Výrobní závody Fordu v Evropě snížily za pouhých pět let množství odklízeného odpadu z 6000 tun ročně na nulu. Veškerý zbytkový materiál dnes recykluje nebo opětovně používá 12 evropských závodů Fordu.
Z výrobních závodů společnosti Ford v Evropě se již nevyváží vůbec žádný odpad. Ještě za rok 2011 ho firma odvezla na skládky 6 000 tun.
Tento objem přibližně odpovídá roční produkci města s 12 500 obyvateli. Každý rok přitom Ford vyrobí v Evropě 1,2 milionu automobilů.
K inovativním metodám snižování množství odpadu patří například „briketování“ směsi kovových třísek a chladicí emulze v motorárně v britském Dagenhamu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Ford zkouší Průmysl 4.0, dělníci a roboti pracují společně
Ford šlape do robotiky a zkouší komunikaci mezi auty a drony
Ford recykluje staré motory za pomoci speciální plazmové technologie
Emulzi, jež se při briketování oddělí od třísek, lze opětovně použít při obrábění. Ve Valencii získává Ford alternativní palivo z materiálů, které již nemohou být recyklovány.
Nejnověji dosáhly nulového vývozu na skládky továrny ve španělské Valencii a rumunské Craiově. Již dříve se k tomuto stavu dopracovaly závody v Bordeaux (Francie), Bridgendu a Dagenhamu (Velká Británie) a Kolíně nad Rýnem i Saarlouis (Německo).
Ford nedávno vydal Zprávu o trvalé udržitelnosti 2016, v níž dokumentuje svoje úspěchy v oblastech udržitelné výroby, kvality a bezpečnosti.
Ford je pevně odhodlán vystupovat jako zodpovědná firma, která respektuje své zákazníky, zaměstnance, komunity v okolí svých továren i planetu.
V roce 2015 zavedl Ford v rámci svého výrobního systému (Ford Production System) nový způsob řízení spotřeby energie, jenž umožňuje na dálku ovládat vytápění továren.
Jedná se o součást strategie, která od roku 2011 přispěla k poklesu spotřeby energie o 25 %. To odpovídá roční úspoře 800 GWh.
V letech 2013 až 2015 Ford také snížil objem vody potřebné pro výrobu jednoho vozu ze 4,04 m3 na 3,81 m3 a zredukoval množství emisí oxidu uhličitého na jeden vyrobený automobil z 0,78 na 0,72 tuny.
auto nový Ford Focus RS
auto nový Ford Focus RS vyráběný v továrně Saarlouis ve Francii
Již dříve se k tomuto stavu dopracovaly závody v Bordeaux (Francie), Bridgendu a Dagenhamu (Velká Británie) a Kolíně nad Rýnem i Saarlouis (Německo).
Tak kde je ten závod v Nemecku, či vo Francúzsku?
To je zvláštní, že „Z
To je zvláštní, že „Z výrobních závodů společnosti Ford v Evropě se již nevyváží vůbec žádný odpad.“ Spalovací auta přece vyrábí pořád. Tedy odpad, produkující odpad, kamkoliv dojede. 🙂
Mnohem zajímavější je
Mnohem zajímavější je údaj 720kg CO2 na jedno auto. To je 4800km při emisích 150g CO2 na kilometr. Takže elektromobil se ekologicky vyplatí, i kdyby byla jeho výroba 10x náročnější…
Ty tam tech sracek ale
Ty tam tech sracek ale museli vypustit od sveho vzniku …