Ford ze svých evropských továren nevyváží na skládky žádný odpad

redakce - 18 Červenec 2016

Výrobní závody Fordu v Evropě snížily za pouhých pět let množství odklízeného odpadu z 6000 tun ročně na nulu. Veškerý zbytkový materiál dnes recykluje nebo opětovně používá 12 evropských závodů Fordu.auto nový Ford Focus RS vyráběný v továrně Saarlouis ve Francii

auto nový Ford Focus RS vyráběný v továrně Saarlouis ve Francii
foto: Ford

Z výrobních závodů společnosti Ford v Evropě se již nevyváží vůbec žádný odpad. Ještě za rok 2011 ho firma odvezla na skládky 6 000 tun.

Tento objem přibližně odpovídá roční produkci města 
s 12 500 obyvateli. Každý rok přitom Ford vyrobí v Evropě 1,2 milionu automobilů.

K inovativním metodám snižování množství odpadu patří například „briketování“ směsi kovových třísek a chladicí emulze v motorárně v britském Dagenhamu.

Emulzi, jež se při briketování oddělí od třísek, lze opětovně použít při obrábění. Ve Valencii získává Ford alternativní palivo z materiálů, které již nemohou být recyklovány.

Nejnověji dosáhly nulového vývozu na skládky továrny ve španělské Valencii a rumunské Craiově. Již dříve se k tomuto stavu dopracovaly závody v Bordeaux (Francie), Bridgendu a Dagenhamu (Velká Británie) a Kolíně nad Rýnem i Saarlouis (Německo).

Ford nedávno vydal Zprávu o trvalé udržitelnosti 2016, v níž dokumentuje svoje úspěchy v oblastech udržitelné výroby, kvality a bezpečnosti.

Ford je pevně odhodlán vystupovat jako zodpovědná firma, která respektuje své zákazníky, zaměstnance, komunity v okolí svých továren i planetu.

V roce 2015 zavedl Ford v rámci svého výrobního systému (Ford Production System) nový způsob řízení spotřeby energie, jenž umožňuje na dálku ovládat vytápění továren.

Jedná se o součást strategie, která od roku 2011 přispěla k poklesu spotřeby energie o 25 %. To odpovídá roční úspoře 800 GWh.

V letech 2013 až 2015 Ford také snížil objem vody potřebné pro výrobu jednoho vozu ze 4,04 m3 na 3,81 m3 a zredukoval množství emisí oxidu uhličitého na jeden vyrobený automobil z 0,78 na 0,72 tuny.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

auto nový Ford Focus RS vyráběný v továrně Saarlouis ve Francii

Již dříve se k tomuto stavu dopracovaly závody v Bordeaux (Francie), Bridgendu a Dagenhamu (Velká Británie) a Kolíně nad Rýnem i Saarlouis (Německo).

Tak kde je ten závod v Nemecku, či vo Francúzsku?

Obrázek uživatele Radovan

To je zvláštní, že "Z výrobních závodů společnosti Ford v Evropě se již nevyváží vůbec žádný odpad." Spalovací auta přece vyrábí pořád. Tedy odpad, produkující odpad, kamkoliv dojede. :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Mnohem zajímavější je údaj 720kg CO2 na jedno auto. To je 4800km při emisích 150g CO2 na kilometr. Takže elektromobil se ekologicky vyplatí, i kdyby byla jeho výroba 10x náročnější...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty tam tech sracek ale museli vypustit od sveho vzniku ...


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol