Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

TUNNING e-skútrů

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod Nilogic » pát 19. srp 2011 16:02:18

Nikoliv. Kroutící moment se ti prostě nezvedne pouhým zvýšením napětí, stejně jako se ti nezvedne maximální rychlost pouhým zvýšením proudu. To jsou fakta. Kdyby to bylo tak, jak říkáš, nemuseli bychom se babrat s velkými proudy, ale stačilo by nasekat hodně malých akumulátorů do série, propojit tenkými tkaničkami od bot a jelo by se. Ale ono to tak není.

A když už jsem u toho tak doplním i tuto úvahu. Pokud by 10amp. by zaručilo dostatečný krouťák do kopce, tak by bylo lepší mít těch 1)100V a 10amp než 2) 50V a 20amp případně 3) 25V a 40amp.
V praxi varianta č.
1)90km/h rychlost z kopce, 40-70km/h rychlost po rovině (v závislosti na síle protivětru) a 10km/h do prudkého kopce. - velmi pomalá akcelerace.
2)52km/h rychlost z kopce, 45km/h rychlost po rovině, 20km/h do prudkého kopce. - střední akcelerace
3)27km/h rychlost z kopce, 25km/h rychlost po rovině, 24km/h do prudkého kopce. - velká akcelerace
Všechno jsou to mnou odhadované hodnoty, ale měli by popisovat reálnou skutečnost.
Je na každém z nás kolik váží, jaké kopce bude jezdit a tím pádem zvolí potřebné napětí a proudy. Obecný recept o tom co komu pomůže do kopce neexistuje. Ale platí to že pro lehké jezdce je lepší vyšší napětí a pro cvalíky větší proud, ale musí vědět v jakém pásmu se pohybuje. To je stejné jak s počítači na zrychlení někdo potřebuje lepší grafiku, někdo lepší paměti a někdo rychlejší disk. Stejně jako nestačí výkon přenášený při 10.000 otáček, tak nestačí krouťák bez výkonu.
Tak a teď se omlouvám všem co to museli číst, ale třeba to aspoň někomu pomůže.
Nilogic
 
Příspěvky: 36
Registrován: sob 09. dub 2011 15:05:30

Re: Vliv změny napětí akumulátoru

Příspěvekod zqtd-690 » sob 20. srp 2011 5:57:59

lih píše:Byl by někdo schopen udělat podrobnější měření před a po zvýšení napětí: jak dlouhé je zrychlení z 0 na 20, 30, 40, 50km/h, jaká je max. rychlost, jaká je ustálená rychlost do středního a prudkého kopce?

Ano taková měření můžeme udělat a uděláme na skútrech ZQTD a možná i jiných. Domluvíme se s ostatními uživateli skútrů na našem připravovaném brněnském zářiovém srazu. O výsledku měření podáme informaci.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod ctirad » sob 20. srp 2011 13:58:26

Nilogic píše:Takže dokud nenarazím na kopec, který by byl na hranici max. kroutícího momentu motoru, tak v závislosti na pásmu dostatečného kroutícího momentu, budu zrychlovat až do úrovně max. využitelného výkonu, který je u vyššího napětí posunutý prostě dál a o tom žádná.


No sláva. To je přesně to, co tady píšu od začátku. Konečně to někdo pochopil.

Když to ještě vysvětlím prakticky, tak se mnou se to má následovně: se svou váhou a proudem 50amp zdaleka nevyčerpám max. kroutící moment motoru a proto do všech kopců jezdím díky vyššímu napětí rychlej asi o 10% pří zvednutí napětí o 12V.


Přesně! Proto jsem vždycky zdůrazňoval, že řeč je o situaci, kdy už bez zvýšení napětí čerpám maximální proud. Tam mi zvýšení napětí opravdu nepomůže, respektive jeho přínos je marginální (účinnost apod..). Nutno ovšem dodat, že taková situace u malých slabých skútrů nastává prakticky při veškerém rozjíždění a jízdě do všech větších kopců v závislosti na váze vozidla a jezdce.

Každopádně jsem moc rád, že jsme se konečně dohodli.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod az78az » pát 09. zář 2011 11:42:26

ok jak de tedy realně regulerně ....popohnat alespon trošku...e skutr... ja mam guewer classic....je fajn...ale někdy...by,.,to..chtělo..alespon..65km.h
az78az
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte 09. srp 2011 7:39:29

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod ctirad » pát 09. zář 2011 11:57:54

az78az píše:ok jak de tedy realně regulerně ....popohnat alespon trošku...e skutr... ja mam guewer classic....je fajn...ale někdy...by,.,to..chtělo..alespon..65km.h


Jako vždycky. Zvednout napětí přidáním akumulátoru do série. Classic zvládne +6V bez úprav jednotky i měniče, pouze je potřeba vyřešit nabíjení. Dodatečný akumulátor nejlépe poskládat z 3x6V/12Ah, co se rozměrově vejdou do podlahy. Pak to pojede cca 55km/h reálných (na tachometru lehce přes 60km/h).

