Ford Kuga PHEV: podrobnosti o novém hybridním SUV

Jan Horčík - 16 Duben 2020

Nový Ford Kuga nabízí širší výběr elektrifikovaných pohonných jednotek než jakýkoliv jiný model značky Ford, včetně plug-in hjybridní verze.Ford Kuga PHEV

Aplikace FordPass přináší nové online funkce speciálně pro elektrifikované varianty, jako je Ford Kuga Plug-in Hybrid.
foto: Ford

Ford Kuga bude k dostání mimo jiné v provedeních Kuga Plug-in Hybrid, Kuga Mild-Hybrid a Kuga Hybrid (full-hybrid). Zákazníci se však budou moci rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, případně pro zážehovou jednotku 1.5 EcoBoost.

Kuga je v Evropě nejprodávanějším SUV značky Ford a celkově po Fiestě a Focusu její třetí nejprodávanější model. V roce 2019 jich zde Ford prodal 161 400, což odpovídá meziročnímu nárůstu téměř o pět procent. I díky tomu vzrostl počet SUV značky Ford prodaných v Evropě o více než šest procent.

Kuga byla v České republice dokonce nejprodávanějším modelem značky Ford s počtem registrovaných vozů převyšující počtem 2000 kusů. V těsném závěsu za Kugou se umístil Focus, kterého se prodalo jen o 102 vozů méně.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Zážehový čtyřválec o objemnu 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW.

Kuga Plug-in Hybrid má elektrický dojezd až 56 km WLTP, spotřebu paliva od 1,4 l/100 km WLTP a emise CO2 od 32 g/km WLTP).

Baterii lze dobíjet nabíjecím portem umístěným na předním blatníku. Automaticky se však dobíjí také při jízdě díky rekuperačnímu brzdění, které zachycuje kinetickou energii. K úplnému nabití baterie z externího 230V zdroje postačí méně než šest hodin.

O nakládání s energií uloženou v baterii může řidič rozhodnout volbou režimu EV Auto, EV Nyní, EV Později nebo Nabíjení EV. Po vybití baterie se Kuga automaticky přepne do režimu EV Auto.

Ford Kuga Mild-Hybrid

Nová Kuga Mild-Hybrid staví na vznětovém motoru 2.0 EcoBlue 110 kW (150 k). K němu je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při zpomalování zachycuje kinetickou energii a ukládá ji ve formě elektřiny do vzduchem chlazeného 48V lithium-ion akumulátoru.

Startér/generátor může účinkovat také jako elektromotor. Při požadavku na důraznější akceleraci asistuje spalovacímu motoru. Současně napájí elektrické příslušenství vozu.

Díky 48V elektroinstalaci může Kuga Mild-Hybrid častěji využívat systém Auto Start-Stop. To se odráží ve spotřebě paliva od 4,3 l/100 km NEDC (od 5,0 l/100 km WLTP) a emisích CO2 od 111 g/km NEDC (od 132 g/km WLTP).

Ford Kuga Hybrid

Do nabídky se zařadí v průběhu letošního roku. Samonabíjecí hybridní agregát tohoto modelu je tvořen kombinací zážehového čtyřválce 2,5 l s Atkinsonovým cyklem, elektromotoru, generátoru, lithium-ion baterie a samočinné převodovky, vyvinuté ve vlastní režii Fordu.

Kuga Hybrid přijde na trh v roce 2020 ve variantách s předním pohonem i s inteligentním pohonem všech kol. Ford předpokládá spotřebu paliva od 5,6 l/100 km a emise CO2 od 130 g/km.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Aneb jak prodat sračkomet, aby nás to z hlediska emisí tolik nebolelo. A samozřejmě SUV do města. Jak jinak.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live