Ford představil plejádu elektrických aut, chystá plně elektrický Transit a SUV podle Mustangu

Jan Horčík - 03 Duben 2019

Nový Ford Kuga bude jako první model značky Ford nabízen s mild-hybridním, full-hybridním i plug-in hybridním pohonem. V roce 2020 představí Ford elektrické SUV inspirované Mustangem s dojezdem 600 km WLTP. Ford v nizozemském Amsterdamu nastínil svoji elektrifikační strategii pro Evropu a představil kompletní řadu elektrifikovaných modelů.

Ford v nizozemském Amsterdamu nastínil svoji elektrifikační strategii pro Evropu a představil kompletní řadu elektrifikovaných modelů.
foto: Ford

Kromě plug-in hybridního SUV Ford Explorer aktuálně ohlásila americká automobilka také nový Ford Kuga. Ten bude jako první model značky Ford nabízen s mild-hybridním, full-hybridním i plug-in hybridním pohonem. Ve světové premiéře se představuje Kuga Plug-In Hybrid s dojezdem na elektřinu přesahujícím 50 km.

Ford odhalil na „Go Electric“ Kugu Plug-In Hybrid jako jednu z variant zcela nového SUV, které bude jako první model značky Ford nabízeno s mild-hybridním, full-hybridním i plug-in hybridním pohonem.

Světovou premiéru dnes absolvovaly také nové sedmimístné SUV Ford Explorer Plug-In Hybrid a osmimístný velkoprostorový vůz Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Obě novinky nabízejí možnost provozu na elektřinu s nulovými emisemi v místě provozu při zachování svobody poskytované tradičním spalovacím motorem.

Ford dále představil nové modely Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid s vyspělou mild-hybridní technikou, která jim uděluje ještě lepší dynamiku a zároveň menší spotřebu.

V roce 2020 představí Ford elektrické SUV inspirované Mustangem, jež bude mít dojezd 600 km dle cyklu WLTP. Společnost oznámila také přípravy elektrického Transitu, jehož uvedení na trh se předpokládá v roce 2021.

Společnost rovněž oznámila, že v roce 2022 zařadí do nabídky zcela nový Transit s elektrickým pohonem, který přinese městům čistší ovzduší a provozovatelům menší provozní náklady.

Modelovou řadu již nabízených nebo oznámených vozů Ford Hybrid pro evropský trh tvoří:

Mondeo Hybrid sedan a kombi, poháněné samonabíjecím benzin-elektrickým hybridním agregátem, který představuje atraktivní alternativu k dieselu. Mondeo Hybrid kombi se dnes poprvé ukázalo ve sportovně stylizovaném provedení ST-Line.

Transit EcoBlue Hybrid a Transit Custom EcoBlue Hybrid s mild-hybridním pohonem, který dále snižuje už tak nízké provozní náklady těchto užitkových modelů.

Tourneo Custom EcoBlue Hybrid, velkoprostorový osmimístný automobil s mild-hybridní technologií.

Transit Custom Plug-In Hybrid, vybavený náročným elektrifikovaným pohonem, v němž motor Ford 1.0 EcoBoost slouží k prodloužení dojezdu. Vůz aktuálně prochází provozními zkouškami v Londýně, brzy se přidá také španělská Valencie a německý Kolín nad Rýnem.

Prototyp desetimístného minibusu Ford Transit Smart Energy Concept pomáhá Fordu hledat nové cesty k prodlužování bezemisního dojezdu elektrifikovaných vozidel.

Ford se plánuje stát lídrem v oblasti elektrifikace. Zákazníkům chce nabízet široké spektrum elektrifikovaných modelů, zajistit jim přístup k nabíjení a podporovat je prostřednictvím rozšířené konektivity a mobilních služeb.

Již dříve v letošním roce Ford oznámil, že všechny nově uváděné modely od nového Focusu dál budou k dostání také v elektrifikované variantě. Týká se to úplných novinek i nových verzí existujících modelů.

V závislosti na konkrétním modelu může jít o mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid či elektromobil, popřípadě o kombinaci těchto možností. Zvolená technická řešení odrážejí rozmanitost provozních scénářů a mají ambici překonat očekávání zákazníků, pokud jde o dynamiku a jízdní projev.

Například řemenem poháněný startér/generátor (Belt Integrated Starter/Generator, BISG) v modelech Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid poskytuje asistenci spalovacímu motoru. Výsledkem jsou pohotovější reakce hnací soustavy, lepší dynamika a nižší spotřeba. V modelech Transit Custom a Tourneo Custom EcoBlue Hybrid se stejná technologie využívá výhradně ke snížení spotřeby vznětových motorů.

Nová Kuga Plug-In Hybrid i Explorer Plug-In Hybrid kombinují spalovací motor s elektromotorem a baterií, již lze dobíjet z rozvodné sítě. Díky tomu mohou jezdit čistě na elektřinu, tedy s nulovými výfukovými emisemi.

Transit Custom Plug-In Hybrid a Tourneo Custom Plug-In Hybrid využívají sériové uspořádání hybridní soustavy. Úsporný zážehový motor zde slouží výhradně k dobíjení baterie, není mechanicky propojen s koly.

Samonabíjecí full-hybridní agregát Mondea Hybrid rovněž umožňuje jízdu čistě na elektrický pohon, zejména ve městě a při popojíždění s častým zastavováním. S touto koncepcí hnacího ústrojí nemusí zákazníci řešit nedostatečný dojezd ani se zabývat dobíjením z vnějšího zdroje.

Budoucí elektromobily Ford nabídnou konektivitu nové generace s aktualizacemi na dálku a budou kompatibilní s celoevropskou sítí rychlonabíjecích stanic IONITY. Ford patří k zakládajícím členům konsorcia IONITY, které plánuje vybudovat v Evropě do roku 2020 čtyři stovky nabíjecích míst s kapacitou 350 kW. To umožní výrazné zkrácení nabíjecích časů.

Ford zároveň naváže spolupráci se společností NewMotion, jejíž síť pokrývá více než 100 000 nabíjecích míst v 28 evropských zemích. Automobilka navíc pracuje na vývoji vlastních nástěnných nabíječek a s významnými energetickými společnostmi připravuje partnerské programy, jejichž cílem je zajistit zákazníkům přístup ke speciálním tarifům pro elektromobily a instalačním službám.

„V elektrifikaci neexistuje žádné univerzální řešení, každý zákazník má jiné podmínky,“ říká Joerg Beyer, výkonný ředitel konstrukčního oddělení ve Ford of Europe. „Smyslem naší strategie pohonných jednotek je umožnit zákazníkům vybrat si takové řešení, se kterým pro ně bude vlastnictví elektrifikovaného automobilu jednodušší a příjemnější.“

Kuga se širokou nabídkou hybridních variant

Nová Kuga bude jako první osobní vůz značky Ford k dostání mimo jiné v provedeních Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild-hybrid) a Kuga Hybrid (full-hybrid).

Kuga Plug-In Hybrid nabízí hospodárnost a kultivovanost elektrického pohonu v kombinaci s dojezdem a svobodou tradičního spalovacího motoru. Zážehový čtyřválec 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií.

Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW (225 k). Kuga Plug-In Hybrid nabídne dojezd na elektřinu více než 50 km. Předpokládané hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 začínají na 1,2 l/100 km, respektive 29 g/km.*

Nová Kuga bude nabízena v jasně odlišených variantách Titanium, ST-Line a Vignale. Nový adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, se čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu výrazně usnadní popojíždění v hustém provozu i cestování po dálnici. Aktivní parkovací asistent 2 zvládne plně samočinné zaparkování, řidiči stačí pouze držet tlačítko.

Tourneo Plug-In Hybrid přispěje k čistšímu ovzduší ve městech

Prostorný osmimístný Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid přináší možnost bezemisního provozu bez obav z nedostatečného dojezdu. První vozy budou dodány zákazníkům koncem roku 2019.

Přední kola Tournea Custom Plug-In Hybrid roztáčí výhradně elektromotor/generátor, napájený 14kWh lithium-ion baterií. Oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost zde slouží k prodloužení dojezdu.

Vyspělá plug-in hybridní hnací soustava umožňuje zcela bezemisní provoz na vzdálenost až 50 kilometrů. Při využití zážehového motoru 1.0 EcoBoost lze bez doplňování paliva nebo dobíjení urazit vzdálenost až 500 km.

Stejně jako Tourneo Custom se vznětovým motorem nabízí i Plug-In Hybrid ojedinělou možnost otočit sedadla ve dvou zadních řadách proti sobě do „konferenčního“ formátu.

Transit bude elektrický

Nový elektrický Transit se začne velkosériově vyrábět v roce 2021. Jeho účelem je uspokojit poptávku po všestranném užitkovém automobilu s nulovými emisemi. Bude k dispozici v několika variantách karoserie s konkurenceschopným užitečným zatížením.

Elektrické hnací ústrojí je navrhováno v takové podobě, aby umožňovalo provoz za každého počasí, zachovalo si základní vlastnosti po celou dobu životnosti vozu a aby dojezd odpovídal praktickým potřebám městských rozvážkových firem.

Fiesta a Focus EcoBoost Hybrid: Nižší emise, vyšší výkon

Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid budou využívat vyspělou mild-hybridní konstrukci navrženou takovým způsobem, aby snižovala spotřebu paliva, ale přitom nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford.

Namísto běžného alternátoru je zde použit řemenem poháněný integrovaný startér-generátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.

Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.

Inteligentní mild-hybridní soustava nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii. Volí přitom ze dvou strategií:

Nahrazení točivého momentu motoru, kdy se využije schopnost startér-generátoru pracovat jako elektromotor a poskytovat točivý moment až 50 Nm. Tím klesají nároky na spalovací motor. V případě Fiesty EcoBoost hybrid je cílová hodnota emisí CO2 112 g/km a spotřeby paliva 4,9 l/100 km. U Focusu tento cíl představuje 106 g/km, respektive 4,7 l/100 km.

Umocnění točivého momentu, kdy může startér-generátor navýšit celkový točivý moment hnací soustavy o 20 Nm nad úroveň samotného spalovacího motoru.

Výsledkem elektrické asistence je důraznější a pohotovější akcelerace, zejména z nízkých otáček. Startér-generátor v tomto režimu vykrývá prodlevu výfukového přeplňování, což motorářům Fordu umožnilo osadit spalovací motor větším turbodmychadlem.

Integrovaný startér-generátor dokáže znovu spustit motor přibližně za 300 milisekund. Díky tomu lze častěji aktivovat funkci Auto Start-Stop, například při dojíždění do zastavení, jakmile rychlost klesne pod 15 km/h, navíc i se zařazenou rychlostí. Stačí, aby řidič vyšlápl spojku.

Technologie Ford EcoBlue Hybrid podobným způsobem zajišťuje elektrickou asistenci vznětovému motoru Ford 2.0 EcoBlue. Ford Kuga EcoBlue Hybrid má předpokládané emise CO2 132 g/km a spotřebu paliva 5,0 l/100 km.

Smart Energy Concept jako pohled do budoucnosti

Ford dnes představil také prototyp desetimístného minibusu Ford Transit Smart Energy Concept, který pomáhá hledat nové cesty k prodlužování bezemisního dojezdu elektrifikovaných vozidel.

Koncept, vyvinutý v technickém středisku Fordu v německém Merkenichu, využívá podvozek Fordu Transit v kombinaci s elektrickým hnacím ústrojím užitkového elektromobilu StreetScooter WORK XL. Čtyři hodiny nabíjení postačují k ujetí vzdálenosti 150 km. Ford na něm zkouší následující inovace zaměřené na snížení spotřeby energie:

Inovativní tepelné čerpadlo, které využívá odpadního tepla z hnacího řetězce, okolního prostředí i ze vzduchu v kabině. Topení díky tomu spotřebuje až o 65 procent méně energie, což prodlouží dojezd o 20 procent.

Elektrické posuvné dveře, jež se otevírají jen do poloviny, aby zabránily úniku tepla. Topení, ventilace a klimatizace se po jejich otevření automaticky deaktivují.

Vyhřívaná luxusní sedadla a okolní plochy, které umožňují cestujícím regulovat teplotu v bezprostředním okolí. Tím se snižují nároky na vytápění celého interiéru.

Šest střešních solárních panelů, které nabíjejí 12V baterii sloužící k napájení vyhřívání sedadel, vnitřního osvětlení a palubních elektrických systémů včetně bezdrátových nabíječek telefonů.

Polykarbonátová přepážka mezi dveřmi spolujezdce a oddílem pro cestující, jež dále snižuje tepelné ztráty při nastupování a vystupování. Ventilovaná dvojitá okna, která lépe tepelně izolují.

Vnitřní osvětlení v závislosti na teplotě v interiéru – červená signalizuje teplo, modrá chlazení. Barva osvětlení má vliv na to, jak cestující podprahově pociťují teplotu v kabině. Tepelná izolace zadní části podlahy a střechy.

V dalších fázích konceptu se počítá s tím, že řidič bude moci ovládat vyhřívání i ventilování jednotlivých sedadel a deaktivovat sedadla neobsazená. Uplatní se zde automatická detekce obsazení sedadla, inspirovaná současnými technologiemi, které řídí aktivaci airbagů.

Ford předpokládá, že po dokončení zkoušek v aerodynamickém tunelu Transit Smart Energy Concept letos vyrazí i do běžného provozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Když si vezmu současnou Fordovu elektromobilitu na úrovni nadšenců ze Svazarmu 70.let, tj. vymontujeme spalovák a do zavazadlového prostoru napereme baterky, tak je mimoň. Proto příjemně překvapila rychlá reakce a elektrický Transit. To, co by ale měli reálně nabízet, bohužel nazývají Smart Energy Concept jako pohled do budoucnosti. Šmarjá panno - "V dalších fázích konceptu se počítá s tím, že řidič bude moci ovládat vyhřívání i ventilování jednotlivých sedadel a deaktivovat sedadla neobsazená." - to ovládání řidičem už pár let umí Tesla Model X a hezky to ukáže na displeji. A oni to nabídnou v konceptu!

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jen ukazujou co všechno se jim teď nechce dělat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

“Obě novinky nabízejí možnost provozu na elektřinu s nulovými emisemi v místě provozu při zachování svobody poskytované tradičním spalovacím motorem.”

Oni nazyvaji nutnost jezdit tankovat to smradlave svinstvo a navstevovat pravidelne servisy za ucelem vymeny jineho smradlaveho svinstva svobodou!

Svoboda je pripojit auto do svoji zasuvky a nacepovat do nej elektrinu nejlepe ze sve FVE.
Svoboda je nemuset menit olej, brzdove desticky, rozvody, spojky a dalsi hromadu zbytecnosti.
Svoboda je smet se ve meste zhluboka nadechnout a necitit pri tom zapach z vyfuku a nepremyslet kolik casu vam asi jeste zbyva nez zacnete navstevovat nekterou z onkologickych ambulanci.

Ta jejich radoby svoboda pohybu je draze zaplacena nami vsemi!

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Obrázek uživatele Radovan

Lépe bych to nenapsal. Podepisuji.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 73 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 29 tis. km (43 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zní to hezky, ale hlavně aby se z Fordu nestala stejná slibotechna jako VW.

A taky GM slibotechna.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ford asi zůstane pořád pozadu co se týče elektromobility. Jejich auta byla vždy taková "nijaká" - kromě skvělého podvozku neuměla ničím vyloženě zaujmout, a teď už nejsou ani levná - viz nová Fiesta. Nejlepší motor byl pětiválec 2,5 l od Volva.
Současná prdítka 1.0 EcoBoost jsou špatný vtip.

Ostatní jsou o hodně napřed:
FCA jedná o spolupráci na autonomním řízení a elektromobilitě spolupracovat s PSA.
https://insideevs.com/psa-fca-joint-platform-electric-cars/

PSA představí elektrické malé osobní a nákladní užitkáče Combo/Berlingo/Rifter a dodávky na bázi trojčat ProAce/Boxer/Traveller, Berlingo/Boxer.
https://insideevs.com/toyota-launch-electric-van-suv/
https://insideevs.com/psa-lineup-of-electric-vans/

PSA je také spojená s Opelem a spolupracuje Toyotou, takže můžeme čekat:
https://insideevs.com/opel-vauxhall-teases-all-new-corsa-ev/

Možná k tomu oznamování nových modelů přispívá i situace ve Francii s žlutými vestami, kdy protestují hlavně mladí.
Francouzské automobilky jsou se svými vozy se spalovacími motory pořád úspěšné, takže těžko říct, jestli je tamní vláda v elektromobilitě podpoří.
Ty jsou díky silnému zaměření na ekologii asi nejperspektivnější budoucí kupci elektromobilů a jejich úspory s největší pravděpodobností utratí za když ne nový, tak alespoň ojetý EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musí to mít baterku tak 200 kW. Pak je to ekonomický nesmysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U eTranzitu si Ford poněkud protiřečí. Napřed slibuje uspokojit poptávku po všestranném užitkovém automobilu, ale v druhém odstavci říká že bude jen pro městské rozvážky.

Ještě že to zachraňují aspoň tou možností provozu za každého počasí :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?