Ford představil v Česku hybridní Mondeo

Nový Ford Mondeo Vignale je první model z nové řady vozů Ford Vignale, které se vyznačují prémiovou kvalitou a nabídkou exkluzivních služeb na míru. V Česku je nově k dispozici také v hybridní verzi.

Ford Mondeo Vignale se vyznačuje vynikajícím odhlučněním. Jako první Ford v Evropě přichází s technologií aktivního potlačování hluku Active Noise Cancellation; k vyšší kultivovanosti přispívá rovněž přídavná akustická izolace a zadní náprava Integral Link
foto: Ford

Modely Ford Vignale v závěrečné fázi výroby ručně dokončuje tým řemeslníků z nového oddělení Vignale Centre ve španělské Valencii; vozy jsou podrobeny 100 dodatečným kontrolním úkonům.

Vůz lze objednat jako čtyřdveřový sedan nebo jako pětidveřové kombi. Na přání je k dispozici systém detekce chodců, inteligentní pohon všech kol nebo motorizace 2.0 TDCi Bi-Turbo, ale také hybridní pohon. Inspirací programu Ford Vignale byl vyhlášený italský karosář Alfredo Vignale.

Ford Mondeo Vignale je nabízen výhradně s vysoce výkonnými motory. Patří k nim dvoulitrový zážehový EcoBoost a vznětový TDCi.

Motor 2.0 EcoBoost je dodáván ve verzích 149 a 176 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou. Motor 2.0 TDCi 132 kW umožňuje výběr mezi manuální a samočinnou převodovkou. Dodává se rovněž v kombinaci s inteligentním pohonem všech kol.

K dispozici je také nový motor 2.0 TDCi Bi-Turbo 154 kW, který se vyznačuje rychlou odezvou, nízkou spotřebou paliva a vysokým maximem točivého momentu – 450 Nm od 2000 otáček.

Hybridní Ford Mondeo se v Česku prodává ve výbavě Titanium za 762 990 Kč. Auto je vybaveno kromě klasického spalovacího motoru i dvěma elektromotory a 1,4kWh baterií, díky které ujede na elektřinu až kolem 1,5 km.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto během 9,2 vteřiny. Oficiálně udávaná spotřeba činí 4,2 l/100 km, provozní hmotnost 1579 kg. Celkový výkon hybridní soustavy je 137 kW/187 koní. Max. rychlost činí 187 km/h, na elektřinu je to max. 135 km/h. Objem nádrže je 53 litrů.

tisková zpráva

22 Comments on “Ford představil v Česku hybridní Mondeo”

  1. Kdepak, jsem v česku, jeden
    Kdepak, jsem v česku, jeden pitomec vymyslí nějaký klišé a mele se to tu pořád dokola..Proč hybrid nenajede na baterii 100 km? A proboha proč by měl, hybridní systém neznamená jízdu na na baterii, ale je to symbióza kdy se spalovák a el.motor vzájemně doplňuje. El. pohon pomáhá benzínu s rozjezdy a při prudké akceleraci, kdy se spotřebuje nejvíce paliva, baterie funguje jako zásobárna energie, kdy normální auto není schopno tuto energii využít… prostě sednu do auta a jedu, neřeším na co…výsledná spotřeba 4,5 litru benzínu je to podstatné…
    A už zase slyším ty škodofkáře, jak jim ten dýzl málo žere tak 3-4 litry…a za opravy už nedáte zaručeneě ani kačku..je to zvláštní, že je spotřeba na prvním místě, ale to kolik jsem zaplatil za vstřiky,turba, dvouhmoťáky, kaťáky……to je prostě něco jinýho že ?
    Až ty vaši čmoudi najedou milión km bez zásahu do pohonu jako prius taxíky můžeme se bavit dále…

  2. Měl jsem možnost ten
    Měl jsem možnost ten hybrid v běžné verzi před 14 dny hodinku vyzkoušet a bohužel, je to pořád ve stejné filozofii, kdy elektromotor pouze pomáhá a sem tam na něj jedete ve městě při pomalé plynulé jízdě. Ale jen do 1/3 kapacity baterie, která se dobíjí pouze bržděním rekuperací.
    Jako rok zkušený elektromobilista jsem dokázal ujet trasu spalovák / elektřina skoro půl napůl, ale musíte plynový pedál jen lechtat (aby nenaskočil spalovák) a brzdu nepoužívat (aby brždění rekuperací dobíjelo neustále baterii). Jakmile klesne kapacita baterie k 1/3, zapíná se nekompromisně spalovák. Stejně tak při rychlejším rozjezdu nebo jízdě nad 50 km/hod.. Baterie to mělo v části zadního kufru, řešení podobné jako plně elektrický Ford Focus. stal bych se jejich zákazníkem možná v okamžiku, kdy by to mělo opačnou filozofii, tj. á la Range extender v BMW i3.

  3. 2 otázky
    Jsou vůbec

    2 otázky

    Jsou vůbec takovýhle hybridy k něčemu? Je to akorát těžší a komplikovanější ústrojí a výsledek na spotřebě bude minimální a nedivil bych se, kdyby to mělo spotřebu vyšší.

    Proč tam nedat beterii aspon na 20 km + zásuvku, to už by to nějakej smysl mělo.

    1. Komplikovanější to není,
      Komplikovanější to není, zapomněls že tam není dvacetistupňová převodovka, ale jednoduchá planetová? Že motor je atmosféricky plněný, takže žádné turbo? Asi nejsou ani chlazené svody a podobné věci, které současné benzínové motory musejí mít. A jak byste rekuperací větší akumulátor dobíjeli, kdy? Tohle je full hybrid se vším všudy. Ty kecy nechápu. Není to elektromobil. Nahrazuje to dieselový motor. BTW, proč tam redakce má fotku kombi, když hybrid je výhradně sedan?

    2. „Jsou vůbec takovýhle
      „Jsou vůbec takovýhle hybridy k něčemu?“

      Tak předně pro ty automobilky bych řekl je to dnes hodně o normách a regulacích, kdy mají za úkol snížit emise pod nějakou úředníky stanovenou hodnotu. A přitom snad v americe to bylo nějak tak, že automobilka prodávající pár elektromobilů nebo hybridů na obnovitelné zdroje ročně ten zákon prostě papírově splnila a úředníci byli spokojení, že docílili jakože snížení emisí. A pak taky paralelní hybridy jako toyota prius jsou schopné snížit mírně spotřebu, aby se vešla do nějaké normy EURO 123 a mohli ty auta v klidu prodávat.

      Osobně si myslím a s odstupem se víc a víc ukazuje, že nejlepší cesta byla od začátku tzv. sériový hybrid. Tedy plně elektrický pohon se všemi těmi výhodami jako plný moment od nulových otáček, rychlé reakce motoru, absence převodovky, rekuperace, možnost přesně řídit nezávisle otáčky všech čtyřech kolech se čtyřmi motory a další bonusy a toto zkombinovat se spalovacím motorem, který by baterie pouze dobíjel v sérii klidně do nějakého superkapacitoru nebo něčeho, co by snížilo opotřebení baterií. Takové auto bylo možné postavit už od počátku i při absenci solidních baterií. Ale udělal to někdo? Výrobce pouze tlačí konzervativně paralelní hybridy případně zkouší plné elektromobily. Přitom výhoda sériového hybridu by byla i v tom, že by bylo snadnější jej později přestavit na čistý elektromobil s příchodem rozumných baterií. Plus sériový hybrid by mohl využívat spalovací motor s vyšší účinnosti, který by prostě najel do optimálních otáček a generoval by co nejlépe energii díky již všude dostupnému palivu a to benzínu, klidně naftě či LPG, CNG a cokoliv dalšího. Existují dnes vůbec takové sériové hybridy? Vůbec nějaké nebo pokud jsou tak cenově dostupné? To by přece neměl být problém takové auto postavit a nabízet do 500 tisíc s dojezdem podobným jako u běžných spalovacích aut. Vlastně pro stejný dojezd by stačila díky efektivnější přeměně energie menší nádrž a tedy by takové auto mělo nižší spotřebu.
      Prostě dělat velký skok v krátkém čase nelze pokud nejsou použitelné baterie. Nemluvě o omezené rychlosti nabíjení ze sítě a mnoha dalším problémům. Např. ve městě, kde lidé parkují na ulicích a denně zápasí o parkovací místo blízké domovu by musely být nabíječky po celé délce ulic. Kupodivu nabíjení ve městě je poněkud větší problém než nabíjení v rodinném domě s vlastní garáží. Pak sériový hybrid by byl skoro ideální.

      1. Plně souhlasím. S
        Plně souhlasím. S běžným autem se dá, pokud ho řídí řidič a ne jeho náhražka, jezdit po městě za 5 litrů benzínu, 4 nafty nebo 6 LPG. mimo město o půl litru míň. Sériový hybrid by přinesl jednak dokonalou převodovku, kdy by byl neomezený počet stupňů a tím pádem optimální využití výkonu, dále možnost rekuperace a také vypínání motoru při popojíždění v kolonách. Podle mně by se tím dalo ušetřit minimálně 25% při nepatrném nárůstu hmotnosti, ceny a provozních nákladů. V reálu pětimístné kombi velikosti Octavie, cena 500 tis. Spotřeba 4 litry LPG = 60 hal/km.
        Superkondenzátor s životností stejnou jako auto. Motor by byl využívaný méně a navíc v optimálním režimu, takže výměna oleje po 50tis. rozvody v 200 tis atd. Hlavně skutečné náklady na kilometr a dopad na přírodu by to mělo asi poloviční oproti těm nesmyslným „ZE“ elektromobilům.

  4. …dvěma elektromotory a
    …dvěma elektromotory a 1,4kWh baterií, díky které ujede na elektřinu až kolem 1,5 km…

    Je to vůbec hybrid? Patří to na tento server? Musím vyzkoušet, jestli můj ‚čmoud‘ ujede na startér 1.5 km. A jelikož tam mám taky dva elektromotory ve stěračích, tak by to byl vlastně ‚zakuklený‘ hybrid 😀

    1. Hybrid nemusí ujet čistě
      Hybrid nemusí ujet čistě na elektřinu ani metr. Že tuto možnost má od druhé generace Prius a někteří následovníci je jenom ukázka pokročilosti technologie na jedné straně a přiznání toho kolik energie se při normálním brzdění vyplýtvá na straně druhé. Ale v principu je to jenom třešnička na dortu.

      1. Mě přijde zajímavý
        Mě přijde zajímavý systém IMA od Hondy. Obyčejný motor s převodovkou, dříve dokonce s manuální a do toho vřazen motor/generátor. Neumí jezdit pouze na elektřinu, ale dokáže dodat okamžitě vyšší výkon, takže stačí motor menšího objemu a výkonu a umí brzdit rekuperací. Celkem jednoduché zařízení, které zvýší krátkodobý výkon a sníží spotřebu.

Napsat komentář