Fisker představil Surf, připravuje SUV s motorem od BMW

Jan Horčík - 10 Říjen 2011

Henrik Fisker nakonec dotáhl své snažení do úspěšného konce. Jeho sériový plug-in hybrid Fisker Karma se konečně začíná dostávat do rukou prvních zákazníků. A Fisker Automotive už spřádá další plány. Na autosalonu ve Frankfurtu byl k vidění Fisker Surf, kromě toho se připravuje také SUV.plug-in hybrid Fisker Surf

Fisker Surf - prémiový sportovní kombík. Předek a interiér jako Fisker Karma, zadní část zúžená a zvětšená.
foto: Fisker Automotive

Fisker Surf, který se představil na autosalonu ve Frankfurtu, je jedinečnou kombinací sportovního auta a prostorného kombíku. Rozměry jsou prakticky stejné jako u běžného modelu Fisker Karma, jen hmotnost je o 35 kg vyšší.

Stejně jako Fisker Karma, i Fisker Surf je plug-in hybrid a zároveň sériový hybrid. To znamená, že spalovací motor není mechanicky spojen s koly. Pohání pouze 300kW elektromotory, funguje tedy jako generátor. Jde o dvoulitrové turbo General Motors Ecotec s výkonem 260 koní.

Auto je dále vybaveno také 20kWh lithiovou nanofosfátovou baterií. Ta se z 220V zásuvky plně dobije za šest hodin. Energie čistě z baterie vystačí asi na 80 km dojezd. Spolu s benzinem pak až na 380 km při průměrné spotřebě kolem 2,5 l/100 km.

Fisker svůj pohonný systém pojmenovat EVer, možná hříčka na podobné E-REV od General Motors.

Auto měří téměř pět metrů, stejně jako Fisker Karma. Ta nabídla kufr o objemu 201 litrů. Surf jakožto “kombík” musí být přeci jen štědřejší, a tak nabídne 365 litrů. Zvětšit ho lze díky sklápěcí sedačce až na 820 litrů. Nově je možné také přidělat na střechu nosiče.

plug-in hybrid Fisker Surf

Fisker Surf je luxusní, prémiový sportovní automobil určený pro lidi, kteří chtějí žít aktivní život, ale přitom jsou si vědomi svého okolí a životního prostředí. Fisker Automotive nabídne model Surf v roce 2012 po celém světě.

Surf je vizí automobilky o jakémsi crossoveru mezi sportovním autem a kombíkem. Zároveň jde o zajímavou luxusní alternativu pro nedávno představený Toyota Prius v/Prius+ anebo Ingisht Shuttle, taktéž prostorné hybridní kombíky.

Už teď je ale jasné, že kromě Karmy a Surfu brzy přijdou na řadu i další modely.

Podle zjištění magazínu Autoexpress.co.uk, který jako svůj zdroj cituje anonymního “insidera”, je prakticky jisté SUV. To má být založeno na upravené verzi podvozku, který Fisker připravuje pro svůj další produkt: malý sedan nesoucí aktuálně označení Fisker Nina.

Čtyřdveřové auto bude velikostí podobné BMW řady 5, ale cenově se přiblíží spíše řadě 3. To znamená nějakým 40 000 librám, v hrubém přepočtu asi 1,2 mil. Kč. Project Nina půjde do prodeje v roce 2013, ale narozdíl od současných modelů Karma a Surf bude vybaven motorem od BMW.

Právě s BMW uzavřela automobilka Fisker Automotive aktuálně dohodu o dodávkách čtyřválcového motoru a dalších komponent. “BMW pro nás byla jasná volba, protože značka je známá výrobou nejlepších a nejšetrnějších benzinových motorů na světě,” komentoval novou dohodu Henrik Fisker.

BMW má pro Fisker dodat údajně až 100 000 motorů ročně.

Výroba prvního vozu odvozeného od Project Nina začne v bývalé továrně General Motors ve Wilmingtonu koncem roku 2012.

Středně velký prémiový sedan půjde do prodeje globálně v roce 2013 za cenu kolem 40 000 liber. SUV/crossover pak přijde nejspíš v roce 2015 za cenu mezi 50 000-60 000 liber.

Automobilka Fisker Automotive nedávno otevřela svou evropskou kancelář v Mnichově. Oficiálně také oznámila, že prodeje Fisker Karma i Project Nina půjdou po 40 % do Evropy a USA, zbylých 20 % bude určeno pro Asii.

autoexpress, motortrend
Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol