Pohnutý osud automobilky Fisker Automotive, která nechvalně proslula plug-in hybridem Fisker Karma, nabírá další otočku. Noví čínští majitelé ji chtějí přejmenovat na Elux a uvést „nový“ model příští rok.
Čínská automobilka Wanxiang, která koupila zbankrotovanou automobilku Fisker Automotive, se rozhodla pro její přejmenování na Elux. Zároveň oddálila (znovu)uvedení plug-in hybridu Karma z letošního roku na rok příští.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Fisker znovu ožívá, najímá zaměstnance
Nový čínský majitel chce znovu začít vyrábět hybridy Fisker Karma
Původní sportovní plug-in hybrid Fisker Karma se začal vyrábět v roce 2012. Vyrobilo a prodalo se ale pouze zhruba 2500 kusů aut. Poprvé byl přitom tento model odhalen už na autosalonu v Detroitu v lednu 2008.
Karma je tedy dnes už poměrně zastaralý vůz, který se navíc potýkal s mnoha nejrůznějšími závadami jak při výrobě, tak provozu. I proto plánuje Wanxiang/Elux jeho zásadní update.
Dokonce i samotní šéfové Wanxiangu přiznali, že auto je plné chyb, které je před jeho znovuuvedením na trh opravit. Číňané podle zprávy agentury Reuters neplánují zadat výrobu finské továrně Valmet, kde se auto původně vyrábělo.
nedelaji take sekery a
nedelaji take sekery a lopaty?
Sorry, to je zase Fiskars 🙂
to ja by som bral karmu
to ja by som bral karmu hlavne kvoli designu
Mě by zajímalo, kolik se
Mě by zajímalo, kolik se jich prodalo v ČR. Já tehdy překládal příručku.
Podle našich informací
Podle našich informací maximálně 1-2 kusy.
Tak to se jim možná i
Tak to se jim možná i vyplatilo, překlad stál odhadem tak do 60 tisíc.
V Plzni jezdí jedna bílá,
V Plzni jezdí jedna bílá, jednu stříbrnou má pan Szolos a ještě jedna stává před Emil Frey na Pekařské v Praze 13. Takže minimálně tři kusy tu jsou.
Jak jsme psal už v jiném vláknu k tomuto vozu, měl jsem štěstí absolvovat delší předvádění jízdu, ale nadšení z tabulkových čísel se za volantem v reál nepřetavilo. Těch 600 Nm nebo kolik špičkových tam buď není, nebo je vozidlo příliš těžké. V nízkých rychlostech pak vyluzuje umělý zvuk, který sice není nijak trapný, ale ani mi nepůsobil důstojně. Fisker mi tak na trhu nechybí. Ale je to názor nekupce.
Díky za doplnění.
Díky za doplnění.
Jedna jezdí v ČB.
Jedna jezdí v ČB.
Viz příspěvek v
Viz příspěvek v Událostech z 18.ledna 2015, jedna Karma v akci:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/215411000100118/obsah/375113-auta-na-alternativni-pohon
Jak jste se k tomu dostal?
Jak jste se k tomu dostal?
Pracuji v oboru 🙂 náhoda.
Pracuji v oboru 🙂 náhoda.
A jinak design zůstane
A jinak design zůstane stejný? protože pakliže ano, pak to nemá žádnou šanci na úspěch. Možná tak v Číně.
vazne? ja mel za to, ze to
vazne? ja mel za to, ze to lidi kupovali jen kvuli designu 🙂
No to ano, ale prostě
No to ano, ale prostě tenhle design je už spojený se značkou Fisker.
Kdyby teoreticky Wanxiang koupil práva na Bugatti Veyron (kterého se právě prodal poslední kus) a začal ho prodávat pod Značkou Elux, tak dost pochybuju, že by si ho někdo koupil. A pokud ano, tak jen pár jednotlivců. Protože Elux – wtf?