Ford představuje plug-in hybridní SUV Explorer, dojezd 40 km

redakce - 02 Duben 2019

V nizozemském Amsterdamu se dnes v evropské premiéře představil nový Ford Explorer. Výrobce oznámil, že během letošního roku uvede toto sedmimístné SUV s unikátním plug-in hybridním hnacím ústrojím i na evropské trhy.V průběhu letošního roku uvede Ford na evropské trhy zcela nové sedmimístné SUV s plug-in hybridním pohonem.

V průběhu letošního roku uvede Ford na evropské trhy zcela nové sedmimístné SUV s plug-in hybridním pohonem.
foto: Ford

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a jako luxusní Explorer Platinum. Obě jsou poháněny plug-in hybridním hnacím ústrojím, jež sestává ze zážehového šestiválce 3.0 EcoBoost, elektromotoru a generátoru. Hnací soustava dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW (450 k) a točivého momentu 840 Nm. Umožňuje i provoz na čistě elektrický pohon.

Nový Explorer je sériově vybaven inteligentním pohonem všech kol, kterému sekunduje desetistupňová samočinná převodovka. K dispozici má sedm přepínatelných jízdních režimů.

Řízení vozu usnadňuje a zpříjemňuje řada vyspělých asistenčních technologií. Nechybí mezi nimi adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, s rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu.

V prostorném luxusně zařízeném interiéru naleznou řidiči moderní prvky, například na výšku orientovanou dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 10,1" nebo digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3". Rodiny ocení flexibilní řešení sedadel včetně funkce snadného nastupování na třetí řadu, k němuž postačí jedna ruka.

Ford Explorer Plug-in Hybrid

Ford Explorer Plug-in Hybrid
foto: Ford

„Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid reprezentuje nejvšestrannější SUV, jaké jsme kdy evropským zákazníkům nabídli. Komfortně odveze sedm dospělých, snadno utáhne přívěs o hmotnosti 2 500 kg, a přitom nabízí dojezd 40 km v elektrickém režimu s nulovými emisemi,“ definuje vůz Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby.

Šestá generace Exploreru, zkonstruovaná od základu nově, se americkým zákazníkům představila již začátkem letošního roku. Ford Explorer přišel na trh v roce 1991 a zahájil ve Spojených státech rychlý růst segmentu SUV, který dnes pozorujeme po celém světě.

Jízda s nulovými emisemi

Nový Explorer Plug-In Hybrid přináší v mnoha každodenních situacích výhody elektrifikovaného pohonu, zároveň však má dojezd odpovídající tradičnímu spalovacímu motoru. Dojezd na elektřinu přes 40 km v městském cyklu znamená pro zákazníky v některých zemích daňové zvýhodnění.

Ford Explorer Plug-in Hybrid

Ford Explorer Plug-in Hybrid
foto: Ford

Zážehovému vidlicovému šestiválci 3.0 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 k) pomáhá elektromotor o výkonu 74 kW (100 k). Lithium-ion baterii o kapacitě 13,1 kWh lze nabíjet přes port umístěný na levé straně, mezi dveřmi a blatníkem. Baterie se automaticky dobíjí během jízdy. Slouží k tomu technologie rekuperačního brzdění. Zachycuje kinetickou energii, jež jinak přichází nazmar.

Elektromotor umožňuje Exploreru jízdu s nulovými emisemi. Způsob využívání elektřiny uložené v baterii může řidič ovlivnit volbou režimu: EV Auto (automaticky), EV Now (elektrický režim až do vybití baterie), EV Later (vůz šetří elektřinu v baterii na pozdější dobu) a EV Charge (průběžné dobíjení). Při vyčerpání energie v baterii vůz automaticky přejde do režimu EV Auto. Předpokládané hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva jsou 78 g/km, respektive 3,4 l/100 km.

Paralelní konstrukce hybridního agregátu umožňuje také kombinovat sílu zážehového a elektrického motoru, například při akceleraci či při tažení těžkého přívěsu. K efektivnímu využití potenciálu pohonné jednotky přispívá vyspělá desetistupňová samočinná převodovka.

„Explorer je skutečné SUV, vůz určený rodinám se smyslem pro dobrodružství. Proto bylo důležité dát mu pohon, který uveze i lodě nebo přívěsy na přepravu koní,“ říká Matthias Tonn, šéfkonstruktér programu Explorer pro Evropu. „Zvolili jsme paralelní uspořádání hybridní soustavy, které řidičům umožňuje využít veškerých 450 koní a 840 Nm. Také jsme zařadili do výbavy vyspělejší variantu systému hlídání mrtvých úhlů, která účinkuje i při jízdě s přívěsem dlouhým až deset metrů.“

Inteligentní pohon všech kol analyzuje každých 10 milisekund vstupy z mnoha snímačů. Zohledňuje například rychlost jízdy, rychlost stáčení okolo svislé osy, teplotu okolního vzduchu, prokluz kol nebo to, zda je připojen přívěs a jak se chová.

Ford Explorer Plug-in Hybrid

Ford Explorer Plug-in Hybrid
foto: Ford

Nová jednostupňová rozvodovka je opatřena elektromechanickou spojkou, která dokáže podle potřeby během 100 milisekund plynule změnit rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Stejně jako desetistupňový automat využívá adaptivních učících algoritmů.

Systém Terrain Management nabízí sedm přepínatelných jízdních režimů: Normal, Sport, Trail (nezpevněné cesty), Slippery (kluzký povrch), Tow/Haul (jízda s přívěsem), Eco, Deep Snow (hluboký sníh) a Sand (písek). Každému z nich odpovídá specifické grafické zobrazení na 12,3“ přístrojovém štítu. Jízdu v terénu usnadní i systém pro kontrolované sjíždění svahů.

Pohodové cestování po městě i na dálnicích

Díky vyspělým asistenčním technologiím se řidiči Exploreru Plug-In Hybrid mohou těšit na klidné a příjemné cestování. Některé ze systémů slouží speciálně tomu, aby usnadnily jízdu s rozměrným vozem v městském prostředí.

Aktivní parkovací asistent 2, nabízený jako výbava na přání, umožňuje plně automatické zajetí do podélného i příčného parkovacího místa. Řidič pouze vyřadí na neutrál a během manévru drží stisknuté tlačítko na středové konzole.

Vůz poté sám ovládá řízení, plyn, brzdy i přepínání mezi jízdou vpřed a couváním. Po dokončení manévru zvolí polohu „P“. Součástí systému je i asistent vyparkování, který obstará vyjetí z podélného stání.

Systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na provoz v kolmém směru upozorní řidiče, pokud se při couvání z parkovacího místa kolmo do vozovky blíží ze strany jiné vozidlo. Jestliže řidič na varování nezareaguje, začne systém automaticky brzdit, aby zmírnil následky střetu.

Couvací brzdový asistent plní podobnou funkci při každém couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů monitoruje prostor za vozem a v případě hrozící srážky začne automaticky brzdit.

Při manévrování řidič ocení také přední a zadní kamery s automatickým čistěním čoček nebo doplňkové kamery pod zpětnými zrcátky, díky nimž lze na palubním displeji zobrazit kompletní okolí vozu v rozsahu 360 stupňů.

V nabídce pokročilých asistenčních systémů nalezneme rovněž předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu. Asistent vyhýbacího manévru pomůže řidiči vyhnout se překážce a systém brzdění po nárazu snižuje riziko škod způsobených případnou sekundární kolizí.

Všestranný a komfortní

Nový Explorer Plug-In Hybrid měří více než pět metrů na délku, dva metry na šířku a bezmála dva metry na výšku. Proto nabízí až sedmi cestujícím ve třech řadách sedadel velkorysý prostor.

Cestující na první a druhé řadě mají k dispozici více než metr prostoru pro hlavu i nohy, vnitřní šířka v úrovni ramen přesahuje 1,5 metru. Třetí řada nabízí 96 cm místa pro hlavu, více než jeden metr na šířku v oblasti ramen a více než 83 centimetrů prostoru pro nohy. I zde tedy mohou komfortně cestovat dospělí.

Sériově dodávaná sedadla Easy Fold s funkcí Power Raise ve třetí řadě a sedadla Easy Fold ve druhé řadě lze sklopit do podlahy a díky tomu vytvořit zavazadlový prostor o objemu 2 274 litrů. Odkládací prostory po celém interiéru mají souhrnný objem 123 litrů. Držáků nápojů mají cestující k dispozici celkem 12.

Součástí bohaté standardní výbavy je mimo jiné otočný volič desetistupňové samočinné převodovky; vyhřívaná a ventilovaná, v deseti směrech elektricky seřiditelná přední sedadla; vyhřívaná sedadla ve druhé řadě; podložka pro bezdrátové dobíjení; vyhřívaný volant, sluneční clony v bočních oknech u druhé řady sedadel a tónování bočních oken od B-sloupků dozadu. Modely Platinum mají navíc 1 000wattový audiosystém B&O se čtrnácti reproduktory. V případě varianty ST-Line nabízí audio B&O výkon 800 wattů a 12 reproduktorů.

Zabudovaný modem FordPass Connect promění Explorer Plug-In Hybrid v pojízdný WiFi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace, získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat několik přitažlivých funkcí dálkového přístupu:

Poloha vozidla – pomůže s nalezením vozu například na rozlehlém parkovišti u nákupního centra.

Stav vozidla – hladina paliva, stav alarmu, životnost oleje a další.

Odemykání a zamykání na dálku.

Spouštění motoru na dálku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Josef

Pěkný, ale bude to stát tak 2 míče, jestli ne víc.

Obrázek uživatele Kuk

off

Západ Evropy se s uhlím loučí, na východě se uhelné elektrárny staví. Zmapovali jsme plány vlády i ČEZ
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/uhli-klima-cez-energetika-obnovitelne-zdroje_1904020600_jab?fbclid=IwAR1bT8sqE-KPQ0r-kQOvlokFBRQp1S1D1naQILFi2wYJpcw8QekVFEbcylc

KAPITOLY
- Před oponou, za oponou
- Rok 2040 podle vlády: jádro, něco biomasy, uhlí a plynu
- ČEZ: slibem nezarmoutíš
- 2015: Prolomení limitů
- Křetínský, Tykač: „Věříme v roli uhlí na cestě k zelené budoucnosti“
- Externality: co firma vydělá, zaplatí stát na zdravotních nákladech
- Rozbité povolenky a ústup finačníků. „O čtyři stupně teplejší svět není pojistitelný“
- Premiér: „Je potřeba bojovat proti klimatické změně. Ale opatrně“

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Aerolinka Ryanair se dostala mezi 10 největších znečišťovatelů CO2 v Evropě. V první 10 je spolu se samejma uhelkama. 1. Polácí pak 7x Němci, pak Bulhaři a pak Ryanair. A to i když se dušujou, že jsou pomalu nejčistší aerolinka... :D
Ryanair one of Europe's top polluters, EU data suggests
https://www.bbc.co.uk/news/business-47783992

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

OFF:
Tak dnes večer poprvé nabíjím v Mladé Boleslavi u Muzea Škoda.
Jsou tu tři krásné stojany, jsou připraveny na čip ale prozatím jsou odemčené pro veřejnost bez nutnosti přihlášení. Jak to bude v budoucnu, uvidíme.
Mají skvělý displej - ukazují jak dobu nabíjení, tak samozřejmě množství dodaných kWh. Ale navíc palubní napětí 382 V, nabíjecí proud 125 A a dokonce nabíjecí výkon 48 kW. To jsem ještě na žádném stojanu neviděl. Jo a ještě datum a hodiny. Faaaakt pěkný i dizajnově.
Jen tak dál a houšť.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za zprávu.

Při cestě z Liberce do Prahy resp. obráceně to je taková jistotka. Aspoň si při čekání můžete v zákaznickém centru v klidu prohlédnout nové vozy Škoda :-)

PS. podle fotek tak je kabel na pevno typ2?

Obrázek uživatele spetak

Ano, má.
A navíc : nabíječka vám poděkuje za nabití a popřeje šťastnou cestu !!!
Chybí snad jen aby se z jejích útrob vynořil šálek dobré kávy :-)
Škodovka tím získává jedno malé, ale podstatné +.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale zásuvku nemá? Takže na AC tam Mieva asi nezapojím.
Pro PHEV to bude ideál, že nebudu musel šaškovat vlastním kabelem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Předpokládané hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva jsou 78 g/km, respektive 3,4 l/100 km."

Tohle už na výhody elektroaut nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby to mělo o něco větší baterku a hlavně 4 válcový diesel, tak by to dosáhlo pod 50g CO2 podle WLTP, a v EU se mohlo prodávat daleko lépe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naopak, to že tam dali pořádný motor 3.0/V6 v kombinaci s hybridem je to nejlepší co mohli udělat. Benzín s tímhle obsahem má pořádný krouťák, do terénu je to super a nemusí se to tolik točit, takže to žere ve výsledku méně. A pro mě je takhle velký motor důvod o tom autě uvažovat, když se zatím neplánuje dovážet do Evropy Subaru Ascent.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo by chtěl pod kapotou Exploreru dieselovou socku??? Jedině evropská socka, bohužel...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oprava 50g CO2 podle WLTP přepočteného na NEDC, na což zůstávají nastavená hlavní EU zvýhodnění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tedy pro EU to má certifikaci méně než 50g CO2 a je to zapsané v TP?

Obrázek uživatele Kuk

"Dojezd na elektřinu přes 40 km v městském cyklu"

Takže znovu, v jakém cyklu/normě to je?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

GM slíbil touto dobou představit další 2 Ev, ale představil velký kulový :)))

GM promised to introduce 2 new EVs by now, where are they? https://electrek.co/2019/04/02/gm-promised-new-electric-cars/

On October 2, 2017, GM outlined its “All-Electric Path to Zero Emissions” and announced a new electric offensive with 20 new all-electric vehicles to launch by 2023.

“In the next 18 months, GM will introduce two new all-electric vehicles based off learnings from the Chevrolet Bolt EV.”

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Názorná ukázka toho jak GM maká na tom, aby vyráběl víc eko aut...
https://bit.ly/2HV1Nom

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol