Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExpert

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod Zabak » pon 23. čer 2014 6:43:55

Baterkám se věnuji, přeměřuji je cca každých 5-6 měsíců někdy i častěji. Nicméně v sobotu jsme zjistili, že jedna BMS je mrtvá takže už jezdím jen s jednou. Až to umře tak to umře, už do toho nebudu strkat žádný další peníze. Mám najeto 11 tis. Závad bylo celkem hodně, všechny se daly celkem rozuměně odstranit, jako nejtěžší zásah bych viděl tu prorezivělou hadičku od brzdy. Co se tyče baterek tak do balancovávání bylo prováděno jen dvakrát cca v intervalu dvou let, nemám zkušenosti z žádným jiným skůtrem, takže nemůžu říci jestli tento stav je normální v péči o nějaké přibližovadlo. Každopádně v dnešní době (legislativě) za cenu elektriky, člověk koupí značkový 125ccm skutr. Už mám vyhlídnutý SH, ale dokuď elektrika bude sloužit s minimální údržbou tak budu jezdit na ni a nebo pokud se najde nějaký blázen co by to chtěl koupit. Cenu klidně nabídněte můžeme se o tom pobavit.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod honza.t » ned 20. črc 2014 16:41:37

Vlastním Akumoto 600 / l120 akubox 48v/ 44Ah Prozatím jsem ještě nebalancoval mám najeto přes 28000 km aktuální dojezdy 70km +/- bez omezovače proudu .
Zdravím prosím o názor na produkt
http://www.voltcraft.cz/nabijecka-pro-lipol-liion-life-akupack-c-403-11-az-15-v-dc-max-3-5-a.k237455
honza.t
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned 25. lis 2012 23:04:49

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod zqtd-690 » čtv 30. říj 2014 19:24:26

Tak jsem si všimnul na Bazošu.cz , že Zabak prodává svůj A600/L85, a končí tak s elektrikou přechodem na benzinový skútr.
Tak to je v Brně již asi 5-tý elektroskútrista (co vím).

Jeho prodejní cena skútru A600=ZQTD690 s baterkou L85 je 10.000,- Kč, což je o málo víc, než je prodejní cena jeté dobré LFP baterie L85.
Proto neváhejte - s baterií získáte za tuto nízkou cenu i upravený pojízdný skútr ZQTD-690 s funkční nabíječkou, ŘJ, motorem, brzdami a jinými náhradními díly. Pro fanouška elektrovozidel nebo solárníka dobrá koupě.
zqtd-690
 
Příspěvky: 612
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod zqtd-690 » pát 05. pro 2014 17:33:42

Na základní stránce hybrid.cz zmizela možnost přepnutí na toto diskuzní fórum - proč asi? Aby náhodní noví návštěvníci se na toto fórum nedostali a nevěděli, že takové fórum vůbec existuje? Koho to bylo přání a požadavek?

Pokud tento stav bude přetrvávat, pak navrhuji abychom zde naše příspěvky smazali a celou diskuzi o elektrice přenesli na skutrfórum.cz. Klidně začnu jako prvý.

Jak to vidíte vy ostatní?
zqtd-690
 
Příspěvky: 612
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod alf159 » sob 06. pro 2014 20:31:38

No, tak snad se k tomu vyjádří admin?
alf159
 
Příspěvky: 121
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod zqtd-690 » sob 06. pro 2014 20:50:56

Admin se vyjádřil :
http://www.hybrid.cz/test-elektroskutr-hanscraft-cityexpert#comment-31464

Každému je asi jasné, že pokud je tato diskuze podle admina málo navštěvovaná, tak asi po takovém znepřístupnění bude její návštěvnost ještě menší. A tak pro někoho čím hůře, tím lépe. Víc to již nemá cenu komentovat.
zqtd-690
 
Příspěvky: 612
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod mil2house » pon 08. pro 2014 8:57:53

No, tak to asi tady nemá cenu. Na přiblblej ksichtbook nic dávat nebudu. A z práce mám FB blokovaný. :)

ZQTD, jestli máš chuť to začít na SF, tak s tam také přenesu...
mil2house
 
Příspěvky: 189
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod alf159 » úte 09. pro 2014 18:23:35

Ano, tak pokud je odstranění odkazu úmyslné, pak je asi zbytečné zde dál přispívat.
Nicméně přijde mi to docela nešťastné, vzhledem k tomu, že Gogole vyhledá toto fórum hned jako první odkaz.
Ačkoliv pokud je faktem toto:
Kód: Vybrat vše
Pozn.: společnost Hanscraft je sponzorem rubrik elektrokola, elektroskútry a elektromotorky na serveru Hybrid.cz
Pak ten krok asi musel přijít, protože jejich skútry zde na fóru nejsou zrovna vychvalované.
Ok, budu tedy sledovat i skutrtforum.cz
alf159
 
Příspěvky: 121
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod Bob » ned 26. dub 2015 11:17:39

Tak vážení, konečně patřím k lidem kteří se zbavily elektro skútru.... ;)
I když skútr fungoval a měl úpravy, jsem opravdu rád že ho již nemám. Proč?
Podlehl jsem reklamám na levnější cestování a úspoře na počtu ujetých kilometru....
Opak je pravdou....Neustále problémy s nabíjením ,balancování baterky,výměna balanceru atd....
Když si spočítám náklady na elektro skútr a na benzínový skútr je opravdu pořád výhodnější skútr na benzín.
Nemluvě o pořizovací ceně.... :shock:
U benzínu vyjdou opravy na pár korun....Když budete chtít vyměnit baterku zaplatíte kolem 30 000 ,- kč
Je pravda že mechanické náhradní díly u Akumoto jsou velice levné v porovnání s benzínem, ale ta kvalita tomu také odpovídá...Po dvou letech výměna tlumičů,ložisek v kolech i v řízení o brzdách nemluvě a to po úpravě jezdí sotva 60...
Jinými slovy eletriku už nikdy více...za ty problémy to fakt nestojí....
Bob
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 15. úno 2011 2:32:53

Re: elektrický skútr ZQTD690 Akumoto 600 a HANSCRAFT CityExp

Příspěvekod zqtd-690 » úte 05. kvě 2015 21:45:55

Ahoj Bobe,
doufám, že nyní již budeš mít klid. A ne se neustále hrozit z toho, zda-li včas (a jestli vůbec) dojedeš ráno do práce, co se zase na tomto čínském skútru pokazí, ulomí, uhnije, proděraví, vyhoří.

Je to pro nás (kteří jsme na těchto elektroskútrech těch pár málo let jezdili) velkým poučením, a jak píšeš - elektriku již nikdy vice. Navíc ty neustálé problémy s baterkami a jejich částmi – LFP články a BMS.

Několik desítek baterek LiFePO4, složených z čínských ZQTP článků jsem měl na stole (v podstatě poslední roky každý den), a tak k nim mám v krátkosti několik závěrů:

1. Vysoká životnost článků LiFePO4 typu ZQTP se nepotvrdila – spíš naopak, mnoho článků v provozu nevydrželo ani 100 cyklů nabití a vybití.

2. Aby články baterie nebyly předčasně v provozu ničeny je nutné je zatěžovat proudem o velikosti max. 1C (t.j. u baterie L45=48V/15Ah max. proudem 15A, u baterie L65=48V/22Ah max. proudem 22A, u baterie L85=48V/30Ah max. proudem 30A, u baterie L120=48V/45Ah max. proudem 45A).

3. LFP baterie označené L45, L65 jsou pro ZQTD-690 s motorem jakéhokoliv výkonu naprosto nepoužitelné s dobou životnosti max. 1-2 roky, baterie L85 je za hranou zatížitelnosti, L120 je použitelná (a také její články vykazují nejméně poruch).

4. Pulzní nabíječky, dodávané výrobcem k LFP bateriím skútrů tyto baterie v závěru nabíjení přebíjejí. Jejich výrobní nastavení na maximální nabíjecí napětí 3,65V/článek (t.j. 58,4V pro 16-ti článkové baterie a 54,7V pro 15-ti článkové) je špatné. Proto tyto nabíječky nastavuji na napětí nižší – 56,0V a 52,5V a méně, protože míra nedobití článků na max. náboj je pak asi do 2,5% , ale hlavně nedochází k tak velikému přebíjení nejslabších článků baterie, jejich následnému nafukování, prasknutí ve švu, výronu elektrolytu, jeho ztvrdnutí v místě praskliny ve spojení se změknutím celého článku – a to jak fyzicky, tak i elektricky, spojeného se snížením max. kapacity (náboje) článku s dalšími negativními jevy. Stejné jevy (nafukování atd.) se u článků děje i při jejich zatížení přiliš vysokým vybíjecím proudem při provozu skútru.

5. Obvody pro “balancování” článků (spíše jejich udržování na přiliš vysokém nabíjecím napětí 3,65V) se podílejí na snižování životnosti článků s důsledky podle bodu 4., a to hlavně z důvodu jejich trvalého přebíjení. Maximálního náboje totiž dosahují ZQTP články podle jejich kvality v závěru nabíjení metodou CV při napětí cca 3,40 až 3,52V .

6. LFP články, které při nabíjení dosahují svého 100% náboje při napětí větším než 3,52V vykazují při zatížení vybíjecím proudem vyšší úbytek napětí oproti ostatním článkům.

7. V bateriích použité BMS jsou naprosto nevhodné, nejsou nijak jištěny proti případnému zkratu na trakčním vedení a navíc se podílejí na ničení článků baterie. Proto při odstávce baterie (např. přes zimu) doporučuji jejich odpojení – alespoň rozpojení servisních konektorů.

8. Kupující při zakoupení skútru nemá v ruce žádný měřicí protokol od baterie , jejích článků a dílů (BMS, nabíječka), a proto je v podstatě v pasti. S prohlášením prodejce že baterie je na parametrech si může tak akorát vytřít zadek. To stejné platí i o servisních (záručních i pozáručních) úkonech na baterii.

Celé úskalí elektromobility u elektrických skútrů je v bateriích, jejich vysoké ceně, krátké životnosti a vysoké poruchovosti. Proto se najednou tolik lidí snaží zbavit těchto skútrů se slovy elektriku již nikdy. A je to pochopitelné – elektrikářů (co by technických pracovníků) ubývá a ne každý se bude po večerech zatěžovat těmito konstrukčně a technicky nedořešenými výrobními a provozními problémy.

Ale není všem dnům konec – nastávají také velké problémy s bateriemi elektrických kol, ale to do této sekce fóra již nepatří.
zqtd-690
 
Příspěvky: 612
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron