Ford ze svých evropských továren nevyváží na skládky žádný odpad

redakce - 18 Červenec 2016

Výrobní závody Fordu v Evropě snížily za pouhých pět let množství odklízeného odpadu z 6000 tun ročně na nulu. Veškerý zbytkový materiál dnes recykluje nebo opětovně používá 12 evropských závodů Fordu.auto nový Ford Focus RS vyráběný v továrně Saarlouis ve Francii

auto nový Ford Focus RS vyráběný v továrně Saarlouis ve Francii
foto: Ford

Z výrobních závodů společnosti Ford v Evropě se již nevyváží vůbec žádný odpad. Ještě za rok 2011 ho firma odvezla na skládky 6 000 tun.

Tento objem přibližně odpovídá roční produkci města 
s 12 500 obyvateli. Každý rok přitom Ford vyrobí v Evropě 1,2 milionu automobilů.

K inovativním metodám snižování množství odpadu patří například „briketování“ směsi kovových třísek a chladicí emulze v motorárně v britském Dagenhamu.

Emulzi, jež se při briketování oddělí od třísek, lze opětovně použít při obrábění. Ve Valencii získává Ford alternativní palivo z materiálů, které již nemohou být recyklovány.

Nejnověji dosáhly nulového vývozu na skládky továrny ve španělské Valencii a rumunské Craiově. Již dříve se k tomuto stavu dopracovaly závody v Bordeaux (Francie), Bridgendu a Dagenhamu (Velká Británie) a Kolíně nad Rýnem i Saarlouis (Německo).

Ford nedávno vydal Zprávu o trvalé udržitelnosti 2016, v níž dokumentuje svoje úspěchy v oblastech udržitelné výroby, kvality a bezpečnosti.

Ford je pevně odhodlán vystupovat jako zodpovědná firma, která respektuje své zákazníky, zaměstnance, komunity v okolí svých továren i planetu.

V roce 2015 zavedl Ford v rámci svého výrobního systému (Ford Production System) nový způsob řízení spotřeby energie, jenž umožňuje na dálku ovládat vytápění továren.

Jedná se o součást strategie, která od roku 2011 přispěla k poklesu spotřeby energie o 25 %. To odpovídá roční úspoře 800 GWh.

V letech 2013 až 2015 Ford také snížil objem vody potřebné pro výrobu jednoho vozu ze 4,04 m3 na 3,81 m3 a zredukoval množství emisí oxidu uhličitého na jeden vyrobený automobil z 0,78 na 0,72 tuny.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auto nový Ford Focus RS vyráběný v továrně Saarlouis ve Francii

Již dříve se k tomuto stavu dopracovaly závody v Bordeaux (Francie), Bridgendu a Dagenhamu (Velká Británie) a Kolíně nad Rýnem i Saarlouis (Německo).

Tak kde je ten závod v Nemecku, či vo Francúzsku?

Obrázek uživatele Radovan

To je zvláštní, že "Z výrobních závodů společnosti Ford v Evropě se již nevyváží vůbec žádný odpad." Spalovací auta přece vyrábí pořád. Tedy odpad, produkující odpad, kamkoliv dojede. :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Mnohem zajímavější je údaj 720kg CO2 na jedno auto. To je 4800km při emisích 150g CO2 na kilometr. Takže elektromobil se ekologicky vyplatí, i kdyby byla jeho výroba 10x náročnější...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty tam tech sracek ale museli vypustit od sveho vzniku ...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol