Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid.cz

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid.cz

Příspěvekod Kuk » pon 12. bře 2018 5:30:59

Toyota RAV4 hybrid

Orel So, 2018-03-03 19:33
V prosinci 2017 jsem se rozhodl přesedlat ze své Mazdy CX5 na Toyotu RAV4 Hybrid. Dnes, tedy 25. 2. 2018 mám najeto cca 3 500 km a mám některé své dojmy a zkušenosti, které člověk obvykle nezíská v rozhovoru s prodejcem, čtením prospektů, zkušební jízdou a zcela určitě ne čtením reklamních článků v jejichž názvu figurují slova „nezávislý test“ apod.
Musím říci, že celkově mám ze své Toyoty celkem dobrý dojem. Připadá mi uvnitř prostornější, lépe odpružená a odhlučněná než moje Mazda. (Dále budu pro moje Mazda používat zkratku MM.)
Má pohodlnější nastupování dozadu, pohodlnější zadní sedadla, dobrou akceleraci, velmi se mi líbí adaptivní tempomat, který využívám skoro pořád. Dobré je rozmrazování čelního skla a el. otevírání pátých dveří, vyhřívání všech sedadel., volantu a kamerový systém. Celkově mohu říci, že jde o pohodlné auto. Pár věcí mne ale u Toyoty překvapilo negativně. Většinou jde o méně významné věci. Mnohé by se asi daly snadno vyřešit. Nenadchla mne ekonomika provozu. Podotýkám, že jde o mé osobní názory. Kdo chce, může si je ověřit a posoudit sám. Každý jim může připisovat jiný význam. Možná se v něčem mýlím.

Jde o vozy rozměrově dosti podobné rozměrově.. Rozdíl hmotnosti asi má na svědomí hybridní systém.
Negativní překvapení mne čekalo při převzetí vozu. Nechal jsem si namontovat originální Toyota tažné zařízení. Nebylo ale skryté jako u MM, kde s odejmutým hákem a sklopenou zásuvkou není vidět vůbec. Zároveň mi bylo řečeno, že otevírání zadních dveří „kopnutím“ nohou bude díky TZ fungovat trochu hůře a opravdu se nějak nedařilo. To jsem rozporoval i písemně a bylo mi řečeno, že to tak prostě je, dříve se prý po montáži TZ hybridní pedál vypínal úplně. Po čase jsem se setkal s jiným majitelem stejného vozu a zjistil jsem, jak je třeba nohou správně „kopnout“. Musí to být trochu stranou, ne moc blízko spodku auta, ne moc rychle. Nyní mám úspěšnost cca 1 : 10 (tzn. 10y úspěch, 1 x neúspěch) a jsem s touto funkcí spokojen. Podobného něco se odehrálo s namontovanými zimními pneumatikami, které mají jeden směr otáčení, ale v návodu se doporučuje záměna pneumatik každých 5 000 km křížem! Bylo mi řečeno, že zimní pneu se obousměrné nedělají. Na webu jsem jich pár našel, ale další diskuzi s prodejcem jsem vzdal jakožto asi zbytečnou.

Zavazadlový prostor mne trochu zklamal pár detaily jako první
Celkem ujde, trochu v něm překáží menší schodek za zadními opěradly. V prostoru ale není elektrická zásuvka. MM ji měla. Autoledničku tedy budu o dovolené zapojovat kabelem nějak nastaveným a protaženým do kabiny.
Zadní opěradla nelze sklopit do vodorovné polohy. Zůstávají dosti „do kopce“. V MM to šlo.
Roleta zavazadlového prostoru je svinovací, ale vždy vodorovná. V MM byla spojena se zadními dveřmi a tak se její konec při otevírání zvedal spolu s nimi. Tedy nepřekážela při nakládání do kufru.
S vozem se dodává jakási síťka na dvou teleskopických tyčích, pro které je připraveno upevnění těsně pod roletou. Smysl jsem se z návodu nedozvěděl, prodejce mi rozpačitě sdělil, že to mohu vyhodit.
V prostoru jsou 2 plastové háčky pro zavěšení tašek apod. Sešlo by se jich víc příp. příhodněji umístěných např. na bocích uprostřed. Oba jsou totiž hned vzadu v rozích u pátých dveří.
Odemykání kufru mne vysloveně naštvalo. Otevírání kufru je totiž nelogicky spojeno s odemknutím celého auta, které je pak nutno zase zamknout. Otevřete-li jakkoliv kufr, nejdříve se odemkne celé auto! Pokud otevíráte kufr dálkovým ovládáním, musíte nejdříve odemknout celé auto. Pokud kufr zavřete, musíte počkat, až se páté dveře elektricky úplně dovřou. To pár vteřin trvá. Pak nesmíte zapomenout a musíte ostatní dveře zamknout dálkovým ovládáním nebo stisknutím tlačítka nebo dotekem rukou na kliku předních dveří. Představte si, že jste si z kufru něco vzali, držíte to oběma rukama, je to i trochu těžké, chcete odejít, ale nejdříve čekáte až se dveře kufru dovřou a pak zamykáte. Přitom vám jedna ruka samozřejmě trochu chybí. MM se uměla automaticky zamknout když řidič s klíčem v kapse se od ní vzdálil cca o 1 m. Myslím, že by to mělo jít naprogramovat v Toyotě také.

