Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Guewer Classic

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: Guewer Classic

Příspěvekod holotrop » stř 06. zář 2017 13:48:20

Zdravím všechny guewer lidi, zejména pokud mají retro,

nevěděli byste kde sehnat plynovou rukojeť. Ta moje se urvala a jsem teď nepojízdný, což trochu zamrzí, protože bych jezdil dost rád. Na eskutru jsem koupil plynovou rukojeť, ale ta je o 4mm užší, než by se dala dát, I když pán mě ujišťoval, že všichni skutři to mají stejné... Ale retráč to má asi jinak.
Jinak motorku mám asi půl roku, koupil jsem jí téměř nejetou (200km), ale prodávající jí nechal na dvorku a teda jsou s ní neuvěřitelný problémy. Proskratoval se měnič, takže odbouchl přerušovač, nějaký žárovky. Přední brzda v tahu, ale prodávající mi dal zpětně slevu, takže dobré. Jenže ty origo pneumatiky, sice nejeté, ale přilnavost žalostná, takže mě v kritickém momentu moc nepodržely. Dobře jsem se vyválel. Takže se rozštípaly všechny plasty, nějak jsem to poslepoval tejpou. A teď ta plynová rukojeť. Zničehonic mi zůstala v ruce.
Celkově tu motorku mám docela rád, ale kdyby už chtěla držet, nebylo by to špatné.
Tož tak

Díky jestli někdo poradí

P.
holotrop
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 16. dub 2017 8:51:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod vojta » stř 06. zář 2017 21:20:48

V roce 2013 jsem vletěl do rygolu a urval jsem tu plynovou rukojeť taky.
Tenkrát mi pan Straka z E-pohon.cz dokázal u Gueweru sehnat náhradní za necelé 300,-
Tak možná by to zvládl znovu :-)
vojta
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 09. srp 2012 15:54:04

Re: Guewer Classic

Příspěvekod tvkuba » ned 10. zář 2017 17:05:50

Zdar, mám nějakou novou doma, koupil jsem ji asi před 2 roky na Aukru jako zálohu, ale nepoužil jsem jí. Musel bych jí ale změřit, jaký má průměr. Je to klasická halovka. Dal jsem za ní asi 170,-Kč.
Elektroblázen z vlastní vůle :-)
tvkuba
 
Příspěvky: 295
Registrován: pon 04. říj 2010 18:44:41
Bydliště: Praha 10

Guewer Classic na prodej

Příspěvekod Hyblos » čtv 15. bře 2018 12:11:15

Ahoj nadšenci. Mám na prodej můj Classic 2kW, po úpravách.

0.jpg
classic 2kW
0.jpg (187.08 KiB) Zobrazeno 1132 krát


Když jsem započal s modernizací na Banner, předpokládal jsem lepší výsledky - u nás v kopcích. Přestavba se zdařila, nicméně v našem horském terénu na severní moravě ztrácím v kopcích rychlost. Přirovnal bych to k jízdě ve dvou. Po rovinách není žádný problém, bohužel v těch nebydlím. Původně jsem skůtr kupoval k ježdění na barák přítelkyně (cesta údolím 15km), což byla fakt pecka. S holkou jsem se ale před 3 lety rozešel a jediný využití tak bylo cesta do práce 25km (do údolí) a z práce (25km) do hor = potřeba větší kapacity aku. Nešťastná kombinace, ale nové akumulátory to zvládaly(za cenu ekonomické jízdy). Stačí však, aby foukal silný a studený protivítr na podzim a musel jsem jet 25km/h, abych do kopců dojel. Protivítr a teplota dělá hodně. Současné akumulátory bych doporučil tedy do rovinné oblasti bez velkých kopců, ne jako je tomu u nás (stoupání o 500m výšky).

Na skůtru jsem už strávil spoustu času - s olovem se ale u nás pokračovat nedá. Jedinou variantou by bylo předělat aku na Lithium, ale do toho už se mi investovat nechce. Pokud by někdo měl zájem, asi bych přistoupil i na prodej skůtru bez mého olova. S olovem za 20tis (nové aku Bloc 6 PzF 36, 50Ah, se kterými je najeto cca 1000km, stály 14tis; 5A nabíječka další 2tis), bez olova dejme tomu za 10tis (tak to inzeruju i na internetu). Skůtr jsem upravil na velký středový tunel - případná modernizace aku je tedy jednoduchá. Od úpravy jsem nebyl na STK, ale když se dodělají boční plasty pod nohy, problémy nepředpokládám - brzdí, svítí, jede a evidenční štítek je nalepený. STK bych řešil až v rámci přepisu.

Jednou jsem opravoval řídící jednotku, protože číňani tepelně nespojili tranzistory s chladičem -> vytekl cín ze spojů. To jsem opravoval tak 2-3 roky zpátky, řídící jednotka je tedy odladěná a bez problémů. A občas při brždění píská kotoučová brzda. Jinak spolehlivý stroj, ale zbytečně stojí doma.

Video z přestavby zde:
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=HDp2HG_c0VI
:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=2fainFjFHJw

Pokud by jste měli někdo zájem, piště na email v příloze. :arrow:
kontaktni email.jpg
kontaktní email
kontaktni email.jpg (8.23 KiB) Zobrazeno 1132 krát
Hyblos
 
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 26. úno 2009 17:07:23

Re: Guewer Classic

Příspěvekod ctirad » pát 16. bře 2018 23:07:34

Já vím, že se ti nebude líbit to, co teď napíšu, ale nebylo by bývalo lepší tam dát hned zkraje lithium, tím ušetřit hmotnost a případně ještě mírně upravit nebo vyměnit jednotku na vyšší rychlost, proud i dojezd, než z toho udělat takovýhle neestetický a hlavně těžký tank, který nejen, že už nikdy neprojde STK, ale hrozí problémy i při běžné silniční kontrole?
ctirad
 
Příspěvky: 570
Registrován: pon 30. lis 2009 13:15:38

Re: Guewer Classic

Příspěvekod Hyblos » sob 17. bře 2018 19:14:01

To jednoznačně. Bohužel je to všechno o ceně. A lithium je pořád(po 8 letech od doby, kdy se tyto skůtry začaly prodávat) drahé+náklady na BMS, aby to ty roky ustálo. Zcela jednoduše: jak dlouho vydrží jediný článek 3,6V který BMS nepotřebuje v mobilním telefonu. 10let? Myslím že ne. Sada Lithia v notebooku, která BMS potřebuje: 5let? Možná.

Ve finále, když si spočítáte cenu Pb / Li na ujetý kilometr tak vyjde naprosto stejně. Co se týče STK, toho se nebojím. Co to má splňovat, to splňuje. A jak jsem napsal - kdybych nebydlel v kopcích, tak bych jej neprodával. V rovinnách je to sice tank, ale o to lepší setrvačnost. Oproti lithiu za poloviční cenu. Navíc je olovo blbuvzdorné a jediné co stačí, je jednou za čas dolít destilku. Závěr je ten, že Pb aku k nám do hor prostě není- nicméně je nezavrhuji. A že bych do lithia po zkušenostech určitě neinvestoval. Stačí se podívat do velkých firem, kde jezdí elektrické desty a vozíky 24h denně (po rovině), jaké používají akumulátory. Za ty leta jsem NIKDE neviděl lithium. A věřte, že to mají dobře zpočítané.

Hodně čtu jak někde jezdí elektrické autobusy atd. Samozřejmě lithium. Ale za jakou cenu. Když spočítám, že do toho Gueweru bych dal lithium 48V, 44Ah, za cenu 35tis - přesvěčte mě, kdy se mě to vrátí. Když budu jezdit 5 měsíců v roce 50km do práce je to 5000km. A jestli mě to zdraví ještě dovolí, tak to vydržím 5 let. Tj. 25.000km. Že to lithium bude na konci životnosti, o tom žádná. A cena za km? 35.000Kč na 25.000km = 1,4 Kč/km !!! Problematice jsem věnoval hodně času, energie a peněz. Ale Lithium určitě ne. Ono ani to olovo není ideální, ale jsme zase na začátku: jde o tu cenu a vstupní investici... Každý jde jinou cestou, ale ve finále se dostaneme všichni do stejného cíle za stejnou cenu. Všechno souvisí se vším a fyzikální zákony platí pro všechny stejné. :-) Někdo vynaloží méně energie z místa A do místa B, protože je lehčí, ale o to více musí investovat do dražšího materiálu, který mu to umožní...
Hyblos
 
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 26. úno 2009 17:07:23

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » čtv 10. kvě 2018 18:36:15

Moc lidí to tu už asi nesleduje, ale pro zajímavost...
Mám na 4x CSB EVX12340 najeto 18800km při stáří 7 let. Dojez mám cca 10-14km podle terénu, takže už většinou dojíždím s voltmetrem v červeném poli.
Přemýšlím tedy co dál. Olovo se maximálně osvědčilo + absolutní bezúdržbovost (nebylo třeba balancovat) a bezpečnost, cena za sadu cca 10500,- Kč, případně by bylo možno osadit i rozměrově stejné EVH12390.
Co se týče Lithia, tak jediné, co bych si dokázal cenově (11000,- Kč) představit je toto - 16x GWL/Power LiFePO4 High Power Cell (3.2V/20Ah):
Kód: Vybrat vše
https://www.ev-power.eu/LiFePO4-special-cells/LiFePO4-High-Power-Cell-3-2V-20Ah-Alu-case-CE.html?cur=2

Ovšem je otázka, zda by to zato stálo za to, dojezd odhaduju +- stejný (30-35km), asi jediná výhoda je hmotnost. Pak už spousta otázek a neznámých
- vydrží 20Ah Lifepo4 proudy až 50A? a pokud ano kolik cyklů a kolik let?
- bude třeba balancovat?
- potřeba alespoň hlídání napětí článků při nabíjení/vybíjení
- musel bych upravit napětí stávající nabíječky + případně její regulaci od BMS, nebo koupit novou
- musel bych odpojit rekuperaci
Případně třetí možnost skútr odstavit a čekat, jestli budoucnost nabídne ohledně akumulátorů něco zajímavějšího (cena, kvalita).
Díky za případné komentáře.
alf159
 
Příspěvky: 141
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer Classic

Příspěvekod vojta » pát 11. kvě 2018 16:11:38

Ta cena je dnes nadherna oproti tomu, kdy jsem je 2015 kupoval za 880,- + DPH

Za tri roky jsem ubytek kapacity nepozoroval, ale ani nemam jak, protoze je jezdim kratsi streky. Mam tam SBM taky od GWL za 2500,- , myslim ze uz jsme to tady resili, ze balancuje jen 80mA. Na zacatku jsem mel problem, protoze nabijecka byla na stavena na nizsi napeti, tak balancovani nefungovalo, to se pak clanky rozhodily. Po nastaveni na 58,4V uz to bylo dobry. Ale uz jsem ted dlouho nemeril napeti na jednotlivych clancich.

O odpojeni rekuperace jsem premyslel, protoze maji baterky napsano 20A maximalni nabijeci proud, ale nakonec jsem to nechal tak. Dostal jsem ujisteni, ze tech par momentu kdy tam rekuperace bude aktivni tomu neublizi. A taky to brzdeni bez rekuperace neni zadna slava.

Celkovy aktualni dojezd se mi zatim nepovedlo zmerit, je urcite pres 25km. Dal jsem byl liny jet...
vojta
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 09. srp 2012 15:54:04

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » pát 11. kvě 2018 17:43:47

Aha, tak díky za info, díval jsem se i na ten kufřík, pěkné, mohl bych vyndávání také případně řešit. Jestli mi ještě prosím můžeš napsat délku trasy mezi nabíjením, a kolik jsi celkem na nich najel.
Na fóru máš datum příspěvku s realizací duben 2016, takže je máš 2 roky?
Jo a máš nějaké měření napětí článků na skútru, za jízdy?
A taky retro má myslím nižší proud regulatoru? Classic má 50 amper.
alf159
 
Příspěvky: 141
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

Re: Guewer Classic

Příspěvekod alf159 » ned 20. kvě 2018 19:41:14

Ještě jeden dotaz zda nemá někdo zkušenost s tímto:
Kód: Vybrat vše
https://www.aliexpress.com/item/Lithium-titanate-battery-2-4V-10AH-LTO-bateria-2-4V-12AH-for-diy-grid-peak-cutting/32827017383.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.10e44c4d7jwxlc

Měly by to být přebalené Altairy AL-YT-04
alf159
 
Příspěvky: 141
Registrován: pát 27. kvě 2011 20:35:59
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron