Ford potvrdil plně elektrický pick-up i Transit

Jan Horčík - 17 Leden 2019

V lednu 2017 Ford přišel s tím, že chystá velkou elektrifikaci své flotily, což bude zahrnovat i hybridní verzi pick-upu F-150. Ta je nejspíš stále na pořadu dne, ale přibude také plně elektrická verze.auto elektromobil Ford F-150 pick-up truck

Ford F-150 patří mezi vůbec nejoblíbenější americká auta.
foto: Ford

Ford aktuálně ohlásil velkou restrukturalizaci a alianci s koncernem Volkswagen. Ale co je nejdůležitější, mezi lednem 2017 a současností se kromě plánovaného Tesla pick-upu objevila celá řada nových plně elektrických pick-upů (Atlis XT, Rivian R1T, Havelaar Bison, Workhorse W-15).

Vzhledem k tomu, že pick-up trucky tvoří veledůležitý segment prodejů Fordu a jde o jeden z nejoblíbenějších tržních segmentů v vůbec, bylo nutné reagovat. Jim Hackett, šéf Fordu, proto aktuálně na Deutsche Bank Global Auto Industry Conference oficiálně potvrdil, že se chystá plně elektrická verze F-Series. Kromě toho řekl, že se chystá i plně elektrický Transit.

Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář

Ford, který pře více jak sto lety svojí sázkou na Model T prakticky zničil elektromobilitu, teď elektromobily musí sám začít vyrábět. Dějiny jsou plné nečekaných zvratů a dějiny technologického vývoje nesporně také. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele M.Krupka

Elektromobil zničil malý elektromotor, kterému se říká startér. Paradoxně bez té neekologické baterie a startéru (elektromotoru) by dnešní fosil nebyl tam kde je dnes.

Neekologická baterie versus zcela s přírodou souznící explozivní házející dvouválec. Pane, běžte si dát něco k jídlu, kecáte blbosti z hladu.

Možná a ale kecám z hladu já, když to čtu podruhé. Možná váš konstrukt úplně nechápu. Pokud to tak je tak se vám omlouvám, ale pořád mi přijde baterka celkem v pohodě. Dá se s ní pracovat. Kdežto s výfukovými plyny 10 let starého spalováku už nelze dělat nic. Prostě se jen z hluboka nadechnout ať to máme brzy za sebou.

Obrázek uživatele M.Krupka

Představte si, že by v té době někdo vymyslel vysokokapacitní baterii. Jenže tehdy bylo snadnější vyrobit malý elektromotor (startér) který roztáčí motory doposud.

Rozumím. Díky za doplnění. Někomu prostě přišlo snazší udělat spalovací motor (který v té době byl opravdu dost jednoduchý) než navýšit baterii. A je pravda, že v 1. Tesla Roadster je baterie, která má energie tolik co asi 6 litrů benzínu ...

Obrázek uživatele Joe

Není zbytí... Prodeje F150 drží Ford nad hladinou. Jinak by se po jeho továrnách už dávno proháněl vítr. Jestli se v tomhle segmentu nechaj převálcovat elektrifikovanou konkurencí, tak si jejich management může nechat narůst oslí uši ...:-)

P.S. Je to šílený, ale fakt v roce 1900 byla plná 1/3 aut na US silnicích elektromobily. Ford to pohřbil dokonale.

Zdroj: Web ministerstva energetiky USA

https://www.energy.gov/articles/history-electric-car

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Radovan

A prsty v tom měl jistý Němec Robert Bosch, který elektrický startér vynalezl a vyráběl https://cs.wikipedia.org/wiki/Robert_Bosch_GmbH. Aby mohli Němci vyzbrojit a rozpoutat obě světové války, zvláště v té druhé zcela založené na spalovacích technologiích. Blietzkrieg nebyl nic jiného. Ve vzduchu, na zemi i na a ve vodě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Kuk

Jo to je hustý. Akorát byli závislí na dovozu ropy a tak si museli vymyslet umělej benzín z huhlí a proto postavili rafinérii v Litvínově vedle hnědoúhelný pánve, aby byla co nejdál od spojeneckejch bombardérů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Tohle jsem o Litvínově nevěděl.

http://litvinov.sator.eu/kategorie/zanikle-obce/zaluzi/chemicka-v-zaluzi#selectBlockLinks

Obrázek uživatele Kuk

Já se to tu dozvěděl až když jsem začal uvažovat na tím, proč měli komančové rafinérii co nejdál od sovětského ropovodu "strategicky" umístěnou hned vedle západní imperialistický hranice? Vono ejhle to zbudovali Němci u hnědouhelný pánve a vše bylo rázem nad slunce jasné ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Před pár lety by toto byla nejnepravděpodbnější zpráva v autoprůmyslu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Také mi to tak přišlo. Píšu výše. Čekám, co na napíše Josef... :-)

---

hariprasad


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol