Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » stř 19. říj 2011 10:24:25

Nevim jak to balancuje, ale staci do googlu zadat balancovani pri vybijeni a vyjede cela rada zarizeni, ktere balancuji pri nabijeni i vybijeni, bohuzel na vybijeni maji mnohem mensi proud protoze vykon musi nekam odvest (vyvetrat s chladice) ale u skutru to je jinaci BMS muze mit veliky proud na vybijeni, protoze ho poslou do motoru. V podstate ta BMS ho jen asi nejak ridi. Popis principu balancovani pri vybijeni jsem taky nenasel.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » stř 19. říj 2011 16:16:24

Zabak píše:Nevim jak to balancuje, ale staci do googlu zadat balancovani pri vybijeni a vyjede cela rada zarizeni, ktere balancuji pri nabijeni i vybijeni,


Pošli prosím ty linky do vlákna o BMSkách. Podívám se na to. Už jsem v minulosti prošel mnoho zapojení balancerů a naprostá většina z nich pálí energii dříve nabitých článků v odporech, které jsou připojené přes spínanou odbočku nad každým článkem při nabíjení. Nejsofistikovanjší zapojení je potom založené na principu nábojové pumpy, která skutečně "přelévá" energii z více nabitého článku na méně nabitý i mimo nabíjení. Obvodově je to ale dost složité a tím pádem drahé.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » pát 21. říj 2011 5:27:58

Po ukončení sezóny se musíte o svoji LiFePO4 baterii (pokud chcete prodloužit její životnost) náležitě postarat. Baterie by se mimo svůj provoz neměla skladovat v plně nabitém stavu a měla by být uložena v suchém prostředí s teplotou okolo 15st.C. Proto několik rad pro její uskladnění :
1. Baterii dobijte dodanou nabíječkou na její plnou kapacitu.
2. Po cca 6-ti hodinovém ustálení napětí baterie (po odepnutí od nabíječky) by napětí 15-ti článkové baterie (15Ah (L45), 22Ah (L65), 30Ah (L85)) mělo být asi 50,4V a u 16-ti článkové baterie (45Ah (L120)) by mělo být asi 53,8V.
3. Na baterii Vaším skútrem ujeďte následující počet km – na baterii 15Ah – 6km, na baterii 22Ah – 10km, na baterii 30Ah – 13km, na baterii 45Ah – 20km. Udané km platí pro hmotnost řidiče do cca 80kg.
4. Baterii odpojte a vyjměte ze skútru (můžete si po ustálení napětí změřit) a uložte ve vhodném prostředí. Na baterii přelepte oba konektory (na straně kontaktů) PVC lepicí páskou.
5. Celý postup zopakujte vždy po cca 1,5 měsíci jejího uskladnění mimo provoz.
Baterie tak bude skladována v doporučeném režimu a prodloužíte si tímto její životnost (počet nabíjecích a vybíjecích cyklů).
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » pon 07. lis 2011 20:49:43

Statistiky Centrálního registru vozidel ke dni 13.10.2011 jsou zveřejněny na :
mvcr.cz/clanek/centralni-registr-vozidel.aspx

ZQTD-690 : celkem na značkách 75ks, přírůstek za rok 2011 +54ks, přírůstek od 1.7.2011 +19ks
ZQTD 389 : celkem na značkách 49ks, přírůstek za rok 2011 +37ks, přírůstek od 1.7.2011 +12ks
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » úte 08. lis 2011 8:11:34

Tak to vypada ze se to pomalu ale jiste rozjizdi :-) 90ks za rok to celkem jde ale i tak pokud by se to necim nedotovalo tak by to asi neslo. Odhaduju, ze z 90 skutru muzou mit zisk tak +- milion to je pro 4 lidi prumernej rocni plat. A to jen co se na ne zacnou po zime sypat baterky bez kapacit tak to teprve bude vesele (pri uskladneni a stalem dobijeni to bude sila) mozna by se vyplatilo udelat garazovku na repas a baterek LiFePo. Cim bude vic skutru na LiFePo tim bude vic rosypanych baterek. Pres zimu toho bez odborne pece moc nevydrzi.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » úte 08. lis 2011 8:53:58

A to u některých prodejců ještě leží modely z dodávek roku 2010 (lehce rozpoznatelné podle TP, VIN a čísla ŘJ) s baterkami LiFePO, které nejsou v provozu. Nevím, kdo by si na jaře takovou baterku chtěl koupit. Asi i proto někteří prodejci najednou ze 7-mi let životnosti LFP baterek najednou již mají životnost 10 let. :shock:
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Ignor » pát 11. lis 2011 21:33:26

Tak už se tyto skútry prodávají i na Aukru. Celkem zajímavou nabídku jsem našel na:

http://aukro.cz/elektricky-skutr-hanscr ... 80499.html

A vypadá to i na tuning v ceně... ;)
Ignor
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob 18. črc 2009 8:29:54

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » pon 14. lis 2011 15:28:42

Kolik je vůbec skutečná maximálka (dle GPS) neupravené 690, jenom s otevřeným omezovačem? A liší se v tomto ohledu nějak výrazně varianty se 16 a 15 články?
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » úte 15. lis 2011 10:05:39

No nevim jak se to meni s poctem clanku ale maximalka je skutecne kolem 45km/h (GPS) u A600/L85 tachometr ukazuje 55, presne to sami mi to ukazovalo i pred upravou vykonu proste maximalka je dana napetim baterek a vzhledem k tomu ze modely 15 a 16 clanku maji stejne nabijecky tak budou mit i stejne napeti a tedy i stejnou maximalni rychlost pokud to nekdo vic nabije tak se muze dockat i vyssi rychlosti :-) ale stejne seto zase jizdou vybije. :-) Jinak akcelerace je rozdilna ale maximalka stejna+-.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » úte 15. lis 2011 11:47:34

Zabak píše:No nevim jak se to meni s poctem clanku ale maximalka je skutecne kolem 45km/h (GPS) u A600/L85 tachometr ukazuje 55,


A kolik je to tedy se zapnutým omezovačem?

vzhledem k tomu ze modely 15 a 16 clanku maji stejne nabijecky tak budou mit i stejne napeti


To je ale divné, jak můžou mít stejné napětí, když má jedna o článek víc?
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron