Ford Focus Electric stojí v Evropě 39 990 euro

Ford zkouší zopakovat to, co se aktuálně daří Nissanu. Americká automobilka začala vyrábět svůj elektromobil Ford Focus Electric v Evropě. Nyní už známe i cenu auta. Začne na 39 990 euro.

Ford Focus Electric 2013
foto: Ford

Cena 39 990 euro za elektromobil Ford Focus Electric pochopitelně nepočítá s dotacemi. Ty v různých zemích Evropy oscilují mezi 5000 až 10 000 euro. To není zrovna málo, vezmeme-li v úvahu, že nejlevnější verze elektromobilu Nissan Leaf ve výbavě Vision stojí 29 690 euro.

Ford Focus Electric nabízí výkon 145 koní, max. rychlost 137 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 11,4 vteřiny. Dojezd je podle originálních specifikací 160 km. Baterie o kapacitě 23 kWh váží kolem 300 kg, celé auto pak 1,7 tuny.

Oproti benzinové/dieselové verzi je tak elektrický Focus o 250 kg těžší a zároveň má o více než 130 l menší kufr (237 l vs 363 l).

Kromě klasického nákupu je možné pořídit si elektromobil Ford Focus Electric také na splátky. Ford poskytuje na auto a všechny elektrické komponenty záruku pět let.

Pro srovnání, v USA se auto prodává za $39 200. První dodávky vozu v Evropě by měly začít už během září 2013, proti původnímu plánu začít auto prodávat už na konci roku 2012.

21 Comments on “Ford Focus Electric stojí v Evropě 39 990 euro”

  1. Mna zaujal ten mohutny
    Mna zaujal ten mohutny marketing: Ford začal s výrobou elektromobilu Focus Electric v Evropě

    Kde vo svojej vlastnej tiskovej sprave pisu: „Dost možná jde o snahu o snížení nákladů.“

    Ford Focus Electric stojí v Evropě 39 990 euro,
    v USA se auto prodává za $39 200.

    39 900 Euros = 1 030 263 Czech koruny
    39 200 USD = 774 199 Czech koruny

    To uz moholi za tych 256 064 Ceskych korun dovazat rovno z Ameriky.

  2. Nemůžu si pomoct, ale z
    Nemůžu si pomoct, ale z aktuální nabídky se mi stále zdá „nejvýhodnější“ Ampera/V60. Samozřejmě chápu, že to není čisté elektro, ale jako obchodní model je to přesně to pravé. Tak malý dojezd (jako Prius Plug-In) to nemá, takže se to dá používat jako elektromobil a zase zde nemusí být strach z dojezdu. Všechny „cenově dostupné“ čisté elektromobily (Leaf, Focus, I3) mají dle mého názoru dojezd nedostatečný vzhledem ke své pořizovací ceně/používání vozu v rodině jako hlavního auta. Pořád si myslím, že auta s dojezdem do 200km (rozuměj v zimě cca 100km) musí být vybaveny extenderem aby byly prodejné (třeba I3). Tohle všechno nemusí řešit pouze Tesla, ale tu bohužel nemohu zahrnout do kategorie „cenově dostupné“!

        1. V těch autech není nic co
          V těch autech není nic co by se jinde nepoužívalo desítky let.
          baterie – notebooky
          výkonová elektronika – např. CNC obráběcí stroje
          elektromotory – všude

          Hromadná výroba všech komponent běží léta, stačí to jen zkombinovat a umístit v plechové pixli za 3 tisíce euro.

          Vývoj mobilních telefon mohl čerpat leda tak z kosmického programu (astronomická cena na počátku byla odůvodněná).

            1. Zamyslite sa prosim nad tou
              Zamyslite sa prosim nad tou hlupostou co ste prave napisali. Aspon 3x po sebe.

              Najdrahsie na sonde je dostat ju do vesmiru.
              Najdrahsie na modernom superpocitaci je ten pocet vyberovych kusov procesorov. Navyse do superpocitacov sa zvycajne pri ich stavbe davaju procesory najmodernejsie. Ziadne niekolkorocne struhatka.

              1. Pouze používám stejnou
                Pouze používám stejnou logiku, co předřečník. Raketový pohon je známý minimálně od WWII a technologie čipů někdy od přelomu 50. a 60. let. Muhahaha, právě jsem dokázal, že není žádný důvod, aby něco známého tak dlouho mělo být dneska tak předražené.

    1. Cenotvorba u produktu jako
      Cenotvorba u produktu jako je automobil, ať už na elektřinu nebo benzín nebo jiný pohon, je tak komplexní záležitostí, že nelze jednoznačně říct „ta a ta komponenta zvyšuje cenu o tolik a tolik“. Pochopitelně baterie bude hrát svou roli, stejně jako fakt, že jde o zcela nový typ produktu, který vyžaduje vlastní, značně objemný marketing (vysvětlit lidem co elektromobil vlastně znamená), proškolení dealerů a servisních center, podporu, atd.

Napsat komentář