Zabak píše:Rikali ze tranzistory maji 20 mikroohm v sepnutem stavu, a tedy pri spravnem naprogramovani spinani pry neni problem, aby pri takovem vykonu cca 2kW netopili (moc)
Mili, ne mikro. A jak psal ZQTD u běžně používaných mosfetů jde spíš o jednotky až desítku miliohmů. To úplně stačí na řádově desítky wattů ztrátového výkonu jenom při sepnutých mosfetech. A navíc tyto odpory jsou udávané při pokojové teplotě. Při pracovní teplotě jsou výrazně vyšší.
jak jsem to tak studoval tak skutecne jde asi jen upravovat standartni parametry, ale samotny princip spinani (velikost obdelniku atd.) ovlivnit nepujde.
Na principu spínání celkem není co ovlivňovat. Amplituda PWM obdelníku na fázi je rovna napájecímu napětí (mínus nějaký nepatrný úbytek na mosfetu) a plocha obdelníku odpovídá efektivnímu napětí, které jednotka aktuálně potřebuje dostat do vinutí motoru. To je základ řízení BLDC.
S čím se ale dá donekončna vyhrát je časování. Naše běžně používané čínské jednotky jsou v tomto ohledu úplně ten nejtupější základ, co existuje. Jediné, co v tomhle směru jde u toho infineonu nastavovat je zvednou maximální otáčky až o 20% vzhledem k limitu danému napětím za cenu zvýšení spotřeby. Drahé sofistikované jednotky ale umí mnohem mnohem víc, zejména adaptivní přizpůsobování motoru i stylu jízdy, ale to už je na jinou debatu.