Ford Fusion Energi - další plug-in hybrid pro americký trh
Automobilka Ford uvádí na americký trh další svůj plug-in hybrid. Po Ford C-MAX Energi je to model Ford Fusion Energi. Ten je hlavní konkurencí pro Chevrolet Volt, Toyota Prius plug-in hybrid a novou Honda Accord plug-in hybrid.
foto: Ford
Parametry nového plug-in hybridu Ford Fusion Energi zaujmou každého nadšence pro elektrický pohon: “papírový” celkový dojezd 992 km, dojezd čistě na elektřinu 33,6. To je někde mezi modely Chevrolet Volt (dojezd na elektřinu 45-65 km, celkový dojezd ale kolem 500 km) a Toyota Prius plug-in hybrid (25 km na elektřinu, celkový dojezd kolem 700 km).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový Ford Fusion plug-in hybrid jezdí za 2,4 l/100 km
Ford volí zlatou střední cestu. Dobře dělá. Jeho hybridy a plug-in hybridy se vedle těch značky Toyota prodávají v USA velmi dobře. Ford sází na vlastenecký sentiment a vychází mu to. Jen v posledním čtvrtletí Ford prodal 19 554 hybridů.
Oficiální EPA hodnocení spotřeba nového plug-in hybridu Ford Fusion Energi je 108 MPGe ve městě, 92 MPGe na dálnici a 100 MPGe kombinovaných. To je až o 5 MPGe víc než kolik nabízí Toyota Prius plug-in hybrid.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
Ford odhaduje, že tato spotřeba může uživatelům na pohonných hmotách ušetřit během pěti let až $6850 (asi 137 000 Kč).
Je to právě Toyota Prius plug-in hybrid, hlavní konkurence Fusion Energi, proti které se také automobilka v tiskové zprávě nejčastěji vymezuje. Max. rychlost v elektrickém módu je u Ford Energi o 38 km/h vyšší – 140 km/h. Stejně tak je vyšší i celkový výkon – 195 koní s plně nabitými bateriemi (Prius plug-in hybrid má 135 koní).
Podobně jako ostatní hybridy, jak klasické, tak do zásuvky, nabízí i Fusion Energi i další opatření ke snížení spotřeby: funkce Eco cruise je de-facto šetrný tempomat; řidit může přepínat mezi módy plně elektrického, hybridního a “konzervačního” módu (drží baterii nabitou pro případ potřeby); regenerativní brždění má účinnost 95 %.
Zajímavost: převodovku pro Ford Fusion Energi navrhli inženýři Ford, je šetrná a zároveň dokáže pracovat zcela nepostřehnutelně i ve vysokých rychlostech. Ford nabízí na li-ion baterii záruku 8 let/100 000 mil.
EPA MPGe je lež.
Aneb věřme pouze statistikám, které si zfalšujeme sami.
Jinak jsem našel, že toto auto má nádrž na 14 galonů, neboli 53 litrů a měl by mít dojezd 658 mil neboli 1059km. Takže spotřeba je 5 litrů na 100.
To není špatná spotřeba, ale dneska je to spotřeba dosažitelná u nehybridních aut.
A dojezd 33km na elektřinu zní pěkně až do chvíle, kdy si uvědomím, že denně jezdím 60 :(
PŘESNĚ TAK !! Je to jen rychle spíchnutej hybrid, žádnej elektromobil TESLA MOTORS :)
KCC-HHO.WEBNODE.CZ
Denne jezdite 60 km? Rozumim spravne, ze 30 tam a 30 spet? Tak to vam elektricky dojezd 33 km ve Ford Fusion Energi postaci. Kdyz jste 8h v praci ho zle prece dobit, nebo?
Jenže v práci ho nemám jak dobít - není tu parkoviště. Takže je mi na nic. Moje auto musí ujet najisto 100km (včetně topení/chlazení) v každém počasí.
mam to skoro rovnako, ale keby vsade kam idem jazdilo nejake metro kazdych 5-10 minut + bez zlodejov a pod. :) , tak jazdim nim. samozrejme som odkazany na auto. ake existuje pre mna elektricke riesenie ? ziadne. trh mi nema co ponuknut.