FlixBus chce udělat Evropu zelenou, zavádí nové spoje

Do Česka nedávno dorazila další konkurence v oblasti dálkových autobusových spojů. FlixBus nově zavádí další spoje a přináší i další novinky.

Prostřednictvím pevně vybudované sítě nočních linek FlixBus mohou cestující přicestovat do svého cíle již ráno následujícího dne a ihned tak začít den.
foto: FlixBus

VE ZKRATCE

– Nové linky FlixBus od 28. dubna: přímé spoje FlixBus 2x denně z Prahy do Londýna (od 979 Kč), 8x denně do Bruselu (od 829 Kč), 5x denně do Kodaně nebo Malmö

– více odjezdových časů do Skandinávie

– v plánu více nočních spojů od léta 2016

– zdarma aplikace FlixBus: klik a jízdenka je koupena

– vyšší komfort při cestování v klimatizovaných autobusech s Wi-Fi, extra větším prostorem pro nohy a 3 zavazadly v ceně jízdenky

TISKOVÁ ZPRÁVA

FlixBus nasadil od 28. dubna přímé spoje do Londýna a Bruselu. Prostřednictvím nových denních a nočních autobusů zároveň navyšuje počet spojů směr Švédsko, Dánsko, Německo a Rakousko.

Společně s linkami do Velké Británie a Belgie nyní jezdí FlixBus z Prahy již do 16 evropských zemí, přičemž na některých z tras jsou dostupné spoje dokonce v hodinových intervalech.

Bettina Engert, tisková mluvčí FlixBus, říká: „Ať už se zákazníci rozhodnou vycestovat do známé nákupní metropole – Londýna, nebo navštívit belgické hlavní město Brusel – s FlixBus se dostanou do cíle bez přestupu, jednoduše a komfortně.“

Vedle spojů do Londýna přidal FlixBus odjezdové časy u spojů do Skandinávie. Z Prahy lze nyní cestující přepravit do oblíbených cílů jako Kodaň nebo Malmö až 5x denně (Praha <> Kodaň, 5x denně, 978 Kč).

FlixBus navíc nabízí přímé spoje mezi Prahou, Amsterdamem, Vídní a Berlínem (Praha <> Berlín, přímý spoj, od 479 Kč). Prostřednictvím nových nočních spojů budou zelené dálkové autobusy jezdit pravidelně z Prahy, např. až 11x denně směr Hamburk či Vídeň.

Bettina Engert říká: „Už velmi brzo bude k dispozici více nočních spojů dostupných z České republiky, a to v Itálii, Francii a Maďarsku. Během tohoto léta bude také následovat připojení dalších regionálních cílů s Českou republikou.“

Kromě prodeje vstupenek v prodejnách FlixBus a prostřednictvím spolupracujících cestovních kanceláří si mohou čeští zákazníci své jízdenky rezervovat také pohodlně přes mobilní aplikaci v českém jazyce.

V ceně jízdenky jsou již zahrnuty všechny rezervační poplatky i garance místa k sezení v autobusu. Změnu rezervace či storno jízdenky je možné provést až do 15 minut před odjezdem, a to zcela bez poplatku.

Před cestou není potřeba tisknout jízdenky – zákazník se může rozhodnout pro check-in, ke kterému je jen potřeba pouze QR kód zobrazeném ve smartphonu.

Díky bezplatné Wi-Fi na palubě, zásuvkám, extra velkému rozestupu sedadel i možností přepravy 3 zavazadel mohou zákazníci při cestování zažít nejvyšší komfort.

Inspirován trendem „trend sdílené mobility“ nabízí FlixBus cenově dostupný a udržitelný způsob cestování pro každý rozpočet. V roce 2013 začal FlixBus se čtyřmi linkami a od té doby vybudoval svou evropskou síť v 18 zemích.

V roce 2015 se svými cca 1000 zelenými autobusy přepravil po Evropě 20 miliónů cestujících. Do konce tohoto roku se očekává další významné zvýšení počtu cestujících.

André Schwämmlein říká: „Zásadním způsobem jsme změnili způsob cestování. Je naším cílem nabídnou zákazníkům v celé Evropě nevšední zážitek z cestování, a je jedno, jestli v Praze, Amsterdamu, Londýně nebo Barceloně.“

tisková zpráva

26 Comments on “FlixBus chce udělat Evropu zelenou, zavádí nové spoje”

  1. Takže PR článek nám
    Takže PR článek nám chtěl sdělit, že nějaký autodopravce chce udělat Evropu zelenou pomocí barvy svých autobusů. Kdyby bylo 1.4 tak si řeknu, že jako dvojsmyslnej fór slabší, ale ok.

    Příště můžete psát třeba o ožralech co dělají zelenou Prahu svými zvratky, to by bylo aspoň vtipný.

    1. Se nedivte… když alespoň
      Se nedivte… když alespoň podle diskuze jak pod čtenářským průzkumem, tak i v jiných vláknech si poměrně dost lidí stěžovalo, že je tu „přeteslováno“. No a když se s výjimkou Tesly nic moc neděje… tak se nedivte.

      BTW zaregistroval někdo, že se účastníci summitu G7 v Japonsku projeli v „samořídících autech“ (podle terminologie TV Nova)? Dva Lexusy, jedna Honda a Nissan AR&DEV (i když neměl LED denní svícení, ale současná kulatá světla).

    1. Souvislost s hybridem, také
      Souvislost s hybridem, také nechápu, není to žádná převratná novinka, narušení zaběhlého modelu nebo něco podobného.

      Co se týče železnice, tak u nás bychom museli investovat poměrně dost, k tomu se bohužel úřady příliš nemají. Některé obce o tento druh dopravy nemají zájem s odůvodněním „na co je nám pomalý vlak když tu jezdí autobus“ A pak je z toho právě začarovaný kruh, kdy se neinvestuje protože není zájem a není zájem protože je dráha zastaralá. Přitom tady bychom byli ve většině případů na dolní hranici cen v normativech, pokud bychom upustili od elektrizace, jsme někde na 50-80 milionech za kilometr. Dolní limit rychlosti by měl být někde mezi 70 a 80km/h (podle mne)

      Smutná realita je že sice se uvažuje o VRT, nebo tratích alespoň na 200km/h, zatím se neskutečně dlouho staví koridory, ale vedlejší tratě jsou mnohdy na rychlosti do 60km/h, bez nch nemůže nikdy dojít k velkému přesunu dopravy ze silnic na železnici, nedojde k poklesu počtu lidí v autech a růstu počtu lidí i v dálkových vlacích, jak by mohlo.

      Existuje pěkný citát o železnici: Železnice je jako strom, čím rychleji ořezáváte jeho větve, tím rychlej umírá. (nalezeno kdysi v jedné diskusi)

      Jinak ČR má díky spojům РЖД celkem slušné přmé spojení bez přestupu se značným počtem evropských velkoměst (ne jenom v sousedních zemích) měst, bohužel cenová politka není, když jsem se napsoledy díval, úplně příznivá.

          1. i v CR, dopravci si zacinaj
            i v CR, dopravci si zacinaj uvedomovat ze je to pro ne vyhodne, setri jim to naklady na provoz, ono se porad jede na tu naftu, ale cca 20% paliva se nahrazuje LPG ktere se vstrikuje spolecne se vzduchem, takze motor ma pak lepsi vlastnosti, lip zahori naftu a ta se pil a s vetsim vykonem motoru spali, ve finale to ma vlil na spotrebu a hodne pozitivne se to projevuje na emisich

            a v meritku netusim, v Asii (oblast Tahajska, Malajsie, Vietnamu) tak jezdi celkem hodne tahacu i autobusu, vpodstate je celkem stesti potkat nakladak co takovou prestavbu nema, v CR jsem to zatim videl na dvou tahacich

            1. No ono to asi bude tim, ze
              No ono to asi bude tim, ze na toto nam tu chybi infrastrukura ze – v nekterych zemi maji hodne CNG, nektere skoro nic, nekde zase LPG na kazdem rohu a nekde zas nic….
              V dalkovych trasach by to pro dopravce asi byla komplikace, proto do toho nejde, coz ja naprosto chapu…

              1. v EU s LPG problem vseobecne
                v EU s LPG problem vseobecne neni a maji ho na celkem dost pumpach, nadrze se pro tyhle ucely delaj na tusim 100-250 kg LPG takze dojezd tono nakladaku se prodluzuje v radu set km, pokud by jel ciste na naftu ujede totez co ujel pred prestavbou a nic se nemeni, navic jak jsem psal, porad se jede na naftu, LPG nebo CNG se jen vstrikuje se vzduchem pro lepsi spalovani kdy vznikaj rychle vyssi teploty, rychleji to zahori a nafta se tedy lip vzniti a lip schori

                u dalkovejch tahacu co najezdi za rok okolo 200-250 tisic km se prestavba financne vrati tak do pul roku (cena prestavby je okolo 120-130 tisic s jednou 250 nadrzi, samozrejme u tahace, jake jsou ceny treba u dodavek nebo jinych nakladku jsem nehledal) a jak jsem psal, jiz jsem to videl na dvou tahacich i v CR, takze se to asi vyplati

                v EU se to asi nejvic pouziva jak jsem ted koukal v Italii

            1. tohle je nesmysl na entou,
              tohle je nesmysl na entou, natahat si vsude kabely nad hlavama, nejstupidnejsi co kdy mohlo nekoho napadnout, i ve mestech je to nesvar a nastesti se to snazi nekteri z tech mest dostat pric a bud dostat draty pod zem a nabijet/napajet indukcne, a nebo proste nahrazovat elektrobusama s baterkou

              http://goo.gl/PBsiLW tohle ma smysl a ne nejaky draty nad hvalou, navic timhle se da napajet osobak, autobus i kamion, tedy vse co po te silnici jede, a ne jen to co dosahne na nejaky 5-6 metru vysoko drat

              https://goo.gl/e334My takhle to ma smysl v podobe autobusu, a zadny ohyzdny draty nad nim nejsou potreba

              1. no samozrejme, spalovací
                no samozrejme, spalovací motor převádí miliony let spící energii z pod země na 60% tepla uvolněného do klima planety. Vynásob si to miliardou popelnic na planetě a máš to rovnou položku přispívající ke změně klimatu. Akorát že se o tom nemluví protože to přebíjí exhalace způsobující raka což je pro člověka primární problém Nazdar :))

              2. zakon zachování energie
                zakon zachování energie samozřejmě platí dál soudruhu, tady jde o přeměnu energie v nesouladu s klimatem 21 století směřujícího ke klimatu před xxx mil lety kdy planeta fungovala samozřejmě dál, ale možná bez lidí nebo alespon bez soucasny podoby lidi … :))

Napsat komentář