Na vyšší rychlost/napětí je potřeba buď upravit jednotku (vyměnit všechny 63V elyty za 100V a přidat cca 200ohmů min 2W rezistor do série ke stávajícím srážecím na "klíčkovém" vstupu jednotky) a měnič na 12V nebo obojí vyměnit, případně měnič řešit odbočkou z 48V. IMHO to ale za tu námahu nestojí. Leda to dělat v rámci kompletní přestavby na lifepo4.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

LCD metr

Příspěvekod KAPA » úte 14. úno 2012 19:32:35

Chci představit zajímavé řešení monitoru pro elektrické skútry a vozidla, zatím je v testování ale vypadá to slibně.
Zejména pro všechny "tunery" užitečná věcička :)
http://eskutr.cz/cs/bms-balancery/80-lcd-panel-pro-bms.html
Obrázek

Ideální místo klasického lankového tacha - bere impulzy přímo s HAL motoru, zobrazuje
napětí, proud,km,čas,max a min na paku, dojezd a další.

Po kompletním otestování připojím další fota a video.
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

TUNNING ZQTD-389 (HANSCRAFT Sport MAx, AKUMOTO A-300 L85)

Příspěvekod KAPA » pát 02. bře 2012 20:04:26

Tak jsem dokončil další zajímavý tuning, tentokrát ZQTD-389.
Z původních 800W 48V na 6000W 69V, rozdíl ve výkonu je "drastický" :)
Obrázek

Díky 13" motoru je rychlost o poznání vyšší než u Scootyho 6kW.
Šasi se s těžším motorem, lepší pneu, mírným zvýšením váhy a změnou těžiště chová i ve vyšších rychlostech
překvapivě dobře.

Více postupně zde:http://eskutr.cz/cs/content/8-servis-a-tuning-elektrovozidel#zqtd-389
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod zqtd-690 » ned 04. bře 2012 15:50:21

Moc dobré.
Drastický výkon ale bude mít i účinky na 30Ah baterii L85, která je v sérii přidaných LFP článků. Tipnul bych si, že po pár jízdách v buchlovákách půjde do kytek, a to díky nadměrnému proudu, dodávanému motoru. Její proudová zátěž je do 60A. Ale když někdo investuje do takových drahých úprav tohoto elektroskútru, tak mu nebude dělat problém zakoupit do skútru nové LFP články.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod KAPA » ned 04. bře 2012 18:16:14

No podle údajů na štítku, by měla baterie zvládnout krátkodobě až 150A, proudově je skútr omezen na 80A, tak že si myslím že by to články mohly vydržet. Ukáže se v reálném provozu jak jsou udávané parametry od čínských výrobců pravdivé.
Jinak podle tohoto videa vydrží opravdu hodně :)
http://eskutr.cz/video/test.mp4
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod dyrup » pát 06. dub 2012 19:36:42

ctirad píše:
az78az píše:ok jak de tedy realně regulerně ....popohnat alespon trošku...e skutr... ja mam guewer classic....je fajn...ale někdy...by,.,to..chtělo..alespon..65km.h


Jako vždycky. Zvednout napětí přidáním akumulátoru do série. Classic zvládne +6V bez úprav jednotky i měniče, pouze je potřeba vyřešit nabíjení. Dodatečný akumulátor nejlépe poskládat z 3x6V/12Ah, co se rozměrově vejdou do podlahy. Pak to pojede cca 55km/h reálných (na tachometru lehce přes 60km/h).

Na vyšší rychlost/napětí je potřeba buď upravit jednotku (vyměnit všechny 63V elyty za 100V a přidat cca 200ohmů min 2W rezistor do série ke stávajícím srážecím na "klíčkovém" vstupu jednotky) a měnič na 12V nebo obojí vyměnit, případně měnič řešit odbočkou z 48V. IMHO to ale za tu námahu nestojí. Leda to dělat v rámci kompletní přestavby na lifepo4.


Ahoj, potřeboval bych classica trošku poladit přidáním těch 6V akumulátorů. Pokud to dobře chápu tak jsou zapojené paralerně tři 6V baterie v serii s ostatními.
Jdou použíty tyto baterie?:
http://olovene-baterie.heureka.cz/bater ... 6-v-12-ah/
http://olovene-baterie.heureka.cz/baterie-long-6v-12ah/
http://olovene-baterie.heureka.cz/bater ... y-6v-12ah/
dyrup
 
Příspěvky: 93
Registrován: pát 03. čer 2011 8:32:17
Bydliště: Zlínský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník