Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod ctirad » čtv 06. zář 2012 11:13:13

rob.brno píše:Rozumím tomu správně, že i u baterie vybavené BMS(s balancery) se jednotlivé články takto rozhasí


Právě naopak. Správně fungující BMS s funkcí balancování je jediný způsob, jak články nerozhasit. Že je pořád problém takovou BMS pro velké články najít je věc jiná.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod zqtd-690 » čtv 06. zář 2012 13:29:40

@rob.brno :

Na scootlandu uvádějí výměnu baterií v elektrickém skútru po 15.000 km. To je neobjektivní a vycucaný údaj. Stačí se podívat do naší tabulky, po kolika km uživatelé Pb baterie ve skútrech mění. Po 15 tis. km budou mít ve skútru již 4.sadu baterií. A to něco stojí. Je lepší držet se v tomto porovnávání raději reality než optimistických ideálů.
Ale třeba ve skútrech mají také nějaké špičkové "křemíkové" Pb baterie, které tento nájezd vydrží. Pak to nemá chybu a všem doporučujeme.
Jinak provoz LFP baterií ve skútru a jako úložiště elektrické energie ve FV elektrárnách se asi dost liší. Nabíjecím i vybíjecím režimem, který u skútru moc nelze ovlivnit a je v obou případech pulzní s velkou zátěží malých kapacit.
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod ctirad » čtv 06. zář 2012 14:51:31

Zase je potřeba dodat, že olověné baterie v e-maxu jsou kvalitnější než to v našich čínách, kam výrobce nafláká to nejlevnější, co se zrovna dá koupit. Jestli ale vydrží 15 000 km a s jakým dojezdem ví bůh.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod Pedro » pát 14. zář 2012 11:02:39

mil2house píše:
zqtd-690 píše:No u mě to stejné, jako u Žabáka. Ať mačkám, jak mačkám, tak nic se neobjevuje. Vyzkoušel jsem 2 prohlížeče a nic. OS mám Win7.


Hmm, asi jsem měl nějak jinak nastavená práva hned po přidání. Netuším...

Prosím proto všechny, kdo mají zájem, ať mi pošlou souji email adresu na soukromou zprávu, doplním to tam. A za pár dní budeme ten dokument zamykat, tak neváhejte! :)


Ahoj kluci,
trošku jsem se potrápil s přihlášením do naší veřejné tabulky. Zřejmě jsem kápnul na pravý problém, proč to nejde přihlásit - sdílet - editovat.

Nejprve si musíš založit svůj vlastní účet na Google a až potom ti teprve může tvoji e-mailovou adresu přidat majitel naší veřejné tabulky ( mil2house ) do sdílených. Bez registrace na Google ti pouhé přidání do sdílených fungovat asi nebude.
Pedro
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 31. srp 2010 19:41:25
Bydliště: Brno

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod tvkuba » úte 23. říj 2012 19:18:55

Nazdar partičko, tak jsem dnes opět aktualizoval naši tabulku a to proto, že jsem opět o další tisíc přidal. Takže aktuálně k dnešnímu datu to dělá 13 099km. A jen pro zajímavost - k tomuto údaji taky počet nabíjecích cyklů: 474. ;)
V poznámce jsem doplnil ještě jeden údaj a to "přerod" z 20 na 40Ah verzi. Jen nevím, kde ty nové články budu dávat? Nějak už dochází místo. Kolega v práci poradil zlepšovák - že bych si za skútr měl připojit ten starý dobrý přívěsný vozík - pamatujete si na PAVku? :) A do ní si můžu dát kolik baterek prý budu chtít!
"Proudu zdar!" :D
tvkuba
 
Příspěvky: 304
Registrován: pon 04. říj 2010 18:44:41
Bydliště: Praha 10

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod rob.brno » stř 24. říj 2012 9:25:18

zqtd-690 píše:Jinak provoz LFP baterií ve skútru a jako úložiště elektrické energie ve FV elektrárnách se asi dost liší. Nabíjecím i vybíjecím režimem, který u skútru moc nelze ovlivnit a je v obou případech pulzní s velkou zátěží malých kapacit.


