Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

TUNNING e-skútrů

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

TUNNING e-skútrů

Příspěvekod KAPA » ned 12. čer 2011 16:59:57

Podělte se o svoje výsledky z tunningu e-skútrů
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

Tunning e-skútru SCOOTY na 6kW

Příspěvekod KAPA » ned 12. čer 2011 17:01:53

Zdravím, právě jsem dokončil úpravu skútru Scooty 2,5kW na verzi 6kW, 72V, 24xLiFePo. Rád se podělím o zkušenosti.
Bližší info zde: http://eskutr.cz/cms.php?id_cms=8
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

Re: Tunning e-skútru SCOOTY na 6kW

Příspěvekod Nilogic » ned 12. čer 2011 18:56:10

KAPA píše:Zdravím, právě jsem dokončil úpravu skútru Scooty 2,5kW na verzi 6kW, 72V, 24xLiFePo. Rád se podělím o zkušenosti.
Bližší info zde: http://eskutr.cz/cms.php?id_cms=8

Tak tohle už není snad ani tunning, ale regulerní přestavba. Jenom teda ten kotouč vzadu mě moc nezaujal, spíš bych čekal větší kotouč vpředu pro takové rychlosti. A rychlost max 120 je pro takový skútr přímo sebevražda. 70kmh by bylo asi ideální a na to by stačil i ten slabší motor. Z přestavby nejde poznat, co jsi použil na controller, ten co je v nabídce v eshopu je nesmyslně výkoný a předimenzovaný. Jinak celkovou přestavbu chválím. 24x 3,2V/40Ah je podle mě taková optimální konfigurace, co do výkonu, dojezdu a váhy. S tou tvojí přestavbou bych si ale do města netroufl, jedině na okruh, kde nejsou koleje a kočičí hlavy :-)
Nilogic
 
Příspěvky: 36
Registrován: sob 09. dub 2011 15:05:30

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod ctirad » ned 12. čer 2011 20:17:01

Naprosto podepisuju to, co napsal Nilogic. Technicky a koneckonců i finančně ta přestavba nedává moc smysl. Za investované peníze by byl lehce ojetý Vectrix :)

Ale jako virální propagace eshopu je to fajn počin ;)
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod KAPA » ned 12. čer 2011 20:18:25

použitý regulátor: KEB72801X,24V-72V,350A,8.0KW,E-bike Brushless Controller
ano je to předimenzovaný, ale získal jsem ho za pěknou cenu (rozdíl 100US oproti tomu co by tam stačil)
Počítám že ho využiji na další pokusy s vyššími výkony.
Jinak zadní kotouč ještě namám osazen brzdou, zatím brzdím jen rekuperací a přední kotoučovkou a dá se to vpohodě ukočírovat :)
Na omezení výkonu mám přepínač, tak že po městě to jede na 50procent výkonu a to je akorát (cca těch 70km max)
Na delší vzdálenosti to přepnu a pak svištím cca 90km. Zatím. Nemám to ještě čiplý na plný výkon kvůli novým baterkám a dalším drobnostem, které namám vyladěny (jistič, plyn, ...)
Ono těch 130km to asi nepojede, můj odhad je zatím max tak 100-110km. Na běžné užití to stejně omezím na těch 80-90.
Celkově jsem chtěl jen dokázat co elektrika umí a to se mi myslím podařilo :)
Hodím sem pak výsledky a GPS data z testů - rychlosti a hlavně dojezd, ten bude díky parádní rekuperaci zajímavý - počítám tak 70-100km.
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod KAPA » ned 12. čer 2011 20:23:36

JInak co se týče financí - nemám to zatím úplně přesně ale zhruba 73000,- Kč s DPH. Za ty peníze nekoupím pomalu ani 3000kW s LiFePo 48V 40Ah. (Guewer, Akumoto, apod.). Vetrix je sice pěkný, ale ce se týče dojezdu tak bude silně zaostávat.
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod ctirad » ned 12. čer 2011 22:06:58

Koukám, že ty lifepo4 články tam máš nějak podezřele levný. Je to opravu cena s DPH? A když jsme u Kelly, tak za kolik bys uměl takovou KEB72331? Spíš jen tak pro zajímavost, osobně bych v mym případě šel spíš do Lyena, kterej si myslim je na malej skútr až až i když nemá tak pěkně vyřešenou rekuperaci a další věci jako Kelly.

Ten Vectrix jsem psal spíš jako hlášku i když bych nesouhlasil, že dojezd bude jinde. Vectrix je sice těžký jako kráva, ale zase má 128V napájení, takže na Wh to vychází výrazně lépe než 72V/40Ah.

Jako dobrý základ na tuning by byly ty nové guewery Magic a Cruiser. Navíc by už měly mít Kelly jednotky, takže zvýšení rychlosti by měla být jenom otázka přidání článků a jiné nabíječky.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod zqtd-690 » pon 13. čer 2011 3:34:02

Pro KAPA:
Nenech se odradit. Zvlášť, když do svého vývoje vkládáš svoje vlastní prostředky. Někteří dostávají státní a evropské dotace, jejich přínos je však nulový - jen pár keců.
V současnosti pracuji na možnosti rychlonabíjení LFP článků našich skútrů, a protože to máme kousek od sebe (Vyškov - Brno) - nechceš se zúčastnit na vývoji a uvedení do provozu?
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod KAPA » pon 13. čer 2011 10:34:20

ctirad píše:Koukám, že ty lifepo4 články tam máš nějak podezřele levný. Je to opravu cena s DPH? A když jsme u Kelly, tak za kolik bys uměl takovou KEB72331? Spíš jen tak pro zajímavost, osobně bych v mym případě šel spíš do Lyena, kterej si myslim je na malej skútr až až i když nemá tak pěkně vyřešenou rekuperaci a další věci jako Kelly.

Ten Vectrix jsem psal spíš jako hlášku i když bych nesouhlasil, že dojezd bude jinde. Vectrix je sice těžký jako kráva, ale zase má 128V napájení, takže na Wh to vychází výrazně lépe než 72V/40Ah.

Jako dobrý základ na tuning by byly ty nové guewery Magic a Cruiser. Navíc by už měly mít Kelly jednotky, takže zvýšení rychlosti by měla být jenom otázka přidání článků a jiné nabíječky.


Ano, ceny jsou s DPH. Ten Kelly můžu mít za cca 5900,- s DPH.
KAPA
 
Příspěvky: 27
Registrován: pát 27. kvě 2011 7:38:16

Re: TUNNING e-skútrů

Příspěvekod Nilogic » pon 13. čer 2011 11:42:16

KAPA píše:použitý regulátor: KEB72801X,24V-72V,350A,8.0KW,E-bike Brushless Controller
ano je to předimenzovaný, ale získal jsem ho za pěknou cenu (rozdíl 100US oproti tomu co by tam stačil)
Počítám že ho využiji na další pokusy s vyššími výkony.
Jinak zadní kotouč ještě namám osazen brzdou, zatím brzdím jen rekuperací a přední kotoučovkou a dá se to vpohodě ukočírovat :)
Na omezení výkonu mám přepínač, tak že po městě to jede na 50procent výkonu a to je akorát (cca těch 70km max)
Na delší vzdálenosti to přepnu a pak svištím cca 90km. Zatím. Nemám to ještě čiplý na plný výkon kvůli novým baterkám a dalším drobnostem, které namám vyladěny (jistič, plyn, ...)
Ono těch 130km to asi nepojede, můj odhad je zatím max tak 100-110km. Na běžné užití to stejně omezím na těch 80-90.
Celkově jsem chtěl jen dokázat co elektrika umí a to se mi myslím podařilo :)
Hodím sem pak výsledky a GPS data z testů - rychlosti a hlavně dojezd, ten bude díky parádní rekuperaci zajímavý - počítám tak 70-100km.


Tak jak se pustíš do přestavby normální motorky na elektriku, tak se taková řídící jednotka může určitě hodit, zvlášť jestli jsi ji získal výhodně. No zadní kotouč si osaď radši rychle, ne že by byl problém v tom že potřebuješ dvě nezávislé brzdy a přiznejme si, rekuperace není brzda, ani v autě se brzdění motorem nepovažuje za brzdu, ale pokud tě chytne déšť, tak na hladkém asfaltu bych jenom s přední brzdou neměl zrovna nejlepší pocit:-) Ta rekuperace mě docela zajímá, jestli už funguje nějak slušněj a je schopná něco uspořit, bylo by fajn vyzkoušet nějakou reálnou trasu bez provozu a porovnat cestu s rekuprací i bez. Jinak u té řídící jednotky mě zajímá jak to tam mají s těma max. otáčkama, že tam jsou ještě další 2 rychlostní módy. Základ je 40tis rpm a pak jsou tam ještě 70tis a 100tis. Využíváš nějak této vlastnosti? Resp. Kolika pólový je ten 6kW motor?
Jinak jak už jsem psal, přestavba se mi líbí a rozhodně takové hrátky schvaluju pokud je člověk využívá s rozumem a to vypadá že snad máš, tak se budu těšit na nové poznatky a výsledky z GPS.
Nilogic
 
Příspěvky: 36
Registrován: sob 09. dub 2011 15:05:30

Další

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron