstate ta BMS ho jen asi nejak ridi. Popis principu balancovani pri vybijeni jsem taky nenasel.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2011 16:16:24
od ctirad
Zabak píše:Nevim jak to balancuje, ale staci do googlu zadat balancovani pri vybijeni a vyjede cela rada zarizeni, ktere balancuji pri nabijeni i vybijeni,


Pošli prosím ty linky do vlákna o BMSkách. Podívám se na to. Už jsem v minulosti prošel mnoho zapojení balancerů a naprostá většina z nich pálí energii dříve nabitých článků v odporech, které jsou připojené přes spínanou odbočku nad každým článkem při nabíjení. Nejsofistikovanjší zapojení je potom založené na principu nábojové pumpy, která skutečně "přelévá" energii z více nabitého článku na méně nabitý i mimo nabíjení. Obvodově je to ale dost složité a tím pádem drahé.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: pát 21. říj 2011 5:27:58
od zqtd-690
Po ukončení sezóny se musíte o svoji LiFePO4 baterii (pokud chcete prodloužit její životnost) náležitě postarat. Baterie by se mimo svůj provoz neměla skladovat v plně nabitém stavu a měla by být uložena v suchém prostředí s teplotou okolo 15st.C. Proto několik rad pro její uskladnění :
1. Baterii dobijte dodanou nabíječkou na její plnou kapacitu.
2. Po cca 6-ti hodinovém ustálení napětí baterie (po odepnutí od nabíječky) by napětí 15-ti článkové baterie (15Ah (L45), 22Ah (L65), 30Ah (L85)) mělo být asi 50,4V a u 16-ti článkové baterie (45Ah (L120)) by mělo být asi 53,8V.
3. Na baterii Vaším skútrem ujeďte následující počet km – na baterii 15Ah – 6km, na baterii 22Ah – 10km, na baterii 30Ah – 13km, na baterii 45Ah – 20km. Udané km platí pro hmotnost řidiče do cca 80kg.
4. Baterii odpojte a vyjměte ze skútru (můžete si po ustálení napětí změřit) a uložte ve vhodném prostředí. Na baterii přelepte oba konektory (na straně kontaktů) PVC lepicí páskou.
5. Celý postup zopakujte vždy po cca 1,5 měsíci jejího uskladnění mimo provoz.
Baterie tak bude skladována v doporučeném režimu a prodloužíte si tímto její životnost (počet nabíjecích a vybíjecích cyklů).

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: pon 07. lis 2011 20:49:43
od zqtd-690
Statistiky Centrálního registru vozidel ke dni 13.10.2011 jsou zveřejněny na :
mvcr.cz/clanek/centralni-registr-vozidel.aspx

ZQTD-690 : celkem na značkách 75ks, přírůstek za rok 2011 +54ks, přírůstek od 1.7.2011 +19ks
ZQTD 389 : celkem na značkách 49ks, přírůstek za rok 2011 +37ks, přírůstek od 1.7.2011 +12ks

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2011 8:11:34
od Zabak
Tak to vypada ze se to pomalu ale jiste rozjizdi :-) 90ks za rok to celkem jde ale i tak pokud by se to necim nedotovalo tak by to asi neslo. Odhaduju, ze z 90 skutru muzou mit zisk tak +- milion to je pro 4 lidi prumernej rocni plat. A to jen co se na ne zacnou po zime sypat baterky bez kapacit tak to teprve bude vesele (pri uskladneni a stalem dobijeni to bude sila) mozna by se vyplatilo udelat garazovku na repas a baterek LiFePo. Cim bude vic skutru na LiFePo tim bude vic rosypanych baterek. Pres zimu toho bez odborne pece moc nevydrzi.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2011 8:53:58
od zqtd-690
A to u některých prodejců ještě leží modely z dodávek roku 2010 (lehce rozpoznatelné podle TP, VIN a čísla ŘJ) s baterkami LiFePO, které nejsou v provozu. Nevím, kdo by si na jaře takovou baterku chtěl koupit. Asi i proto někteří prodejci najednou ze 7-mi let životnosti LFP baterek najednou již mají životnost 10 let. :shock:

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 21:33:26
od Ignor
Tak už se tyto skútry prodávají i na Aukru. Celkem zajímavou nabídku jsem našel na:

http://aukro.cz/elektricky-skutr-hanscr ... 80499.html

A vypadá to i na tuning v ceně... ;)

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 15:28:42
od ctirad
Kolik je vůbec skutečná maximálka (dle GPS) neupravené 690, jenom s otevřeným omezovačem? A liší se v tomto ohledu nějak výrazně varianty se 16 a 15 články?

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 10:05:39
od Zabak
No nevim jak se to meni s poctem clanku ale maximalka je skutecne kolem 45km/h (GPS) u A600/L85 tachometr ukazuje 55, presne to sami mi to ukazovalo i pred upravou vykonu proste maximalka je dana napetim baterek a vzhledem k tomu ze modely 15 a 16 clanku maji stejne nabijecky tak budou mit i stejne napeti a tedy i stejnou maximalni rychlost pokud to nekdo vic nabije tak se muze dockat i vyssi rychlosti :-) ale stejne seto zase jizdou vybije. :-) Jinak akcelerace je rozdilna ale maximalka stejna+-.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 11:47:34
od ctirad
Zabak píše:No nevim jak se to meni s poctem clanku ale maximalka je skutecne kolem 45km/h (GPS) u A600/L85 tachometr ukazuje 55,


A kolik je to tedy se zapnutým omezovačem?

vzhledem k tomu ze modely 15 a 16 clanku maji stejne nabijecky tak budou mit i stejne napeti


To je ale divné, jak můžou mít stejné napětí, když má jedna o článek víc?