Faraday Future stále plánuje výrobu elektromobilů, představuje i novou testovací laboratoř

Historie automobilového startupu Faraday Future je jako na horské dráze. Nadějné vzestupy a představení nových modelů střídají tvrdé pády a firma končí v dluzích.

V březnu dokonce společnost Faraday Future prodala své sídlo, které si nyní jen pronajímá. Nyní se však objevily informace o nové strategii financování a harmonogramech vývoje modelů FF 91 a FF 81.
foto: Faraday Future

Podle nového ambiciózního plánu začne dodávka očekávaného modelu FF 91 přibližně 9 měsíců po dokončení financování kapitálových fondů. Vývoj nového modelu FF 81 a nových technologií pro budoucí generace elektromobilů bude ukončen co nejdříve.

Kromě toho je do dvanácti až patnácti měsíců po uzavření kapitálového financování plánován vstup na burzu. Aktuálně se hovoří o nutné investici pro tuto fázi ve výši 850 milionu dolarů.

V rámci zveřejnění časového plánu a finanční strategie byla představena i nová vývojová laboratoř ‚Futurist Testing Lab‘. Zařízení v blízkosti firemního sídla na jihu Los Angeles bude důležitou součástí úsilí společnosti o dosažení vysoce kvalitní, efektivní a nízkonákladové výroby luxusního modelu FF 91.

Podle vlastního prohlášení bude společnost Faraday Future v této továrně schopna provádět různé zkoušky a validace vozidel a vyrábět malé série předsériových prototypů. Škálovatelná výroba modelu FF 91 je stále ve fázi plánování ve výrobním závodě společnosti v Hanfordu v Kalifornii.

„FF 91 se blíží konečné výrobě a dodávkám. Pro výrobu je připraveno již 92 % dílů. Kromě toho téměř 600 zaměstnanců z různých průmyslových odvětví po celém světě stále společně pracuje na dokončení tohoto vozu. Jsem přesvědčen, že v rámci tohoto nového plánu dodáme FF 91 v kratším čase, s nižšími náklady a ve vyšší kvalitě,“ tvrdí Dr. Breitfeld, generální ředitel Faraday Future.

Po svém jmenování novým generálním ředitelem startupu FF začal Dr. Carsten Breitfeld s řadou důležitých úprav v oblasti plánování dodávek, výzkumu, vývoje, snižování provozních nákladů a především ve strategii financování. V budoucnu společnost plánuje integraci všech interních a externích zdrojů pro usnadnění financování.

Pokud Faraday Future splní tyto plány, můžeme se těšit na prostorný a konkurenceschopný elektromobil s parametry nejrychlejších sportovních vozů. Motory o celkovém výkonu 738 kW, který je přenášen na všechna čtyři kola, zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy.

Baterie o kapacitě 130 kWh by měla umožnit dojezd až 600 km. Vůz FF 91 má celkem 13 radarů, 12 ultrazvukových senzorů, 10 kamer a jeden 3D lidar (3D laserový skener okolí) – tato výbava zajistí samočinné parkování a autonomní jízdu.

11 Comments on “Faraday Future stále plánuje výrobu elektromobilů, představuje i novou testovací laboratoř”

  1. off
    Canoo
    Parádní startup od týmu co odešel z FF,

    off

    Canoo
    Parádní startup od týmu co odešel z FF, připravil kocept dodávky, kterej v dizajnu natrhne zadel všem fanasmagorickejm nesmyslnejm konceptům od dinosaurů. Budem si ho moct předplatit jako Netflix a nikdy nebude k prodeji. K pronájmu snad už 2021 ???
    Myslím, že je za tím stejnej dizanér co dělal i3 a i8 a i všechny vozy od FF.
    http://www.canoo.com
    https://electrek.co/2019/09/25/canoo-electric-vehicle-futuristic-subscription/

  2. Baterie o kapacitě 130 kWh by měla umožnit dojezd až 600
    Baterie o kapacitě 130 kWh by měla umožnit dojezd až 600 km. Vůz FF 91 má celkem 13 radarů, 12 ultrazvukových senzorů, 10 kamer a jeden 3D lidar (3D laserový skener okolí) – tato výbava zajistí samočinné parkování a autonomní jízdu.

    To ve mě evokuje poznámku, že cena bude 250 tis. EUR? 🙂

  3. Pokud se dobře pamatuju tak zakladatel Bytonu na začátku
    Pokud se dobře pamatuju tak zakladatel Bytonu na začátku roku od Bytonu znechuceně odešel z důvodů vměšování se Čínských komoušů do chodu automobilky a odešel do čela FF, které sice taky vlastní Číňan, který se ovšem Čínským komoušům vzepřel. 😀
    Byton má dorazit na trh až za 2 roky, FF buhví kdy.
    Rozhodně by bylo škoda kdyby to FF nedotáh.

  4. OFF: TESLA hodlá spustit prodej ve „východní“ evropě
    OFF: TESLA hodlá spustit prodej ve „východní“ evropě (Slovensko, Srbsko, Chorvatsko a většina východní evropy) až na začátku roku 2020. Kdo čekal otevření prodejů u nás před novým rokem, asi bude zklamaný :(. Snad budeme alespoň v té většině východní evropy.

Napsat komentář