Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » pát 20. led 2012 21:02:03

To je super je tu plne vse :-), jsem zvedav jak akumoto bude rikat ze to vyrabi oni a pouze par dilu delaji v zahranici. :-) :-)
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » pon 23. led 2012 7:11:01

Další soubory ke stažení je možné najít také na www.uloz.to po zadání klíčového slova ZQTD. Postupně se plní a asi bude stále doplňovat.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » pon 23. led 2012 12:20:34

Ta jednotka vypadá jako variace na klasický Xie-chang/infineon s XC846 MCU. Dá se to programovat běžně dostupným softwarem pro tyto jednotky (např XPD)?
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » úte 24. led 2012 7:20:31

Kdyz jsem se nedavno bavil se specialistama na rizeni motoru, tak mi rikali, ze strasne moc na tepelnych ztratach RJ dela program bohuzel tyto veci jdou tak trochu uplne mimo muj obor, ale snad to cinsti inzenyri dobre kvalitne naprogramovali a dokonalejsi to byt uz nemuze :-) :-). Da se ten program s ty jednotky nejak vytahnout? Ted me tak napada, ze jsem si tam ani nevsiml zadnyho programovaciho konektoru.

Ted mi to nedalo dal jsem do goolu to co jsi napsal a mas pravdu je to hodne podobny, dokonce mi hned vyskocila nejaka na 72V / 45A. Hledal jsem to jako obrazky pro pripadne dalsi hledace, zadal jsem "infineon XC846 MCU". Muzes rozepat neco dalsiho ktomu programovani ? Mozna bych se tim zacal zabivat v ramci snizovani tepelnych ztrat. :-)
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » úte 24. led 2012 9:49:50

Zabak píše:Da se ten program s ty jednotky nejak vytahnout? Ted me tak napada, ze jsem si tam ani nevsiml zadnyho programovaciho konektoru.


Programovací pady jsou vidět na těch fotkách na ulozto. V principu jde o sériovou linku v 5V TTL úrovních.
Jinak abych to upřesnil, neprogramuje se celý firmware, to asi umí jenom výrobce, pouze se dají měnit různé parametry jako maximální proud akumulátoru, maximální proud fází, LVC (nejnižší povolené napětí) , HVC (nejvyšší povolené napětí), režim rekuperace, přepínač rychlost apod..

Muzes rozepat neco dalsiho ktomu programovani ? Mozna bych se tim zacal zabivat v ramci snizovani tepelnych ztrat. :-)


Tepelné ztráty pouhou změnou parametrů neovlivníš . Ty jsou dané jednak vnitřními odpory mosfetů (Rds(on)) a pak ztrátami při spínání.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod Zabak » úte 24. led 2012 13:49:04

Nejsem v tomto oboru specialista (k ten ztratam) jen rikam co mi bylo receno od specilaistu na rizeni BLCD motoru. Rikali ze tranzistory maji 20 mikroohm v sepnutem stavu, a tedy pri spravnem naprogramovani spinani pry neni problem, aby pri takovem vykonu cca 2kW netopili (moc), ale osobne se taky domnivam, ze to topit bude vzdycky. :) jak jsem to tak studoval tak skutecne jde asi jen upravovat standartni parametry, ale samotny princip spinani (velikost obdelniku atd.) ovlivnit nepujde.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » úte 24. led 2012 14:17:38

No to Ti nějak ujelo - např. Mosfet IRF1407, který se ke spínání v ŘJ také používá má RDS(ON)=0,0078Ohm. V našich ŘJ jsou použity Mosfety P75NF75, které mají RDS(ON) menší než 0,011Ohm. Tak můžeš počítat. U ZQTD 690 máš v ŘJ v každé fázi 3+2 paralelně.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod ctirad » úte 24. led 2012 17:28:14

Zabak píše:Rikali ze tranzistory maji 20 mikroohm v sepnutem stavu, a tedy pri spravnem naprogramovani spinani pry neni problem, aby pri takovem vykonu cca 2kW netopili (moc)


Mili, ne mikro. A jak psal ZQTD u běžně používaných mosfetů jde spíš o jednotky až desítku miliohmů. To úplně stačí na řádově desítky wattů ztrátového výkonu jenom při sepnutých mosfetech. A navíc tyto odpory jsou udávané při pokojové teplotě. Při pracovní teplotě jsou výrazně vyšší.

jak jsem to tak studoval tak skutecne jde asi jen upravovat standartni parametry, ale samotny princip spinani (velikost obdelniku atd.) ovlivnit nepujde.


Na principu spínání celkem není co ovlivňovat. Amplituda PWM obdelníku na fázi je rovna napájecímu napětí (mínus nějaký nepatrný úbytek na mosfetu) a plocha obdelníku odpovídá efektivnímu napětí, které jednotka aktuálně potřebuje dostat do vinutí motoru. To je základ řízení BLDC.

S čím se ale dá donekončna vyhrát je časování. Naše běžně používané čínské jednotky jsou v tomto ohledu úplně ten nejtupější základ, co existuje. Jediné, co v tomhle směru jde u toho infineonu nastavovat je zvednou maximální otáčky až o 20% vzhledem k limitu danému napětím za cenu zvýšení spotřeby. Drahé sofistikované jednotky ale umí mnohem mnohem víc, zejména adaptivní přizpůsobování motoru i stylu jízdy, ale to už je na jinou debatu.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » ned 29. led 2012 7:39:11

Počet ZQTD skútrů (na značkách) dle evidence MV ČR – stav ke dni 1.1.2012 (pozor, na stránce MV ČR je chyba – uvedeno k 1.1.2011) :
ZQTD-690 : celkem 84 ks (nárust od 13.10.2011 +9ks, od 1.7.2011 +28ks, od 1.1.2011 +63ks)
ZQTD-389: celkem 53 ks (nárust od 13.10.2011 +4ks, od 1.7.2011 +16ks, od 1.1.2011 +41ks)

ZQTD celkem 137ks (nárust od 1.1.2011 +104ks),
E-MAX E.ON celkem 42ks (nárust za rok 2011 +42ks)
(z toho město Brno – v provozu ke dni 1.1.2012 – 5 ks ZQTD-690 a 2 ks ZQTD-389 a 2 ks E-MAX E.ON)
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: skútr ZQTD-690 (HANSCRAFT City Expert, Akumoto 600)

Příspěvekod zqtd-690 » ned 29. led 2012 12:28:41

Nárůsty počtu ZQTD skútrů po jednotlivých krajích za 4.Q.2011 - v členění ZQTD-690 / ZQTD-389 :

Praha - 5/1, StČ - 2/1, JČ - 1/0, ZČ- 1/0, SČ - 0/0, VČ - -1/1, JM - 0/0, SM - 1/1, celkem ČR - 9/4
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 1 návštěvník

cron