Fiat představil elektrickou dodávku Ducato, dojezd až 360 km

Fiat Ducato Electric se má začít prodávat v roce 2020. Bude nabízen ve stejných variantách a se stejnou kapacitou jako dieselové verze.

Elektrická dodávka Fiat Ducato Electric se postaví vedle takových jako Peugeot Boxer Electric/Citroen Jumper Electric, Workhorse, Volkswagen e-Crafter nebo Mercedes-Benz e-Sprinter.
foto: Fiat

Elektrická dodávka Fiat Ducato Electric nabídne standardně dojezd 220 km NEDC, takže reálně spíš někde kolem 150 km až 180 km na jedno nabití. Dle WLTP to bude 160 km.

Elektrododávka Fiat Ducato Electric

Elektrododávka Fiat Ducato Electric
foto: Fiat

Elektrické Ducato se má nicméně prodávat v několika různých variantách s odlišnými kapacitami baterie. Ta nejvyšší konfigurace má nabídnout dojezd dokonce až 360 km NEDC, takže reálně kolem 300 km.

Max. výkon elektromotoru činí 90 kW/280 Nm. Max. rychlost je omezena na pouhých 100 km/h. K dispozici bude přepravní prostor o objemu od 10 m3 do 17 m3 a nosnost až 1950 kg. Ceny zatím nebyly oznámeny.

tisková zpráva

14 Comments on “Fiat představil elektrickou dodávku Ducato, dojezd až 360 km”

    1. V tomto segmentu je limitujícím prvkem legislativa. Není
      V tomto segmentu je limitujícím prvkem legislativa. Není dnes technologický problém postavit dodávku s 200kWh baterií, 150kW motorem a 350kW nabíjením bez prostorového omezení nákladního prostoru. V této výzbroji ale již bude vážit cca 2800kg a to dává pouze cca 800kg nákladu do 3,5t. Tedy bude jako dodávka v podstatě nepoužitelná. Proto se do nich montují technologicky i cenově dnes už nesmyslně malé baterie.

          1. Není. B znamená celková maximální hmotnost soupravy 3,5
            Není. B znamená celková maximální hmotnost soupravy 3,5 tuny. Můžete tedy táhnout i vlek s hmotností třeba 1750 kg (což bude asi teoretické maximum, protože tažné vozidlo nesmí být lehčí než tažený přívěs). Já takto tahám zcela legálně karavan za S-Maxem. S-Max má papírově provozní 1800 kg, vlek 1,3 tuny (reálně tak tunu). B+E může tahat soupravu až do teoretické hmotnosti 7 tun (vozidlo typu B, max. 3,5 tuny a k tomu vlek do hmotnosti tažného vozidla). B96 může tahat soupravu do hmotnosti 4250 kg. To ovšem trochu postrádá smysl… Stojí skoro stejně jako B+E.

      1. No, neřekl bych. Třeba takové e-Vito což je pro mě
        No, neřekl bych. Třeba takové e-Vito což je pro mě rozměrově ideální s nosností kolem tuny má celkovou hmotnost 3200 kg. takže se tam do 3,5T vleze minimálně dalších 40 kWh pro dojezd kolem 400 km.
        Tou parodií jsem ale myslel spíše omezení rychlosti a například u některých absenci rychlého nabíjení.

Napsat komentář