Ford zkouší Průmysl 4.0, dělníci a roboti pracují společně

redakce - 15 Červenec 2016

Ford patří k prvním výrobcům automobilů, kteří vyvíjejí integrovaná řešení spolupráce mezi dělníky a roboty na montážních linkách. První takové řešení má v továrně v Kolíně nad Rýnem.auto robot v továrně Ford auto v Německo Kolín nad Rýnem pracuje s dělníky

Robot německého výrobce KUKA dokáže pracovat na výrobní lince společně s lidskými dělníky
foto: Ford

Při montáži tlumičů pérování do vozů Ford Fiesta používají dělníci v německém Kolíně nad Rýnem tzv. ko-boty (kooperativní roboty). Montáž tlumiče je úkon vyžadující značnou přesnost, sílu a zručnost.

Zkušební provoz kooperativních robotů v kolínském montážním závodě je reakcí Fordu na tzv. „Průmysl 4.0“. Tento termín se vžil pro označení čtvrté průmyslové revoluce charakterizované pokročilou automatizací a výměnou dat.

Při vytipovávání úkonů, ke kterým by se nová kategorie robotů hodila nejlépe, požádal Ford o zpětnou vazbu více než 1000 zaměstnanců ve výrobě.

Nový robot je vysoký přibližně jeden metr. Dělníci díky němu nemusí manipulovat s těžkým tlumičem a instalačním přípravkem. O umístění tlumiče na správné místo do podběhu se postará robot. Montáž je pak dokončena už jen prostým stiskem tlačítka.

Technicky vyspělé senzory robotů dokážou rozpoznat, pokud se v dráze jejich pohybu ocitnou ruce nebo prsty člověka. V takovém případě se stroj okamžitě zastaví.

Podobná technologie je používána také ve farmaceutickém nebo elektrotechnickém průmyslu. Ford na vývoji nových robotů spolupracoval s předním německým výrobcem KUKA Roboter GmbH.

Aktuálně společnost zvažuje další možnosti využití kooperativních robotů. Naprogramovat je totiž lze k nejrůznějším úkonům od vaření kávy k podávání „ruky“.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmmm, nějak jsem z toho videa nepochopil úlohu toho člověka. Vždy to ten robot může rovnou dělat celé sám.

Obrázek uživatele Kuk

Robot ve VW zabil člověka a Sára O'Conorová, která nikdy neviděla Terminátora, na to upozornila na Twitru :D:D

http://objevit.cz/robot-zabil-pracovnika-v-tovarne-vw-a-o-zpravu-se-podelila-sarah-oconnor-na-twitteru-t140810

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Průmyslový roboti jsou díky svý nekompromisní síle člověku dost nebezpečný, na to nezapomínat.
Když to s váma majzne jste total na maděru.
http://www.denik.cz/ze_sveta/v-automobilce-volkswagen-po-kolizi-s-robotem-zahynul-delnik-20150702.html

To propagační video je směšný.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pane "Kuk", říká vám něco pojem "zakalkulované ztráty"?
Nebo staré pravdivé úsloví "když se kácí les…"
Článeček je poněkud časově vyčpělý.

Bůhví jaké nařízení v přesvědčení o své neomylnosti montéři porušili.

Obrázek uživatele Kuk

Koukám, že se řídíte poučkou "Dokavad chcípaj sousedovo slepice, tak je mi to ukradený."
Loňský článek už je vyčpělý a v tý továrně vůbec nevěděj co dělaj. Není nad bodrý názor od nedělního pifka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Já jsem vlezl do místnosti, kde uklízel náš robotický vysavač Irobot Roomba a ten parchant mi zákeřně - vyjedouc skrytě z pod stolu - při otočce najel na palec u nohy. Bolelo to.
Nejdříve jsem mu to chtěl vrátit vandamovským kopem z otočky s výskokem, ale pak jsem si uvědomil, že mne stál 10 litrů a nemusel by to rozchodit :-).
Zákeřnější je jeho vytírací robotická ségra Irobot Scooba. Pokud nevysosá z lina veškerou vodu, klouže to jak po másle. Ale ten tenký vodní film není normálně vidět, jen z boku proti světlu. Takže šlápnete a jedete.
Jinak ke článku - zapnout robota, který se jmenuje Kuka a když jsem v jeho dosahu, může jen Němec. Našinec ví, že Kuka vozy drtí u nás odpad a neradno si s nimi zahrávat. Pár borců, přespávajících v kontejnerech, to už po kouskách taky nerozchodilo. :-))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Pane Radovane, tím nějak naznačujete souvislost mezi světoznámými roboty firmy KUKA a zdejším exotem vystupujícím pod nickem "Kuk"?
To si raději pustím robota a ještě si u toho na mokrým linu šlápnu na vytírací ségru.

Obrázek uživatele Radovan

Tak my nesmíme ani naznačovat :-))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele ozana

Stejně tak mohl instalovat lis nebo buchar, vlézt dovnitř a říct kolegovi ať to zkusí zapnout.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Buchar s jediný omezeným pohybem je o dost předvídatelnější než otočný rameno s já nevim kolika stupni volnosti a rychlosti a se značným dosahem, který se může mignout doslova kamkoliv.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele PaRi

Aha, tak to jsem špatně pochopil nadpis. Měl jsem za to, že pokud člověk nebude stačit, nebo něco zvorá, přetáhne ho robot potěhem :-)

Ale vážně. Pokud vás zajímá, kam až může robotika dojít, a nevadí vám slovenština, tak v minulém tisíciletí vyšla kniha KOMANDO VENUŠA 3 od Karl-Heinz Tuschela.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol