Ford zkouší zopakovat to, co se aktuálně daří Nissanu. Americká automobilka začala vyrábět svůj elektromobil Ford Focus Electric v Evropě. Nyní už známe i cenu auta. Začne na 39 990 euro.
foto: Ford
Cena 39 990 euro za elektromobil Ford Focus Electric pochopitelně nepočítá s dotacemi. Ty v různých zemích Evropy oscilují mezi 5000 až 10 000 euro. To není zrovna málo, vezmeme-li v úvahu, že nejlevnější verze elektromobilu Nissan Leaf ve výbavě Vision stojí 29 690 euro.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nabíječky EVlink budou nabíjet evropské elektromobily a hybridy od Fordu
Ford začíná s prodejem hybridů a elektromobilů
Elektromobil Ford Focus Electric se představil v závodě NASCAR
Ford Focus Electric nabízí výkon 145 koní, max. rychlost 137 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 11,4 vteřiny. Dojezd je podle originálních specifikací 160 km. Baterie o kapacitě 23 kWh váží kolem 300 kg, celé auto pak 1,7 tuny.
Oproti benzinové/dieselové verzi je tak elektrický Focus o 250 kg těžší a zároveň má o více než 130 l menší kufr (237 l vs 363 l).
Kromě klasického nákupu je možné pořídit si elektromobil Ford Focus Electric také na splátky. Ford poskytuje na auto a všechny elektrické komponenty záruku pět let.
Pro srovnání, v USA se auto prodává za $39 200. První dodávky vozu v Evropě by měly začít už během září 2013, proti původnímu plánu začít auto prodávat už na konci roku 2012.
Toto je ukazkovy fail by
Toto je ukazkovy fail by design.
Otazkou je, ci je ten fail cieleny, alebo je ich middle management natolko neschopny.
S tímto názorem nezbývá
S tímto názorem nezbývá než souhlasit. Méně muziky za více peněz. Takhle se elektrické automobily nestaví.
Mna zaujal ten mohutny
Mna zaujal ten mohutny marketing: Ford začal s výrobou elektromobilu Focus Electric v Evropě
Kde vo svojej vlastnej tiskovej sprave pisu: „Dost možná jde o snahu o snížení nákladů.“
Ford Focus Electric stojí v Evropě 39 990 euro,
v USA se auto prodává za $39 200.
39 900 Euros = 1 030 263 Czech koruny
39 200 USD = 774 199 Czech koruny
To uz moholi za tych 256 064 Ceskych korun dovazat rovno z Ameriky.
Stale to neni vyrobeno z
Stale to neni vyrobeno z hliniku, ocel se nema pouzivat na EV. Stale se nam snazi prodat starou technologii za nove penize, tak aby toho nemuseli moc menit.
EV=hlinik+kompozit
Nemůžu si pomoct, ale z
Nemůžu si pomoct, ale z aktuální nabídky se mi stále zdá „nejvýhodnější“ Ampera/V60. Samozřejmě chápu, že to není čisté elektro, ale jako obchodní model je to přesně to pravé. Tak malý dojezd (jako Prius Plug-In) to nemá, takže se to dá používat jako elektromobil a zase zde nemusí být strach z dojezdu. Všechny „cenově dostupné“ čisté elektromobily (Leaf, Focus, I3) mají dle mého názoru dojezd nedostatečný vzhledem ke své pořizovací ceně/používání vozu v rodině jako hlavního auta. Pořád si myslím, že auta s dojezdem do 200km (rozuměj v zimě cca 100km) musí být vybaveny extenderem aby byly prodejné (třeba I3). Tohle všechno nemusí řešit pouze Tesla, ale tu bohužel nemohu zahrnout do kategorie „cenově dostupné“!
Drahý je to hlavně proto,
Drahý je to hlavně proto, že na trhu téměř žádné elektromobily nejsou! Když začínaly mobily, tak jen volání stálo 50tisíc Kč a byl to přeosný kufřík…
jenže to byla tehdy úplně
jenže to byla tehdy úplně nová technologie, elektromobily už tu byly před 100lety!
Ano, ale z tech 115let byly
Ano, ale z tech 115let byly skoro 70let jen v muzeu nebo v laboratori v poctu prstu ruky…
V těch autech není nic co
V těch autech není nic co by se jinde nepoužívalo desítky let.
baterie – notebooky
výkonová elektronika – např. CNC obráběcí stroje
elektromotory – všude
Hromadná výroba všech komponent běží léta, stačí to jen zkombinovat a umístit v plechové pixli za 3 tisíce euro.
Vývoj mobilních telefon mohl čerpat leda tak z kosmického programu (astronomická cena na počátku byla odůvodněná).
Ono v kosmické sondě nebo
Ono v kosmické sondě nebo nejmodernějším superpočítači taky není nic co by se nepoužívalo desítky let. Přes to to stojí miliony až miliardy dolarů, takže se zase vraťte nohama na zem.
Zamyslite sa prosim nad tou
Zamyslite sa prosim nad tou hlupostou co ste prave napisali. Aspon 3x po sebe.
Najdrahsie na sonde je dostat ju do vesmiru.
Najdrahsie na modernom superpocitaci je ten pocet vyberovych kusov procesorov. Navyse do superpocitacov sa zvycajne pri ich stavbe davaju procesory najmodernejsie. Ziadne niekolkorocne struhatka.
Pouze používám stejnou
Pouze používám stejnou logiku, co předřečník. Raketový pohon je známý minimálně od WWII a technologie čipů někdy od přelomu 50. a 60. let. Muhahaha, právě jsem dokázal, že není žádný důvod, aby něco známého tak dlouho mělo být dneska tak předražené.
S takovym pristupem uz jsem
S takovym pristupem uz jsem davno meli mit kolonie na Marsu, raketovy motor existuje, podpora zivota taky, radiacni stit jak by smet…
Dokonce nuklearni pohon pro vesmirnou lod uz tady mel byt davno, taky staci zkombinovat par jiz existujicich technologii 🙂
Mobily tu byly taky před
Mobily tu byly taky před 100 lety, viz Nikola Tesla a Markoni. technologicky je mezi tím asi tak stejný rozdíl.
Jenom tak, co je na tom
Jenom tak, co je na tom vlastně tak drahý? Zas až tolik to nesleduju. Je to baterie?
Ten kdo na to má, tak si už radši pořídí Teslu (až bude na EU trhu)
Cenotvorba u produktu jako
Cenotvorba u produktu jako je automobil, ať už na elektřinu nebo benzín nebo jiný pohon, je tak komplexní záležitostí, že nelze jednoznačně říct „ta a ta komponenta zvyšuje cenu o tolik a tolik“. Pochopitelně baterie bude hrát svou roli, stejně jako fakt, že jde o zcela nový typ produktu, který vyžaduje vlastní, značně objemný marketing (vysvětlit lidem co elektromobil vlastně znamená), proškolení dealerů a servisních center, podporu, atd.
Pan Horcik, myslim, ze by
Pan Horcik, myslim, ze by ste boli sokovany, ako sa robia cenotvorby takych produktov.
Myslim, ze jedine Tesla ma cenu svojho auta naozaj obhajitelnu.
To by som siel radsej do
To by som siel radsej do Priusu, alebo Ampery aj ked to niesu 100% elektromobily. Tusim I3 ma byt za 35 000 a o vyzera aj krajsie
na oficialni cenu i3 a jeji
na oficialni cenu i3 a jeji presne parametry nedockave cekam 🙂
Jestli to neumějí vyrobit
Jestli to neumějí vyrobit za polovic tak ať jdou do …
39 990 euro za nejnižší
39 990 euro za nejnižší model s dojezdem 160 kilometrů je dle mého pořád moc – nemám problém s dojezdem jen s tím poměrem cena/dojezd