Hybrid.cz - elektromobily, elektrokola, elektrické skútry, auta na plyn LPG CNG, elektromotorky, šetrná doprava

elektromobily, elektrokola, CNG, LPG, alternativní pohony v dopravě

   HLEDAT:

Guewer Classic

Volná diskuse o všem, co se týká tématu serveru Hybrid.cz.

Re: Guewer Classic

Příspěvekod mikel » ned 18. zář 2016 11:26:43

Botas píše:Pokud jedu do táhlého kopce nebo tomu víc přidám řekněme prudší akcelerace tak skutr najednou odepne zdá se mi že to má zhoršující se tendence. Prostě přestane skutr jet ukazatel aku spadne dolů no jak když je skutr vypnut a musím vypnout klíček a chvilku počkat pár sekund a znovu se po zapnutí klíčku skutr zapne a jede dál.
Mám tam momentáně liion baterku s cellogem a tak a poklesem napětí to určitě není že by to odpínalo na spodní mezi tuším 40.5 v

Zamer se na chlazeni BMS. Na 99% je problem v nedostatecnem chlazeni BMS u baterii. Pri delsi plne zatezi dojde k prehrati BMS a ta odpoji aku. Po poklesu teploty nebo odpojeni aku a znovu pripojeni zase nabehne.
mikel
 
Příspěvky: 19
Registrován: stř 26. srp 2015 9:14:53

Re: Guewer Classic

Příspěvekod sajjjjad » stř 21. zář 2016 10:13:01

It's very help full for me and it increase my knowledge <a href="http://webtoasts.com/category/internet-marketing-tutorials/search-engine-optimization/"/>Search engine optimization Pakistan</a>. Bravo I am very inspired by your writing skills. Good work keep it up. You have explain all things deeply <a href="http://fawds.net/index.php/web-development"/>Web Development Pakistan</a>. Which are understand by any body easily. I also use your tips on my websites, <a href="http://webtoasts.com/category/how-to-earn-online/"/>How to earn online</a>, <a href="http://fawds.net/index.php/services/seo"/>Seo Pakistan</a>,
sajjjjad
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 21. zář 2016 10:10:16

Re: Guewer Classic

Příspěvekod sajjjjad » stř 21. zář 2016 10:14:06

It's very help full for me and it increase my knowledge <a href="http://webtoasts.com/category/internet-marketing-tutorials/search-engine-optimization/"/>Search engine optimization Pakistan</a>. Bravo I am very inspired by your writing skills. Good work keep it up. You have explain all things deeply <a href="http://fawds.net/index.php/web-development"/>Web Development Pakistan</a>. Which are understand by any body easily. I also use your tips on my websites, <a href="http://webtoasts.com/category/how-to-earn-online/"/>How to earn online</a>, <a href="http://fawds.net/index.php/services/seo"/>Seo Pakistan</a>,
sajjjjad
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 21. zář 2016 10:10:16

Re: Guewer Classic

Příspěvekod Botas » ned 06. lis 2016 22:31:42

Tak bmskou to nebylo zvláště když mám skladanou aku z reciklovanych článků a žádnou bms tam momentálně nemám. Nicméně po kontrole kabeláže a všeho jsem nic nenašel. Takže jsem to přisoudil baterce byl problém ze baterie nedokázala dat takové špičky a prostě to umíralo.
Doplnil jsem nakonec 16 článků lifepo 20ah je to malo ale byli bazarovky za par peněz v super stavu k tomu jsem nehodil tu svou aku a těsto šlape jak má. Skútr valí jak má.odhad jetedcca 50ah celkové kapacity.zatím dojezd nemeren ale už jsem mel za sebou cca 35 km a porad pohoda.přece jen už je trochu zima nato kroužit někde pres padesát km v tahu.
V týdnů jsem převezen přidal ještě jeden článek na 17kousku PAC se mi zdálo ze origo nabijecka na olovo nabíjí zbytečně moc vysoko.Další články az doresim možnost nějakého modulárního nabíjení nechce se mi koupit za dráhou jedno účelovou nabijecku asi to Pořešín modelarskou aby se dalo vše i balancovat.
Navíc ještě jsem nebyl schopen najít ten omezovac .za riditkama konektor nemám a pod sedlem tlačítko taky ne a nic dalšího jsem zatím neodhalil.a dle zvuku mi nepřijde ze motor pak chytá na stojanu druhy dech jak tu někdo psal. Ted to jede real cca 50 tak uvádíme po výměně náhonu tachometru u kola této i ukazuje přesně dle obecních radaru.tak jen takže zatím uvedeno do provozuschopneho stavu.na zimu tu na me čeká ještě jedna skládačka aku tak uvádíme kam se to vyvine
Botas
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát 16. říj 2015 8:27:40

Re: Guewer Classic

Příspěvekod holotrop » ned 16. dub 2017 8:56:23

Dobrý den,

jsem novopečený majitel Guewer retro, který mám z druhé ruky, ale nízký nájezd.
Ovšem baterky mrtvé. uvažoval jsem o Akumulátor Li-ion Panasonic 48V, 46,9Ah, plast z e-pohonu.
Má s nimi někdo zkušenosti? Trochu mě zarazila zmínka o nutné vyplé rekuperaci, pokud dobíjí více než 10a.
Nejsem schopen to zjistit. Neví to někdo? kolik maximálně dobíjí řj v rámci rekuperace na retru/clasicu?
Předem dík za každou smysluplnou odpověď.
holotrop
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned 16. dub 2017 8:51:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod vojta » ned 16. dub 2017 15:43:17

Ahoj,
to mám radost, že v tom nejsem s Retro verzí Guewru sám. Dělal jsem výměnu nedávno, psal jsem o tom tady
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=97&start=600#p3993

Na Epohonu my tuhle baterku slibovali, ale pořád se odkládalo rozjetí výroby. Tak jsem si nakonec nechal postavit na eskutr vlastní kufřík. Rekuperaci jsem nikdy vypínat nezkoušel, na brždění se hodí. Ona se stejně zapíná spíš vyjímečně a nějakém velkém dobíjení nemůže být řeč. Ale je fakt že mým baterkám by taky víc jak 10A nedělalo dobře. Nemám moc možností jak to změřit - koukám že můj multimetr má max. 10A
vojta
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 09. srp 2012 15:54:04

Re: Guewer Classic

Příspěvekod holotrop » pon 17. dub 2017 8:10:11

Ahoj Vojto,

přiznám se, že jsem v žádnou reakci moc nedoufal, a dokonce mi odpovědělo i přímo retro...
Ona ta rekuperace skutečně moc veliký z hlediska dobíjení nemá, tak 5% dojezdu, co jsem byl informován, ale na to brždění se sakra hodí.
Ten kufřík je hodně povedený, do toho půjdu asi taky.
Nelákalo Tě zvýšit napětí o 6v?
Podle diskuzí co tady čtu by to měl stroj zvládat bez jakýchkoli úprav a jemné zvýšení rychlosti se hodí...
Na co bych si u retra měl dát pozor?
Někde jsem v diskuzích četl, že měnič nedostatečně napěťuje světla, prý to moc nesvítí a stojí za to to poladit.
Měj se fajn

Hol
holotrop
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned 16. dub 2017 8:51:08

Re: Guewer Classic

Příspěvekod Libros » stř 19. dub 2017 20:19:26

Zdar!
Po letech jdu na fórum a čtu, že většina lidí se už se svýma eSkútříkama rozloučilo (převážně Akumoto).

Ještě loni koncem léta jsem ale jedno Retro v Brně zahlédl.

Já mám shodou okolnosti taky Guewer Retro :-) (už od 2013), ale jsem houby skútrař, jezdím jen za tepla (9°C a víc), a ještě jen když nehrozí déšť :D Takže nájezd mám teď 5000 km (po Brně - hlavně do práce), ale taky nebyly bezproblémové.

Mám od začátku 16ti článkovou LiFEPO4 50Ah - což je podle mě ideální, jak jsem četl, tak v Akumotách s malýma kapacitama Lithiové Aku často odcházeli - udávaný C rating u LiFEPO4 je sice 3, ale to jen značí jaký vybíjecí proud způsobí pokles napětí tak, aby byl ještě v nějakém limitu - časté vybíjení třínásobkem kapacity podle mě vede k degradaci článku.

Vestavěl jsem si Turnigy Wattmeter a ten ukazuje že Retro si s originál ŘJ vezme maximálně 50 Ampér (asi teda né dlouhodobě jen při rozjezdu, nebo do kopce - i tak vybíjím max 1C).

Ten Wattmeter byla první věc co jsem vylepšoval - díky tomu se neřídím v dojezdu na počet km, ale na skutečně spotřebované Ah (ten palivoměr je pro lithia nepřesný a navíc byl původně určen na olovo s nižšším napětím, tak jsem ho musel osadit odporem, jinak furt ukazoval plnou).

Už po roce bylo ale třeba balancovat, což tovární BMS moc neumí, tak jsem si pod sedadlo (pod kastl) vyvedl konektory na jednotlivé články (3 články jsou v podlaze hůř přístupné) a jednou zhruba za 3 mesíce dobiju každý článek do plna modelářskou nabíječkou co má i LiFe režim.
Později se projevila závada, že BMSka cucá z článku č.1 proud 0,1A - to za den dělá 2,4Ah a protože když odpojím balanční/měřící vodič z prvního článku začne cucat z č. 2 vyřešil jsem to tak, že jsem vyvedl všech 16 BMS měřících vodičů pod sedadlo a tam mám čtyři 4-pólové spínače - můžu tak BMS kompletně odpojit (což by ji podle mě mohlo prodloužit životnost, než když je neustále pod proudem), zapínám ji jen na jízdu a nabíjení.

Dojezd se mi ale stejně po těch letech snížil - původně šlo na 50Ah ujet 70km, nedávno jsem dělal test dojezdu a již mám 44Ah (což je o 12% míň)...
Dnes jsem četl příspěvek od Ctirada jak psal o použitých BMSkách - i ta moje má LVC na 2,0V a HVC na 3,8V... Naštěstí nikdy nejezdím na doraz, takže LVC mi zasáhl jen asi zhruba 3 krát (jednou mě pár dní co jsem skútr koupil nechal ve štychu kus před barákem - "palivoměr" furt ukazoval plnou :? , jednou o pár let později při měření dojezdu, a naposled jsem si asi špatně zapsal ujeté Ah :oops: - jinak jsem se snažil i při testech LVC vyhnout, 2V se mi zdáli opravdu málo).
Škoda, že podobně opatrně jsem nepřistupoval k HVC - odpojování nabíječky BMSkou (při 3,8V na některém článku) se mi totiž stávalo mnohem častěji... Říkal jsem si, že to asi kuci v číně mají spočítaný a je to OK jinak by to nastavili jinak... Jestli má ale ctirad pravdu a je to moc, tak to může být ten důvod proč mám o 12% horší kapacitu... Minimálně 2 stejný články mi v testech dojezdu vždy jako první lezou pod 3 volty, je ale fakt, že to jsou jiný než ten co mi často způsobovali HVC při nabíjení. Dobíjení do plna jsem naštěstí dělal tak max 2x do měsíce - díky wattmetru jsem se snažil pohybovat v rozmezí 80-40% kapacity což Lithiu prospívá (hlavně nenechávat dlouhodobě plně nabito - přes zimu jsem nechával 55%).

Uf to jsem se rozepsal... sorry :mrgreen:
Novému majiteli Retra přeji mnoho km bez problémů - jo možná dobré si dávat pozor na snímač/rukojeť plynu, slyšel jsem, že u Retra moc nevydrží a komusi se utrhl při vjetí do díry na silnici (já při jízdě proto raději držím s plynem i kus pevného řídítka co je hned vedle a při manipulaci ve stoje za plyn vůbec netahám). Jinak když už jsem nakousl mechanické závady tak jsem měl jen špatné přední ložisko (prý bylo moc dotažené z montáže) a tekl brzdový váleček u páčky levé brzdy - obojí mi loni opravili borci ze servisu Hombráč v Líšni... Jo a pak jsem jednou v zátočině vyzul zadní pneu :D ... začátečnická chyba... nehlídal jsem tlak v pneu :oops:

Tak ať to jezdí!
Libros
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 28. dub 2014 15:14:56

Re: Guewer Classic

Příspěvekod Libros » stř 19. dub 2017 20:35:51

Tak mě ještě napadá :D , když bych ty dva nejslabší články vyměnil za nové, budou mít jiný vnitřní odpor (který se stárnutím zvyšuje)...

Jak se to projeví v packu? Bude zapotřebí mnohem častěji balancovat?

Článek s nízkým vnitřním odporem bude vydávat vetší proud než jiný v sérii s větším odporem, takže se může dřív vybít, správně?

Na druhou stranu při nabíjení se zas ten s nižším odporem může i rychleji nabíjet, takže ve výsledku by zase při 100% nabití byly spolu v balancu...

A nebo si to blbě představuju a v sérii se to chová úplně jinak... :?:
Libros
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 28. dub 2014 15:14:56

Re: Guewer Classic

Příspěvekod Vergl » čtv 20. dub 2017 12:15:46

Některé poznatky k baterkám již byly před pár lety na fóru popsány ve vlákně o ZQTD690 :

http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=129&start=480#p3664
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=129&start=490#p3856

Je asi zbytečné se pořád dokola rozepisovat o problémech Li baterií v elektrických skútrech, trápit se nad nedokonalostí těchto vozidel, proto je daleko lepší takové vergly vyhodit (prodat, pokud jsou ještě prodejné) a koupit si značkový benzinový skútr 125ccm a jezdit – bez problémů, bez stresů, bez poruch a bez diskuzí.

A nabídka trhu a prodeje dokazují, že elektrické skútry jsou pro řádný a bezporuchový provoz nepoužitelné, a také proto je již na trhu nikdo k prodeji nenabízí.
Vergl
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 11. dub 2012 7:11:35

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron