Ford zase o kousek zelenější

Ivo Hradil - 18 Březen 2011

Automobilka nezůstává v otázce ekologie pouze u automobilů a sází na komplexní řešení elektrifikace počínaje výrobou. Dokazuje to mimo jiné přestavbou svého montážního závodu v michiganském městě Wayne, kde vybudoval jednu z největších na území tohoto amerického státu.   
Ford

Solární systém disponuje výkonem 500 kW. Později se plánuje rozšíření o dalších 250 kW, s možností uložit až 2 milióny watthodin energie v bateriích. Toto množství má představovat ekvivalent ročního odběru stovky průměrných michiganských domů.

Nejzajímavějším a zároveň i nejdůležitějším se pro automobilový průmysl může jevit pokus Fordu opětovně využívat vysloužilé baterie z automobilů pro skladování této elektrické energie. Projekt totiž také zahrnuje 50kW/h zařízení, na kterém se bude demonstrovat potenciál pro již nepoužitelných .

V továrně ve Wayne se již vyrábí tři automobily využívající tyto baterie a jenž jsou určeny pro severoamerický trh. Jedná se o , C-Max Hybrid a C-Max Energi. Po uplynutí automobilové životnosti baterií, která se odhaduje na 8 až 10 let, by tedy mohly být vráceny do Wayne k dalšímu využití jako úložiště elektrické energie.

„Montážní závod v se svými navazuje na ostatní naše iniciativy v oblasti obnovitelných zdrojů energie. Toto je další krok v naší cestě směrem k udržitelnosti,“ řekla šéfka Fordu Donna Inch.

Ford navíc ve svém závodě nainstaluje 10 určených k nabíjení elektrických vozíků, které slouží k přepravování materiálu po celém areálu podniku.

Na projektu americká automobilka spolupracovala se společnostmi DTE Energy, Xtreme Power, s městem Wayne a státem Michigan. Pokud se tento princip osvědčí, plánuje Ford zařízení ještě rozšířit.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gratuluji obyvatelům Michiganu k extrémně nízké spotřebě elektrické energie. Naše domácnost má spotřebu cca 300 kWh/měsíc, čili 100 našich domácností za rok 360 MWh. Pokud stejnému množství průměrných Michiganských domů stačí 2 MWh, rozhodně se dá říci, že Američani umí šetřit. Při našich cenách elektřiny by to představovalo měsíční účet za elektřinu cca 9 Kč, to bych si také nechal líbit.

Obrázek uživatele Petr Soukup

Stovka domácností se vztahuje k výkonu 750 kW, nikoli však k množství energie uložené v bateriích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Toto množství elektrické energie má představovat ekvivalent ročního odběru stovky průměrných michiganských domů."
Pokud píšete "množství energie" a "ročního odběru", je zřejmé, že mluvíte o spotřebě energie po nějakou dobu, tedy o kilowatthodinách, nikoliv o výkonu elektrárny, tedy o kilowattech. Navíc je ta věta bezprostředně za větou o množství energie v bateriích.
Pokud jste tím chtěl říct to, co píšete teď v příspěvku, bylo by vhodné to přeformulovat tak, aby to dávalo smysl. Třeba něco jako "750 kW má představovat ekvivalent průměrné okamžíté spotřeby stovky michiganských domů."

Nicméně popravdě řečeno i tohle mi připadá lehce mimo, protože pak by to zase byla na domácnost spotřeba kapku vysoká - 750kW na 100 domácností znamená 5400 kWh měsíčně, čili by měli (u nás) účty za elektřinu naopak kolem 30000 Kč měsíčně.
Tak jak to tedy s tím ekvivalentem asi bude? Že by to bylo spíš 750kWp, tedy maximální možný výkon elektrárny a domácnosti spotřebovali tolik, kolik elektrárna vyrobí za rok? To už by celkem smysl dávalo, ale tohle už z toho vašeho vyjádření opravdu odvodit nedokážu. Víte tedy vlastně, jak to doopravdy Ford myslel?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že to je jednoduché, solární elektrárna o instalovaném výkonu 750kWp vyrobí za rok přibližně 750000kWh, takže na jednu domácnost připadne 7500kWh. To je celkem reálná hodnota, protože tolik přibližně spotřebuje náš dvougenerační dům s ledničkou mrazákem a el. ohřevem TUV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jsem k tomu nakonec došel. Chce to ale trochu počítání, aby si to člověk z toho, co je napsané v článku, dokázal odvodit :-)


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?