Fisker znovu ožívá, najímá zaměstnance
Fisker Automotive někteří považují za největší investiční debakl americké historie. O zkrachovalou automobiku měl zájem německý investiční fond. Nakonec jej koupil číský majitel, který chce znovu začít vyrábět hybrid Fisker Karma.
foto: Refael Azi, GreenCarReports.com
Podle nejnovějších informací magazínu GreenCarReports znovuobnovená značka Fisker Automotive zaplatila $2 mil. za licenci na využití hybridního pohonu od společnosti Quantum Fuel Systems Technologies. Dalších $1,3 mil. hodlá investovat do vývoje dalšího softwaru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Bankrot Fisker Automotive se kvapem blíží, propustil většinu zaměstnanců
Fisker se vrací; o značku bojují Bob Lutz i původní zakladatel firmy
Zároveň se snaží obnovit vztahy s dalšími bývalými dodavateli. Klíčovou je v tomto případě finská továrna Valmet Automotive, která původní plug-in hybridy Fisker Automotive vyráběla. Podle aktuálních informací již výrobní linku rozebírá, ale bude pro nový Fisker dodávat designérské služby.
Vztahy s ostatními dodavateli ale vůbec nejsou tak růžové. Mnozí z nich totiž mají stále na paměti nesplacené dluhy. "Nová" automobilka Fisker Automotive navíc hledá až 45 nových zaměstnanců na různých pozicích včetně inženýrů, manažerů a stážistů.
Čínská společnostWanxiang, nový majitel automobilky Fisker Automotive, doufá, že se mu podaří plug-in hybrid Fisker Karma dostat znovu do prodeje během letošního nebo příštího roku.
Je este nieco co nevlastnia cinania?
Otázka by měla být položena profesionálněji. Proč se daří skupovat firmy Čínským podnikatelum a nikoli těm Evropským a Americkým. Jak se liší uspěšná Čínská finanční gramotnost od té Evropské,Americké nebo Ruské. Proč jsou Asiaté tolik uspěšní v expanzi svých výrobku do světa a proč se z jejich příkladu nepoučí svět!
Já bych tu otázku položil ještě jinak: Proč mají Číňani touhu upovat zkrachovalé nebo krachující firmy, o které žádný Američan nebo Evropan nemá zájem?
A jen upozorňuji, že odpověď nemusí nutně vyznít pro Číňany pozitivně a naopak pro "zápaďany" negativně...
No asi za to může "selský" rozum. To je asi tak stejná otázka, jako proč si královna anglická kupuje a udržuje pozemky.
Evropané a Američané chtějí "rychlé" peníze, prostě mít teď hned aspoň 30 procent, jinak je to nezajímavé. Číňané se na to dívají tak, že jim stačí i 5%, pokud budou růst.
Jenže ono mít 30% ročně s poklesem 20% ročně, nebo 5% ročně s nárůstem 5% ročně jsou geometrické řady. A protnou se opravdu rychle
Ne, to není vůbec stejná otázka jako... Ta vaše analogie s anglickou královnou je úplně nesmyslná.
Několik takových čínských investic už zkrachovalo. A upřímně ani Fiskeru nevěštím nijak úspěšnou budoucnost. Budou se to snažit pořád obživovat jako Saab a nakonec stejně zkrachují. Snad jedním z mála opravdu fungujících investic v Evropě je Volvo, ale to jen proto, že Volvo nekrachovalo, ale prostě se ho potřeboval Ford zbavit, aby si zlepšil cashflow.
Ne. A za chvíli budou vlastnit i Tebe ;)
Stanik odpovedel jako clovek, ale ty jako ten negramotny cech...
OK, tak si nejdřív najdi význam slova "negramotný" a pak ho používej ve správném kontextu. Následně si zkus najít, co je to ironie. Ale tu radši nepoužívej, protože je evidentně mimo tvoji sféru chápání ;)
PS. Na blbou otázku blbá odpověď. I když se aspoň snažila být vtipná ;)
Jak se dostal dohromady Fisker a Albatros?
Letouny Aero L39C jsou oblíbené hračky bohatců v USA.
Dostaly se tam jako funkční stroje ze států bývalého ruského (sovětského) bloku, včetně ČR. Létá jich tam vícero - snad více než 200.
I Elon Musk jeden z nich vlastnil - a pochvaloval si zážitek z létání s ním.
("... létání jak v Top Gunu. Zábava ..." )
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/8/2/1203280.jpg
Tenhle Albatros na obrázku s Fiskerem nevím komu patří, ale dotyčný se s ním nejspíšeš rád chlubí :-)
http://www.yarnellpics.com/Airplanes/L-39/14090435_grp3F#!i=1044136524&k=dw73KX3
Albatrosy - to je jedna z dobrých "českých stop" ve světě :-)
Spíš "československých stop" ve světě.
Vývoj tohoto letounu v Aeru dále pokračuje - viz portál
l-39ng.cz
Ač nechci Slovákům ubírat nějaké zásluhy, tak přeci jen naprostá většina leteckého průmyslu i za ČSSR byla soustředěna v České části tehdejší republiky a i dnes ho má ČR oproti SR nesrovnatelně větší (upřímně ani o žádném na Slovensku nevím, což neznamená, že tam nějaký není).
napr. Virtual Reality Media, a. s. (VRM) a Letecké opravovne Trenčín, a. s. (LOTN) dodava pre americku armadu velke letecké simulátory. U nas zastresene hlavne cez Letecký a obranný priemysel SR a Sario, detail nepoznam.
A na Moravě,
obydlené Slováky, kteří nedošli do Prahy, to je např. LET Kunovice - Aircraft Industries, a.s., kterou vlastní ruská společnost Ugmk.
Ale já vím :)
Fisker karma byl vybaven "výstražným" systémem, který produkoval zvuk tryskového motoru, jestli to je zvuk z té stíhačky nemůžu potvrdit ani vyvrátit, nikdy jsem ji naživo neslyšel a ani tak dobré uši nemám.