Ekonomika provozu

Zatím mám dojem, že se údaji udávanému výrobcem, tedy 5,2l/100 km, asi moc nepřiblížím, což je celkem obvyklé. Jezdím většinou sám, jezdím celkem pohodově, neakceleruji moc často, využívám tempomat. Od koupě mát tvrdošíjně průměr 7,2 l/100 km. Mechanik mi tvrdil, že po cca 8 000 km se spotřeba sníží na cca 6,5 l/100 km. Moc tomu nevěřím. Elektromotory autu spíše jen vypomáhají s rozjezdem nebo při popojíždění v koloně a při akceleraci. Akumulátory jsou NiMh, nikoliv LiOn. Benzínový motor má výrazně nižší výkon než současná Mazda 2,5 l, jejíž motor má stejný výkon jako celá hybridní soustava Toyoty! Servisní interval Toyoty je o 5 000 km, tedy 25 % kratší než u MM. Zatím nevím, co bude stát pravidelná návštěva servisu. Takže nic moc nečekám.
Pokusím se odhadnout efekt hybridního pohonu:
Dejme tomu, že se časem dostanu na průměr 6,5 l/100 km. S MM jsem se pohyboval kolem 8,2 l. Dejme tomu, že na 100 km ušetřím celé 2,5 l benzínu po 30 Kč/1 litr. Při najetí 150 000 km ušetřím 3 000 litrů benzínu, tedy 112 000 Kč! Připočteme-li častější servis, tak je efekt celkem málo zvýznamný. Při srovnání spotřeby hybridu s naftovým motorem by asi hybrid dopadl hůře. Samozřejmě lze ve výpočtu počítat i s příznivějšími veličinami. Každý si to může zkusit sám. Nějaký ekonomický zázrak se asi konat nebude.

Co by v autě mohlo být jinak a moc by to ani nestálo

1. Začnu prkotinou. Na cloně u řidiče není obvyklý plastový pásek za který se běžně zasouvají nějaké doklady apod. Asi si jej nahradím podvazkem. (Pokusím zeptat, jestli nedodávají značkový s logem Toyota.)
2. Zmíněné zamykání při odchodu řidiče by se také hodilo. Odpadlo by čekání na dovření dveří kufru atd., a nutnost pamatovat na zamčení auta. Nesmyslné odemykání celého auta při pouhém otevření kufru by mohlo být snad alespoň nastavitelné řidičem podle jeho osobních preferencí (neodemykat všechny dveře, odemknout jen u řidiče apod.)
3. Po vypnutí zapalování se vypne vše. V MM byly ještě některé záležitosti cca 10 vteřin možné ovládat. Např. sklopit zrcátka nebo dovřít okna.
4. Schránka spolujezdce je hluboká a špatně je do ní vidět. Nějaké osvětlení by se hodilo. Nemluvě o tom, že by mohla být klimatizovaná, ale to už je přílišná troufalost. Rozpuštěné máslo na svačině nebo rozpuštěná čokoláda nejsou v životě všechno.
5. Chybí lepší háčky v zavazadlovém prostoru a el. zásuvka.
6. Tempomat je fajn. Funguje při rychlosti nad do 40 km/hod. Vůz si při jízdě udržuje konstantní vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Ta je nastavitelná ve třech délkách. Napadá mne, že by se mohla přizpůsobovat sama rychlosti auta s možností její korekce řidičem. Potřebné údaje jako ryhlost a vzdálenost smá systém k dispozici. Nyní je vzdálenost stejná při rychlosti 150 nebo 50 km/hod. Při poklesu rychlosti auta vpředu, Toyota přibrzďuje. Pokud rychlost klesne pod 40 km/hod., se ozve slabé pípnutí a náhle brzdit přestane. Upozornění pípnutím by mohlo být výraznější a hlavně by se tempomat nemusel vypínat tak brzy. Mohl by brzdit i při nižší rychlosti, příp. do zastavení. To by byla pohoda ve městě a v kolonách!
7. Protikolizní systém nevím jak funguje. Zajímalo mne to, ale nepodařilo se mi vyvolat jeho činnost. Teoreticky podle návodu by měl hlavně začít brzdit. Dal jsem si na silnici 1 m vysokou prázdnou krabici a Toyota do ní klidně bez zábran vrazila. Že by poznala, že je to papír? Bylo by fajn např. video výrobce, kde bych mohl vidět jak systém opravdu funguje Rád bych věděl co od něj mohu opravdu očekávat, abych věděl jak si mám počínat, když zafunguje. Funguje vůbec?
8. Hlídání jízdních pruhů jsem zkoušel opakovaně. Docílil jsem jen slabého pípnutí při vyjetí z pruhu, při opakování mi systém doporučil přestávku. Nějaké impulsy do volantu, které by údajně měly přispět k udržení se v jízdním pruhu jsem zaznamenal jen jednou. Byly slabé, bezvýznamné. Do svodidel bych mohl klidně vjet i rychlostí nad 100 km/hod. Také by asi neškodilo alespoň názorné video.

Jezdí se mi s Toyotou dobře, ale mám pocit, že některé věci výrobci unikají a bojím se, co mu ještě třeba uniklo. No a ekonomika provozu asi nestojí za celou složitost systému a zvýšení hmotnosti o cca 160 kg.

Pokud Vás zajímají další zkušenosti, pokusím se odpovědět. Pokud máte nějaké užitečné rady, uvítám je a předem za ně děkuji.

Jan Orel
orelvlahvi_seznam.cz
Kuk
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 09. kvě 2016 10:09:26

Re: Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid

Příspěvekod Kuk » pon 12. bře 2018 5:40:19

http://www.hybrid.cz/sedm-mytu-o-vozech-na-stlaceny-zemni-plyn#comment-129734

SAJMON SE, Ne, 2018-02-11 12:35
ČLÁNEK PĚKNÝ MÁTO SVÁ ALE
ZKUŠENOST S CNG VW PASSAT 1.4 ECOFUEL DSG
BOHUŽEL NEMOHU POTVRDIT - VELKÝ OPTIMISMUS S VOZY KONCERNU na cng
ZAKOUPENO 2011 s 150 t.km
vozidlo skvěle jezdí prům. skutečná spotřeba 4,5kg
Hmotnost je znát - nepochopil jsem
proč v golfu 2006 jsou kevralové a zde ocelové.

Poruchy
192,-t.km trysky CNG -nové
215,-t.km řídící jednotky DSG - nesouvisí
průběžné problémy se vstřiky TSI benzinu
- se závěrem servisů - je nutné jezdit i na benzín
sdělená cena trysky 10,5t.Kč/ks
252,-t.km i přes poctivé výměny 15,-t.km
motor bez vyzvání KO -venku přes blok ojnice i s pístem
Jiný motor současně najeto 300 t.km
Problémy se zalepnými vstřiky benzinu zůstávají
- našel jsem servis leteckých motorů kde vyčistí zkontrolují stav a zase zpátky do motoru.

Má zkušenost je stav technologie v motoru TSI nevhodný
Důvod trysky bezin TSI se zapečou spalinami.
O svolávacích akcích nádrží nemluvím.
Znalosti servisů dobré pouze ve dvou - jinak - spíše zoufalé.
Čas strávený opravami 7 měsíců za 6 let provozu
Kompletní podrobnou vlastní výukou systému.
Úspora na palivu kompletně odevzdaná za opravy.

Závěr je bohužel slovy klasika, že tento výrobek mi přinesl
jen dva dny radosti, když jsem ho koupil a když jsem ho prodal.

Po těchto zkušenostech je palivo rozhodně perspektivní,
ale pouze při změně přístupu výrobce

Zdravím Sajmon se.
Kuk
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 09. kvě 2016 10:09:26

Re: Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid

Příspěvekod Kuk » stř 02. kvě 2018 11:35:33

VW e-Up!

Jak se jezdí s elektromobilem Volkswagen e-Up! Podrobná data a zkušenosti z praktického provozu ve firmě

http://www.hybrid.cz/jak-se-jezdi-s-elektromobilem-volkswagen-e-podrobna-data-zkusenosti-z-praktickeho-provozu-ve-firme#comment-138779
Kuk
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 09. kvě 2016 10:09:26

Re: Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid

Příspěvekod Kuk » pon 07. kvě 2018 12:18:21

Leaf 2.0 40 kWh
Radovanův podrobný test

http://www.hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-40-kwh-baterie-mirny-pokrok-v-mezich-zakona-cast-1
Kuk
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 09. kvě 2016 10:09:26

Re: Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid

Příspěvekod Kuk » pon 02. črc 2018 11:14:32

Leaf 2.0
UŽIVATELSKÝ TEST: Jak slouží nový Nissan Leaf s 40kWh baterií jako elektro-taxík?

http://www.hybrid.cz/uzivatelsky-test-jak-slouzi-novy-nissan-leaf-s-40kwh-baterii-jako-elektro-taxik#comment-145905
Kuk
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 09. kvě 2016 10:09:26

Re: Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid

Příspěvekod Kuk » čtv 19. črc 2018 11:36:40

Leaf 2 a testovaní přehřívaní baterie aneb je Rapidgate skutečností?
http://www.hybrid.cz/nissan-leaf-nejprodavanejsim-elektromobilem-v-evrope-sportovni-verze-nismo-uz-koncem-mesice#comment-147884

eHonza, Čt, 2018-07-19 11:22
No, jak to říct... asi mám nějakým způsobem odlišný jízdní styl od těch ostatních 18.000 uživatelů nového Nissanu Leaf a taky docela určitě od testovacích jezdců před zahájením prodejů... ale včera jsem měl příležitost zkusit, jestli náhodou rapidgate není jen výsledek chtění těch, kteří novému Leafu nepřejí.

Vycházel jsem z toho, že když s Leafem 40kWh (2x nabíjení) ujedu stejnou vzdálenost jako s Leafem 24kWh (3-4x nabíjení) přibližně stejným stylem, tak se mi baterka na Leafovi 24kWh taky zahřeje na nějakých 51-54st.C a dojde k omezení výkonu zejména při nabíjení. Základní předpoklad byl nejet stylem "pedál až na podlaze, ať Leaf ukáže, co umí", ale naopak jet podobným stylem jako jezdíme s Leafem 24km, kdy některé úseky po dálnicích jsou na hranici dojezdu.

Převzali jsme Leafa v Pardubicích, nastavil jsem Spy a vyrazili jsme na Prahu směrem na Hradec a pak po D11. Počáteční hodnoty: SOC 92%, teplota baterky 39,6st.C, venkovní teplota 18-19st.C, déšť a protivítr. Při dojezdu do Prahy venkovní teplota 26st.C, zhruba v půlce cesty přestalo pršet, protivítr plusmínus stejný jako na začátku cesty. Během cesty po D11 po ujetí cca 90km vystoupala teplota baterky až na 51,6st.C. rychlost byla cca 136-140km/h tachometrových, čili 130-134km/h reálných. Nový Leaf přeměřuje na rozdíl od starého nikoli 10%, ale pouze něco kolem 5%. Alespoň tak to tvrdil Waze. Na ručičkovém budíku auta se rychlost neodečítá jako na digitálním, ale pouze pěkně blbě odhaduje. To se soudruhům z Japonska nepodařilo, je to krok zpět. Po 90km přišlo zúžení, dalších 8km jsme jeli 80-100km/h a posledních 17km 80km/h. Teplota klesla u nabíječky ČEZ na Duhové na 47,9st.C. Zapnuli jsme nabíjení, auto ukazovalo výkon nabíjení pouhých 20kW, Spy totéž, nabíjení na 100% za 1,5hod. Zašli jsme si na oběd, po 1:10 bylo nabito na 92%, teplota baterky 53,6st.C, tak jsme vyrazili na Brno. Úmysl byl dojet k Jerexu do Ostrovačic, nabít a jet zpátky do Pardubic. Bylo mi jasné, že jet při využití rychlostních limitů 130/80km/h, tak baterku nejen že neochladím, ale že její teplota naopak ještě poroste. Tak jsem zkusil úspornější režim - rovinky cca 120km/h, kopce cca 105km/h, zúžení samozřejmě 80km/h, neutrál všude, kde to alespoň trochu šlo. Teplota baterky vystoupala z počátečních 53,6st.C na 55,3st:C někde u Vystrkova. V tu chvíli už bylo jasné, že přes Ostrovačice do Pardubic to nestihneme do plánovaných cca 17:00, kdy jsme měli auto vrátit. Rozhodli jsme se tedy zajet do Jihlavy k E.ONu, nabít a jet na Pardubice. Při příjezdu do Jihlavy jsme měli SOC 32% (s tím bychom do Ostrovačic samozřejmě dojeli), teplota baterky klesla na 53,5st.C. Při nabíjení auto i Spy shodně ukázaly výkon nabíjení 14kW. Za 25 minut ukazovalo auto SOC pouhých 51%. Doslova jsem hypnotizoval displej rychlonabíječky, ale každé další procento přibývalo strašně pomalu ve srovnání s tím, jak jsme zvyklí. Teplota baterky byla stejných 53,6st.C jako na začátku nabíjení. Takže rozhodnutí nejet do Ostrovačic se potvrdilo jako správné, protože kdybychom jeli do Ostrovačic a teprve až poté do Pardubic, tak bychom tam přijeli až večer. Po příjezdu do Pardubic auto ukazovalo 10% a baterka 55,4st.C, zejména proto, že posledních cca 10km jsme jeli trochu rychleji po obchvatu Chrudimi. Čekal jsem hlavně, že v úseku cca 14km od Rohozné do Slatiňan, kde se jede s kopce, nebo po rovince s minimální spotřebou, se baterka ochladí, ale k nějakému výraznějšímu ochlazení nedošlo.

Suma sumárum - dokázal jsem si to, co jsem dokázat nechtěl:
- na delší cesty po dálnici s 1-2 nabíjeními na rychlonabíječkách je využitelnost nového Leafa problematická, bylo by potřeba vyjíždět se studenou baterkou
- na cesty po okreskách při dodržování rychlostních limitů se použít dá, ovšem nemělo by tomu předcházet rychlonabíjení, které zahřeje baterku
- takže na začátku cesty pokud možno pomalé nabíjení z AC
- nový Leaf místo aktivního teplotního managementu používá pouze omezení výkonu rychlonabíjení a pasivní chlazení při jízdě - oboje je absolutně nedostačující

Je to krásné auto, po všech stránkách nám vyhovovalo, neváhali bychom ani vteřinu (jakmile splatíme stávajícího Leafa 24kWh)... nebýt tohoto rapidgate. Absencí aktivního chlazení baterky Nissan toto krásné auto zabil, alespoň v našich očích. Nezbývá než čekat na Nissan 60kWh, který už by teplotní management měl mít (jako ho už má e-NV200).

Vrátím se na začátek a napadají mě otázky:
V čem je naše jízda jiná než u uživatelů těch 18.000 doposud prodaných nových Leafů?
Nebo se s ním jezdí jen "kolem komína"? K tomu přece není potřeba 40kWh.
Co dělali testovací jezdci během vývoje ? Copak na to nepřišli? Anebo přišli, ale na jejich výhrady nereagovali konstruktéři? (protože měli svázané ruce ze strany obchodníků?)

Podivné, opravdu podivné.
Kuk
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 09. kvě 2016 10:09:26

Re: Recenze aut od uživatelů - posbíráno z diskuze na hybrid

Příspěvekod abrahamlincoln » sob 08. zář 2018 10:28:29

The information above is very good to me, thanks for sharing!
abrahamlincoln
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 08. zář 2018 10:25:36


Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků