Ford začal s výrobou elektromobilu Focus Electric v Evropě

Po startu výroby evropského Nissanu Leaf v britském Sunderlandu se Ford stal první americkou automobilkou, která začala v Evropě s výrobou elektromobilu. Je tedy jasné, že modrý ovál má se svým elektrickým autem velké plány.

V továrně v německém Saarlouis začala výroba evropské verze elektromobilu Ford Focus Electric
foto: Ford

Výroba elektromobilu Ford Focus Electric se rozjela v továrně Saarlouis v Německu. Auto tedy sjíždí ze stejné linky jako jeho bráškové se spalovacími motory. Stejně se elektrický Focus vyrábí i v USA a podobně se ostatně vyrábí většina elektromobilů, které vycházejí z původně spalovací verze (neplatí pro Nissan Leaf).

Náklady na integraci výroby elektrického Focusu do stávající linky se údajně vyšplhaly na $16 mil. V příštím roce chce Ford rozeběhnout v Evropě také výrobu plug-in hybridu Ford C-MAX Energi a také zcela nového hybridu Ford Mondeo.

Ford má domá v USA se svými elektromobily, hybridy a plug-in hybridy čím dál tím větší úspěch. Řada Američanů totiž pochopitelně dává přednost domácí značce před japonskou Toyotou. Ta však přesto v oblasti hybridů pochopitelně i nadále kraluje.

Ford chce začít elektrický Focus v Evropě prodávat už na konci srpna 2013. Technické specifikace jsou totožné jako u americké verze: max. výkon 107 kW, max. rychlost 135 km/h, dojezd NEDC 162 km. Baterie jsou kapalinou chlazené značky LG Chem.

výroba Ford Focus Electric výroba Ford Focus Electric výroba Ford Focus Electric

Poněkud zvláštní je však skutečnost, že evropský Ford Focus Electric bude vybaven stejnou 6,6kW jednofázovou dobíječkou jako americká verze. Ba co víc, i stejným dobíjecím konektorem J1772 (stejný využívá např. i Chevrolet Volt).

Ford je přitom součástí aliance automobilek podporujících nový standard CCS/Combo 2. Dost možná jde o snahu o snížení nákladů. Otázkou však je, jak automobilka v Evropě vyřeší dobíjení. Nabídne redukci? I tak půjde o nepříjemnou komplikaci, i přesto, že víme, že dobíjení elektromobilů probíhá z větší části doma v garáži.

tisková zpráva

4 Comments on “Ford začal s výrobou elektromobilu Focus Electric v Evropě”

  1. Protože většina
    Protože většina automobilek staví své elektromobily na stávajících vozidlech, která jsou dispozičně jinak navržená kvůli možnostem pohonu.

    Tesla má celý pohon = motor, měnič a baterii v jedné úrovni v úrovni podlahy. Focus tam místo nemá, baterie je uložena v oblasti zadní nápravy, zde jsem nezjišťoval, zda b-pack neovlivňuje i velikost kufru. Zbytek se musí vejít do původního motorového prostoru, kde na šířku a hloubku moc místa není, navíc má Focus hnanou přední nápravu, takže zde máme i převodovku, pro „zlevnění“ se použije část převodového ústrojí ze spalovací verze, převodovka je nad úrovní osy kol. Dále zde bude střídač, nevím zda je zde i externí nabíječka, nebo je použit střídač.

    Tohle není chyba těch, co to tam dávají, tohle je chyba už těch, co chtějí dávat e-pohon do koncepčně jinak navržených vozidel. Jinak navrhovat podobná řešení je docela sranda, ono se s přestavbou na e-pohon a nebo hybridizaci moc nepočítalo u spousty vozidel:)

    1. výborně řečeno..
      ještě

      výborně řečeno..

      ještě bych dodal, že problém koncepce dnešních vozidel je třeba i vysoká potřeba tepla na vytápění kabiny. U spalovacích motorů s účinností 30-40% toto nemělo smysl řešit, protože i na volnoběh bylo k dispozici několik kW ztrátového tepla, které se muselo z motoru tak jako tak odvést (voda, vzduch). Tudíž tepelnou izolace vozidel se všemi obtížemi s ní související nikdo neřešil, protože k tomu nebyl důvod. U čistých elektromobilů, ale najednou příkon 5kW na vytopení kolika, 3-5m3? připadá jako neuvěřitelné plýtvání, v ostrém kontrastu s normami na povinnou izolací budov.

Napsat komentář