Fisker přerušil výrobu plug-in hybridu Karma kvůli bateriím

Jan Horčík - 04 Prosinec 2012

Společnost , americký výrobce pokročilých baterií pro elektrická auta, zkrachovala. Ač už dnes bankrot není co býval, jak trefně poznamenal jeden z našich čtenářů, přesto přináší problémy. Automobilka Fisker Automotive údajně kvůli němu musela přerušit výrobu plug-in hybridu Fisker Karma.auto Fisker Karma plug-in hybrid výroba bateria A123

Plug-in hybrid Fisker Karma s cenou přes $100 000 se úspěšně prodává v USA i Evropě, brzy se chystá také do Číny
foto: Fisker Automotive

Podle Reuters se už 6. prosince bude konat aukce k odkoupení zbývajícího majetku A123Systems. Největšími zájemci jsou Jonson Controls a čínská Wanxiang Group, zájem ale mají i Siemens či NEC.

Prodej ale musí v každém případě nakonec posvětit vláda . Ta totiž A123 poskytla zdroje, které měly ve Spojených státech pomoct s rozvojem průmyslu výroby pokročilých baterií. Což se, bohužel, příliš nevydařilo.

Vážné problémy s financemi ostatně v průběhu uplynulých dvou let zažívala i začínající automobilka Fisker Automotive. Výrobu plug-in hybridu Fisker Karma se jí sice podařilo úspěšně rozjet a rozšířit do světa, ale financování celého podniku je i nadále problematické.

Mimo jiné i proto, že také Fisker Automotive americká vláda v začátku pomohla – příslibem výhodné půjčky $529 mil. Část se již automobilce podařilo vyčerpat, ale aktuálně americké ministerstvo energetiky automobilce k další části půjčky přístup zapovědělo.

A možná i právě to je (jedním z) důvodem proč automobilka přerušila výrobu plug-in hybridu Fisker Karma.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ehm, víte, že Fisker už má přeloženy servisní knížky a manuály do češtiny? Já už je měl v rukách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

väčná otázka, ako sa dá energia vyťažiť, uskladniť, premeniť na pohyb, v ktorej vhodne mobilne uskladniť je pre elektrinu dlhodobo veľký neriešiteľný problém lebo jej vtedy potrebujeme skutočne veľa ak cestujeme.

podľa mňa drahé, alebo nemožné a čo možné je, potrebuje skutočne veľa kyslíku, zle odoláva mrazu, vyžaduje veľa miesta.

živé kone alebo všade naťahané drôty.

Tak možné je všelicos, u Fiskera montují prý až 25 těchto aut denně, což znamená při použité baterii 20,1kWh celkem 314x25čl = 7850čl/den = 235 500čl/měs. Výrobní kapacitu A123 se mi nepodařilo dohledat. Ale vzhledem k tomu, že byla snížena dle článku 11 toho jejich bankrotového řádu, tak to problém nejspíš opravdu bude.

Já měl pocit, že to převzetí Johnson-Controls už je potvrzeno a proběhlo ale evidentně ještě ne a buď čekají na nejlepší nabídku, nebo spíše stále vymýšlí důvod jak legálně vyřadit toho číňana ze soutěže, protože určitě nabídl nejlepší cenu.

V každém případě přerušení výroby u Fiskera je ohlášeno zdá se, zatím jen na jeden měsíc.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?