Ford: elektrická auta do 15 let předstihnou spalovací

Americká automobilka Ford dnes uspořádala ve své továrně ve Flat Rocku velkou tiskovou konferenci. Oznámila velký plán elektrifikace své flotily, včetně SUV elektromobilu s dojezdem 480 km a hybridní verze F-150.

Ford F-150 patří mezi nejoblíbenější auta v USA vůbec
foto: Ford

Během následujících pěti let chce Ford uvést na trh 13 nových elektrifikovaných modelů. Mimo jiné to bude Ford Mustang Hybrid v roce 2020 s výkonem podobným jako verze s V8, dlouho očekávaný pickup Ford F-150 Hybrid (také 2020) nebo malé plně elektrické SUV s dojezdem 480 km.

Kromě toho připravuje také autonomní hybridní auto na rok 2021, hybridní policejní americké vozy Taurus a Explorer, plug-in hybrid verzi evropského Transit Custom na rok 2019 a hybridní Transit Connect, které bude testovat jako taxi v New Yorku.

Ford se chce výrazně věnovat výzkumu a vývoji bezdrátového nabíjení a plánuje také $700 mil. rozšíření výrobního závodu ve Flat Rock, kde se několik nových elektrifikovaných modelů bude vyrábět. Jde o součást $4,5 mld. investice do elektrifikace.

Šéf automobilky Ford Mark Field navíc na tiskové konferenci prohlásil: „Naše investice a rozšiřování nabídky odráží naše přesvědčení, že globální nabídka elektrifikovaných vozidel přesáhne fosilní auta během 15 let.“.

tisková zpráva

35 Comments on “Ford: elektrická auta do 15 let předstihnou spalovací”

  1. off
    Faradayovo drag race

    off

    Faradayovo drag race taškařice ve stanu začíná
    https://www.ff.com/en/
    https://www.youtube.com/watch?v=1Y8hUf0Np6k

    FF91
    Auto bez klíče, protože klíčem jste vy a váš telefon.Je tam rozeznávání tváře apod.
    Dveře bez klik, otevírání dotykem.
    Výsuvnej 3D Lidar puk
    Samoparkováni s appkou a samo hledá volné místo + demo ukázka
    Auto FF91 ukážou rovnou bez jakýhokoliv slavnostního odhalování jak si parkuje… Divné.
    Vnitřek auta vypadá jako pokrytej provizornímy účelovými panely z 3D tiskárny
    Zřejmě nějakej očesanej technickej model.
    Starosta Las Vegas na place – asi uklidňujou média
    Open charging system – nabije všude a ze všeho, rychlostí 500 mil / hod
    130 kWh baterka
    378 mil EPA
    700 km NEDC
    1050 koní
    0-60 mph za nejdřív uvedou 2,44 a pak 2,39 sec ???
    aerodynamický dpor 0,25
    Kamery místo vnějších zrcátek, zatim v USA nepovoleno
    Zabudovanej wifi hotspot
    Zadní suicidal doors, masivní B sloupek.
    4 sedačky
    V prototypu přijíždí hlavní Čínskej investor YT Jia. Divně parkuje nalepenej u zdi ??? Nedaří se mu otiskem prstu odeslat auto kamsi, tak aspoň dává řeč, ale nerozumím mu ani slovo. Jeho angličitina zní naprosto zoufale, jak čínština.
    Kdyby káru odhalili lajntuchem a dali na točnu udělali by 1000x líp.
    Dodávky 2018
    5000 $ depozit, rezervujte… 🙂
    No nevim kolik za todle vyberou, ale jestli chtěli získat nějaký prachy aspoň z rezervací, tak to měli zaprezentovat líp.
    Cena nevím, přes 100 000 $ ??

    Kára se mi líbí, ale je až moc masivní. O loňska udělali hodně práce, ale wow efekt jako že tudle káru bych chtěl se u mě nedostavil.

  2. Ještě v září mířil
    Ještě v září mířil Ford s výrobou do Mexika, http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1907575-ford-se-chysta-prevest-produkci-mensich-vozu-z-usa-do-mexika
    ale dneska už držej hubu a krok a v rámci Trumpovy rétoriky se částečně stahujou z Mexika do USA 😀 Asi se promyšlené plánování ocitlo ve spárech politiky. Trump vyhrožuje v twítu výrobcům co výráběj v zahraničí zavedením dovozních cel.
    http://www.bbc.com/news/business-38497898

    1. ani ne, tlacitkace maj porad
      ani ne, tlacitkace maj porad sve vyhody, zalozni telefon mam taky starej tlacitkovej, a nebejt toho ze dotykac potrebuju castecne ke svemu zivobiti tak bych asi dodnes vpohode fungoval s tlacitkacem a nemel duvod ho menit

      jinak rocne se tlacitkacu (hloupich telefonu) stale celosvetove proda celkem hodne, priblizne 280-300 milionu kusu

    1. u Fordu tohle vedi davno,
      u Fordu tohle vedi davno, jen proste usoudili ze je jiz cas se taky angazovat medialne v oblasti elektromobility a prislibit nejake ty dalsi modely s timto smerovanim

      lidi uvedomte si konecne fakt ze soucasne elektromobili jsou necele pulprocento celorocni produkce aut (mezi 0.3 az 0.4%), aneb necele pulprocento z tech co jsou kazdy rok ochotni si poridit nove auto a zaroven zaplatit na dane auto vice financi jen proto ze je to elektromobil, a ze prozatim nema zadna automobilka ani externi ani interni kapacity na baterie aby mohla pokrejt alespon 1-2% dane produkce, proste tolik vyrobcu baterek neni na celem svete ani kdys se zapocita Tesla, takze ani Tesla ktera je rada kdys se priblizuje k 0.1% celosvetove produkce aut, nejvetsi automobilky sveta v podani VW, Toyoty a GM by na celou svou produkci kterou rocne vyrobej potrebovali asi tak 40-50 Gigatovaren 😉

      1. Nemyslím, že je
        Nemyslím, že je relevantní porovnávat současné kapacity výroben baterií s předpokládanou poptávkou, případně rovnou teoretickou poptávkou v případě okamžitého přechodu na elektromobily v tento moment. Jsem přesvědčen, že i do budoucna budou kapacity výroby baterií pokrývat 100% poptávky po elektro vozech.

        1. Presne tak. To je stejne
          Presne tak. To je stejne jako reci typu „vzdyt nejsou nabijeci stanice, to budou fronty“.
          Ford pise, ze za 15let presahne produkce ev spalovaky. Tedy v roce 2033 se ev prehoupnou pres polovinu vsech prodanych aut.
          Tovarny na baterky spolu s moznostmi nabijeni budou postupne pribyvat podle potreby resp. poptavky. A ta poroste tim jsem si jist. Jen co se bude mit dostatek lidi moznost svezt.

          Verim, ze na svete je dostatek kapitalu, na kterem sedi lide co momentalne nevi do ceho investivat. Ropa jde k sipku a tak jak uciti v gigatovarnach na baterky prilezitost porostou jak houby po desti.

          A jeste jedna vec. Kdyz Tesla proda 1% aut tak to neznamena, ze pripravila soucasne automobilky o jedno procento zisku. Nebot na aute za 300tis. nemaji automobilky zisk skoro zadny. Za to na utech za dva a vice mega se vydelava, a v tomhle segmentu jim uz Tesla skodi citelne. Proto se zacinaji probouzet a slibovat elekrifikaci.

            1. Mam znameho v Renaultu i
              Mam znameho v Renaultu i Skodovce. U aut kolem 300tis. i s dani se pohybuje marze prodejce do dvou procent. U aut za 700tis. Uz je to vice nez dvojnasobek.
              Na Range Rovera za 2,26mil. bez dph nam dal loni prodejce vice nez 20% slevu…
              To jsou samozrejme marze dealeru. Da se, ale predpokladat, ze kopiruji zisk vyrobce.

              Nepsal jsem o tom jaky zisk ma na tech autech Tesla, ale o tom, ze urcite ukrojila ze zisku soucasnych automobilek vice nez 1%. A proto je to zacina bolet.

              To jestli se da na ev vydelat stejne jako na spalovaku za stejnou cenu je pak uplne jine tema. Priklanel bych se, ale k tomu, ze po zaplaceni vyvoje, dobudovani site nabijecich stanic, a zavedeni opravdu masove vyroby urcite ano. Tim spise, ze pokud pujdou stejnou cestou jako Tesla a tedy postavi si nejakou tu sit nebijecek, tak si defakto jako bonus ukousnou i kousek z kolace ropneho prumyslu…
              Kazde prodane ev jim tak bude vydelavat i po tom co opustilo brany prodejce a to bez ohledu na to zda k nim bude jezdit na servis.

              1. Z čeho odvozujete, že zisk
                Z čeho odvozujete, že zisk automobilky kopíruje zisk prodejce, když to jsou dvě naprosto rozdílné věci? Že čím draší auto, tím větší marže prodejce je logické – stačí se jen podívat na autosalon. Pokud by prodejce Renaultu měl investovat do salonu, prodeje a image jako prodejce Audi či BMW, tak zavře krám.
                Ale abych přispěl k tématu… Když byly před lety velké záplavy, tak Škodovka uplatňovala náhradu škody za některá utopená auta a co si tak vzpomínám, tak Superby s hodnotou kolem milionu uplatňovala se škodou kolem sto tisíc. To je samozřejmě ale jen cena „hardwaru“ samotného. Není v tom vše okolo, tj. vývoj, marketing, atd.

                1. Přijde mi to logické, že
                  Přijde mi to logické, že u levnějších modelů aut se snaží cenu stlačit nejen tím, že dají menší marži prodejci, ale i sami asi nebudou u takových aut buhví jak rejžovat.

                  Že by zvládli vyrobit Superba v hodnotě milionu za 100k, to se mi moc nezdá. V dnešní době, kdy se šetří (tuším, že u Fabie) i na plastových krytkách šroubu co drží stěrač…

                2. Těžko říct, zda je to
                  Těžko říct, zda je to možné či nikoliv, ale takovouto náhradu škody uplatňovali. Myslím si, že to mají spočítané dobře.
                  Dokáži uvěřit tomu, že výroba samotného auta stojí jen tolik peněz. Výroba samotná a jeho díly jsou nejlevnější položkou auta – nejdražší je vývoj, homologace, atd.

                3. A nebo je nechali za 20k
                  A nebo je nechali za 20k vypucovat a prodali… 🙂

                4. ano je to tak.
                  Vyroba

                  ano je to tak.
                  Vyroba Peugeotu 207 v Trnave je 3500 Eur.
                  Octavia je na to hodne podobne.

                  Ale hovoríme o samotných nakladoch na vyrobu jednehu kusu auta. Vyvoj, homologizacia a kopec dalsich položiek to posuva na ine čísla. Okrem toho je treba povedať, že aj DPH je pekna palka.

                  preto sa auta predavaju za 3nasobok až 10 násobok vyrobnej ceny a preto nie je možné predávať EV za 20tis Eur, ked len baterka stoji 8000 Eur, teda 2x viac ako celá Oktáfka.

                  kritikom poviem iba jedine: nikto Vám nezakazuje vyrábať a predávať autá za ceny aké chcete.

                5. v prvni rade kazdy prodejce
                  v prvni rade kazdy prodejce ma jinou nakupni cenu i automobilky/zastoupeni pro dany stat, cena se ridi podle uspesnosti daneho dealera a jeste podle dalsich mensich parametru jako lokace, takze to ze znate dva lidi z dealerstvi jeste neznamena ze maji stejnou cenu nakupu jako jina dealerstvi v republice

                  setri se na kazde drobnosti z toho duvodu, ze se jedna o velke serie, takze i usetrena desetikoruna na nejakem dile zmanema ze pri 100 tisich aut se usetri milion, a je to pak milionek k milionku az jsou z toho desitky az stovky usetrenych milionu

                1. Ano, jestli mají
                  Ano, jestli mají automobilky procentuálně větší výtěžnost na vozidlech s vyšší cenovkou nebo na vozidlech s nižší, odvozuji z toho jak velkou marži nechávají na těch či oněch vozidlech svým obchodníkům.

                  Zdá se vám na tom něco nelogického?

                2. Nezdá. otázkou však je
                  Nezdá. otázkou však je zda je tak tomu doopravdy.

        2. soucasna poptavka po EV je
          soucasna poptavka po EV je takova jaka je a automobilky ji uspokojuji relativne na 100%, na levnejsi modely proste prozatim neni prostor diky jedne „drahe“ komponente

          pokud tu nekdo je ochotny psat ze „ostatni“ automobilky zaspali, tak proc teda Tesla ktera podle nekterych nezaspala, nezacne prodavat model 3 zejtra a proc nechysta i nejaky dalsi model rekneme za $15000, sak prece poptavka po takovem modelu je a prodali by ho klidne 5 milionu kusu rocne? proste proto ze nemaj kapacity, a vedej ze na takovem modelu by nevydelali ale tezce prodelavali na kazdem kusu 😉

          Fodr ani dalsi nezaspali, ale proste vedi ze aby prezili, tak musej vydelavat a nasazovat nove veci postupne, nehrotit vyvoj jen tim ze do nej nalijou 10x tolik financi co obvykle aby ho nejak urychlili, a ne hned v prvni vlne nasadit neco na cem budou prodelavat 😉 sak co vam komu brani, postavte si tovarnu na baterky, na auta a sup zacnete ho nabyzet a ukazte jak super je poptavka a jak strasne moc na tom vydelate 😉

          1. Samozřejmě že
            Samozřejmě že zachrápali. Kdo začal pracovat na konkurenci modelu S v den jeho předvedení? Vůbec nikdo.
            VW klidně nabídne do prodeje nesmyslný, nepraktický auto XL1 k ničemu za 3 miliony Kč, ale není schopnej přijít ve stejný době ekvivalentem modelu S, čili regulérní plechovej rodinnej sedan s pořádným dojezdem taky za 3 miliony?!?
            Pokud může blbnout s Piechovou manýrou XL1, která stejně nikdy nedosáhla spotřeby 1 litr na 100 km, proč by se nemohl pokusit udělat něco symsluplnýho co se opravdu zaplatí?
            Jejich extremním případem je Bugatti na kterej doplácej nehorázný balík a nikdo kuli tomu nijak zvlášť nepláče.
            Místo toho cpou baterky do Golfu a snažej o nemožné, čili vyrobit elektromobil za nejnižší možnou dostupnou cenu. Výsledkem je 2x tak dražší auto než jeho spalovací verze, které má naprosto mizernej dojezd. Čili užitná hodnota je na první pohled na pytel.
            Stary´Tesly budou daleko pomalej klesat na ceně než tydle krátkodechý malobaterkáče.
            Ty kecy o tom že elektrokáry nikdo nechce jsou jen žvásty.
            Lidi chtěj auta s normálním dojezdem a ne předražený parodie s malým dojezdem.
            Audi sice udělalo elektrickou R8, ale s naprosto přemrštěnou cenou.

              1. Lol, vypadám snad jako
                Lol, vypadám snad jako zavedená automobilka co by to zvládla levou zadní vyrábět model S v daleko lepším kvalitě než Tezla a dost možná i trochu levnějc? Asi ne co. :)))
                A o tom je tu řeč o zavedených 100-letých hráčích co jsou o 10 let pozadu a o startupu co šel z 0.

                1. no asi tedy v zavedenych
                  no asi tedy v zavedenych automobilkach delaji mene informovani lide nez jsi ty, proc se tedy nenechas od nejake takove automobilky zamestnat a uakz jim spravnou cestu investic

                2. Tam dělaj sakra
                  Tam dělaj sakra informovaný lidi, ale spíš je důležitý kdo nebo co o tom nakonec rozhoduje. Ale stejně, i kdyby se rozhodli nakrásně udělat konkurenci MS, tak by jim vedení nikdy neschválilo vlastní síť Superchargerů, maximálně tak jeden stojan před fabrikou 😀

                  btw Copak, copak, už ti došli argumenty, že si tady honíš triko a točíš se nad tím proč jsem já sám jsem rozjel automobilku? :)))

                1. Aha takže pán si zase
                  Aha takže pán si zase vymyslel nějakej frikulínskej blábol, kterej si někde přečet a teď sám neví čím ho vůbec naplnit.

      2. Úplný súhlas ak by to
        Úplný súhlas ak by to mysleli automobilky vážne, aj Ford.. Museli by povedzme na 5% podiel elektromobilov vyrásť obrovské gigatovarne na batérie… A ja okrem zacatej stavy Tesly nič nevidím.. A nepíšte mi o továrni v Nemecku a myslím Maďarsku sa stavia to sú hračkarne na par 10000 áut ročne…ostatný okrem Tesly ešte sladko spia.. Ešte stále ich Tesla zo 100-200,ani 500 000 autami za rok neohrozuje…aut sa za rok vyprodukuje takmer 100 miliónov.. Tesla je zatiaľ drobček.Budem rad ak sa v roku 2020 dostanú elektromobily cez 1 000 000 predaných kusov.

    2. Víte doufám, jaký je
      Víte doufám, jaký je názor mnoha Američanů na středozápadě a vůbec mimo technologická centra v Kalifornii na EV. Jak třeba upravují spalinové cesty v autech, že přeplňují naftové motory aby se jim z výfuků, pokud možné trčících k nebi, co nejvíc kouřilo. V takové situaci se myslím Fordu zatím nevyplácelo příliš dělat reklamu na EV, navíc potřebujete větší dojezd a rychlejší nabíjení, než pro Evropský a Asijský trh. Když to přeženu, v Japonsku potřebujete auto, které vás doveze 30km na zastávku šinkanzenu. Tady potřebujete dojezd větší, bohužel nemáme v Evropě moc šinkanzeny a bohudík tu na tom nejsme s prostorem jako v Japonsku. A v USA je třeba auto které má dostatečný dojezd abyste dojel do nejbližšího okresního města a zpátky na jedno nabití v zimě a s nějakou drobnou rezervou.

      Pokud neměli z nějakého důvodu k dispozici EV, které to zvládne, pak se nedivím že s tím váhali. Důvodů proč takové auto nebylo, je myslím více, jeden z nich je neochota měnit zaběhnuté postupy a dalšími by klidně mohlo být že prostě nebyla a doposud neí dostatečná produkční kapacita na baterie.

Napsat komentář