Tak podle názoru co padl na mypower.cz je nízká životnost Lifepo způsobena překračováním trvalého max. vybíjejícího proudu aku, dle výrobce je tento 0,5C.
Což se mi zdá být pravdivé, např. u akumulátoru 40Ah/48V vychází max. trvalý výkon 960W. Otázkou je jakou rychlost udrží tento výkon dodaný do motoru.
Zdá se mi tedy, že by bylo třeba snížit napětí a zvýšit proud motoru(musel by se ale použít jinný motor), použil by se pak menší počet silnějších článků, které by ale nebyly zatěžovány vysokým trvalým proudem.
Proti tomu jde zase zvýšení ztrát ve vodičích a dražší elektronika, ovšem pokud by se např. prodloužila životnost článku dvakrát, smysl by to mělo.
rob.brno
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned 26. srp 2012 17:35:10

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod ctirad » stř 24. říj 2012 11:23:10

Maximální konstantní vybíjecí proud u lifepo4 je kolem 2-3C. 0.5C by bylo absurdně málo, to by každý musel mít minimálně 100Ah i v malém skútru, aby se do toho vešel.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod rob.brno » čtv 25. říj 2012 7:25:30

ctirad píše:Maximální konstantní vybíjecí proud u lifepo4 je kolem 2-3C. 0.5C by bylo absurdně málo, to by každý musel mít minimálně 100Ah i v malém skútru, aby se do toho vešel.


http://www.i4wifi.cz/img.asp?attid=255167
Zde je například 0,5C doporučeno jako optimální, a max. 3C jen po dobu 15minut a při plně nabité baterii. Čili nějaký rozdíl mezi vybíjení 0,5C a 3C je, když výrobce oba parametry uvádí v tech. specifikaci. Článek se při konstantním vybíjení 3C nezničí, ale není to optimální(vede to předpokládám ke snížení životnosti článku). "0,5C JE ABSURDNĚ MÁLO", ale cokoliv trvale nad to nejspíš snižuje různou měrou životnost aku, což lze potom pozorovat v reálném provozu aku ve skutru, kdy i lifepo odcházejí rychleji než by se dalo předpokládat.
rob.brno
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned 26. srp 2012 17:35:10

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod zqtd-690 » čtv 25. říj 2012 8:03:49

Kdybych prodával LFP baterky, tak stanovím optimální hodnotu vybíjecího proudu ještě níž. Klidně třeba na C/10, abych měl větší kšeft (např. u právě u těch solárních úložišť energie). A interval nabití - vybití bych doporučil třeba na 3,38V - 3,05 V. Tím bych dosáhl vyšší životnosti článku, neměl bych problém se zárukou, a každý zájemce by si musel těchto článků nakoupit víc, aby získal potřebnou kapacitu při cucání energie z článku. Takže zase bych měl lepší kšeft.
A stanovil bych, že články musí být umístěny v klimatizovaném prostředí. Pak bych mohl jen prezentovat tisíce cyklů, které mnou prodané články uživatelům vydrží.
Ale skutečnost je jiná. Aspoň v našich ZQTD skútrech, kde články LiFeYPO4 nepoužíváme - proč bychom měli s sebou ještě tahat zátěž plastových obalů pytlíků ?
zqtd-690
 
Příspěvky: 614
Registrován: stř 01. zář 2010 7:55:48

Re: Průměrné spotřeby elektroskútrů -- veřejná tabulka

Příspěvekod ctirad » pát 26. říj 2012 14:10:10

U článků se obvykle udávají tři hodnoty pro vybíjení:
1. Nominální vybíjecí proud, ke kterému je vztažena nominální kapacita článku (100% účinnost).
2. Maximální konstantní vybíjecí proud (bez omezení času), tedy to co nás nejvíc zajímá
3. maximální špičkový vybíjecí proud + maximální doba, po kterou se smí čerpat bez poškození článku

Pro "obyčejné" lifepo4 články bývá bod 2. vždycky kolem 2-3C, což je dané technologií vynásobené koeficientem lhaní daného výrobce. Specielně zrovna TS/Winston ty parametry mění v čase jak předpověď počasí, přestože jde stále o tytéž články.
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron