Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Ostrava má už druhý elektrobusOSTRAVA
Ostrava má už druhý elektrobus
Jak se vyrábí Nissan LeafVIDEO
Jak se vyrábí Nissan Leaf
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro

Fiskeru unikly tajné materiály o novém hybridu Atlantic

Jan Horčík - 29 Květen 2012

Automobilka Fisker Automotive aktuálně zveřejnila podrobnosti týkající se obchodu a financí. Z nich plyne, že za poslední čtyři měsíce dosáhla příjmů $100 mil, dodala už 1000 plug-in hybridů Fisker Karma celkem získala v investicích přes $1 mld. A kromě toho někdo pustil ven tajné informace o novém hybridu Fisker Atlantic

Menší, šetrnější, výkonnější bráška Fisker Karmy - Fisker Atlantic
foto: Fisker Automotive

Sečteno, podtrženo, nedaří se Fisker Automotive na první pohled zas až tak špatně. Auta vyrábí, 1000 obsloužených zákazníků v i Evropě to může potvrdit. Peníze generuje, i když zatím málo a s vysokými náklady. Prodeje jsou rekordní např. v Nizozemsku, nově má distribuční dohodu pro Střední východ a v New Yorku byl nedávno odhalen nový Fisker Atlantic, původně Project Nina.

Problém je, že od některého z (individuálních?) investorů unikly tajné materiály týkající se právě modelu Fisker Atlantic. Tyhle materiály se podařilo získat magazínu InsideEV, který samozřejmě neváhal podělit se o ně se zbytkem internetu. A tak dnes máme k dispozici povážlivě více detailů týkajících se nově plánovaného plug-in hybridu značky Fisker.

Díky tomu víme, že nová dohoda s BMW o dodání přeplňovaných čtyřválců se pohybuje ve výkonností oblasti 300 koní. Dále víme, že proti tomu co tvrdil Henrik Fisker při uvedení Atlantic, tedy že auto bude cenově srovnatelné s Audi A5, podle informací z uniklých materiálů bude cenově srovnatelné spíše s /S4 či Jaguar XF, tedy v cenové relaci $50-60 000 proti původním asi $45 000.

Dodavatelem baterií je opět A123 Systems. Data o dojezdu čistě na elektřinu prozatím nejsou k dispozici, protože automobilka se zdá být poměrně značně zaskočena oficiální nálepkou od EPA pro Fisker Karma plug-in hybrid. Na ní se skví číslo 32, tedy 32 mil, které podle EPA dokáže Karma ujet čistě na elektřinu. Fisker by tam ale chtěli mít přeci jen o něco víc.

Ale zpět k Atlanticu. Původně jsme slýchali zvěsti o tom, že jeho výroba by mohla začít už začátkem roku 2013. Problém je však v půlmiliardové půjčce od amerického ministerstva energetiky, kterou automobilka nemůže čerpat tak, jak by si představovala. Díky tomu se zdržuje i přestavba nově zakoupené továrny ve státe Delaware, kde se má Atlantic vyrábět.

V současné chvíli vypadá situace tak, že továrna bude přestavěna mezi lety 2012 a 2013 s tím, že první prototyp plug-in hybridu Fisker Atlantic by mohl být hotový v polovině roku 2013. Produkce by pak mohla začít teprve v polovině roku 2014. Alespoň je čas na tohle krásné nové auto začít šetřit!

 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články

Newsletter
Anketa