Ford sází na elektromobily, kolínskou továrnu pro ně za miliardu dolarů přestaví

Ford uvádí, že v polovině roku 2026 budou všechny osobní modely z jeho evropské nabídky schopny bezemisní jízdy. Do roku 2030 pak zcela přejdou na čistě elektrický pohon.

Ford dnes činí významný krok ve své evropské transformaci
foto: Ford

Ford oznámil, že připravuje přechod celého svého portfolia osobních vozů na elektrický pohon i výrazné posílení svých aktivit – včetně elektrifikace – v oblasti užitkových automobilů.

Ford dnes vyslovil závazek, že k polovině roku 2026 budou všechny modely z jeho evropské nabídky osobních vozů schopny bezemisní jízdy, ať už díky čistě elektrickému, nebo plug-in hybridnímu pohonu. V roce 2030 bude evropské portfolio osobních vozů Ford již 100% elektrické.

Všechny užitkové vozy této značky budou poháněny čistě elektrickým nebo plug-in hybridním ústrojím již v roce 2024, přičemž Ford předpokládá, že v roce 2030 budou tyto varianty tvořit dvě třetiny jeho celkového prodejního objemu užitkových vozů na evropském trhu.

Oznámení přichází v návaznosti na zprávu, že evropský Ford se ve čtvrtém čtvrtletí 2020 vrátil do zisku a že společnost připravuje masivní celosvětové investice do elektrifikace. Do roku 2025 Ford v této souvislosti proinvestuje nejméně 22 mld. USD (v přepočtu přibližně 470 mld. Kč), což je téměř dvakrát víc než jeho dřívější závazek.

„Po úspěšné restrukturalizaci a návratu k ziskovosti na konci loňského roku nyní s potěšením vstupujeme do další fáze našeho plánu, vedeni závazkem přinášet našim zákazníkům expresivní nové vozy, zatímco zrychlujeme směřování k plně elektrické budoucnosti Fordu v Evropě,“ řekl Stuart Rowley, prezident Ford of Europe. „Očekáváme, že i letos budeme v Evropě pokračovat v silném pozitivním trendu a zůstaneme na dobré cestě k dosažení cílové šestiprocentní EBIT marže.“

Středobody transformačních plánů Fordu v Evropě po dobu uplynulých dvou let bylo zlepšení strukturálních nákladů, vyřešení situace na trzích se slabým prodejním výkonem, vytvoření lépe zacílené modelové řady a uzavírání partnerství směřujících k podpoře růstu a zlepšování hospodářského výsledku.

Urychlení růstu v užitkových vozidlech

V roce 2020 se Ford stal již pošesté v řadě nejprodávanější značkou užitkových automobilů v Evropě. Růst v tomto segmentu je pro značku klíčový z hlediska ziskovosti. Proto investuje do produktů i služeb, spolupracuje s rozsáhlou sítí přestavbářských společností a uzavřela strategickou alianci mezi Volkswagenem a svým joint-venture podnikem Ford Otosan, jejímž cílem je snížení nákladů pro obě strany.

Motorem dalšího růstu v segmentu užitkových automobilů se stane ekosystém vybudovaný okolo online služeb. Jsou vyvíjené ve spolupráci se zákazníky a jejich účelem je přispívat k prosperitě jejich firem. Patří k nim služby jako aplikace FordPass Pro, určená pro správu až pěti vozidel, nebo loňské spuštění služby na správu vozových parků Ford Fleet Management ve spolupráci s ALD Automotive.

Ford a Google také nedávno oznámily založení společné pracovní skupiny Team Upshift. Toto unikátní partnerství v kombinaci s vlastním potenciálem Fordu vytvoří předpoklad pro zásadní změny zákaznické a uživatelské zkušenosti, a to jak v osobních, tak v užitkových automobilech.

Miliardová investice v Kolíně nad Rýnem

V souvislosti s přípravami na svoji plně elektrickou budoucnost investuje Ford miliardu dolarů (v přepočtu přibližně 22 mld. Kč) do modernizace montážního závodu v německém Kolíně nad Rýnem, kde má značka svoji evropskou centrálu i jednu z největších výrobních základen v Evropě. Stávající montážní závod se díky investici promění na Elektrifikační středisko Ford Kolín nad Rýnem.

Ford dále oznámil, že v roce 2023 začne v tomto zařízení vznikat první velkosériový v Evropě vyráběný a pro Evropu určený osobní elektromobil značky. Zvažuje se i možnost vyrábět zde ještě jeden plně elektrický model.

„Dnešní oznámení plánované transformace závodu v Kolíně nad Rýnem, který je již 90 let naším německým domovem, je jedno z nejvýznamnějších, které Ford učinil za celou generaci. Je potvrzením našich závazků vůči Evropě a moderní buducnosti elektrických automobilů, na nichž stojí naše růstová strategie,“ řekl Rowley.

„Rozhodnutí udělat z výrobního a vývojového zařízení v Kolíně nad Rýnem centrum elektrické mobility Fordu pro Evropu je důležitý signál pro všechny zaměstnance,“ řekl Martin Hennig, předseda zaměstnanecké rady Ford-Werke GmbH. „Nabízí dlouhodobou perspektivu a současně je vybízí k tomu, aby pomohli formovat tuto elektrickou budoucnost.“

Rowley doplnil: „Budeme nabízet výjimečnou řadu elektrifikovaných modelů, podporovanou digitálními službami zaměřenými na spotřebitele, která zákazníkům umožní vydat se s námi na cestu do plně elektrické budoucnosti. Začínáme právě teď uvedením nového Mustangu Mach-E s výhradně elektrickým pohonem. V kombinaci s úspěšným sektorem užitkových automobilů tak vytvoříme základy pro udržitelně ziskový byznys Fordu v Evropě.“

Další podrobnosti o elektrifikačních plánech Fordu a transformaci kolínského závodu budou zveřejněny v průběhu následujících měsíců.

tisková zpráva

152 Comments on “Ford sází na elektromobily, kolínskou továrnu pro ně za miliardu dolarů přestaví”

  1. tak jako je to vesmes logickej krok, prodeje BEv a plug-in
    tak jako je to vesmes logickej krok, prodeje BEv a plug-in hybridu stoupaj, a je asi dost pravdepodobne ze i nejak v pultce tohoto desetileti jiz budou mit lidi o plug-in hybridy vetsi zajem nez o ciste spalovaky bez baterky a tim jak se bude pomaluz vedat kapacita tech baterek i u tech plug-in hybridu, tak postupne lidi uvidi ten smysl i v tech plne elektrikach

    flotily maj obmenovaci cyklus 2-6 let, a tam se ty lidi postupne navukaj na neco co nasledne presouvaj i do sveho vklastnickeho chtice, takze kdys byl nekdo zviklej 20 let ze mu firma kupovala dieselovou oktavku, tak doma mel vesme staky dieselovou oktavku a ted kdys mu poridili oktavku iV tak na to kouka srz prsty a po par mesicich zjisti ze to vlastne uplne jedno a behem tech 2-6 let vesmes zjisti ze pristi rodinnej bourak teda vlastne taky bude ten plug-in hybrid a tim jak za tech treba 6 let nafasuje dalsi generaci kde jiz nebude 11 nebo kolik kWh baterka ale treba 25kWh baterka, tak postupne bude zjistovat ze jo a ze vlastne ten elektromobil ktery ma 80-100kWh baterku je vlastne taky ok pro to jeho cestovani i do toho Chorvatska nebo Baltu, Cernemu mori a tak 🙂

    1. ano prodeje BEv a plug-in hybridu stoupají díky stále
      ano prodeje BEv a plug-in hybridu stoupají díky stále většímu a většímu zadlužování v době krize tedy 3.sv.války a to nemůže trvat věčně že, na dluh do nebes žebřík neroste, čím výš vylezete o to víc pád na zem pak bude bolet. Stačí se podívat do českých nemocnic, tam fšichni naléhavě touží po eletromobilech a nejlépe tesla z nepřátelský číny :)))

  2. Vsadit na elektromobily nebo to zabalit. Jsem fanda EV, ale co
    Vsadit na elektromobily nebo to zabalit. Jsem fanda EV, ale co mi kamarád otevřel oči tak je mi zle z toho jak jsem byl blbej a jásal jsem nad zákazy a emisními povolenkami a podobně. Stydím se. Lidem se bere právo svobodné volby, protože si vrchnost myslí, že je chytřejší jak volný trh. Ani prd.

            1. Je to delší proces (byl pro mne) než jsem prozřel. Začal
              Je to delší proces (byl pro mne) než jsem prozřel. Začal jsem sledovat věci jako pana Samka na DvTV, D-FENSe na kanálu Svobodný přístav na YouTube. A postupně jsem pochopil o čem to vše je.

              Líbí se mi co říká kámoš: nikomu nevěř, ani mně. Tak mi také nevěřte. A sám si zkuste přijít na to proč si myslím, že stát je špatný sluha a zlý pán.

              1. Vase moudra plati hlavne u snahy o protlaceni dostavby
                Vase moudra plati hlavne u snahy o protlaceni dostavby Dukovat. Stat by se do toho nemel vubec cpat. Ta nejlepsi energeticka forma se prosadi sama. V tom pripade jste trefil hrebik primo na hlavicku. Takze stat at da pracky pryc od JE. Gratuluji.

                1. Já osobně stát k ničemu nepotřebuji. Proto se mi líbí
                  Já osobně stát k ničemu nepotřebuji. Proto se mi líbí ankap (anarcho kapitalismus). A to nejsem anarchista a jedu podle zákonů co znám (nikdo u nás nezná všechny, je jich moc).

                2. Jak se jmenuje ten ostrov kde žijete? Je tam dost zvěře na
                  Jak se jmenuje ten ostrov kde žijete? Je tam dost zvěře na jídlo?

                3. Dalsi lesni muz. Stat je sdruzeni lidi aby se mohli branit
                  Dalsi lesni muz. Stat je sdruzeni lidi aby se mohli branit proti utokum kohokoliv. I vlci maji smecku ktera ma sva pravidla. Asi jste vlk samotar a loupite kde se da.

                1. Jj, tento týden to běží jen pro stávající
                  Jj, tento týden to běží jen pro stávající accounty.
                  Příští týden se otevřou registrace.

                  A když si přečtu, že „Right-wing friendly social network Parler announces relaunch“, tak už z principu se tam registruji 😀

                2. Já mám raději slovo „svoboda“. Pravice k ní má určitě
                  Já mám raději slovo „svoboda“. Pravice k ní má určitě blíže než levice. A řekl bych zásadně.

                  Ale jinak ano, je to motivace! 🙂

        1. tak v CR mas to nenuceni celkem snadne, jako soukroma osoba na
          tak v CR mas to nenuceni celkem snadne, jako soukroma osoba na BEV zadnou dotaci nedostanes, tedy ti co si BEV v CR koupili na sebe a bylo drazsi nez tusim milion tak si ho koupili s vedomim ze na nej zadnou dotaci nedostanou, teda krom ulev jako dalnicni znamka zadara a nebo parkovani po Praze za stovku na rok, coz mimoPrazskym asi bude relativne fuk

            1. ne kazda firma uspela s tema dotacema, a dokonce jsou i take
              ne kazda firma uspela s tema dotacema, a dokonce jsou i take firmy co uspeli ale zadny BEV dosud nekoupili, neb na zfinishovani maj tusim 2 roky 😀 za nasi firmu muzu napsat ze mame ve firme 2 elektromobily a 2 plug-in hybridy a zadne dotace na ne nebyli (ani by se nevesli do te dotacni ceny) a lidi v te firme maji 2 soukrome elektromobily a take bez dotaci

              ono ostatne ty dotace byli jen pro cca 650-700 zadatelu tusim, a pokud se v CR za rok 2020 prodalo neco prez 3200 BEV , tak nejaka dotace se mohla dotknout cca jen 1/4 az 1/5 z nich a da se predpokladat ze spousta z nich, tedy tech s dotaci byli hlavne male mestske elektromobily, tedy treba Citiga iV slouzici na rozvozy a podobne

              1. Mě by zajímalo, kolik těch Citigo v elektrice reálně v
                Mě by zajímalo, kolik těch Citigo v elektrice reálně v rozvážkových službách jezdí.

                Vím o firmě, kde to zvažovali, ale nakonec provozují Citigo LPG a podle majitele jezdí za 0,7 Kč/km. Což je asi pro elektriku nedostižná cena.

                1. V lete má citigo spotrebu aj so stratami 12kWh/100km Za cenu
                  V lete má citigo spotrebu aj so stratami 12kWh/100km Za cenu elektriny 3kč/kWh to je 0,36Kč/km
                  V zime pri 20kWh to bude 0,60Kč/km

                  A to som prehnal aj spotrebu, aj cenu za elektrinu.

                2. V jakém tarifu je 3 Kč za 1kWh? Doufám, že to není
                  V jakém tarifu je 3 Kč za 1kWh? Doufám, že to není nějaké noční nabíjení, auta nemají přes noc na firmě a ženské s tím jezdí domů.

                  Navíc nezapomeňte, že v tom musíte rozpustit rozdíl pořizovací ceny.

                3. nechci ti brat ulize, ale MWh i pro normalni panelakovej
                  nechci ti brat ulize, ale MWh i pro normalni panelakovej etarif je nejakych 1275 bez dane a zalezi pak ciste na objemu spotreby a poplatcich na jakou sumu se to dostane za kWh, nekdo se dostane na 4 kacky nekdo na 5 nebo 6 kacek 😉 , jak jsem psal v postu nad, tak znamej co takto provozuje 3 kousky elektrickych Citigo, tak maji C27d kde jsou ceny od cca 1100 bez dane za MWh a dostavaji se s komplet obema provozovnama diky tomu na prumer cca 2.9 korun za kWh proi rocnim vyuctovani 😉

                  jenze naklady na palivo jsou jedna cast rovnice, dulezita je pak i servisni nakladova cast a ta se u rozvozovych aut odviji dist vyrazne od rocniho najezdu, takze do nejakych cca 30 tisic se iV nevyplati, nad se ale zacina vyplacet, a pri najezdu treba 60+ rocne jsou ty naklady pak i mene nez polovicni , nehlede na to ze ty auta maj pak v prubehu roku min prostoju prave kvuli servisu 😉 ostatne ten znamej si to vyzkousel predtim na bazarovem Leafu ktery meli ve flotile skoro 2 roky pred nakupem iV a na nem si zjistili jak jim to cenove bude vychazet 😉

                4. Jaké jsou servisní náklady elektrického citigo po najetí
                  Jaké jsou servisní náklady elektrického citigo po najetí těch 120 tisíc, o kterých mluvíš?

                5. servisni naklady na Citigo iV a benzinove Citigo jsou normalne
                  servisni naklady na Citigo iV a benzinove Citigo jsou normalne dostupne na strankach Skodovky, iV ma ty naklady vypsane cca tretinove 😉 benzinove Citigo ma predepsanej servis jakzdych 15 tisic kilometru nebo 1x rocen, aneb co nastane driv, iV ma predepsane servisy po 30 tisicich km nebo 1x rocne aneb podle toho co nastane drive, u benzinoveho Citiga vychazi prumerny servis pokud neni nic mimo zaruku potreba menit na cca 6200,- s dani, u Iv jedna ta navsteva servisu pokud neni menit nic mimo zaruku vychazi na cca 2600,- s dani

                  120 tisic km , to mame bud 7-8x 6200,- a nebo 3-4x 2600,-, v pripade ze to benzinove bude zaroven mit LPG, tak pada zaruka na soucasti motoru a kazdy rok nebo po ujeti 20 tisic kilometru je treba revize v cene cca 500,- a jak znamo tem motorum od VW to dela desne dobre ze po cca 100 tisicich jsou v doslova „uzasnem“ stavu, olitane Citigo s LPG by si koupil jen blazen 😀

                6. 😀 😀 😀
                  Další příspěvěk do Dikobrazu.
                  Servisní

                  😀 😀 😀

                  Další příspěvěk do Dikobrazu.

                  Servisní náklady rovná cena pravidelné prohlídky x počet intervalů. 😀 Tak to jo, ale bohužel tedy ne na této planetě.

                  Na této planetě se servisní náklady počítají tak, že se podíváš zpětně na výdaje na servis, včetně pravidelných prohlídek, výměn opotřebených dílů, apod., a pak teprve víš, kolik to je.

                  Extrapolovat servisní náklady pouhým násobením nákladů na záruční prohlídky, to snad nemyslíš vážně.

                7. Zapocitavat pausal do ceny na kWh je nesmysl. Ten jistic
                  Zapocitavat pausal do ceny na kWh je nesmysl. Ten jistic musite mit i kdyz EV nemate. Navic u toho vaseho zapocitavani pausalu automaticky snizujete cenu za kWh i pro zbytek spotreby odberneho mista. Kdo ma uz jistic, tak bude samozrejme pocitat jen naklady za vicespotrebu.

                8. A v tých 0,70Kč LPG je rozpustená pořizovací cena?
                  Pri

                  A v tých 0,70Kč LPG je rozpustená pořizovací cena?
                  Pri 14Kč za kg, to vychádza, že by to LPG citigo bralo 5L/100km (podľa spritmonitoru 6,13L/100km) a ešte sú v tom aj zriaďovacie náklady?
                  To nejak nevychádza, nemyslíte?

                9. no ikdybych ti veril, jakoz e neverim, tak vim o trech
                  no ikdybych ti veril, jakoz e neverim, tak vim o trech takovych Citigo co rozvazi pizzu a burgry tady u nas na malomeste, a jelikoz se s majitelem znam, tak vim ze naklady ma na cca 1/3 toho co mel s predchozoma beniznovejam Citigo, LPG se tam nemuze vyplatit, neb ty benzinaky byli cca 2x do roka na servisu aby to vubec prezilo 3 roky sluzby v rozvazce a ani tak neplnili oprimalni setvicni plan predepsany Skodovkou 😉 s iV je to ceka jedenkrat rocne

                  pokud tam maj navic LPG, tak budou resit dalsi naklady jeste ohledne toho LPG, tedy jednou rocne revize navic a zrovna VW nejsou moc rady za jizdu na LPG a servisne je to pak docela prodrazene

                  ale tak ty z tech nesmyslu jednou vyrostes runnere 😀

                10. Asi nemá cenu komentovat srovnávání toho co bylo s tím co
                  Asi nemá cenu komentovat srovnávání toho co bylo s tím co podle představ bude.

                11. Já můžu dát jen svůj teoretický odhad kdy bych jezdil za
                  Já můžu dát jen svůj teoretický odhad kdy bych jezdil za 50 haléřů na km, pokud bych nabíjel jen doma. Nemám žádnou FVE a pod. Jen ČEZ. Ale popravdě, radši žádné auto. Je s tím jen potíž. 🙂

        2. Jak jsem psal výše panu JirkoviJiří:
          Teoreticky máte

          Jak jsem psal výše panu JirkoviJiří:
          Teoreticky máte pravdu, ale v praxi to má háček. Ten svobodný výběr, by neměl mít efekt na toho kdo si jej nevybral. Jenže já musím dýchat tentýž vzduch co člověk, který volil ICE. Plně bych souhlasil, kdyby šlo zajistit, že zplodiny z ICE budou vdechovat jen jejich provozovatelé – pak s tím nemám problém.

          1. Tohle by zabralo nějaký čas, ale byla by místa kde bude
            Tohle by zabralo nějaký čas, ale byla by místa kde bude dobře lidem co rádi čistý vzduch a jiná místa kde lidi rádi dýchají smrad pálených plastů (nebo jim to nevadí dost na to aby se přestěhovali). Ono se to třeba těžko představuje, ale lidi by si poradili. Prostě je to vždy o tom jestli vám to vadí v hospodě u piva nebo jestli s tím fakt chcete něco dělat. Vždycky je to o tom chtění. Musí to stát za moji námahu. Nemohu čekat až to za mne někdo vyřeší. To bych se načekal. Kdybych čekal na EU zákon, tak ten zákon zase naštve někoho jiného. Prostě lepší je si to ošéfovat sám. Ale není to pro pohodlné lenochy.

            1. Proč vymýšlet vymyšlené?
              Už 5 000 let, co začala

              Proč vymýšlet vymyšlené?

              Už 5 000 let, co začala vznikat větší města platí, že ve městě je horší životní prostředí – špinavější vzduch a snažší přenos nemocí.

              To samé místo k životu – vždycky máte možnost volby. Můžete nadávat na životní prostředí v Ostravě v kanceláři za x peněz, nebo se můžete sebrat a odejít dělat hajného nebo dřevorubce do Beskyd za x/4 peněz.

              Co vám to může rozkopat: i v té samotě uprostřed NP může někdo uplatit, prolobovat atd..a můžou vám tam postavit rekreační středisko s terénní dráhou pro elektrické terénní motory a čtyřkolky. Případně vám někde u vsi vznikne montovna, sklady ekomerce atd.

              Ono si všimněte té sociální změny o 180° – dřív bohatí lidé bydleli v centrech měst a měli častěji maso, dneska bohatí lidí bydlí na perifériích až samotách a jí častěji zeleninu a ryby.

              1. Musím plně souhlasit. Potíž je, že když dnes někdo chce
                Musím plně souhlasit. Potíž je, že když dnes někdo chce žít jak prase tak se mu v tom aktivně brání. A to „jako prase“ může být pro každého jiný level. Ale debilní a omezující zákony platí pro všechny i pro ty, kteří pro danou vládu, která je vymyslela, a sněmovnu co je schválila, nehlasovali.

                1. To si nemyslím – ono by bylo zajímavé pak vidět tu realitu
                  To si nemyslím – ono by bylo zajímavé pak vidět tu realitu – myslím, že součtová uhlíková stopa života řady „petrolheadů“ je menší než řady BEV evangelistů a eko evangelistů – už jen protože tolik peněz, aby si to ti petrolheadi mohli dovolit nevydělali a tedy je nemohli prokonzumovat a samozřejmě co nevznikne, kvůli tomu nebo to emise nevygenerovalo.

                2. BEV budou casem stejne drahe jako spalovak. Baterky jsou
                  BEV budou casem stejne drahe jako spalovak. Baterky jsou vlastne hrozne jednoduche na vyrobu. Az se vyroba dostane nad urcitou uroven, budou baterky za hubicku.

                3. Ale tím nemyslím, jenom BEV, tím myslím i baráky,
                  Ale tím nemyslím, jenom BEV, tím myslím i baráky, bazény, elektroniku a řadu dalších komfortních prvků života. On takový steak z pravého argentinského hovězí na pravým portským zapíjené originál červeným St. emilion a jiné večeře nadělají moře emisí, jen to nikoho nenapadá…a většina lidí takové věci přehlíží.

                  Aneb jak pravil klasik – potkal jsem evangelistu elektromobility, co stál u mekáče kousek od drivu, v hubě cigáro, na střeše auta colu, hamburger a hranolky, dával svým dětem sladkou zmrzlinu jako zákusek po hranolkách, cole a hamburgeru s tím, že má pro ně dobrou mars tyčinku v autě a do toho nadával, jak mu ostatní auta kazí vzduch, co dýchá.

                4. Jasne, zpatky na stromy. A naco potrebujeme potom ty Dukovany?
                  Jasne, zpatky na stromy. A naco potrebujeme potom ty Dukovany?

                5. To je pravda a nebudu to obhajovat. Ale bohatých bylo vždy
                  To je pravda a nebudu to obhajovat. Ale bohatých bylo vždy málo a nemohou planetu zničit i kdyby se snažili. Planetu zničí miliardy chudých protože už jsou málo chudí. Dříve chudí jezdili na oslech a dnes si kupují auta. A nabírá to docela fofr. Hlavně Indie a Čína.

                6. To je taková chabá výmluva – kdy si tak nějak chcete
                  To je taková chabá výmluva – kdy si tak nějak chcete omluvit svůj stav, realita je trendově takováto:
                  „Mezi roky 1990 a 2015 bylo jedno procento nejbohatších lidí na Zemi zodpovědné za dvojnásobek emisí oxidu uhličitého než celá chudší polovina lidstva. Popsal to výzkum neziskové organizace Oxfam a Stockholmského environmentálního institutu.“

                  https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3189996-za-rustem-emisi-oxidu-uhliciteho-stoji-procento-nejbohatsich-ukazal-vyzkum-oxfam

                  Mimochodem k emisím Číně a Indii – celý zbytek světa tam převáděl výrobu spousty věcí, protože je to tam levnější a jeden z důvodů, proč je to tam levnější, je krom dřív nižší mzdy i to, že se tam houfně peče na ekologii a emise.

                7. To by mě docela zajímalo co to 1% nejbohatších
                  To by mě docela zajímalo co to 1% nejbohatších provádělo? To by nezvládli ani kdyby jezdili tankem bez katalyzátoru.

                8. Postavit si sídla velikosti hradu nebude asi bez emisí. A
                  Postavit si sídla velikosti hradu nebude asi bez emisí. A když jich máte více a přesouváte se mezi nimi, auta měníte po 3 letech atd. Ono se to nasčítá.

                9. Ale jo, já nechci obhajovat bohaté. Jenom mě zajímá ta
                  Ale jo, já nechci obhajovat bohaté. Jenom mě zajímá ta matematika. I kdyby ten bohatý vytvořil emise jako 100 chudých tak není pro planetu nebezpečný. Nebezpečí jsou ty miliardy chudých kteří začínají bohatnout. Kdysi se říkalo, že kdyby si každý Číňan mohl dovolit televizi a ledničku tak bude konec světa protože by se muselo postavit tolik elektráren že bychom se udusili. To nás nenapadlo, že by si mohl dovolit dokonce auto.

                10. Je taková drobná ukázka. Zelený věrozvěst Al
                  Je taková drobná ukázka. Zelený věrozvěst Al Gore

                  …Jeho roční spotřeba energie dvacetkrát převyšuje spotřebu průměrné americké domácnosti. Gorovo sídlo loni odebralo ze sítě 221 000 kilowatthodin elektřiny. Proti roku 2005 jeho spotřeba narostla z 16 200 kWh na 18 400 měsíčně. Gore prý navíc každý měsíc zaplatí 1080 dolarů za plyn. Celkově tedy jeho výdaje za energie loni dosáhly 30 000 dolarů…

                  Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/zeleny-al-gore-doma-plytva-plynem-i-elektrinou.A070301_120200_ln_zahranici_hlm

                11. Koukam, ze do zdiskreditovani OZE jiste kruhy investuji velke
                  Koukam, ze do zdiskreditovani OZE jiste kruhy investuji velke usili a pak jeste za rozsirovani v mediich hodne plati. Ten ropny business je tak vynosny, ze na takoveto akce radi vycleni miliony USD. A porad se to vyplati.

                12. Mě to nepřijde jako diskreditace OZE, ale jako kritika
                  Mě to nepřijde jako diskreditace OZE, ale jako kritika jednoho pána, který káže vodu a pije víno.

                13. Kritika je samozrejme opravnena, ale ten sber dat a jejich
                  Kritika je samozrejme opravnena, ale ten sber dat a jejich publikace je ocividne velmi koordinovany postup. Kdo ma asi zajem aby to bylo sirene po cele zemekouli? Co muzeme cekat dalsiho? Elon Musk pouziva 6ti vrstvy toaletak a EV zabiji vic ptaku nez spalovaky? Blackout uz byl. Necham se prekvapit.

                14. Ale tak, i zastánci a příznivci Ala Gora a OZE a alternativ
                  Ale tak, i zastánci a příznivci Ala Gora a OZE a alternativ mají svoje způsoby a lobby a různé užitečné idioty (environmentální organizace, neziskovky) jak dosáhnout svého. A věřte, že motivací není láska k matce Zemi, ale obyčejné peníze. Nemají si co vyčítat.

                15. Visper-e, nechci poučovat, ale určitý rozdíl: chudý vs.
                  Visper-e, nechci poučovat, ale určitý rozdíl: chudý vs. bohatý je dokázaný:

                  https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/219411058130723

                  Alexandr Ač uvádí statistiky – heslovitě:
                  10% nejbohatších je přímo odpovědných za 50% skleníkových plynů – je dokázaná závislost mezi výší HDP a množstvím emisí – z 90% HDP má užitek jen těch 10% nejbohatších.

                  O co je ten pořad delší, tím je poučnější.
                  Děkuji za shlédnutí.

                16. To je pravda ale problém je v tom, že i vy patříte k těm
                  To je pravda ale problém je v tom, že i vy patříte k těm 10% nejbohatších. Těch 90% chudých nemá ani vlastní postel natož auto.

                17. Letadlem jsem letěl jednou, to mě donutil
                  Letadlem jsem letěl jednou, to mě donutil zaměstnavatel.
                  Dům nevlastním, ale z celoplanetárního hlediska jsem bohat.
                  O tom žádná.

                18. Ten vas modelovy clovicek je porad lepsi, nez takovy, co pri
                  Ten vas modelovy clovicek je porad lepsi, nez takovy, co pri tom vsem jeste necha svuj spalovak bezet na prazdno a uziva si tu „pohodu“.

                19. Můžu vědět z kolika respondentů se skládá Vaše
                  Můžu vědět z kolika respondentů se skládá Vaše statistika ?
                  Pokud začnete slovy „Já si myslím“, v tu ránu začnu pochybovat o objektivnosti, nezaujatosti….
                  Zvláště u podobné konstrukce, kterou jste tu začal rozebírat.

                20. A kam zapadne „former-petrolhead“ co přesedlá na EV protože
                  A kam zapadne „former-petrolhead“ co přesedlá na EV protože nežije v baráku a nemá bazén a nelétá a … ? Tedy ne boháč ?

                  Nebo je každý kdo si dopřeje EV automaticky boháč?

                21. Chybi van tam pismenko. Misto by si doplnte bych.
                  Chybi van tam pismenko. Misto by si doplnte bych.

                22. Samozřejmě, že BEV si pořídí jen „boháč“ (spíše bych
                  Samozřejmě, že BEV si pořídí jen „boháč“ (spíše bych volil finančně zajištěný), protože finančně nezajištěný člověk pokud jezdí autem, tak dneska přezbrojuje felicii zralý ementál edice na poněkud méně zrezlou fabii za 30 000 Kč, protože víc si není schopen dovolit. Respektive BEV si pořídí ještě další dvě skupiny. První fanda podléhající faktoru chci to a fandovství – ekvivalent lidí, co mají H-D, ale pak nevlastní ani postel a druhou jsou pozéři, co chtějí ukázat, že „na to mají“ a taky jsou „ti za vodou“ – obvykle pak končí v exekucích a podobně.

                  Jak poznáme finančně zajištěné lidi? Jednoduše jsou to ti, co si v normální době mohou dovolit pravidelně aktivity jako sjezdové lyžování, víkendový výlet, návštěvy kulturních akcí, není pro ně problém rozbitý přístroj v domácnosti atd. A to už drze vynechávám světovou populaci a dovoluji si srovnávat hmotné statky populace západního stylu, v celosvětovém srovnání jsme obrovští boháči prakticky všichni – už jen třeba tím, že tu máme „bezplatné“ zdravotnictví, školství a možná dostaneme jednou nějakou důchovou rentu a ještě k tomu si řada lidí může, byť na hypotéku, ale žít ve svém.

                23. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/2194
                  https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11412378947-90-ct24/219411058130723

                  Alexandr Ač uvádí statistiky – heslovitě:
                  10% nejbohatších je přímo odpovědných za 50% skleníkových plynů – je dokázaná závislost mezi výší HDP a množstvím emisí – z 90% HDP má užitek jen těch 10% nejbohatších.

                  Tímto s odstupem souhlasím s Vaší teorií, nahlíženou z trochu jiného úhlu pohledu.

                24. Přejmenujme petrollheady na ICEaře, nejsou to vyznavačí
                  Přejmenujme petrollheady na ICEaře, nejsou to vyznavačí technologie ale uživatelé z eko(nomických) důvodů.

                  Ok, odhlédneme-li od ostatního světa – je chudý ten kdo žije z ruky do huby a každý nenadálý výdaj mu hrozí svržením do propasti dluhů a bezdomovectví.
                  Zajištěný je ten kdo má nějaký finanční polštář a je schopen našetřit si na věci které nejen potřebuje k přežití ale i k realizaci nadstandartních potřeb a tužeb (nový mobil každý druhý rok, cigarety, dovolená v zahraničí každé léto, koníčky (golf)).

                  Čili jste právě odsoudil každého kdo je schopen postarat se o svou budoucnost (zajištěný) k úmrtí dřívějšímu než těch z chudých vrstev.
                  To je to vaše vypíchnutí že si BEV evangelisté neuvědomojí svoji stopu ?

                  Jak jsem již napsal – vaše „realita“ uhlíkové stopy je určená k zabití všech zajištěných a ponechání těch nejchudších. Jak to ukazuje na „škodlivost“ drahé BEV technologie ?

                  Ti vaši petrolheadi spíše šetří na něčem co potřebují k dopravě a nezáleží jim na tom a ušetřený peníz dají za bazén, chatu, dovolenou. Tedy patří také k zajištěným. Co je špatného odpouštět si dovolené a bazény a mít místo toho BEV ? Vím, odpovíte že je to stejné (už chápu vaše námitky co do uhlíkové stopy výdělku). Ale nemůžete paušálně odsuzovat BEV uživatele jako zaručeně větší uhlíkotvořiče.

                25. Já nikoho neodsoudil nepřekrucujte!!
                  Já nikoho neodsoudil nepřekrucujte!!

                26. Napsal jste že BEV si pořídí jen boháč (nebo také
                  Napsal jste že BEV si pořídí jen boháč (nebo také ekologický evangelista) a že řada egologických aktivistů by se nestíhala divit kolik splodin svým životem vytváří.

                  Takže odsoudil.

                  p.s. očekávám sémantickou kličku 🙂

                27. Neodsoudil – podruhé vás upozorňují, že překrucujete má
                  Neodsoudil – podruhé vás upozorňují, že překrucujete má slova!
                  Zkonstatoval jsem, že drahé auto si člověk bez peněz nekoupí.
                  A že řada lidí se sice žene za nějakým balíkem svých emisí, ale naprosto netuší a byla by nepříjemně překvapena, kdyby viděla jejich celkový součet a zjistila, co produkuje v oblasti, kterými se emisně nezajímá.

                28. To proto, že jste na začátku diskuse postavil proti sobě
                  To proto, že jste na začátku diskuse postavil proti sobě „petrolheady“ a BEV + eko evangelisty s tím že ti první mají menší stopu.

                  Nejde totiž o petrolheady ale finančně nezajištěné, a to je podstatný rozdíl. Zavádějicí definice jedné skupiny při porovnávání vede samozřejmě k zavádějícím závěrům. Jak zamýšlených, tak těch které v tom vidí (právem) ostatní.

                29. Kdyz jste konfrontovan s vasimi vyroky a neshoduje se to s
                  Kdyz jste konfrontovan s vasimi vyroky a neshoduje se to s vasim nekonsistentnim svetem, okamzite volate, ze nekdo prekrucuje vase komentare. Ale to neni prekrucovani, to je konsekventni konfrontace vasich nepromyslenych teorii. Vas svet ma pouze omezeny pocet dimenzi a zbytek se vam porad nejak rozutika. Smirte se s tim a nezapletavejte se do toho cim dal vic.

                30. Na cigára a chlast však finančně nezajištěnému zbyde
                  Na cigára a chlast však finančně nezajištěnému zbyde vždy.

                31. fakoši jakašuto fgaráži hadr to východní tajný služby
                  fakoši jakašuto fgaráži hadr to východní tajný služby k likvidaci západní ekonomiky viz 3.sv.h.válka

      1. Plně souhlasím s tím, že absence pomalého AC nabíjení
        Plně souhlasím s tím, že absence pomalého AC nabíjení ve veřejném prostoru je tristní. To je prostě aktuálně největší slabina elektromobility a nejen v ČR ač tady je zcela markantní. Kupříkladu plán Prahy na vybudování 10 000 chytrých lamp s možností dobíjení EV do roku 25 je směšný. Těch lamp či sloupků by bylo potřeba půl milionu.
        A v té části s výběrem – no teoreticky máte pravdu, ale v praxi to má háček. Ten svobodný výběr, by neměl mít efekt na toho kdo si jej nevybral. Jenže já musím dýchat tentýž vzduch co člověk, který volil ICE. Plně bych souhlasil, kdyby šlo zajistit, že zplodiny z ICE budou vdechovat jen jejich provozovatelé – pak s tím nemám problém.
        To je ten samý rozdíl jako proč je zakázaný kouření, a ne pití alkoholu ač je oboje návykové a škodlivé. Když si zapálím, tak kouř vdechuje kuřák, ale i všichni v okruhu několika metrů a ti nedobrovolně. Tudíž si ničí zdraví nejen strůjce znečištění (tedy kuřák), ale i ty nedobrovolné oběti. Když do sebe chrstnu panáka, ohrožuji jen svá játra (a další orgány), ale na přísedící to má zdravotně absolutně nulový efekt.

    1. Mimochodem, byla pára někdy zakázána? Moc už ji nejezdí,
      Mimochodem, byla pára někdy zakázána? Moc už ji nejezdí, ale stejně jsme všichni nadšení, když se s ní můžeme svézt. A nikomu kdo se veze nevadí (ne dost, jinak by nejel), že to čoudí (a že to čoudí hodně).

      Prostě už se nepoužívá, protože máme něco lepšího. Stejně by to dopadlo s EV vs ICE. Třeba bychom měli ještě 50,100 let mix. Třeba ne. Prostě by se ukázalo samo. Ale to už se nestane.

      1. Oni jsou snad ICE zakázané nebo se plánuje jejich plošný
        Oni jsou snad ICE zakázané nebo se plánuje jejich plošný zákaz nebo o čem to mluvíte?

        ICE auta můžou jezdit klidně i za 100 let a i automobilky je můžou vyrábět. Stačí jen dodržet omezení vypouštění škodlivin.

        Ano každý je nadšený, když se jednou za rok sveze, ale kdyby mu každý den projelo 10 mašin kolem baráku, tak by už tak nadšený nebyl.

        Pára zakázána není, ale stačí jen splnit emise. 😀

        1. Jasně ICE zakázaný nebude, jenže ten emisní limit se bude
          Jasně ICE zakázaný nebude, jenže ten emisní limit se bude blížit nule – defakto tedy bude zakázaný.
          Teď vzniká EURO 7, tak dejme tomu třeba nějaké EURO 9 bude požadovat limit 10g / 100 km – který výrobce do toho půjde?

                1. To by se mi líbilo 🙂 Ale je tady problém: auta mají
                  To by se mi líbilo 🙂 Ale je tady problém: auta mají výfuk níž než kůň. Tahaly by to po zemi :-))

                1. Horníci kteří celý život vyrubávali a teď jsou bez
                  Horníci kteří celý život vyrubávali a teď jsou bez práce tak by to mohli zase zarubávat zpátky. Budou mít radost oni i Bakala. 🙂

      2. a ICE jsou zakazane?
        para se stala silne neefektivni, proto

        a ICE jsou zakazane?

        para se stala silne neefektivni, proto ji dnes vidame jen ve forme atrakci, dnes by ale para neprosla prez homologace z mnoha duvodu, takze veskrze ano, para stroj pro silnicni a zeleznicni dopravu coby nove vyrobene zakazana je

        nejen Evropa ale vesmes celej svet moc dobre vi, jak funguje a jak je zavyslej na rekneme politice a dnes neskutecne inflacnimu fiatu, a tak moc dobre vedi ze pokud by se to lidem netlacilo s predstihem, tak muze nastat podobnej cirkus jaky maj v nekterych socialistickych zemich se superinflaci, aneb lidi by v ohromnem mnozstvi jednoho dne mohli strasne zchudnout ikdys se meli doted jakoze v blahobitu, a to by pro mohlo znamenat celosvetove obri problemy prave smerem k te politicke reprezentaci, no schvalne co bys delal kdyby ti ze dne na den najednou ohlasili neco jako superinflaci a zaroven bys zjistil ze cena paliva na cerpacce se zvedla na 10 nasobek? a ze lidstvo je zavisle dnes na doprave tak neskutecne, ze je proste potreba zajistit aby v takove situaci ta doprava dal alespon nejak fungovala

        1. Schválně, čím jsou poháněné všechny turbíny
          Schválně, čím jsou poháněné všechny turbíny tepelných elektráren ? Že by párou ? Jen se to trochu blbě znenšuje na velikost lokomotivy, dlouho to startuje a tak, a proto dnes lokomotivy pohání elektřina vyráběná to párou, ale jinde.

          1. tak se nekdy koukni jake emisni limity musi plnit elektrarny a
            tak se nekdy koukni jake emisni limity musi plnit elektrarny a proc maj diky tomu takove tluste chlazene kominy 😉 pokud bys chtel udelat dnes parni lokomotivu, tak by s dnesnima podminkama byla desne slaboucka a zabrala by prosotr 3 dnesnich lokomotiv, protoze by musela mit zachytny system na veskere smesy pevnych casti emisi, takze za neskutecnej peniz bys mozna na koleje dostal certifikaci mozna tak v CR a nebylo by to vesmes vhodne vlastne na nic, protoze by to sotva utahlo samo sebe 🙂 za moznost vyuzivat koleje SZDC se pak plati poplatek na km podle vahy soupravy, a to by byla asi spusna supa za takovej nesmysl 😀

            takze jak jsem psal, parni lokomotivy jsou vesmes zakazane protoze by nedokazaly vyhovet dnesnim predpisum a od prvniho metru by to byl ekonomicky nesmysl, ciste teoreticky by asi uspela s certifikaci v CR parni lokomotiva na plyn, akorat by to zase bylo ekonomicky nesmyslne

    2. Berte to tak, že pokud by EU evropské automobilky netlačila
      Berte to tak, že pokud by EU evropské automobilky netlačila do EV, tak je za pár let převálcuje konkurence z Číny a Ameriky. Protože EV jsou už z principu jednoznačně lepší, jednodušší a levnější auta.

      Nicméně se obávám, že pro evropské automobilky je už stejně pozdě.

        1. Ano, váš přístup je jeden z možných. Ale nese to s sebou
          Ano, váš přístup je jeden z možných. Ale nese to s sebou určité sociálně ekonomické efekty. Troufnu si říct, že podpora/protlačování EV je z nákladového hlediska podstatně levnější, než řešení kolapsu automobilového průmyslu v Evropě.

        2. Podle stejné logiky můžeme zrušit zdravotnictví. 😀
          Podle stejné logiky můžeme zrušit zdravotnictví. 😀

          Omlouvám se, ale já hodlám za svou budoucnost bojovat a nehodlám se smířit se zhebnutím a převálcováním.

          V Evropě nemůže vzniknou něco jako Tesla, protože tu máme silné a poměrně finančně zdravé automobilky. V USA byla situace jiná. Po krizi byly USA automobilky v totálním úpadku a to vytvořilo více místa pro Teslu.

        3. sak Evropske automobilky vidi ze kdyby nesli do
          sak Evropske automobilky vidi ze kdyby nesli do elektromobility, tak zhebnou, protoze Evropsky trh je pro ne vetsounou ten nejmensi, ta jedna mala asni ne treti jejich prodeju 😉

          a VW, Mercedes a BMW se samozrejme o to bejt takovou Evropskou Teslou snazej, jenze tim ze s tim zacali o par let pozdeji, tak jsou proste o par let pozdu, a bohuzel tim ze nejsou zvikle na tak prekotnej a rychlej vyvoj tak ten skluz maj jeste o to vetsi

          ale kdys se podivam treba na koncern VW, tak s elektromobily se mu relativne dari i presto, ze s ID3 to zpocatku vypadalo hodne smesne a smutne zaroven, Evropske automobilky maj ted proste nejakych 10 let nato, se pretransformovat na neco co je udrzi pri zivote dobudoucna, a to spalovak rozhodne neni 😉

    3. Souhlas, taky EV fandím, ale jak píšete i vy, musí se
      Souhlas, taky EV fandím, ale jak píšete i vy, musí se prosadit svými vlastnostmi a ne direktivně.

      OFF:
      Zajímavá čísla prodejů aut do zásuvky v Nizozemí za 12/2020 a 01/2021:
      https://ev-sales.blogspot.com/2021/01/netherlands-december-2020.html
      https://ev-sales.blogspot.com/2021/02/netherlands-january-2021.html

      To je až neuvěřitelný rozdíl, propad. Důvodem je konec výhodnější daně na EV v Nizozemí pro rok 2012. Tady je vidět, jak jsou EV závislé na dotacích a pobídkách, zvýhodněních.

      1. Myslite stejnou formu prosazovani diky svym vlastnostem jako
        Myslite stejnou formu prosazovani diky svym vlastnostem jako JE? Tak at stat upusti od nasilneho protlacovani dostavby JEDu, JETE. Kdyz to ma jadro takove super schopnosti, tak se to uchyti samo. CEZ muze udelat investici sam a hezky se mu vrati. Nebo ne?

        1. Ano. To by platilo, pokud bychom už neutratili stovky miliard
          Ano. To by platilo, pokud bychom už neutratili stovky miliard na podporu solárního tunelu. Pokud se u nás FVE „prosadila“ jen díky těm stovkam miliard, tak proč ne JE?

          Ale v principu souhlasím, rovné podmínky pro všechny bez dotací.

            1. Silný důvok k Dukovanám bylo např. tohle :

              Náhlé

              Silný důvok k Dukovanám bylo např. tohle :

              Náhlé ochlazení a déšť, který přecházel ve sněžení, způsobil obrovské problémy v energetice i dopravě. Uhlí – tehdy hlavní zdroj energie – bylo uložené pod širým nebem u elektráren, před koncem roku promoklo a po ochlazení zmrzlo v nerozbitný blok.

              Podobně na tom bylo také uhlí zmrzlé přímo ve vagonech. Na železnici navíc zamrzly výhybky, praskaly koleje a potíže měly i samotné povrchové hnědouhelné doly. Mráz v nich zastavil těžební stroje a opakovaně trhal pásové dopravníky.

              soby uhlí v uhelných elektrárnách byly malé a rychle se tenčily. Kvůli kritické energetické situaci vláda rozhodla o razantních úsporných opatřeních. Energeticky náročné provozy jako hutě přešly na omezený provoz, v podnicích se začínalo pracovat v osm ráno místo v šest, aby se ušetřilo za svícení, zaváděly se noční směny.
              Vypínalo se osvětlení i televize…
              Například v Západoslovenském kraji se na dlouhé hodiny vypínala celá města. Problémy ale nebyly jen s dodávkou elektřiny, uhlí totiž zamrzlo i v teplárnách a řadu dálkově vytápěných sídlišť tak postihly výpadky topení….

              https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2693264-ochlazeni-stoleti-na-silvestra-1978-teplota-spadla-o-30-stupnu-mraz-na-mesic

              Atomová elektrárna nezamrzne.

                1. Já to pamatuji. Vypínali televizní a rozhlasové
                  Já to pamatuji. Vypínali televizní a rozhlasové vysílače. Když vypli i rušičky Svobodné Evropy tak jsem pochopil, že situace je opravdu vážná. Potom nám soudruzi slibovali, že postavíme Dukovany a elektřina bude zadarmo. Ale nikdy nebyla.

                2. na levnou elektřinu z Temelína nalákali spoustu lidí
                  na levnou elektřinu z Temelína nalákali spoustu lidí (přímotopy)
                  bylo by zajímavé vědět kolik % z nich vydrželo až dneška při soustavném zvyšovani cen elektřiny

          1. dle mně jsou ty stovky miliard za solární tunel nejlépe
            dle mně jsou ty stovky miliard za solární tunel nejlépe utracené miliardy ze všech čezkých tunelů…
            neboť za ty miliardy byly nakoupeny fotovoltaické panely, střídače atd.
            v konečném důsledku z těch miliard mají užitek miliony lidí po celém světě (klesla cena FVE)
            jestli to stejně funguje i u jiných čezkých tunelů netuším…
            Gripeny, padáky nebo pandury se nechystám kupovat…

            1. Za ty stovky miliard hlavně stát už pěknou řádku let
              Za ty stovky miliard hlavně stát už pěknou řádku let garantuje výkupní cenu za elektřinu ze solárů, která je mnohem vyšší než tržní cena el. z jiných zdrojů 🙂 Nějaké dotace na pořízení FVE (ty vaše panely, střídače a pod.) jsou jenom drobné.

              1. Je smutne, ze solarni tunel nastal. Ale na druhou stranu by
                Je smutne, ze solarni tunel nastal. Ale na druhou stranu by tunelari vymysleli jinou komoditu. O ty prachy by nas privedli tak jako tak. Akorat by to nikdo tak nevystavoval. Nejspis bysme zaplatili tu samou castku v regulerni cene elektriny a nikdo by si toho nevsimnul. Za benzin/naftu take obcan plati miliardy a jelikoz nikdo mu nerika, ze to je ropny tunel a ropni baroni, tak je v klidu a jeste si chvali ty ropne vehikly.

                1. To je jenom výmluva, že by ten tunel nastal. Prostě byl
                  To je jenom výmluva, že by ten tunel nastal. Prostě byl tady obrovský a nespravedlivý solární tunel a nemá smysl to omlouvat a zlehčovat. Spíš se z toho poučit, aby se nic podobného neopakovalo.

                  Ano, za PHM taky platíme miliardy, velkou část ceny totiž tvoří spotřební daň. Ale to platím dobrovolne když chci jezdit. Tu podporu solaru platím z donucení.

                2. Kdyz porovnam luxus ktery maji ropni baroni a solarni baroni,
                  Kdyz porovnam luxus ktery maji ropni baroni a solarni baroni, tak se mi zda ten ropny jako sirsi, delsi a vubec vetsi. Jenomze vam nikdo nekuka do hlavy, tak vas to necha v klidu. Ja bych radeji zasypal ten ropny tunel, protoze ten nas obira o mnohem vic.

                3. Jo, zrušíme spotřební daň na PHM, ať ti ropni baroni
                  Jo, zrušíme spotřební daň na PHM, ať ti ropni baroni nás tak neždímají, souhlasím 🙂 A taky ten solární tunel, samozřejmě zrušit.

                4. Zustanme u ceny, kterou dostava dodavatel. U solarni elektriny
                  Zustanme u ceny, kterou dostava dodavatel. U solarni elektriny se to jmenuje vykupni cena a u ropy nakupni cena. U ropy jsou neprimerene zisky mnohem vyssi. Ropny OPEC se tim vubec netaji, ze zalozili kartel aby mohly pozadovat domluvenou cenu bez trzni cenotvroby. Normalni clovek by mel zbystret, kdyz mu nekdo prodava zbozi za diktovanou cenu. Kazdy se muze podivat na 10000000 a 1 pohadkove bohatstvi ropnych mafianu. Ale lidi jsou na tomto oku uplne slepy. Za nepritele lidu byl stanoven nekdo jiny.

                5. No nevím. Nebyla výkupní cena kolem 14 KČ za kWh? Kolik je
                  No nevím. Nebyla výkupní cena kolem 14 KČ za kWh? Kolik je tržní cena z jiných zdrojů? To mi přijde jako slušný byznys, ne?

                  U ropy kartel nefunguje úplne, resp USA nejsou členem OPEC. A právě proto, nemohou producenti chtít za barel tolik, co se jim líbí. Není to tak dávno, co byla ropa skoro zadarmo. To mi nepřijde jako fungující kartel, nemyslíte?

                  Ale ano, i tak mají šejkove nesmírné bohatství. Prostě mají štěstí, že jim ropa teče ze země a my ji potřebujeme. A pravdou je i to, že z těchto peněz Saudové do světa šíří wahabismus.

                6. 14 Kč /kWh = cca 10% zisk
                  a to člověk ještě neví jaké

                  14 Kč /kWh = cca 10% zisk
                  a to člověk ještě neví jaké vidle mu do toho stát zpětně hodí..
                  hlavním vítězem jsou Číňani, ty peníze za panely dostali hned v roce 2010
                  pak banky, neboť ty nezajímá, že někdo pak změnil podmínky, úrok na základě toho nezmění..
                  pak různí prekupnici co postavili předražené FVE a pak je odprodali státnímu ČEZu
                  a až nakonec si na nějaké peníze přijdou solární baroni… (a největší solární baron je státní ČEZ)

                7. Tou cenou jsem chet poukázat na to, jak velký tunel to byl.
                  Tou cenou jsem chet poukázat na to, jak velký tunel to byl. Cena několikanásobně oproti tržní ceně a i tak nic moc zisk? Z toho plyne, že ta technologie FVE je mizerná. Nebo minimálně byla v té době té výkupní ceny.

                  A jak jsem psal, nezajímá mě kdo kolik zaplatil za panely. To mi je jedno. A i to, že jaká banka z toho žije. Mě zajímají právě ty miliardy, které tečou na tu výkupní cenu, z našich daní. Pochopte to konečne.

                8. no ono je to ale vzájemně provázané..
                  já to chápu velice

                  no ono je to ale vzájemně provázané..
                  já to chápu velice dobře a to nejsem solární baron (podnikatel ve výrobě elektřiny pomocí fotovoltaických panelů)
                  stát předem jasně určil podmínky výroby elektřiny, včetně ceny..
                  to že jí potom nesnižoval průběžně třeba 4x ročně, je zase jenom a výhradně chyba státu..
                  spousta solarniku by pak na poslední chvíli nemusela dělat 31.12.2010 kolaudace FVE,podplacet úředníky na ERU, revizní techniky, kvůli tomu aby úvěry na FVE nespláceli místo 10let rovnou 20let

                9. Jo, mě je jedno jak dlouho splácí úvěry, je to jejich
                  Jo, mě je jedno jak dlouho splácí úvěry, je to jejich boj. Mě vadí to, že mi stát bere peníze a jim je dává, přispívá na technologii obrovské sumy, bez kterých by nebyla života schopná.

                  Je to vše chyba státu, že dovolil tento obrovský tunel, stovky miliard. A pokud ani tak to není nic moc zisk, vypovídá to jedině o tom, že ta technologie je nanic, nebo byla nanic. Tak k čemu ta masivní podpora z našich daní? Nebylo lepší nedotovat to? A dnes už by se to spoustě lidem vyplatilo o bez dotace, jak klesají ceny panelů.

                10. tak neznám nikoho kdo by byl spokojen s odvody
                  tak neznám nikoho kdo by byl spokojen s odvody státu…
                  osobně mě těch 65haliřů z každé kWh jako příspěvek na OZE netrápí…
                  ale chápu že někoho vytáčí do běla právě těch 65halířů..
                  a v Německu při platbě za elektřinu taky vadí ten poplatek pro německé OZE barony?
                  říká se jim v Německu vůbec taky baroni?
                  nebo to jsou jen běžní podnikatele ve výrobě elektřiny z OZE zdrojů?

                11. Ten vyraz baroni prisel z tuzemske elektrarenske lobby. Presne
                  Ten vyraz baroni prisel z tuzemske elektrarenske lobby. Presne trefil cesky nerv. Ten nerv se jmenuje zavist a spolu s komunistickou vychovou k nenavisti slechty musel nutne padnout na urodnou pudu.

                12. Jestli to chápu správně a „baroni“ mají jen deset procent,
                  Jestli to chápu správně a „baroni“ mají jen deset procent, tak ten tunel už proběhl a jim se jen vrací jejich peníze (plus bakšiš) a ty vynaložené peníze (těch devadesát procent) už je v kapsách těch tunelářů. V takovém případě vám stát bere peníze aby dostál závazku slíbené investice s marginálním ziskem. Ty velké peníze už dávno odešly a nenávist zůstala černému petrovi.

                  Takže ano, je to vše chyba státu. Stejně jako korunové dluhopisy.
                  O technologii to vypovídá jen to, že tenkrát byl čas na bezbřehý a zneužitelný optimismus a tato technologie se stala nástrojem.
                  Její efektivita je úplně podružná. Teď i předtím.

                13. Četli jste někdo knihu Solární baroni od Vitáskové? Já
                  Četli jste někdo knihu Solární baroni od Vitáskové? Já jenom první díl. Co si o tom myslíte? Některé příběhy jsou tam těžko uvěřitelné. Připadlo mi to jako, že to nepsala ona a někdo ji chtěl zdiskreditovat. Nebo to psala a má takovou fantazii?

                14. Vitaskova se pohybuje v energetice docela dlouho. Vsude kde
                  Vitaskova se pohybuje v energetice docela dlouho. Vsude kde byla, zustal takovy pochybny smrad. Vedla Transgas a plynarny na Morave. Je vsemi vodami varena. Dozorovane ubytovani by ji sluselo.

                15. Tam píše takové věci, že ministr sbalil v baru nějakou
                  Tam píše takové věci, že ministr sbalil v baru nějakou štětku a šel ji klátit do parku na lavičku. Skřípl si tam koule a nemohl je vytáhnout. Ležel tam do rána a olizovali mu je psi. Ráno ho vysvobodila městská policie. Je to sranda ale potom se dá těžko věřit těm dalším faktům o solárech. Takových příhod je tam víc. Další díly jsem už nečetl.

                16. Staci se podivat jak vypada a hned vite, kde se citi doma.
                  Staci se podivat jak vypada a hned vite, kde se citi doma. Vubec by me neprekvapilo, kdyby provozovala horizontalni podnik.

                17. jojo paní Vitaskova největší bojovník proti solárním
                  jojo paní Vitaskova největší bojovník proti solárním baronům.. :-), dostala snad i za ten boj státní vyznamenání…

                18. pochybuji, že by uhelní baroni, nebo jiní kmotři dělali
                  pochybuji, že by uhelní baroni, nebo jiní kmotři dělali tunel s vynosnosti 10% ročně, což někteří menší solární baroni ani nemají…
                  ostatně i tady na Hybridu je dost lidí co mají FVE z roku 2010 a mohli by vyprávět..

                19. A teprve ropny sejkove. Otevrene hlasaji, ze je tezba stoji
                  A teprve ropny sejkove. Otevrene hlasaji, ze je tezba stoji pod 10USD a prodavaji za 60USD. Ale fanousek spalovaku to rad zaplati a pak se rozciluje kvuli 50 halirum.

                20. Večšinu ceny litru PHM tvoří daně a zisk rafinérie. Cena
                  Večšinu ceny litru PHM tvoří daně a zisk rafinérie. Cena ropy se na tom podílí menšinově. I kdyby byla ropa zdarma tak by litr benzínu stál min 15-20 KČ, odhadem. Takže nejvíc se nabaluje stát a ne šejk, co mu ta ropa téměř zdarma vytéká ze země.

                21. Ty dane se vrati v ruznych formach obcanum zpet. Ty miliardy
                  Ty dane se vrati v ruznych formach obcanum zpet. Ty miliardy sejkum uz nikdy. IS byl financovan take z ropy a odhadem 90% valek bylo kvuli rope. A ruska agrese je za penize za ropu. Ale nejvetsi nepritel je solarni panel. Pro ropne smejdy asi ano.

                22. Jo, to souhlasím. I když teda… určitě by bylo lepší ty
                  Jo, to souhlasím. I když teda… určitě by bylo lepší ty peníze občanům nechat, protože nemalá část z nich zmizí v černé díře přerozdělování. Takto by celá ta částka zůstala občanům.

                  Nepřítelem není solární panel, ale solární tunel. Když si někdo postaví a provozuje FVE za své, nic proti tomu nemám.

                23. Vy proti fve mozna nic nemate, ale stat a prosty lid ano. A
                  Vy proti fve mozna nic nemate, ale stat a prosty lid ano. A obratem nas vede do jaderneho tunelu za jasotu prosteho lidu.

                24. Váš odhad je správný, pokud by byla ropa zdarma, litr
                  Váš odhad je správný, pokud by byla ropa zdarma, litr benzínu by stál 20,5 Kč.

                  Toto je třeba elektromobilistům stále připomínat.

                25. Už mají nový, mnohem vydatnější tunel – COVID. Za jeden
                  Už mají nový, mnohem vydatnější tunel – COVID. Za jeden rok zaříznou půl biliónu a nikdo je nemůže kontrolovat, protože nouzový stav. A to ještě navíc hrabou na monopolizaci prodeje pro korporace. Živnostníci ostrouhají.

                1. No to jo. Ale já myslím ty peníze, co šly z našich kapes
                  No to jo. Ale já myslím ty peníze, co šly z našich kapes jako ta výkupní cena a podpora OZE. Když si vezme někdo půjčku z banky, tak to mě nezajímá. Mě zajímají ty stovky miliard ze státního. A ty opravdu primárně nešly na nákup FVE panelů, že?

                2. netuším kolik z těch 2GW bylo postaveno za hotové a kolik
                  netuším kolik z těch 2GW bylo postaveno za hotové a kolik na úvěr..
                  u těch co byly na úvěr ty miliardy tečou na splátky úvěrů…
                  takže ty miliardy rozhodně z největší části skončily u Číňanů..
                  solární baroni budou stěží rádi i za 10% zisk
                  u spousty velkých FVE se dají stáhnout vysledovky z justice.cz

      1. „To v historii ještě nebylo, že by panovníci něco
        „To v historii ještě nebylo, že by panovníci něco rozdávali.“

        Ale no tak… Panovníci samozřejmě rozdávali, a plnými hrstmi – léna, úřady, privilegia, majetky získané odúmrtí, v církvi se pak rozdávala obročí… atd. atd.

        Zajištovali si tím vlastní politickou pozici.

Napsat komentář