Ford začne příští rok testovat v Evropě robotická auta

redakce - 30 Listopad 2016

Průzkum Fordu mezi 5000 dospělými ukázal, jak by lidé trávili čas v autonomních vozech. Pro čtyři z pěti Evropanů by byla první volbou relaxace a pozorování ubíhající krajiny.auto Ford Transit Custom Black

Už příští rok chce Ford v Evropě začít testovat robotická auta. Nedávno výrazně posílil v Křemíkovém údolí.
foto: Ford

Zavedení autonomních vozů do běžného provozu je sice ještě daleko, ale lidé si už dnes umějí představit, jak by jim auta „bez řidiče“ usnadnila život. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Ford.

Mnozí Evropané by se v autě schopném samostatné jízdy nejraději věnovali svým blízkým, pozorovali ubíhající krajinu za okny nebo si zdřímli. Přibližně 16 % rodičů by také nechalo cestovat děti do školy samotné, kdyby mohly jet autonomním vozem.

Ford dnes oznámil, že v roce 2017 začne testovat autonomní vozy i v Evropě. Celých 80 % z 5 000 respondentů průzkumu přiznalo, že by při cestování autonomním vozem relaxovalo a užívalo si výhled. 72 % by telefonovalo, 64 % by využilo získaný čas k jídlu. V těsném závěsu skončilo sledování filmů a čtení knížek.

„Lidé začínají vážně přemýšlet nad tím, co přesně by autonomní vozy znamenaly pro jejich každodenní život,“ řekl Thomas Lukaszewicz, vedoucí oddělení automatizované jízdy ve Ford of Europe.

„Mnozí z nás zanedbávají pod tlakem jiných povinností sebe i své blízké. Auta, která se řídí sama, přinesou revoluci nejen do samotného cestování, ale i do mnoha dalších oblastí života.“

Evropští řidiči stráví za volantem v průměru 10 dní ročně. Z dřívějších šetření Fordu vyplynulo, že obyvatelé velkých aglomerací považují dojíždění do práce za více stresující než samotné zaměstnání.

Aktuální průzkum navíc ukázal, že při cestách za zábavou i do zaměstnání by lidé dali přednost autonomním vozům. Téměř polovina si myslí, že auta bez řidičů budou bezpečnější.

„Už dříve jsme oznámili, že od roku 2021 plánujeme používat ve Spojených státech autonomní vůz pro ride-sharingové služby. Je důležité, abychom rozšířili testování také do Evropy,“ dodal Lukaszewicz.

„Pravidla silničního provozu se zde liší zemi od země. Jiné je i dopravní značení, na silnicích se častěji pohybují vedle aut také cyklisté.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Tož já nejsu proti, že bych děti odeslal sdíleným autonomním elektromobilem do školy, sebe a ženu do práce. Ale pořád mi přijde v městské aglomeraci smysluplnější funkční MHD, tedy aby mi děti nejezdily díky neexistenci spojů a přestupům 11 km přes 1 hodinu. Proto je vozím, což zabere 15-25 minut dle aktuálního provozu.
On to možná Ford trochu promýšlí, ale autonomní auta se sdílením mohou znamenat velkou revoluci, jak o tom mluví třeba Martin Hausenblas z Liftaga.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil