Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

AKUMOTO A10-40

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

AKUMOTO A10-40

Příspěvekod Ferda » úte 26. dub 2011 17:58:37

Ahoj vespolek, musím také trošku přispět do diskuze ať mají případní nový zájemci co číst.
O elektroskůtru jsem začal uvažovat před rokem, před cca 3 týdny jsem se rozhodl že něco koupím. Chtěl jsem Guewera Classic, ale protože prodejce měl zrovna neplánovaně zavřeno, jel jsem se podívat jinam. Měl jsem možnost se svést na Akumoto 600 3kW a trochu mě zklamal výkon (pak jsem zjistil že 3kW je max. a trvalý výkon neuvádí 1,5kW, inu konkurenční výhoda a mimochodem myslím, že před rokem ho ještě uváděli). Pak jsem jel k prodejci který nabízí jak Akumoto tak Guewer. Ten mě furt přesvědčoval abych raději připlatil a šel do Akumota. Doporučoval mě Akumoto 300 s LiFePo, ale protože jsem původně měl strop 20, pak 30 tisíc (nebudu na tom jezdit denně) nabídl mi rok starý Akumoto A10-40. Po dlouhém váhání (bál jsem se 0,8kW, ale pak jsem zjistil že to samé je v A300) a poradě doma jsem tedy nakonec Akumoto A10-40 přesně 1 rok starý s najetýma 2050km koupil za 20tisíc. Zatím jsem najel 150km a v kuse mezi nabíjením 28km v kopcovitém terénu. Na doraz jsem to ještě nezkusil, tak myslím že to de. Je tam olovo 20Ah a zatížení bylo 80 až 100kg.
Tak abych to shrnul, zatím spokojenost, jen to na těch českejch silnicích dost drncá :cry: . Kopce kterých jsem se obával to vyjede, byť tak kolem 20km/h. No a ještě jeden poznatek na kterej by si měl dát každej pozor - přední brzdu nepoužívat mimo asfalt!!!! Hned při první testovací jízdě po sundání z vleku jsem za mokra zbrkle zabrzdil předkem a už jsem ležel. Odneslo to zrcátko a trochu sem to odřel. Na to že na motorkách jezdím už 20 let a posledních 5 let sedlám FJR 1300 tak sem si připadal jak hrozný pako. No skůtr je něco jiného ;) . Takže každému zájemci o jízdu zdůrazňuji kde je přední a zadní brzda (proti kolu obráceně) a manželce jsem se raději ani nepochlubil abych ji od ježdění neodradil. Už se těším až budou levnější aku a výkonější el.moto. FJR si zatím nechám....
Ferda
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 16. dub 2011 22:50:57

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod ctirad » úte 26. dub 2011 21:12:13

Já ti nevim. Nebylo přece jen lepší počkat pár dní na toho classica?
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod gum » stř 27. dub 2011 1:20:10

Taky si říkám. Zvlášť když mají teď výprodej Classiců a nepochybuji, že se dá domluvit na lepší ceně. Ale tak zase předpokládám, že A10-40 bude mít o něco lepší konstrukci a snad i hezčí vzhled takže něco za něco.
Mám skútr v ceně dražšího mobilního telefonu a už z něj začínám šedivět...
gum
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02. zář 2010 10:03:08

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod Zabak » stř 27. dub 2011 7:48:22

Stou predni brzdou a padem mam taky zkusenoust :-) u me to odnesl na A600 stojanek :-) a bylo to kvuli mokru a zlabku v asfaltu okolo koleji od tramvaje :-). Jinak Az slezou ceny baterek pokud to nekdy bude tak to bude urcite perfektni. co se tyce A600 a A10-40 myslim si ze motory to ma stejne jde jen o design a maximalne vykon RJ. Jaky mas napsany parametry na RJ na A600 je psano 48V 45A pokud tam mas to samy tak mas stejnej vykon (pokud ho udrzej baterky) a je uplne jedno jak to vypada.
Zabak
 
Příspěvky: 210
Registrován: stř 01. pro 2010 16:02:12
Bydliště: Brno

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod Ferda » stř 27. dub 2011 8:48:46

Kdybych jezdil denně tak bych do Classica asi šel i kdyby byl za 28t.. Vzhledem k tomu že to máme na nepravidelné dojíždění na nákupy, do lesa a na blbnutí tak to zatím stačí. Rozhodla cena a taky že je ještě rok v záruce a je už zajetý :D . Tak když vydržel rok tak snad nic v brzké době neodejde. A nic proti Classicovi, vždyť Akumoto je taky jen čistokrevná čína, ale trošku mě do toho navrtal prodejce který mi tvrdil že Akumoto je od Guewera o třídu výš (otázka je co znamená ta třída :D ). Podotýkám že prodává oboje. Možná má ale taky na Akumotu větší marži.....
Na řídící jednotku se podívám až v pátek, tuším ale že tam bylo napsáno 35A 48V. V techničáku je uveden výkon 0,85kW 550ot./min. . Ale věřím že 20Ah olovo asi skutečně nedá to co motor potřebuje a lehčí LiFePo by pomohla. Nicméně dokud bude baterka v kondici tak zůstane. U LiFePo se bojím balancování. Co sem prolezl diskuze tak se bojím že to žádný výrobce moc neřeší a kecají v letácích nesmysli. Pokud se situace nezlepší tak bych si snad baterku složil z LiFePo článků sám. A nabíjení by se dalo vyřešit modelářskou nabíječkou třeba touto http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=11170
Nabíjí 4 aku po max.6 článcích, takže by zvládla až 24 článků. Šla by třeba zabudovat přímo do skůtru, ale to by asi dost trpěla otřesy. No, ale doufám že to nebudu muset aspoň 2 roky řešit a pak třeba už to bude zmáknuté od výrobců líp.
Jo a ještě dodám že snad za rok nebude potřeba řidičák na 125 automat (tedy bude stačit na auto - B) a to pak by byl v hledáčku ještě silnější než Classic. Já sice na moto řidičák mám, ale manželka jen B. Jen se bojím že výroba aku bude sice stoupat, ale pořád bude větší poptávka a tak se bojím že ceny moc dolu nepůjdou.
Nezaložíme si fabriku na aku??? :lol:
Ferda
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 16. dub 2011 22:50:57

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod gum » stř 27. dub 2011 10:46:49

S tema 125ccm taky vyckavam a rikam si, ze jsem udelal dobre, ze jsem si ted koupil levny skutr. Pozdeji muzu narvat 50-70k do neceho poradneho, co pojede 60 do kopce a budu uz zcela spokojen. S dojezdem totiz potiz neni, tech 50-60 co udela Classic naprosto staci. Do kopcu je to ale 35-40 km/h coz neni z pohledu bezpecnosti zrovna znacka ideal. Ale co bych nechtel po 60 kg olova :)
Mám skútr v ceně dražšího mobilního telefonu a už z něj začínám šedivět...
gum
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv 02. zář 2010 10:03:08

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod ctirad » stř 27. dub 2011 11:34:03

Ferda píše: A nic proti Classicovi, vždyť Akumoto je taky jen čistokrevná čína, ale trošku mě do toho navrtal prodejce který mi tvrdil že Akumoto je od Guewera o třídu výš (otázka je co znamená ta třída :D ).


Pokud je řeč o A600, tak ten určitě je o třídu výš než classic. Je to jakoby 125ka versus malá padesátka. Třístovka je pak někde mezi, ale tam je obrovská škoda toho poddimenzovaného pohonu. Kdyby to mělo 2000kW/50A , byl by to hit. Kvalitu zpracování těžko hodnotit, ale podle mě to vyjde nastejno.

A10 je už ale přece jen o něčem jiném. Působí spíš jako chudý příbuzný classica. Stačí se podívat, co má classic v základu; kotouče vpředu i vzadu, větší výkon, větší kapacita, rekuperce, box a světla co opravdu posvítí.
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod tvkuba » čtv 05. kvě 2011 23:00:41

Zdravím Ferdu a taky všechny ostatní "elektrikáře",
mám taky A 10/40 už nějaký ten čas, přesněji v srpnu to budou 2 roky. Aktuálně mám najeto 5800km, ne všechno je na olovo, jestli se nepletu, tak od loňského srpna jsem jezdil na Thundersky LFYP 48V/20Ah. Letos někdy v půlce února musely ven, protože se mi podařilo jednu zničit.(kdybych to uměl, tak tady vložím tu fotku té pokroucené baterky, není to hezký pohled, škoda jí) Pak jsem vrátil zpět staré dobré olovo a na něm jezdím až do teď. Poslední úsměvný zážitek mám z pátku, kdy jsem se odvážil jet z Prahy na chatu, mám to asi 29km po okreskách, nějaký ten kopec a tak. Trochu jsem tušil, že to nebude jednoduché a tak už dopředu jsem věděl, že dva největší kopce prostě vytlačím vedle skůtru, abych mu ulehčil. Né, že bych byl nějaký cvalík (mám asi 75kg), ale to olovo už prostě nemá tu správnou kapacitu. Nakonec jsem musel tlačit tři kopce a cesta trvala místo obvyklých 45 minut skoro hodinu a čtvrt. Takže jakmile to bude možné, olovo půjde ven a LFP zase na své místo, taky člověk ušetří, když nebude muset vozit 13,5 kila navíc. 8-)
Jinak vcelku spokojenost, nějaké dětské nemoci jako upadlý nebo i prasklý přední blatník a tak. To jsou ty pražské kostky...
Elektroblázen z vlastní vůle :-)
tvkuba
 
Příspěvky: 287
Registrován: pon 04. říj 2010 18:44:41
Bydliště: Praha 10

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod mil2house » pát 06. kvě 2011 7:36:46

tvkuba píše:Zdravím Ferdu a taky všechny ostatní "elektrikáře"...


Ono pokud tam je řídící jednotka s výkonem 35 A, tak to jsou skoro 2C(dvojnásobek nominální zatížitelnosti 20Ah Lionek) a to je moc. 2C dájí tyto baterky jen krátkodobě, pokud je taháte často a dlouhodobě, pak se nedivím, že odešla. Chtělo by to alespoň lion 30Ah, které jsem u nás nenašel. :/
mil2house
 
Příspěvky: 189
Registrován: stř 10. zář 2008 9:01:09

Re: AKUMOTO A10-40

Příspěvekod ctirad » pát 06. kvě 2011 13:48:06

Zajímavé je, že hlavním přínosem lifepo4 měly být obrovské vybíjecí a nabíjecí proudy. Přitom modelářské lipolky dneska mají vybíjecí proudy běžně desítky C.
ctirad
 
Příspěvky: 567
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Další

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník

cron