Faraday Future staví miliardovou továrnu

Tajemný kalifornsko-čínský start-up Faraday Future položil základy své nové továrny v Las Vegas za miliardu dolarů. A odhalil podrobnosti.

Takhle by měla nakonec vypadat nová továrna automobilky Faraday Future v North Las Vegas v Nevadě. Využije nejmodernější stavební materiály – ocel, sklo, vodou ředěné barvy. A podle obrázku to vypadá, že bude podobně jako gigatovárna Tesla celá pokryta .
foto: Faraday Future

V severní části Las Vegas ve státu Nevada má během následujících deseti let díky nové továrně Faraday Future vzniknout až 4500 pracovních míst. Plocha budovy továrny bude asi 280 000 m2.

Nevadský guvernér Brian Sandoval přislíbil Faraday Future $215 mil. v daňových odpustcích. Navíc jeho stát investuje $120 mil. do okolní infrastruktury.

Globání vice prezident výroby ve Faraday Future je Dag Reckhorn, který byl v letech 2009 až 2013 šéfem výroby elektromobilu Tesla Model S v automobilce Tesla.

Společnost Faraday Future dlouhodobě přetahuje talenty právě z Tesly. Vzhledem k nejasnému majiteli ale pořád ještě není známo v jaké finanční kondici se firma nachází a zda je schopna zajistit dlouhodobou životaschopnost svého byznysu.

Na druhou stranu, továrna by nezačala vznikat a zaměstnanci by pro firmu nepracovali pokud by Faraday Future neměli k dispozici dostatek financí. Prozatím jsou ale sliby FF stále velmi mlhavé.

Záměrem je vyrábět v nové továrně v Las Vegas elektromobily nové generace. Kdy a zda vůbec se to podaří je však otázka.

Faraday Future

18 Comments on “Faraday Future staví miliardovou továrnu”

  1. Faradajům chybí dodavatel
    Faradajům chybí dodavatel baterek. Vynořila se spekulace, že tím zdrojem měla být Gigatovárna už i díky blízke poloze obou fabrik. Ale díky 400 000 požadavkům na Model 3 Elon prohlásil, že bude muset přehodnotit výrobu… hmm hm to vypadá na ohrožení dodávek baterií pro Faraday. Asi teda Giga poroste rychlejc a zároveň se dost možná čínskej majitel přimluvý o snadnejší vstup a úlevy pro Teslu na čínském trhu 😀

    1. No ona ta Gigatovarna neni
      No ona ta Gigatovarna neni zase nejaky samospasny svetovy dodavatel baterek – postavit podobne kapacitni tovarnu na baterky pro auta nebude pro vetsi prumyslove koncerny zadny problem (a ze se stavba takovych tovaren planuje docela ve velkem – i pro evropske automobilky – napr LG Chem, nebo rovnou panasonic, ktery v zasade je klicovy i v gigafactory)….

      1. Souhlasim, nebute to
        Souhlasim, nebute to problém, ale zase to nejakou dobu potrva. To co v Kalifornských podmínkách postavíte za rok, to v evropě za dva. A to je ten náskok tesly. Něco jiného je taky planovat (resp. vypouštět do medii kecy) a něco jiného je mit tovarnu uz postavenou.

        1. No tesla tu fabriku zatim
          No tesla tu fabriku zatim nema ze, doufa ze nejake velke objemy vyroby stihnou najet do 2020.
          A taky automobilovy prumysl neni o tom, zacit neco vyrabet o dva roky drive…. samozrejme je to plus a tesla diky tomu muze ziskat dobrou pozici do konkurencniho boje ktery pak prijde..

                1. Ale to jste zpatky ve
                  Ale to jste zpatky ve vzdalene budoucnosti, dneska ta fabrika ma jen zlomek velikosti a seriova vyroba zatim ma neco kolem 0 kusu..
                  Takze zatom ma do Giga opravdu hodne daleko…

                2. Suhlas, ale vec sa ma tak ze
                  Suhlas, ale vec sa ma tak ze kym sa tuna iba tlacha tam sa uz stava. Ono postavit budovu je jednoduche, ale co knowhow, technologie, dodavky lithia, odber, infrastruktura a vsetko okolo toho. Tesla to ma uz vyriesene a tuna sa este len objavuju nejake medialne bludy na papieri o nejakej tovarni kdesi v EU.

                3. No on to ma z velke casti
                  No on to ma z velke casti poresene spise Panasonic nez Tesla ne? A ta tovarna neni jaderny reaktor, a jak jsem psal nejake parlete spozdeni neni v autoprumyslu nic zasadniho – samozrejme je to vyhoda pro teslu mit to uz do pradu osefovane, ale zaroven to neni zadny zasadni handikep pro jakoukoli jinou automobilku co zacne s produkci EV trochu pozdeji….

                4. Před 20, 10, 5 lety mít
                  Před 20, 10, 5 lety mít spoždění 1-2 roky nebyl až tak zásadní problém. Jenomže se domnívám, jak jsme se naučili rychle měnit ostatní spotřebiče za ty novější a lepší, tak něco podobného přichází do automobilového průmyslu.

                  Jasně, stále je to obor a extrémně dlouhou životností produktů oproti ostatním, ale i tak.

                  Kdo bude první, ten se „zapíše“ do historie. Na toto kdysik hrála Nokia – zaspala, Sharp – zaspal, poslední dobou LG – ještě nedávno se jim moc nedařilo, atd. Obdobně v „modernější“ Evropě pokulhává Toyota i když ta je jedna z mála firem, která umí udělat obrovské kroky a dotáhnout se na konkurenci ( a trvanlivostí je zase překonat).

                  A dále se na to nekoukejte jako uživatel. Firmy dneska vedou akcionáři a ti toto nebudou tolerovat a půjdou s penězma jinam. Nebo vy by jste dal někomu jistý obnos peněz na něco, co už konkurence má z třeba 80% zvládlé?

                5. No spise na rozdil od
                  No spise na rozdil od nekterych neprecenuju rychlost nastupu EV, a tesla jakkoli raketove roste jako maly zazrak bude mi i za 5 let velmi male vyrobni kapacity oproti klasickym automobilkam, stejne tak neni prilis pravdepodobne, ze se za par let poradi rychle prepnout lidi na „elektrickou vlnu“. Mimo toytu snad vsechny velke automobilky intezivne delaji na vyvoji EV, takze to ze zatim nic ve vetsim nevyrabi (resp, zatim nektere vyrabi vice nez tesla do dusledku) tak to neznamena ze jim razem ujede vlak – vyroba aut neni vyroba telefonu, kde staci par lidi co to da dokupy a vyrobi vam to na zakazku cinska fabrika a za rok se z uspenych propadnete do banrkotu…
                  Velke automobilky navic nehledaji investory tak jako napri tesla nebo startupy – ty si samofinancuji vyvoj, a akcioari s tim nijak zasadni problem nemaji zda se… (ze by nekdo pordaval VW a velkem se presouval do tesly – to se opravdu nedeje a rekl bych ze to ani nebude nijak zasadne dobry investicni tah).

                6. Já bych nástup zase
                  Já bych nástup zase nepodceňoval. Přeceňování již bylo si myslím dost. Od představení Modelu 3 se ze všech koutů světa ozývá, jak super jsou vodíková auta, jaká je to krásná budoucnost… a před ním? Moc se o vodíku nemluvilo a když ano, tak vzhledem k membránám a dalším speciálním komponentům jako velmi komplikované zařízení, resp. pohon.

                  Ale zase dovedu si představit, že mi dům pojede na elektřinu, kterou si budu vyrábět vedle v technické místnosti díky vodíku. A z toho budu napájet i v budoucnu vozidlo.

                  Po tak velkém rozruchu, který způsobyl Model 3, věřte nebo ne, zasedali akcionáři a nejvyšší vedení firem a s největší pravděpodobností přehodnocovali výhledové plány. Tím nechci však říci, že by BMW či AUDI a další ze dne na den udělalo otočku o 90 či 180 stupňů a od následujícího fiskálu vyráběli pouze elektromobily. To 100% ne!

                  A podobné to bude s autopilotama. Proč ho luxusní automobilky uvedou 2016-17, lidovky 2018 a samostatného autonomní vozidlo nejspíš 2020-2022. Všichni táhnou za jeden provaz a nikdo nebude ze starých automobilek tak hr. Jen nové a mladé jako je Tesla.

                  PS: iPhone se vyvíji několik let 🙂

  2. činská automobilka BYD už
    činská automobilka BYD už nějaky čas uspěšně prodavá se slušným dojezdem auta, třeba jen rozšiří vyrobní místa.. poptávka evidentně existuje, teď bude mít dobré karty ten, kdo bude mít rychlejí připravenou vyrobní linku. pak už vyrabět třeba podle licence.

Napsat komentář